Perunaa ei syödä raakana eikä bataattiakaan, onko muita?
Mieleeni tulee parsa ja pavut, mutta sitten loppuukin. Parsakaalia ja kukkakaalia voi syödä raakana, vaikka harvemmin niin tehdään. Mutta onko ehdottomasti kypsennettäviä vihanneksia ja juureksia lisää?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
ööööö karpalo?
Siis väität että karpaloa ei saa syödä raakana?
Listaan voisi lisätä ainakin jotkut sienet vaativat kypsennyksen ja osa ryöppäyksen. Eikö punajuurikin tulisi syödä kypsänä?
Itse tykkään muuten kukkakaalista paljon enemmän raakana kuin kypsänä, olen aina tykännyt. Ja jos kypsennän sen, jätän sen aina aika al dente
Ruusukaali, uusi tuttavuus itselle. Palsternakka myös kypsennetään
Palsternakkaa voi syödä raakana. Sopii esim. salaattiin ohuina tikkuina tai raasteena erinomaisesti.
Voihan lanttua syödä raakana. Lantturaaste on minusta parempaa kuin porkkanaraaste.
Mitä tapahtuu jos syö perunaa ja bataattia raakana?
Punajuurta ei suositella syötävän raakana. Evira näin ainakin suosittelee.
Miksei perunaa voi syödä raakana? Olen ainakin itse syönyt ja olen edelleen hengissä.
Maniokkia ei saa syödä raakana. Myöskään maa-artisokkaa, juuripersiljaa ja mustajuurta tuskin käytetään raakana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos syö perunaa ja bataattia raakana?
Jumala luulee sinua jänikseksi ja kasvattaa pallohännän persuksiisi.
Vierailija kirjoitti:
Maniokkia ei saa syödä raakana. Myöskään maa-artisokkaa, juuripersiljaa ja mustajuurta tuskin käytetään raakana.
Munakoiso unohtui vielä!
Vierailija kirjoitti:
Voihan lanttua syödä raakana. Lantturaaste on minusta parempaa kuin porkkanaraaste.
Niin voi perunaa ja bataattiakin.
Perunaraaste, perunasalaatti raaoista perunoista, hmmm.... maistuiskohan?
Ai oikeesti syöt kukkakaalia ja parsaa raakana, eikö ne käy vatsaan? tulee pahan hajuisia kaasuja...ainakaan miehelle en tarjoa raakana. Välillä muutenkin saa laittaa läpivedon....että kyllä itse kypsennän
Liha, kana , kananmuna, viljat, kala
Vierailija kirjoitti:
Lanttu
Syön usein lanttua raakana ja lantturaaste on ihan perusmättöä. Punajuurta en ole nähty syötävän raakana.
Vierailija kirjoitti:
Munakoiso
Eipä oikeastaan, ennemminkin keskikokoinen.
Syön aina pari perunaa raakana kunkuorin niitä.
ööööö karpalo?