Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä opit ajamaan pyörällä ilman apurattaita vs minkä ikäisenä lapsesi oppi?

Vierailija
05.05.2018 |

Itse olen oppinut ajamaan polkupyörällä ilman apurattaita kuulemma alle kouluikäisenä. Minulla on 4- ja 6-vuotiaat lapset jotka ajavat molemmat vielä apurattailla. 6-vuotias pelkää kuollakseen kaatumista, eikä suostu edes yrittämään vielä ilman apurattaita.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viisi. Kummatkin lapseni olivat myös 5-vuotiaita.

Vierailija
2/27 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6v. Tää on helppo muistaa, kun opin vanhan kotitalon edessä, ja just ton jälkeen muutettiin sielt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 7 v., omat lapset 4 v, 5 v, 5 v ja 6 v.

Vierailija
4/27 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: onko tää yleistäkin, että puhutaan apurattaista? Itse olen kuullu vain apupyöristä, en ole törmännyt noihin apurattaisiin kuin täällä palstalla...

Vierailija
5/27 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävuotiaana. Nykyisin lapset oppivat aikaisemmin, kun on niitä polkimettomia pyöriä.

Vierailija
6/27 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppi 3,5v omaa ikää en muista

Vierailija
7/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin viisivuotiaana, ei silloin ollut mitään apupyöriä. Nythän lapset oppivat jo ihan pienenä, kun on nuo potkupyörät. Eilen juuri seurasin kaksivuotiasta Kalasatamassa, kun lasketteli sujuvasti potkupyörällä jalat ylhäällä. Vuotta vanhemmalla veljellä oli jo pikkupyörä ja polki vimmatusti kohti Mustikkamaata.

Vierailija
8/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kolmevuotiaana, ei ollut apupyöriä koskaan. Omat lapset oppivat 3,4,3 ja 4-vuotiaana. Nuo kolmevuotiaat tosin kesällä syntyneitä ja keväällä oppivat.

Vierailija
9/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin opin, mutta ennen kouluikää kuitenkin.

Meillä poika ajoi potkupyörällä 2v ikäisenä eikä oikein halunnut siirtyä polkupyörään, viime keväänä 5v ikäisenä vaati apparit pois itse ja ihan hyvin ajoikin ilman niitä, pyörät oli jo nostettu niin ylös etteivät juurikaan maahan koskeneet.

Vierailija
10/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus ennen kouluikään (tarkkaa ikää en muista), omat lapset 5v ja 4v.

Vierailija
11/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin ajamaan pyörällä ilman apurattaita neljävuotiaana. Omalta lapselta apurattaat otettiiin puoliväkisin pois kouluunlähtökesänä.

Vierailija
12/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta oppimisesta on sellainen mielikuva, että 6-vuotiaana. Omista lapsista tyttäret oppivat myös 6-vuotiaana ja poika 4-vuotiaana.

Vierailija
13/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen polkupyöräni kesällä ennen koulun alkua. Olin silloin 6 vuotta.

Ei ollut mitään apupyöriä, eikä pyöräkään mikään lastenpyörä, sanottiin nuorisopyörä siihen aikaan. En yltänyt satulaan joten poljin seisaaltani. Opin ajamaan kun ahkerasti yksin harjoittelin. Sillä pyörällä mentiin monta vuotta.

Oma poika oli 4 kun sai pyörän apupyörillä. Hyvin nopeasti oppi ajamaan ilman. Tyttö oli arempi. Taisi olla jo 5 kun ostettiin eka pyörä. Ei suostunut edes kokeilemaan. No, sanoin että pannaan pyörä pois autotalliin. Eräänä aamuna tyttö tuli sanomaan että nyt osaan ajaa!

Oli nähnyt unta että ajoi pyörällä. Mentiin sitten kokeilemaan kun oli niin varma että osaa. Hetki meni haparoiden, sitten lähti likka polkemaan iso hymy naamalla! Ja ilman apupyöriä! :D Tarvittiin vain vahva usko ett osaa!

Vierailija
14/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin joskus 5-vuotiaana, vanhimmat lapset 7- ja 5- vuotiaina, nuorin on 8, eikä osaa vielä. Häntä ei kiinnosta, eikä siten ole minkäänlaista motivaatiota opetteluun :-(

Vierailija
15/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin 5-6-v, esikoinen 4-v ja kuopus ottaa apupyörät tänä kesänä (täyttää 5) pois. Meillä ei ole ollut potkupyöriä. Ekat polkupyörät hankittu n. 1,5-vuotiaille.

Vierailija
16/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen oppi 5-vuotiaana. Nuorempi haparoi vieläkin ja on 6. Arkuus estää oppimisen. Eilen hän kumminkin sanoi, ettei halua apua ja on päättänyt oppia.

Vierailija
17/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa ajaa 3-vuotias ilman apupyöriä. Luonteesta kiinni. Helikopterivanhemmat voi siirtää pelon lapsiin.

Vierailija
18/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3-vuotiaana, minä 5

Vierailija
19/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5v. Samoin kolme lastani on oppineet 5 vuotiaina. Apurattaat on otettu pois aikuisen päättäessä niin.

Vierailija
20/27 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Helsingissä ei ole näitä apupyöriä näkynyt kohta varmaan kymmeneen vuoteen. 

Nehän ovat tasapainon kannalta vain haitaksi. Eli potkupyörällä ja sitten mahdollisimman pienellä polkupyörällä täällä mennään. 

Näyttävät oppivan 3-4 -vuotiaina. Näin omanikin. 

Muistan, että minulla oli apupyörät, mutta eskariin pyöräilin ilman. Varmaan siis 5-6 -vuotiaana opin.