Helsingin queer-naiset! Kampaaja?
Otsikossa esitettyä asiaa kysyin, eli missä pk-seudun queer-naiset käytte kampaajalla ja suosittelisitteko? Lisäpisteitä jos kampaaja itse on queer-henkinen, mutta vähintään osaa leikata siihen tyyliin.
Olen kyllästynyt omaan kampaajaani, joka ikinen käynti tuottaa samanlaisen "hetero perheenäiti" -lookin, vaikka kaipaan jotain paljon persoonallisempaa.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Voi perse, onko tuo haukkumasana rantautunut jo suomeenkin.
Jos meinaat queer-sanaa, ei se oikeastaan ole enää haukkumasana kuin dinosauruksille. Queer-yhteisö käyttää sitä itse itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi perse, onko tuo haukkumasana rantautunut jo suomeenkin.
Jos meinaat queer-sanaa, ei se oikeastaan ole enää haukkumasana kuin dinosauruksille. Queer-yhteisö käyttää sitä itse itsestään.
On. Kavereitani on uhkailtu ja haukuttu tuolla sanalla vielä viime vuosinakin. Tiedän kyllä että bissejä ja homoja leikkivät heterot ovat tykästyneet tuohon termiin, kun sen alentava ominaisuus ei pure heihin.
Surullista toki heidän kannaltaan, mutta ei muuta sitä tosiasiaa, että moni ei-hetero on tuon termin omaksunut käyttöönsä positiivisessa mielessä, minä lesbonaisena mukaanlukien, kuten valtaosa lgbtq+ ystävistäni niin Suomessa kuin muuallakin.
Todiste-esimerkki:
http://querelle.fi
Ap
Alapeukkuja satelee ja se on tietysti mukavaa, mutta kenelläkään ei mitään sanottavaa itse aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja satelee ja se on tietysti mukavaa, mutta kenelläkään ei mitään sanottavaa itse aiheeseen?
Etkö oikeasti keksi mikä siihen on syynä? :D
Itse seksuaaliseen vähemmistönä kuuluvana minua ärsyttää suunnattomasti nämä uniikkia lumihiutaletta larppaavat ääliöt, joiden mukaan sitten kaikki hbtlg-väki leimataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti keksi mikä siihen on syynä? :D
Kerro toki!
Vierailija kirjoitti:
Itse seksuaaliseen vähemmistönä kuuluvana minua ärsyttää suunnattomasti nämä uniikkia lumihiutaletta larppaavat ääliöt, joiden mukaan sitten kaikki hbtlg-väki leimataan.
Sori siitä. Ihmiset voivat ilmaista itseään eri tavoin.
No mitäs jos ap vaikka kertoisit kampaajallesi, millaiset hiukset haluat? Leikkaa lehdestä kuva henkilöstä, jolla on mielestäsi kiva kampaus ja näytä se kampaajalle. En minä ainakaan tiedä, millainen on "queer-tukka". Jos joku väittää tietävänsä, sitten syytetään yleistämisestä ja stereotypioiden lietsomisesta.
Vaikka provohan tämä varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vapaa maa, mutta ei kannata ihmetellä miksi vastaus on vittuilua jos menee kysymään homoilta "hei siis missä mä saisin sellaisin coolin h*nttitukan? Oisko mitään h*nttihenkistä kampaajaa pk-seudul?"
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jos ap vaikka kertoisit kampaajallesi, millaiset hiukset haluat? Leikkaa lehdestä kuva henkilöstä, jolla on mielestäsi kiva kampaus ja näytä se kampaajalle. En minä ainakaan tiedä, millainen on "queer-tukka". Jos joku väittää tietävänsä, sitten syytetään yleistämisestä ja stereotypioiden lietsomisesta.
Vaikka provohan tämä varmaan on.
Yritetty on ja ajoittain onnistuukin. Minulla on puolipitkät hiukset jotka haluan leikataan tietyllä tavalla, mutta lähes aina kampaaja lopuksi toteaa, että "Mä tein tänne nyt sittenkin tällasen asian X kun se näyttää niin hyvältä", ja lopputulos on aivan jotain muuta kuin halusin. Vaikea selittää näyttämättä kuvia, sinun ymmärtämisesi ei ole tässä nyt se pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vapaa maa, mutta ei kannata ihmetellä miksi vastaus on vittuilua jos menee kysymään homoilta "hei siis missä mä saisin sellaisin coolin h*nttitukan? Oisko mitään h*nttihenkistä kampaajaa pk-seudul?"
Se, että sinä tulkitset käyttämäni terminologian noin kertoo ainoastaan omista ennakkoluuloistasi, ei minun kysymyksestäni tai asenteestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä tulkitset käyttämäni terminologian noin kertoo ainoastaan omista ennakkoluuloistasi, ei minun kysymyksestäni tai asenteestani.
Mitä ihmettä? Olen lesbo. Anteeksi kun tulkitsen haukkumasanan haukkumasanana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika sentään.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Queer_theory
Lähdetään vaikka siitä, että queer-teoria ja queer-tutkimus on ovat ihan yleisessä käytössä olevia tutkimustalaan liittyviä termejä, Ja queer-tutkimusta tekevät henkilöt ovat usein itse sukupuoli- ja/tai seksuaalivähemmistöjen edustajia. Kyllä, kyseistä sanaa on käytetty ja voidaan käyttää haukkumasanana, mutta nykyään moni ei-hetero on omaksunut sen omaan käyttöönsä ilman negatiivisia mielikuvia. Vain näin saadaan otettua haukkumasanoilta teho pois.
T: lesbo, joka kyseistä termiä käyttää, kuten valtaosa ei-heteroystävistänikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika sentään.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Queer_theory
Lähdetään vaikka siitä, että queer-teoria ja queer-tutkimus on ovat ihan yleisessä käytössä olevia tutkimustalaan liittyviä termejä, Ja queer-tutkimusta tekevät henkilöt ovat usein itse sukupuoli- ja/tai seksuaalivähemmistöjen edustajia. Kyllä, kyseistä sanaa on käytetty ja voidaan käyttää haukkumasanana, mutta nykyään moni ei-hetero on omaksunut sen omaan käyttöönsä ilman negatiivisia mielikuvia. Vain näin saadaan otettua haukkumasanoilta teho pois.
T: lesbo, joka kyseistä termiä käyttää, kuten valtaosa ei-heteroystävistänikin.
Apua miten homophobista tekstiä. No, kuten jo sanoin (ja joku muukin mainitsi), tuo on homoja larppaaville heteroille suunnattua. Ja genderspesiaaleille.
Mistä siis löytyisi Pekka Haaviston puolison työpaikka? Hän on kampaaja.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa esitettyä asiaa kysyin, eli missä pk-seudun queer-naiset käytte kampaajalla ja suosittelisitteko? Lisäpisteitä jos kampaaja itse on queer-henkinen, mutta vähintään osaa leikata siihen tyyliin.
Olen kyllästynyt omaan kampaajaani, joka ikinen käynti tuottaa samanlaisen "hetero perheenäiti" -lookin, vaikka kaipaan jotain paljon persoonallisempaa.
et sitte näytä tarpeeksi homolta vai?
Hei!
Täällä toinen queer etsii Tampereen tai Helsingin alueelta queer-henkistä tai kyseisen tyylin tuntevaa kampaajaa. Olisi mukava kuulla vinkkejä! Ja siis ei ole tarkoitus ketään haukkua queeriksi, vain jos nyt joku tietää jonkun itse itsensä queeriksi määrittäväksi tyypiksi.
Pakko ottaa osaa myös tuohon queer-sanan käyttöön. Itse olen ainakin queer ylpeästi ja näin ovat monet kaverinikin. He siis itse käyttävät kyseistä sanaa itsestään. Toki he saattavat näyttää upeilta uniikeilta lumihiutaleilta, mutta mielestäni on ihanaa, että voi olla juuri sellainen kuin itsestä tuntuu! Koen tuollaisen vähemmistöryhmän itsensä sisältä tulevan dissailun kovin ajattelemattomana ja raskaana.
Ja muuten jo itse lgbtq+-kirjainyhdistelmässä q-kirjain tarkoittaa queer- & questioning-sanaa!
Ja toki jos jotain hintahaarukkaa on antaa niin vielä parempi.