Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1661/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1662/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyt ole sillä tavalla omituinen, mutta kuitenkin.

Myin jonkun 2e paidan fb kirpparilla. Siihen oli pari kiinnostunutta. Myin sen toiselle niistä.

Sitten selvisi että toinen niistä olikin laittanut ensin viestiä, mutta mun fb messengerissä se viesti ei ollut näkynyt. Kyseli tuohtuneena kuinka voin myydä toiselle vaikka hän oli ollut ensin ostamassa ja mitä nyt. Kauniisti pahoittelin ja selitin monta kertaa että se viesti ei mulla aiemmin näkynyt, enkä mistään henk.koht syystä myynyt toiselle.

Niin onko teille käynyt noin ja mitä ootte sanonu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli marketplacen kautta niin typerä viesti yhdestä huonekalusta, että sen täytyi olla joku huono vitsi. Ilmoituksessa luki selvästi tavaran mitat ja vain nouto.

"Mitat kiitos. Ja voitko toimittaa turkuun! Yst

Terv. "

Mitä helvettiä nyt taas :D

Näitä hätähousuja on jokapaikassa missä vaan tavaroita on myynnissä. Katsotaan kuva ja samantien napataan viestiä menemään ilman että luetaan ilmoitusta ollenkaan. Etenkin Huuto.netissä. Jatkuvasti saa vastailla kyselyihin asioista jotka ilmoituksessa on jo mainittu. 

Vierailija
1664/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1665/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yökyöpeli, mutta minusta on kyllä outoa jos joku alkaa pommittaa viesteillä klo 2 yöllä. "Voinko tulla vielä ennen aamua hakemaan" jne. No et voi, en nouse sängystä enkä edes vastaa viesteihin keskellä yötä. Aamulla sitten näkee että viestejä on 10 ja viimeiset ovat tyyliin "haista paska, ostan muualta kun et vastaa viesteihin."

Vierailija
1666/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1667/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1668/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tuote vielä myynnissä?"

"On".

[2 vko hiljaisuutta]

"Onko vielä myynnissä?"

"On".

[taas 2 vko, tässä välissä myin tavaran]

"Onko vielä myynnissä?"

"Ei, on jo myyty."

"Ai harmi, olisin halunnut tämän."

En tajua.

Vierailija
1669/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman yhteydenoton saanut henkilöiltä, jotka eivät selvästi puhu äidinkielenä suomea. Myin takkia ja joku kysyi onko myynnissä. Sanoin kyllä. Vastaus: "Takki ole hyvä myyntiä." Kysyin "anteeksi mitä?" mutta en saanut ikinä vastausta. Tarkoittikohan, että sai jo vastaavan muualta, vai että olisi hyvä ostaa, vai mitä? Joka tapauksessa myin sen sitten jollekin muulle.

Vierailija
1670/2608 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin jonkun 2e paidan fb kirpparilla. Siihen oli pari kiinnostunutta. Myin sen toiselle niistä.

Sitten selvisi että toinen niistä olikin laittanut ensin viestiä, mutta mun fb messengerissä se viesti ei ollut näkynyt. Kyseli tuohtuneena kuinka voin myydä toiselle vaikka hän oli ollut ensin ostamassa ja mitä nyt. Kauniisti pahoittelin ja selitin monta kertaa että se viesti ei mulla aiemmin näkynyt, enkä mistään henk.koht syystä myynyt toiselle.

On käynyt niin, että viestit ovat menneet viestipyyntöihin ilman, että niitä huomaa. Kukaan ei kyllä ole hermostunut. Vastauksesi oli täysin oikea, ei tuosta pitäisi hermostua. Ei Marketplacessa muutenkaan ole mitään sääntöä, että ekalle pitää myydä. 

Vierailija
1671/2608 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1672/2608 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli marketplacen kautta niin typerä viesti yhdestä huonekalusta, että sen täytyi olla joku huono vitsi. Ilmoituksessa luki selvästi tavaran mitat ja vain nouto.

Terv. "

Näitä hätähousuja on jokapaikassa missä vaan tavaroita on myynnissä. Katsotaan kuva ja samantien napataan viestiä menemään ilman että luetaan ilmoitusta ollenkaan. Etenkin Huuto.netissä. Jatkuvasti saa vastailla kyselyihin asioista jotka ilmoituksessa on jo mainittu. 

Mullekin on tullut pyyntöjä toimittaa Turkuun, vaikka ilmoituksessa lukee että vain nouto, koska en omista autoa. Turkuun on useampi sata kilometriä, joo ihan varmasti lähden kuljettamaan sinne huonekalua julkisilla :D

Vierailija
1673/2608 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. "

Mullekin on tullut pyyntöjä toimittaa Turkuun, vaikka ilmoituksessa lukee että vain nouto, koska en omista autoa. Turkuun on useampi sata kilometriä, joo ihan varmasti lähden kuljettamaan sinne huonekalua julkisilla :D

Itse myin yhden huonekalun Helsingissä. Olihan se tosi ihana sekä siinä mielessä harvinainen, että niitä tuodaan maahan vain yhden helsinkiläisen pikkumyymälän kautta. Olin silti aika hämmästynyt, kun ostaja tuli Turusta asti sitä hakemaan. Oli tosi mukava nainen, eli ei mitenkään outo tapaus, mutta hämmästyin, että viitsi nähdä niin paljon vaivaa. 

Vierailija
1674/2608 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1675/2608 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1676/2608 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vasta eronnut exästä ja myin omia vähässä käytössä olleita vaatteita sekä kenkiä Tori.fi:ssä. Mulla oli myynnissä yhdet ihan järkyttävät korkkarit, joilla oli lähes mahdotonta kävellä. Olen tottunut korkkareilla kävelijä, mutta nämä olivat kertakaikkisen jäätävät: korkee piikkikorko + hurja platform. Varoitin vielä kengistä myynti-ilmoituksessa, koska pyysin niistä muistaakseni ihan hyvää hintaa, tais olla 20 e + postikulut.

No, eipä aikaakaan, kun mieshenkilö Tampereen seudulta kyselee korkkareitten perään ja sovitaan kaupat. Annan tilinumeroni ja pyydän maksamaan summan tililleni. Maksu tulee perille äkkiä ja nähdessäni maksajan nimen en meinaa uskoo sitä. Hänellä oli tismalleen sama nimi, kun mun exällä!! Siis etunimi, toinen nimi ja sukunimi. Eikä ollut mikään Suomen yleisin sarjassaan tosiaankaan. Exän kanssa näitä kauppoja ei siis tehty, eikä hän asunut sillä suunnalla edes, mutta kunnon naurut tästä sai.

Mainittakoon vielä se, että mies, joka osti nuo kengät, osti ne kuulemma omalle naiselleen.

Aika moni mies pitää korkkareista ja ostaa niitä ihan itselleen, useimmat ei kyllä kehtaa sanoa että ostaa ne itselleen

Vierailija
1677/2608 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käynyt niin, että viestit ovat menneet viestipyyntöihin ilman, että niitä huomaa. Kukaan ei kyllä ole hermostunut. Vastauksesi oli täysin oikea, ei tuosta pitäisi hermostua. Ei Marketplacessa muutenkaan ole mitään sääntöä, että ekalle pitää myydä. 

Mihin viestipyyntöihin? onko messengerissä jotain sellaisiakin, eikös kaikki viestit tule normaalisti?

Vierailija
1678/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä viikonlopun aikana yrittänyt ostaa paria kirjasarjaa, mutta kukaan ei vastaa!

Ilmoituksissa on vain viesti-mahdollisuus, ei ole puhelinnumeroa. Olen kirjoittanut kaikki tarkentavat kysymykseni (esim. kunto jos ei ole mainnittu ilmoituksessa tai onnistuuko postitus jos ei mainittu) ja kysynyt mahdollisten postikulujen hintaa tai kysynyt, milloin myyjälle sopii nouto jos on ollut samassa kaupungissa.

Minua kiinnostaa kolme kirjasarjaa ja kysyin niistä kaikista perjantaina, eilen kysyin vielä useammalta myyjältä, kun myyjät eivät edes lukeneet viestejä. Vain yksi myyjä on lukenut viestini, muut eivät. Mutta tuo viestin lukenut myyjä ei vastannut mitään, eikä edes poistanut ilmoitusta, joten oletan kirjojen olevan vielä myynnissä. Miksi jotkut myyjät tekevät tätä? Onko nyt joku lomakausi jossain päin Suomea?

Vierailija
1679/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä "pakkaumateriaaliveloitukset" monta euroa varsinkin vaatteissa..Tosiaan ärräpussiin tai pakettiin menee hyvin.Tilasin itse lastenvaatteita ja sain ne muropaketissa *sisällä muovipussi vielä,oli minusta hyvä idea!Toki sitten särkyvät tavarat erikseen...

Miksi moni alapeukutti tuon jonkun viestiä, itse lähetin viimeksi moccamasterin laatikossa tavaraa, ihan sama millaisessa laatikossa lähettää ja onhan tuommoinen kierrätys parempi luonnon kannaltakin

Minä sain kengät muovipussissa ja lonkerolaatikossa :D

Vierailija
1680/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä "pakkaumateriaaliveloitukset" monta euroa varsinkin vaatteissa..Tosiaan ärräpussiin tai pakettiin menee hyvin.Tilasin itse lastenvaatteita ja sain ne muropaketissa *sisällä muovipussi vielä,oli minusta hyvä idea!Toki sitten särkyvät tavarat erikseen...

Miksi moni alapeukutti tuon jonkun viestiä, itse lähetin viimeksi moccamasterin laatikossa tavaraa, ihan sama millaisessa laatikossa lähettää ja onhan tuommoinen kierrätys parempi luonnon kannaltakin

Minä sain kengät muovipussissa ja lonkerolaatikossa :D

Ehkäpä aiheuttaa turhan sekavia tunteita, kun ensin saa möykätä "MINKÄ V*TUN MOKKAMASTERIN SE LAITTOI" sitten hiljentyen, kun paketista paljastuukin se oikea ostettu tuote. Tai sitten toisinpäin, se mokkamasteri olisi ollut mieluisampi tuote ja pettyy sitten syvästi kun saikin sen tilaamansa oikean kuppaisen tavaran?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme