Mikä järki kylpyhuoneen led-valaisimissa oikein on, kun niissä ei ole vaihdettavia polttimoita (=lamppuja)?
Ei ne kuitenkaan mitään ikuisia ole käytössä. Pitääkö koko valaisin vaihtaa, jos lamppu palaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähti kylppärirempan yhteydessä saunasta led-valot pois. Todellakin hankalia, jos joku valoista kärähtää.
En tiedä millaiset ledit teillä oli mutta ainakin omat saunan ledini ovat jokainen oman pikaliittimen takana ja ne on ihan yhtä helpo vaihtaa uuteen kuin mikä tahansa muu lamppu. Kun on tunnettu iso valmistaja niin noita saa vielä vuosia varaosina.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, mikä järki on kylpyhuoneiden loisteputkissa. Nuo kun ei tunnetusti kestä ainaista päälle/pois räpsyttelyä, niin meillä asia on ratkaistu sitten niin, että se valo jätetään palamaan.
Ledejä saa myös "loisteputkina" Niissä on led-nauhaa tietääkseni.
Zinc
EU auttaa tässäkin. Valmistajilta vaaditaan jatkossa sitä, että se valonlähde on vaihdettavissa, ettei tarvitse vaihtaa koko valaisinta kun se hajoaa tai alkaa himmeneen.
ne on varmaan hyviä kun huivi kaula arkkitehdit ja jopa laurikin niitä kehuu kovalla ammatti taidolla
Periaatteessa kestävät pitkään, mutta on niidenkin kestossa vaihtelua. Jos hyvä säkä käy, niin kämähtää jo takuuaikana ja saa ainakin rahat takaisin, vaikkei samaa tuotetta ehkä enää olisikaan saatavana. Itse pyrin suosimaan E14 tai E27 kannalla olevia lamppuja, jolloin saa sen polttimon vaihdettua, mutta ei tosiaan löydy joka käyttöön.
Mutta ei ole enää kuittia tallella/valoherkkä kuittipaperi on tuhoutunut... (ja ei, en erikseen kopioi jokaista kauppakuittia, jossa muiden ostosten seassa on muutama led-lamppu).
Ja ei, en tule hankkimaan kiinteää led-valaisinta, joka pitää uusia kokonaan. Täytyy olla vaihdettavat polttimot.
Hankikaa muutama varalle niin voi vaihtaa jos joku kärähtää. Saa ainakin samaa sarjaa.
Itse ihmettelen, mikä järki on kylpyhuoneiden loisteputkissa. Nuo kun ei tunnetusti kestä ainaista päälle/pois räpsyttelyä, niin meillä asia on ratkaistu sitten niin, että se valo jätetään palamaan.