Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Osallistuisitko lapsesi hääkustannuksiin?

Vierailija
24.04.2006 |

Itse en.

Häät ovat mielestäni melko turha juhla, naimisiin voi mennä muutenkin. En siis halua tukea asiaa (siis häitä), vaikka lapselle tärkeät olisivatkin.

Lisäksi on aikuisen itsensä tehtävä kustantaa juhlansa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen vanhemmat maksoivat lähes kokonaan meidän häät ja se oli ihan ok.

Vierailija
2/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Tai sitten voisin esin kustantaa häämatkan tms. Mielestäni ne on ne vimeiset juhlat joihin vanhemmat osallistuvat rahallisesti. Ne on tavallaan myös vanhempien juhlat. Jos vanhemmat ei osallistu, kustannuksiin, olisivat he sitten yhtälailla vieraina häissä kuin muutkin vieraat.

Toki jos hääpari itse ei halua vanhempien osallistuvan niin sitten ei. Siinä tapauksessa olisi paikallaan jokin mahtava lahja vanhemmilta, esim tontti, talo tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lapsilleni rahaa minkä voisin muutenkin, ja toki jos häät tahtovat, niin siihenkin. Ja muuhunkin paljon, paljon turhempaan, jos vaan rahat riittää.

Vierailija
4/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on vaikkapa kolme, niin aika tyyriiksi käy...

Vierailija
5/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta olen itse ainoa lapsi, eikä minunkaan häitäni kustannettu.

Vierailija
6/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että mahtihäitä minulla ei ole tyttärilleni varaa järjestää, jollen myy autoani tai kesähuvilaani?!?

Muistaminen esim. häämatkan muodossa voisi tulla paremmin kysymykseen.

Ei tosin minunkaan tai mieheni vanhemmat laita häihimme pennin hyrrää, tosin emme aio sitä pyytääkään. Pienen budjetin häät tulee meille, se on voivoi, kivat häät varmaan silti tulee olemaan. Jos tyttäreni tyytyvät samaan kuin minä, voin kustantaa heidän häänsä.

Vierailija
7/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilta vanhemmiltani en sitä odottanut, kun meitä on niin monta sisarusta. Ja loppujen lopuksi halusimme hyvin pienimuotoiset häät, jotka kustansimme itse.

Minä olisin iloinen, jos voisin auttaa lapsiani tekemään häistään juuri sellaiset kuin he haluavat.

Vierailija
8/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hääni maksoimme suurimmaksi osaksi itse mutta vanhempani maksoivat esim. orkesterin. Miehen vanhemmat eivat tikkua ristiin laittaneet mutta osasivat kyllä senkin edestä arvostella. He sanoivat jo hyvissä ajoin että" onneksi heillä on kolme poikaa ja vain yksi tytär niin ei tule kalliiksi, kun poikien häitä ei tarvitse kustantaa" .

Vierailija
9/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva sääntö kustannusten jakamiseen voisi olla se, että hääpari, morsiamen vanhemmat ja sulhasen vanhemmat maksavat kukin kolmasosan kohtuullisista kustannuksista (kohtuullinen omasta mielestäni on n. 100 vieraan ruokahäät). Tällöin maksajat myös päättävät omalta osaltaan kutsuttavista.

Vierailija
10/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olis osallistua muutenkin häiden järjestämiseen, kuin vain rahallisesti...toivottavasti tulevat miniät ja vävyt sen sallii!

Vierailija
11/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan muutenkin rahaa lapsilleni joko osakkeiden tai ihan riihikuivan muodossa vuosittain.

Vierailija
12/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat kuitenkin " vain" juhla. Ohi yhdessä päivässä. Toki jäljelle jää kauniita ja mukavia muistoja ja häälahjoja :)

Kuitenkin esim. osakkeet tuottavat rahaa, ovat siis ihan fiksu sijoitus.

Asunnon ostokin on tuottavaa; lapsen ei tarvitse maksaa vuokraa/lainaa ja elämäntilanteen mahdollisesti muuttuessa sen voi myydä eteenpäin.

Ei. Kaikkea ei voi mitata rahassa, mutta kaikkea ei voi vertailla keskenäänkään ihan tuosta vain.

Vierailija
13/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhempamme maksoivat meidän häämme. Niin sen minusta kuuluu mennä.

Vierailija
14/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autamme kustannuksissa mieheni kanssa varmasti, jos meillä on varaa. Omat vanhempani ovat antaneet hääkustannuksiin kaikille lapsille yhtä paljon sukupuolesta riippumatta.

Mieheni vanhemmat eivät osallistuneet kustannuksiin, mutta emme kyllä pyytäneetkään mitään, koska tiedämme heidän rahallinen tilanteensa (ero, uusi lapsi miehen isällä ym.).

Vierailija
15/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan avioliittoa mutten sitä mihin mittakaavaan juhlat on nykyään vedetty.

Avioliiton tarkoitus on liittää kaksi ihmistä ikuisesti yhteen eikä 200 vierasta viinaan.

Minunkaan häitäni ei maksaneet vanhempani mutta en pyytänyt sitä ja olisin loukkaantunut rahan tuputuksesta.

Vierailija
16/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastuuntuntoisia, että haluaisivat maksaa omat häänsä. Jos tulevat luokseni kertoen, että ovat säästäneet vaikkapa kolme tonnia jotta saisivat jonkinlaiset häät, minä maksaisin heidän häihin unelma-bändin, pitopalvelun ja vaikka mitä. Vaikkapa 10 000 euroa, jos sikseen tulee. Mutta jos lapseni ei halua, laitan ne rahat vaikkapa heidän rahastoon.

Vierailija
17/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa, kerran voi astua harhaan, mutta jos toisenkin kerran astut, pitää löytää muita ratkaisuja.

Siis ensimmäisiin tyttären häihin mieheni on varannut n 10000¿, sanoi että häävieraat saavat syödä ja juoda, kampaajalla morsian käydä ja puvunkin ostaa. Mutta vain ensimmäisiin häihin.

Tytölle on tämä kerrottu jo 3 vuotta sitten. Taitaa syksyllä hääkellot soida, kun mieheni sanoi myös että aviotonta lasta ei hänen lapset tee. Laskettu aika on tyttärellämme 30.10, eli sitä ennen taitaa kellot soida.

Vierailija
18/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon annan kuin voin. En voi ymmärtää minun ja mieheni vanhempia, jotka eivät edes suostuneet takaamaan pientä pankkilainaa, jolla häämme olisimme rahoittaneet.

Vierailija
19/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ennenhän morsiamen perhe kustansi häät...;) Meillä itsellä molempien vanhemmat maksoivat aikoinaan häistämme suuren osan.

Tosin nykyään aivan hirveitä ökyhäitä kaikenlaisine ylimääräisine menoineen, joten ehkä ihan kaikkeen en suostuisi.

Meillä kaikki lapset poikia, että mitähän se tulevaisuus tuo tullessaan?! :)