Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin saitte tietää odottavanne kaksosia?

Vierailija
06.05.2018 |

Onko kenellekään käynyt nyt ihan viime vuosina niin, että alkuraskauden ultrassa näkynyt vain yksi alkio ja myöhemmin tullut esiin toinen?

Lyhyesti virsi kaunis: jouduin mahakipujen takia lääkäriin, ja minulla epäiltiin kohdun ulkoista, koska kohtu oli tyhjä ja arvot huitelivat yli tuhannessa. Muutaman viikon odotuksen jälkeen kohtuun ilmestyikin alkio, eli epäilykset ulkopuolisesta raskaudesta voitiin unohtaa. Noi hcg- arvot ovat edelleen hälyttävän korkeat viikkoihin nähden, eikä lääkäri osannut vastata kysymyksiini mitään, mutta luin jostain että korkeat arvot kertovat monisikiöraskaudesta tai sitten downinsyndroomasta tai muusta kromosomihäiriöstä. Toisilla oli kuulemma viikoilla 4+0 ollut hcg jotain 600-800, minulla se oli osastolle joutuessa rv5 1010 silloin kun suljettiin kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuutta pois laskuista ja se oli tuplaantunut parin vuorokauden aikana.
Olen nyt viikoilla 8+3, ja viimeisimmässä tarkistuksessa keskityttiin ultraamaan vain munasarjoja verenvuotojen varalta. Minulla on joku sitkeä tunne, että tyyppejä on kaksi mutta tälläkin kertaa lääkäri ultrasi vain nopeasti sen tarkemmin katsomatta kuin päällisin puolin mittoja.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla