Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohde ottaa käyttöön tekoälyn joka kuuntelee potilaan ja lääkärin keskustelun!!!

Vierailija
05.08.2026 |

No nyt on kyllä niin suuri tietosuojaongelma tiedossa että ei mitään rajaa. Joko lääkäreille on ostettu myös silmälasit jotka kuvaa? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt sekä lääkärin että potilaan älypuhelimet kuuntelevat keskustelun ja keskustelu tallentuu tekstimuotoisena Googlen tai Applen palvelimelle.

Vierailija
2/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä potilaana sanoisin että tämä on parannus. olen jo vuosia nauhoittanut itse omat käyntini kun on pitänyt tosissaan vääntää kirjauksista, ja lääkärihän on jumalasta seuraava.. eli jos en ole missään nimessä suostunut lähtemään kotiin ja kirjauksena on seuraava: potilas haluaa lähteä kotiin ja takaisin tullaan puhjenneen umpilisäkkeen kanssa niin mitäpä veikkaatte, kumman sanaa uskotaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ollut Pohteella jo keväällä käytössä joissakin yksiköissä. Ainakin mun vastaanotolla kysyttiin lupa tekoälyn käyttöön.

Vierailija
4/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä potilaana sanoisin että tämä on parannus. olen jo vuosia nauhoittanut itse omat käyntini kun on pitänyt tosissaan vääntää kirjauksista, ja lääkärihän on jumalasta seuraava.. eli jos en ole missään nimessä suostunut lähtemään kotiin ja kirjauksena on seuraava: potilas haluaa lähteä kotiin ja takaisin tullaan puhjenneen umpilisäkkeen kanssa niin mitäpä veikkaatte, kumman sanaa uskotaan? 

Itsekin aion tästä lähtien äänittää kaikki keskustelut viranomaisten ja lääkärien kanssa. Todella vakavia virheitä lääkärit kirjaavat kantaan. Vaikka kirjoittavat samaan aikaan kun potilas puhuu, vastaa kysymyksiin. 

Vierailija
5/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ollut Pohteella jo keväällä käytössä joissakin yksiköissä. Ainakin mun vastaanotolla kysyttiin lupa tekoälyn käyttöön.

Ai lupa kuitenkin kysytään ja ilmoitetaan että tällainen on käytössä? 

Vierailija
6/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meitä viedään kohti pedon valtakuntaa.

Vierailija
7/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ainakin yhdessä paikkaa kokeiltiin, mutta ei voitu jatkaa koska tulee liikaa virheitä jotka vaikuttavat ihmisten hoitoon ja esim vakuutuksen korvauspäätöksiin. 

En tiedä mihin pohteella käyttävät dataa mutta EUn tietosuoja ja AI-act vähän kyllä rajoittaa mitä voi duunailla.

Vierailija
8/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan puhelut tallennetaan joka tapauksessa, siitä ilmoitetaan puhelun alussa.

Siitäkö sulle ujous iskee että tekoäly kuunteleekin sen jonkin kesätyöläisen sijasta?

Vierailija
9/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt sekä lääkärin että potilaan älypuhelimet kuuntelevat keskustelun ja keskustelu tallentuu tekstimuotoisena Googlen tai Applen palvelimelle.

Tuo nyt ei ole mikään ongelma koska Google tietää meistä muutenkin kaiken.

Vierailija
10/10 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa olisi ongelmaa jos vain tallennettaisiin ääni sellaisenaan mutta tekoäly tekee noita yhteenvetojaan algoritmien sana arvausten ja todennäköisyyksien pohjalta ja näin sairaskertomuksiin saadaan tuota tekoälyhöpötystä joka toisinaan on oikein ja toisinaan ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi