Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsen sukunimen saa vaihdettua?

Vierailija
24.04.2006 |

Olemme avoliitossa ja minä typeränä suostuin siihen että lapselle annetaan isän sukunimi koska luulin meidän menevän naimisiin ja näin minunkin saavan miehen nimen. (mies oli siis uskotellut minulle että menemme joskus naimisiin)

Miten nimen vaihtaminen tapahtuu? Voiko netistä tulostaa valmiin kaavakkeen ja toimittaa sen vaan jonnekin? (maistraattiin vai mihin se viedään?)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätietoja. Lienee helppo juttu.

Vierailija
2/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida mies olla samoilla linjoilla kanssasi, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei hän halua naimisiin, ei pitäisi olla hänelle merkitystä lapsen sukunimellä. Sitäpaitsi, mikä tekee isästä tässä tapauksessa " huoltajan" ? Onko hän tunnustanut lapsen?

Kannattaa kysyä maistraatista riittääkö yhden huoltajan allekirjoitus ja mainita perusteluina että äiti haluaa lapselle saman sukunimen kuin itselleen.

Vierailija
4/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sen kaavakkeen, mutta siinä on vaihtoehtoina vain 1) lapsen sukunimeksi laitetaan isän nimi 2) lapselle laitetaan yhteinen sukunimemme tai 3) ottovanhemmat antavat lapselle oman nimensä

Missään ei ole sellaista kohtaa että lapselle vaihdetaan äidin sukunimi!

Vierailija
5/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien, olkoon niitä vaikka kolme, maksaa 91 euroa.

Vierailija
6/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin jostakin kuulleeni, että kerran saa vaihtaa ilmaiseksi. Vai koskikohan tuo vain etunimiä..?

ap

Oikein itkettää kun ajattelee, että ihan sinisilmäisesti ja vapaaehtoisesti olen antanut lapset pois omalta nimeltäni... Kyllä sitä voi nainen olla tyhmä! :(

Älkää vaan ikinä avoliitossa olevat äidit antako lapsillenne muuta nimeä kuin omanne, vaikka olisitte kuinka rakastuneita ja kaikki olisi hyvin. Melkein varmuudella voin sanoa että myöhemmin kaduttaa.

Vierailija
7/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihdoimme lapsellemme ja miehelleni minun sukunimeni. Naimisiin mennessämme pidimme mieheni kanssa molemmat omat sukunimemme, mutta sitten alkoi tuntumaan, että olisi mukavampi olla samalla sukunimellä ja mieheni ehdotuksesta otimme minun nimeni.

Onpa miehesi on jästipää, kun ei suostu menemään naimisiin, vaikka teillä on yhteinen lapsi. Minä heittäisin mäkeen tuollaisen miehen.

Vierailija
8/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen eroa suunnittelemassa, en pelkästään avioliiton takia mutta suuri syy sekin.

ap

Vierailija
9/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko keskustelleet asiasta ihan kunnolla?

Vierailija
10/10 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keskustella yksinään.

Harmittaa että olin niin hyväuskoinen, mutta toisaalta, onneksi olin. Jos olisin tajunnut aikanaan ettei mies oikeasti tahdo naimisiin, en olisi saanut ihania lapsiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan