Siskot hei, ajeletteko ihokarvoja myös kasvoilta?
Eli kysymys otsikossa? Itselläni alkanut nyt vajaa nelikymppisenä olla sellaista pientä, ohutta ja hentoa karvoitusta ylähuulella ja leuassa. Uskaltaako lähteä ihan partaterällä sheivaamaan vaan meneeköhän pahemmaksi jos ajelee?
Kuullut huhuja että kasvaa sitten kahta kauheammin jos kerrankin erehtyy ajaa niitä.
Alkaa kyllä jo nyttenkin vähän häiritä.
Kommentit (17)
No jos alat nyppiä niin tilanne vain pahenee vuosi vuodelta. Itse olen antanut olla
Mä vedän niitä untuvaisia karvoja pois kasvoille tarkoitetuilla vahaliuskoilla. Just ostin Prismasta jonkun halpismerkin liuskoja ja hinta ei päätä huimannu (20 kpl muutamalla eurolla). Myönnän, että uteliaana ihmisenä olen kokeillut myös epilaattoria kasvoihin - en suosittele 😰.
Harvakseltaan sheivaan ylähuulen karvat, en ole huomannut että karvat siitä lisääntyisivät
Mä olen vasta 22v ja sheivaan ihan höylällä ne poskinukat pois eli poskilta ja ylähuulesta, vaikka ovatkin niin vaaleita, ettei niitä muut huomaa kuin minä itse, mutta omasta mielestä meikki näyttää paremmalta ja iho hehkuvammalta ilman sitä nukkaa. Ja ei se karvan juuri kyllä tiedä, että sheivaatko ihon pinnalta eli ei tosiaankaan vaikuta kasvuun sheivaus. Ainut minkä sheivaus muuttaa on se, että ne karvojen päät on sitten katkaistu ja kasvavat tasaisena takaisin eli saattaa vaan näyttää erilaiselta, kuin koskemattomina. Ja tosiaan nuo vahaliuskat on kanssa yksi vaihtoehto, itse en vaan ole naamaan uskaltanut kokeilla niitä.
Olen nyppinyt yläasteelta saakka, eli 30v. Karvat yksittäisiä mustia ja paksuja leuassa, ylähuulen päällä myös tummia mutta ohuempia. Tosi ärsyttävää mutta minkäs teet. On kyllä hiuksiakin vaikka muille jakaa ja oikeastaan karvoitusta yli tarpeen joka paikassa. Kai tähän jotenkin on tottunut, onneksi ei ole omille tytöille periytynyt sama ongelma.
Vahaliuskoja en ole uskaltanut kokeilla sillä minulla on erittäin herkkä iho. Pelkään että saan sitten "punaiset viikset" kun iho on rikki.
Ap.
Höylällä sheivaan toisinaan ylähuulen ja leuan alueen, pysyy siistinä pitkään, ei pahenna karvan kasvua.
Sheivaan vaaleat haituvat ylähuulelta. Poskissa kasvaa myös nukkaa, mutta niitä en ole viitsinyt alkaa sheivaamaan. Kun käyttää kevyttä meikkivoidetta, niin ei ne niin erotu. Eikä se niin harmita että näin on, koska vastineeksi olen saanut luonnostaan tummat ripset ja kulmat.
Olen sheivannut jo 15 vuotta valkoista nukkaa pois ja nyppinyt yksittäisiä tummempia. Nyt kolmekymppisenä noita mustia on alkanut kasvaa leukaan enemmän. Mistähän tämä yhtäkkinen kasvun kiihtyminen voisi johtua? En ole vaihtanut ehkäisyä enkä ole raskaana.
Mulla on PCO. Sheivaan naamani miltei joka päivä.
Karvaa riittää muutenkin. Tympäisee kyllä, minulla on esim paljon karvaisemmat sääret kuin miehelläni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Raakaan ne pois eikä ole pahentanut kasvua. Muutamat paksummat ja tummat nypin pois.
Toit mieleeni muiston sairaalasta. Alapäätäni piti sheivata leikkausta varten ja hoitaja käytti sanaa raakata. Puistatus, vanha nainen "raakasi" alapäätäni. Mikä tuo sana edes on..
Kummallista?! Minä olen 63 eikä minulla karvat kasva!
Ei koskaan ole ollut säärikarvoja sen enempää kuin käsivarsissakaan. Kainalot tietysti ajelen.
Karvoja kasvoissa? Päässä kyllä, hiustenkasvu kuin heinää työntää. Ehkä ne karvat tulee sitten tuonne päälaelle :D Taidan olla melko onnekas!
Vahaliuskoja kannattaa kokeilla, jos vaikka se juuri siitä heikkenis niinkuin esim kulmia nyppiessä
Mulla sama. Raakaan ne pois eikä ole pahentanut kasvua. Muutamat paksummat ja tummat nypin pois.