Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä opit ajamaan pyörällä ilman apurattaita vs minkä ikäisenä lapsesi oppi?

Vierailija
05.05.2018 |

Itse olen oppinut ajamaan polkupyörällä ilman apurattaita kuulemma alle kouluikäisenä. Minulla on 4- ja 6-vuotiaat lapset jotka ajavat molemmat vielä apurattailla. 6-vuotias pelkää kuollakseen kaatumista, eikä suostu edes yrittämään vielä ilman apurattaita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 6 v.Esikoinen oli 4 v ja nuoremmat lapset 3 ja 2. Nuorimmat oppivat yhtäaikaa kun appi totesi, että ihan hyvin osaavat jo ja nappasi apupyörät pois molemmilta.

Kaverin esikoinen oli 12 v. Hän pelkäsi myös kaatumista hysteerisesti. Eikä suostunut edes yrittämään. Yläkoulu oli sen verran kauempana , että oli pakko opettaa hänet pyöräilemään koulumatka varten. Mun lapsuudenkotona maalla on pitkä pihatie ja siellä sitten opetettiin hänellekin tämä taito.

Vierailija
22/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harjoittelin 4-vuotiaana ilman appareilla ajoa ja 5-vuotiaana se taisia sujua. Muistan kyllä miten valitin ja itkin isälleni, kun pelotti ajaa ilman apupyöriä. Isä kuitenkin vaati, niin sitten tuli opittua. Oma lapseni aloitti 3-vuotiaana potkupyöräilyn ja 4-vuotiaana harjoitteli 3 kk pyöräilyä appareilla, sitten ne otettiin pois ja nyt polkee 5-vuotiaana erittäin sujuvasti. Ennen tätä kyllä huudettu ja kiukuteltu, kun välillä ilman apupyöriä ajaminen pelotti. Mutta sellaisella positiivisella kannustuksella ja vaatimisella on hyvin oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi nyt 6v. ei osaa ilman apurattaita, eikä juurikaan motivaatiota edes opetella. Yritetään nyt kesällä panostaa pyöräilyyn erityisesti, että oppisi. Täällä maalla tärkeä kulkupeli.

Vierailija
24/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vaikka olen aikuinen.

Vierailija
25/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opin ajamaan pyörällä ilman apurattaita neljävuotiaana. Omalta lapselta apurattaat otettiiin puoliväkisin pois kouluunlähtökesänä.

mitkä ihmeen "!apurattaat"-puhuttiin polkupyöristä ja polkupyörissä on pienillä apupyörät. EI kai kukaan ...ei kai ole olemassakaan apurattaita,hevosella korkeintaan!

Vierailija
26/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: onko tää yleistäkin, että puhutaan apurattaista? Itse olen kuullu vain apupyöristä, en ole törmännyt noihin apurattaisiin kuin täällä palstalla...

En ole ikinä ennen kuuluvan kenenkään puhuvan apurattaista. Ne on apuPYÖRÄT jotka kiinnitetään takapyörän kohdalle. Vai vetääkö ap:n muksu pyöränsä perässä rattaita jotta pyörä pysyisi pystyssä..?

Vierailija
27/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin neljävuotias. Oma lapsi oppi 2,5-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi