Sanoin piut paut lääkäreille ja kätilöille: synnytän omassa saunassa, olen itse doula
En todellakaan tarvitse siihen ketään ulkopuolisia. Voin antaa miehelleni ohjeet suusanallisesti. Odotan synnytystä viikon päästä!
Maria
Kommentit (33)
Hullua. Mitä vaan voi tapahtua vauvalle ja sinulle. Ikävää laittaa viaton vauva kärsimään omien hullutuksien vuoksi.
You go girl! Kuinka hankalaa synnyttäminen voi nyt muka olla?
Synnyttäminen on pikkujuttu! Minä operoin oman umpisuoleni, siihen mitään kirurgeja tarvita.
Tähän se kohta menee kun synnäreitä lopetetaan. Toisaalta ennenvanhaan paljonkin synnytettiin saunaan, ei aina ollut apua paikalla tai edes saatavilla. Ei siihen kuitenkaan pitäisi palata.
Et varmaan tarvinnut raskaaksi tulemiseen edes siittäjää, vaan suoriudut koko hommasta omin avuin alusa loppuun?
Salaa täällä toivin, että kävisi kuten minulla, että repeät pitkälle peräsuoleen. SIitä ei oikein itse voi ommella, eikä taida mieskään onnistua..
Hyvin se menee, kolme tietäjää tuo sitten jälkeenpäin lahjoja vaualle.
Vierailija kirjoitti:
Salaa täällä toivin, että kävisi kuten minulla, että repeät pitkälle peräsuoleen. SIitä ei oikein itse voi ommella, eikä taida mieskään onnistua..
Sinä olla huono huono synnyttäjä liian kapea lantio .Sinä ei enään tehdä lapsia sinä kärisi inkotenssi ulote loppuelämä.
Ei kai kukaan tähän provoon tosissaan vastaa??
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan tähän provoon tosissaan vastaa??
Sinä?
Ei ole provo. Minulla on doulan pätevyys.
Ap
Ei se ainakaan huonommin mene kuin Tayssissakaan. Vihainen kätilö tiuskimassa ja nolaamassa,oli kamala kokemus. Kipulääkkeitä ei kuulemma edes tarvitse,synnyttäminen on kuin kakalla kävisi,no,ei muuten ollut!! En vain saanut kipulääkettä kun ei ollut lääkäriä sitä laittamaan! Kätilö hoputti koko ajan kun sen piti päästä lomalle,se ei saanut lähteä ennen kuin olin synnyttänyt.. olin stressaantunut ja supistukset loppuivat ja se ei huomannut kuin vasta sitten kun sydänäänet heikkeni. Sitten tuli lääkärikin ja sain lääkettä että supistukset alkoivat ja kovan moittimisen ja haukkumisen jälkeen punnersin vauvan,joka oli onneksi terve..En ikinä menisi sairaalaan enää synnyttään!!!!Olin tosi väsynyt ja nälkäinen,synnytys kesti kauan,en ollut syönyt yli vuorokauteen ja heikotti ja pyörrytti. Pyysin kätilöä ottamaan vauvan kun pelkäsin että se putoaa kun kädet tärisi ja heikotti mutta kätilö vain tiuskasi että nyt pitää jaksaa kun olet äiti,olisit ajatellut asiaa aikaisemmin..Onneksi opiskelija tuli ja otti vauvan, ja vei sen pesulle. En koskaan unohda miten inhottava kätilö oli, ja en ihmettele että ihmiset haluavat synnyttää kotona. Ei siellä sairaalassakaan välttämättä kukaan auta,ei siellä välttämättä ole edes lääkäriä. Synnytä kotona vaan, hyvin se menee,mutta kipulääkkeet olisi hyvä saada,se tuntuu kuin tyrkkäisi autoa pillusta ja oikeasti sattuu sikana!
Jos synnyttäisin kotona, niin sauna olisi huoneista se viimeinen vaihtoehto. Ahdasta, hämärää, liikkumista ja toimintaa haittaavat lauteet ja kaiteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Minulla on doulan pätevyys.
Ap
Voisitko olla minun doula? Laskettu aika on 09/08 ja luomuna aattelin synnyttää esikoisen.
Mikäpä siinä. Kotisynnytykset on ulkomailla todella yleisiä. Miksei suomessakin. Koska olemme niin takapajula maa, täynnä junttieinareita?
Vierailija kirjoitti:
Jos synnyttäisin kotona, niin sauna olisi huoneista se viimeinen vaihtoehto. Ahdasta, hämärää, liikkumista ja toimintaa haittaavat lauteet ja kaiteet.
Miksi sitten aikoinaan siellä saunassa on synnytetty? Miksi sitten meitä ei ole enään olemassa kun se on niin vaarallinen?
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä siinä. Kotisynnytykset on ulkomailla todella yleisiä. Miksei suomessakin. Koska olemme niin takapajula maa, täynnä junttieinareita?
Einarithan synnyttää? Juntit kyllä koska meillä on traktorit ja sekoomus vallassa.
Hyvää iltaa minä olen pääministeri Hipilä Juha. Minun on pakko kertoa teille tästä taloudellisesta tilanteesta. Tilanteesta joka ei koske minua tai minun ystäviä ja sitä sitä miten minä koplasin itselleni sekä sukulaiselleni merkittävät yritystuet.
Hyvä Maria!