Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1461/2608 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua tuota "jobbari"-juttua. Jos joku ostaa sulta tavaran, se on silloin sen ihmisen omaisuutta ja hän saa myydä sen jos haluaa. Jos hän pyytää isompaa hintaa kuin sinä, se varmaan harmittaa, mutta kannattaa sitten laittaa tarpeeksi iso hinta myydessä ettei tarvitse kärvistellä että olisin saanut enemmän.

Jos joku tienaa rahansa sillä että myy tavaraa eteenpäin kirppiksillä, niin sehän on ihan rehellistä toimintaa. Eri asia jos myisi varastettua.

Niin Suomessa vaan siitä pitää verot maksaa, jos näin hankkii elantonsa.

Sais oikeasti olla ihan verovapaata tuo touhu, ainakin pienituloisille, osa-aikaisille, matalapalkkaisille, moni joutuu sitä tekemään että selviäisi laskuistaan ja saisi ruokaa pöytään itselleen ja lapsilleen. Eikö se ole parempi että itse yrittää omaa tilannettaan parantaa kuin että laiskana istuu ja odottaa tukirahoja jotka maksetaan verorahoista? Aktiivisuutta oman elämän parantamisessa.

Vierailija
1462/2608 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin FB kirppikselle myyntiin uuden Yves Rocherin tuoksun, jonka sain lahjaksi. Testasin tuoksua, ei ollut mun tuoksuni. Hintapyyntö vain 5 euroa. Heti tuli varaus ja nainen tuli tuoksua hakemaan. Hän suihkautti sitä kädelle ja työnsi kiinni nenäänsä heti. "Katso nyt, mulle tuli heti vedet silmiin tästä, ei tämä ole hyvä." Minä siinä, että täh? "Minkämaalainen tuoksu?" Vastasin, että ranskalainen. "Onko tämä aito?" "On tietenkin" "Miksi myyt?" "Koska mulla on 20 tuoksua, eikä tämä ole ihan oma juttu." "Niin, tämä ei ole hyvä." "se on kyllä YR:n myydyin tuoksu Suomessa!" (olen erittäin ärtynyt tässä vaiheessa, harrastan parfyymeja ja tiedän, mistä puhun, eikä mitään tuoksua työnnetä kiinni nenään heti suihkauksen jälkeen)

"No, kai minun sitten täytyy tämä ostaa, kun lupasin. Annan vaikka äidilleni. Ei tämä kuitenkaan hyvä ole."

Siis voi prkl näitä säätäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2608 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli aika absurdi fiilis, kun halusin ostaa setin tietynlaisia vaatteita. Kirjoitin selkeät väritoiveet ja esimerkkikuviakin oli monta. Ja kirjoitin myös, mitä en halua, jottei kukaan tuhlaisi omaa ja minun aikaani turhaan. Sainkin päivän aikana paljon tarjouksia, mutta yhdessäkään ei ollut toivomiani värejä vaan niitä, joita nimenomaisesti olin halunnut välttää. En tiedä, mitä vastaisin näille ihmisille. "Ei kiitos, luitko ilmoitustani ollenkaan?"

Vierailija
1464/2608 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla luki ilmoitukseni otsikossa jo koko, niin eikös vaan ensimmäinen kommentoija kirjoita, että "Koko??"

Menetän uskon ihmiskuntaan, kun ei edes lyhyttä otsikkoa jakseta lukea!!

Minusta tuntuu, että joillakin ihmisillä menee sellainen ostohysteria päälle, kun näkevät sopivan tuotteen. Olen itsekin törmännyt tällaisiin ostajiin, jotka tuntuvat olevan niin kiihtyneitä, että eivät osaa lukea tai ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
1465/2608 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten panin nettikirppikselle ostoilmoituksen, jossa ilmoitin olevani halukas ostamaan pienen määrän käsityökankaita. Kuvasin ilmoituksessa tarpeeni niin, että olisi luullut ymmärtävän, että kotona ompelisin kankaista vaatteita ihan omaksi huvikseni, joten en isoja määriä halunnut. 

Heti ensimmäinen tarjosi minulle jonkun ompelimon koko varastoa. Hintaa en enää muista, mutta oli se joitakin tuhansia euroja. Voi sentään, kun itse ajattelin maksavani kankaista ehkä jonkun kympin. 

Vierailija
1466/2608 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua tuota "jobbari"-juttua. Jos joku ostaa sulta tavaran, se on silloin sen ihmisen omaisuutta ja hän saa myydä sen jos haluaa. Jos hän pyytää isompaa hintaa kuin sinä, se varmaan harmittaa, mutta kannattaa sitten laittaa tarpeeksi iso hinta myydessä ettei tarvitse kärvistellä että olisin saanut enemmän.

Jos joku tienaa rahansa sillä että myy tavaraa eteenpäin kirppiksillä, niin sehän on ihan rehellistä toimintaa. Eri asia jos myisi varastettua.

Itse annoin joulun alla erinäisiä tavaroita ja vaatteita niin lapsille kuin aikuiselle, sellaisille, joilla on oikeasti tarvetta. Olivat ihan rahanarvoisia, esim. pleikkaripelejä ja uusia talvitakkeja.

Kaikki meni mielestäni muutoin oikeasti käyttöön, kunnes eräs sitten haki isomman satsin tavaraa, lähes 200e edestä. Sähköpostilla ensin kertoi vaikeuksistaan ja miten tulee lapsille ja vaimolle lahjaksi jne. Jonossa oli pari ihmistä, mutta tämä kysyi ekana niin lupasin tälle. Paikan päällä tuli vähän outo fiilis tyypistä. Olisi pitänyt luottaa intuitioon.

Seuraavana päivänä suurinosa oli sitten myynnissä monella eri sivustolla. Olin niin käämeissäni, että toivotin viestillä ihan hemmetin hyvää joulua koko saakelin perjeelle. Ei mua harmittanut saamattomat rahat, vaan se, että joku jobbas kamat myyntiin omaan taskuun valehtelemalla, eikä ne mennyt sitten oikeasti niitä tarvitseville.

Enää en lahjoita muuhun kuin eläinsuojeluyhdistykselle kipparille.

Vierailija
1467/2608 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kirppistavaraa myyneenä eniten otti päästä ne monen päivän varauksia pitävät ostajat . Lopulta eivät tule noutamaan lainkaan .

Myös nuo FB kirppistavaraa säännöt saavat aikaan monenlaista shaibaa .

Lopetin kaikki ja nakkaan roskiin merkkivaatteita ja kenkiä . Sinne meni mm. Parajumpers Kodiak takki 👌

En vie vaatekeräyksii edes piruillakseeni , en ala hyväntekijäksi . My monet my choise.

hyvä, minä nimittäin pengon roskat, ja olen usein saanut ilmaiseksi merkkivaatteita sieltä. sellaisia mihin ei itselläni olisi varaa. Joten Kiitos vaan!

No harvemmin molok systeemistä kukaan penkoo mitään . Varmuuden vuoksi leikkelen saksilla ne rikki , ei onnistu edes korjaus .

Mitä?? Varmuuden vuoksi, ettei kukaan vain hyödy tavaroista, jotka sinä HEITÄT POIS? Miten sairas voi ihminen olla?

Kerro minulle mikä siinä on sairasta ? Minusta on outoa että kaikenmaailman lokkeilijat yrittävät hyötyä ilmaisesta tavarasta tai vaatteista . Minusta on sairasta varastaa kirpparilta , vaihtaa hintalappuja , tekeytyä vähävaraiseksi. Kuule olen tehnyt hyväntekeväisyyttä mutta pikkuhiljaa alkoi nuppia jumittamaan ihmisten EPÄRehellisyys !!! Tai ne jotka päiväkausia pitivät varauksia, tekevät ohareita . Luotat ihmisiin joille kerrot osoitteesi ja puhelinnumerosi joten luojan kiitos ettei joku sekopää tule ja keikkaa kämppää tms.

Siinä sulle sairasta .

Vierailija
1468/2608 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kirppistavaraa myyneenä eniten otti päästä ne monen päivän varauksia pitävät ostajat . Lopulta eivät tule noutamaan lainkaan .

Lopetin kaikki ja nakkaan roskiin merkkivaatteita ja kenkiä . Sinne meni mm. Parajumpers Kodiak takki 👌

En vie vaatekeräyksii edes piruillakseeni , en ala hyväntekijäksi . My monet my choise.

hyvä, minä nimittäin pengon roskat, ja olen usein saanut ilmaiseksi merkkivaatteita sieltä. sellaisia mihin ei itselläni olisi varaa. Joten Kiitos vaan!

No harvemmin molok systeemistä kukaan penkoo mitään . Varmuuden vuoksi leikkelen saksilla ne rikki , ei onnistu edes korjaus .

Mitä?? Varmuuden vuoksi, ettei kukaan vain hyödy tavaroista, jotka sinä HEITÄT POIS? Miten sairas voi ihminen olla?

Kerro minulle mikä siinä on sairasta ? Minusta on outoa että kaikenmaailman lokkeilijat yrittävät hyötyä ilmaisesta tavarasta tai vaatteista . Minusta on sairasta varastaa kirpparilta , vaihtaa hintalappuja , tekeytyä vähävaraiseksi. Kuule olen tehnyt hyväntekeväisyyttä mutta pikkuhiljaa alkoi nuppia jumittamaan ihmisten EPÄRehellisyys !!! Tai ne jotka päiväkausia pitivät varauksia, tekevät ohareita . Luotat ihmisiin joille kerrot osoitteesi ja puhelinnumerosi joten luojan kiitos ettei joku sekopää tule ja keikkaa kämppää tms.

Siinä sulle sairasta .

Molemmat on sairasta. Sairaalloinen kieroilu ja epärehellisyys SEKÄ käyttökelpoisen tavaran tuhoaminen vain siksi, ettei kukaan "lokki" pääse siitä vahingossa hyötymään.

Vierailija
1469/2608 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sulle sairasta .

Molemmat on sairasta. Sairaalloinen kieroilu ja epärehellisyys SEKÄ käyttökelpoisen tavaran tuhoaminen vain siksi, ettei kukaan "lokki" pääse siitä vahingossa hyötymään.

Olen edelleen sitä mieltä että minulla on oikeus tehdä tavaroilleni mitä haluan pidit siitä tai et .

Olen myös nähnyt ja kokenut huonoa taloudellista tilaa omassakin elämässä , tiukassakin tilanteessa ihminen sopeutuu ja priorisoi rahansa ja koskaan en hakenut ilmaisua vaatteita tai muita hyödykkeitä . Jotkut ajeli hienolla autolla ja söivät kaurapuuroa sekä hyödynsivät ilmaiset vaatteet joko itselle tai myyntiin .Kunhan oli se hieno auto alla ( ihan lähipiirissä tapahtunutta ) Kato ahneus on yksi kuolemansynnistä ja aika moni meistä muuttuu ahneiksi ja itsekkäiksi . Kuten sanoin olen lahjoittanut paljon mutta ne tavarat myytiin eteenpäin . Että oliko se jätä niin suurikaan sitten. Itse olen raivannut tieni tähän päivään ja palkkatasoon joten Peace 👍

Vierailija
1470/2608 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt paljonkin kauppaa torissa ja pääasiassa kaupat ovat sujuneet hyvin, mutta toki ghostaajia ja turhankyselijöitä on tullut minullekin vastaan. Eipä niissä mitään, poistan vain keskustelut.

Luulen että hörhöjen määrä riippuu pitkälti siitä mitä myy. Myyn pääasiassa erilaista keräilytavaraa, militariaa ym ja nämä kaupat ovat aina sujuneet tosi hyvin vaikka ei oltaisi kauppoihin edes päädytty. Käytöstavat löytyvät ja jos ei päästä yhteiseen säveleen se ilmoitetaan asiallisesti.

Itseä kyllä suoraan sanottuna vituttaa kosmisesti huonokäytöksiset ihmiset. Esimerkiksi jos myyn vaikka jotain mitalia vitosella ja joku lähettää viestin: "ostan eurol". En tiedä miksi ärsyttää tuollainen mutta niin vain tekee. Ei edes se tinkaus vaan töksähtävä viesti ilman tervehdystä ym.

Vierailija
1471/2608 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sulle sairasta .

Olen edelleen sitä mieltä että minulla on oikeus tehdä tavaroilleni mitä haluan pidit siitä tai et .

Olen myös nähnyt ja kokenut huonoa taloudellista tilaa omassakin elämässä , tiukassakin tilanteessa ihminen sopeutuu ja priorisoi rahansa ja koskaan en hakenut ilmaisua vaatteita tai muita hyödykkeitä . Jotkut ajeli hienolla autolla ja söivät kaurapuuroa sekä hyödynsivät ilmaiset vaatteet joko itselle tai myyntiin .Kunhan oli se hieno auto alla ( ihan lähipiirissä tapahtunutta ) Kato ahneus on yksi kuolemansynnistä ja aika moni meistä muuttuu ahneiksi ja itsekkäiksi . Kuten sanoin olen lahjoittanut paljon mutta ne tavarat myytiin eteenpäin . Että oliko se jätä niin suurikaan sitten. Itse olen raivannut tieni tähän päivään ja palkkatasoon joten Peace 👍

Niin, minä ajattelen tuota käyttökelpoista tavaraa enemmän ympäristön kannalta kuin sen, kuka ihminen ansaitsee mitäkin ja kenellä on tarpeeksi suuri hätä ollakseen käytettyjen housujen, suksien tai tarjoilupöydän arvoinen. Reduce, reuse, recycle. Toivottavasti teet rikkomallesi tavaralle edes jälkimmäisen.

Vierailija
1472/2608 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt paljonkin kauppaa torissa ja pääasiassa kaupat ovat sujuneet hyvin, mutta toki ghostaajia ja turhankyselijöitä on tullut minullekin vastaan. Eipä niissä mitään, poistan vain keskustelut.

Luulen että hörhöjen määrä riippuu pitkälti siitä mitä myy. Myyn pääasiassa erilaista keräilytavaraa, militariaa ym ja nämä kaupat ovat aina sujuneet tosi hyvin vaikka ei oltaisi kauppoihin edes päädytty. Käytöstavat löytyvät ja jos ei päästä yhteiseen säveleen se ilmoitetaan asiallisesti.

Itseä kyllä suoraan sanottuna vituttaa kosmisesti huonokäytöksiset ihmiset. Esimerkiksi jos myyn vaikka jotain mitalia vitosella ja joku lähettää viestin: "ostan eurol". En tiedä miksi ärsyttää tuollainen mutta niin vain tekee. Ei edes se tinkaus vaan töksähtävä viesti ilman tervehdystä ym.

Minua ärsyttää ihan samalla tavalla tuollaiset lyhyet töksähtävät viestit. Niihin en aina edes viitsi vastata, jos ovat kovin asiattomia. Parhaiten kaupat syntyvät, kun keskustellaan kokonaisilla lauseilla. Minusta ostajan/myyjän etunimi ei ole valtionsalaisuus, mutta vakavissaan olevassa kaupanteossa antaa luotettavamman kuvan kuin ”ostan eurol” -viestit. Jos et uskalla omaa nimeäsi kertoa, niin ota käyttöön alias.

Vierailija
1473/2608 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauppatapa, että:

- Ei mitään "varauksia"

- Ensimmäinen, jonka kanssa kaupasta saadaan järkevä yhteisymmärrys, saa tavaran. Eli käy noutamassa ja maksamassa sovittuun aikaan mennessä.

- Jos ei hae sovitusti tai yrittää vielä tingata, jää sen ostajan kanssa siihen.

- otan yhteyden seuraavaan, että kiinnostaako vielä ja pyrin kauppoihin sen kanssa.

Nuo kerron aina ostajalle, että tietävät pelisäännöt eikä turhia sähläreitä sitten enempää kiinnostakaan.

Mitään säätöjä en ala tekemään ja onkin hyvin sujunut tähän asti.

Vierailija
1474/2608 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meitä on erilaisia. Kun muutin, enkä siinä hässäkässä mitenkään ehtinyt järjestää mitään kirpputorimyyntejä tai raahata tavaroitani minnekään lahjoitettavaksi, pakkasin hyväkuntoiset mutta itselleni pieneksi jääneet vaatteet siististi muovikasseihin etteivät ne roskissa kovasti likaantuisi. Samoin minulle tarpeettomat astiat ja kodintavarat asettelin nätisti roskiksiin että joku tarvitseva voi ne ottaa.

Polkupyörään jätin avaimet lukkoon, toivottavasti meni sekin.

Enhän minä siinä mitään menetä vaikka joku ne ottaisikin (ja toivottavasti otti) kun olin niistä jo päättänyt luopua. Samoin meillä on ollut roskakatoksessa esim. dvd-soitin siististi roskiksen kannen päällä laputettuna: toimiva, saa ottaa.

Ottakoon itselleen tarpeeseen tai myyköön eteenpäin, ihan sama kun kerran dyykaamisen vaivan viitsii nähdä. Ei ole minulta pois - tai on ! - ihan konkreettisesti ja tarkoituksella :D

Vierailija
1475/2608 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sulle sairasta .

Ei tainnut sinullakaan kovin suuri hätä olla siinä "huonossa taloudellisessa tilassa", kun et joutunut mistään apua hakemaan. Ja toiseksi, en tiedä oliko se tarkoituksesi, mutta viestisi ainakin kuulosti siltä, että käytit itseäsi esimerkkinä näistä "ahneiksi ja itsekkäiksi" muuttuneista ihmisistä :D Totta kai sinulla on oikeus tehdä tavaroillesi mitä tahdot, sitä ei kai kukaan (useista sinulle vastanneista kirjoittajista) kieltänytkään. Mutta sairas ja ahne tuollainen "ettei kukaan vain hyödy" -asenne on siitä huolimatta.

Ennen pistettä tai pilkkua ei muuten tule välilyöntiä.

Vierailija
1476/2608 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi kokemus, myin vaatetta ennen ko.postilakkoa, mutta kaksi ostajaehdokasta ilmestyi juuri postilakon aikaan ostoaikeissa. Ilmeisesti kumpikaan ei tiennyt postilakosta mitään. Toinen olisi halunnut ajaa usean kilometrin matkan ostamaan+sovittamaan vaatetta, jota en ymmärrä ollenkaan. Mielestäni ihmisten kodit on yksityisiä joissa ei tarvitse tarjota sovituspalvelua, eri asia kaupat ja muut joissa on tilat sovituskopeille. Ostajan mielestä en ollut pitänyt riittävästi yhteyttä kun laitoin yhden viestin per päivä, ilmeisesti häntä olisi pitänyt pommittaa viesteillä että ostatko ostatko. Ostaja olisi voinut hyvinkin perua kaupat kun olisi sovittanut, jolloin aikaa olisi mennyt hukkaan. Olin myös ilmoittanut mitat mutta edes se ei riittänyt. Toinen ostaja osti (asiallisesti) mutta perui kaupat postilakon takia. Ihmisillä on aivan ihmeellisiä luuloja kuten se että tuosta noin vaan voi mennä vieraille sovittamaan. En suosittele odottamaan saapuuko joku ostaja vai ei. 

Vierailija
1477/2608 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on tavallaan R-kioskin moka, tavallaan ostajan. Minulla oli torissa myynnissä paljon erilaista tavaraa ja sitä meni aika nopeasti kaupaksi. Vain muutama oli samassa kaupungissa, 98% tavaroista piti postittaa ja veinkin sitten aina kerralla useamman paketin postiin, kun kävin kerran viikossa kaupungissa. Kerroin aina heti ostaja ehdokkaalle ensimmäisessä viestissä, että käyn kerran viikossa postittamassa tavaroita, kun käyn samalla asioissa, matkaa kun tuli suuntaansa 30km, niin en huvikseni kyllä lähtenyt tai vain yhden asian takia. 

Vein sitten kerralla viiden ihmisen tuotteet ja postitin ne R-kioskilla, täytin kaikki tiedot huolellisesti jokaiseen pakettiin ja olin myös rekisteröinyt paketit etukäteen netissä, joten oli se koodikin kaikkiin mukana, tarkistin jokaisen paketin tiedot kolmeen kertaan ja että oikeissa paketeissa oli oikeat tuotteet. 

Sitten parin päivän päästä sain puhelun Matkahuollosta, että mitenkäs heillä on täällä tällainen paketti, jossa lukee minun kirjoittamanani vastaanottaja vaikka Heikki, mutta siinä R-kioskin lapussa, joka liimataan jokaiseen pakettiin, luki Timo. Aikamme sitä puhelimessa ihmeteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että kioskilla on lätkäisty väärä lappu pakettiin, koska postitin kummankin nimiselle henkilölle tavaraa. Pyysin sitten laittamaan tietysti Heikille, kun olin sen itse kirjoittanut, mutta virkailija sanoi, ettei voi, kun pitää laittaa sinne minne kioski on ilmoittanut sillä lapulla. Olin kyllä aika ihmeissäni, että miksi ihmeessä sitten edes soittivat minulle sieltä, jos eivät voi tehdä mitään asialle. Infosin sitten heti puhelun jälkeen ostajia tästä, että todennäköisesti on tulossa nyt sitten väärät tavarat, eikä paketteja voi Matkahuollon mukaan pysäyttää, pyysin siis ottamaan sivuun sen toisen tulevan virheellisen paketin, mutta sekään ei kuulemma ollut mahdollista.

Jatkuu..

Vierailija
1478/2608 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa

Seuraavana päivänä sain taas soiton Matkahuollosta, nyt oli se toinen virheellinen paketti tullut ja selitin viime päiväisen puhelun tämän kertaiselle virkailijalle. Hän ihmetteli asiaa ja sanoi, että hän laittaa tämän paketin sille henkilölle tietysti, jonka tiedot olen itse kirjoittanut, olisi kuulemma pitänyt edellisenkin paketin kanssa toimia niin. 

Jatkuvasti tässä olin yhteydessä kioskin, Matkahuollon ja molempien ostajien kanssa ja pidin heidät ajan tasalla asian kulusta.

Seuraavana päivänä sitten sain ensimmäiseltä ostajalta viestin, että hänelle oli tullut molemmat paketit, se omansa sekä tämän toisen henkilön paketti. Pyysin tietysti palauttamaan väärän tuotteen kioskille, kun olin sinnekin jo ollut yhteydessä ja sopinut valmiiksi, että ostaja voi vain tiputtaa tavaran sinne paketissa, niin kioski hoitaa loput, mutta sitten meni vaikeaksi.

Ostaja ei millään suostunut palauttamaan väärää tuotetta, vaan oli sitä mieltä, että hänen kuuluu saada pitää se, kun oli niin kauheasti stressiä tästä pakettien ristiin menon vaarasta. Toinen ostaja tietysti alkoi jo hermostua, kun oli ostanut tuotteen syntymäpäivälahjaksi ja oli vaikeasti löydettävä tuote, tarjouduin tottakai palauttamaan hänen rahansa ja jatkamaan itsekseni sitten tappelua tämän ensimmäisen ostajan kanssa, mutta hän todellakin tahtoi sen tuotteen ja sanoi odottavansa päivään x asti, ratkeaako tilanne.

Tilanne ei meinannut millään ratketa, ensimmäinen ostaja, jolla oli molemmat tavarat, oli todella laiska vastailemaan ja erittäin haluton palauttamaan tavaran kioskille. Kun lopulta hän taas vastasi puhelimeensa, uhkasin häntä rikosilmoituksella, jos ei sen päivän aikana palauta tavaraa kioskiin, hän viimein palautti sen. Sen jälkeen sainkin ihan kunnolla kiukkuisia viestejä häneltä, miten olen p*ska myyjä, k*settaja jne. Lopulta onneksi tämäkin tuote päätyi sen maksamalle henkilölle, mutta olipahan show.

Kun tilanne oli ohi, olinkin vielä yhteydessä kioskiin asiasta ja sain lahjakortteja hyvityksenä, olikohan 30e:n edestä. Tarjosin sitten puolia tuosta summasta tälle ostajalle, joka meinasi jäädä ilman tuotettaan, mutten todellakaan tuolle ensimmäiselle ostajalle. 

Vierailija
1479/2608 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut muuta ongelmaa kuin kerran lasten vaatteet olivat homeessa, ei näkyvää, mutta varmaan säilytetty ulkovarastossa tai jossain homekodissa josta haju oli jäänyttä, näitä pesin ja kuivaus ties kuinka monesti, että haju vihdoin lähti, en viitsinyt heittää roskiin, kun kyseessä oli jätesäkillinen ehjää mutta haisevaa vaatetta....

Vierailija
1480/2608 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa

Seuraavana päivänä sain taas soiton Matkahuollosta, nyt oli se toinen virheellinen paketti tullut ja selitin viime päiväisen puhelun tämän kertaiselle virkailijalle. Hän ihmetteli asiaa ja sanoi, että hän laittaa tämän paketin sille henkilölle tietysti, jonka tiedot olen itse kirjoittanut, olisi kuulemma pitänyt edellisenkin paketin kanssa toimia niin. 

Jatkuvasti tässä olin yhteydessä kioskin, Matkahuollon ja molempien ostajien kanssa ja pidin heidät ajan tasalla asian kulusta.

Seuraavana päivänä sitten sain ensimmäiseltä ostajalta viestin, että hänelle oli tullut molemmat paketit, se omansa sekä tämän toisen henkilön paketti. Pyysin tietysti palauttamaan väärän tuotteen kioskille, kun olin sinnekin jo ollut yhteydessä ja sopinut valmiiksi, että ostaja voi vain tiputtaa tavaran sinne paketissa, niin kioski hoitaa loput, mutta sitten meni vaikeaksi.

Ostaja ei millään suostunut palauttamaan väärää tuotetta, vaan oli sitä mieltä, että hänen kuuluu saada pitää se, kun oli niin kauheasti stressiä tästä pakettien ristiin menon vaarasta. Toinen ostaja tietysti alkoi jo hermostua, kun oli ostanut tuotteen syntymäpäivälahjaksi ja oli vaikeasti löydettävä tuote, tarjouduin tottakai palauttamaan hänen rahansa ja jatkamaan itsekseni sitten tappelua tämän ensimmäisen ostajan kanssa, mutta hän todellakin tahtoi sen tuotteen ja sanoi odottavansa päivään x asti, ratkeaako tilanne.

Tilanne ei meinannut millään ratketa, ensimmäinen ostaja, jolla oli molemmat tavarat, oli todella laiska vastailemaan ja erittäin haluton palauttamaan tavaran kioskille. Kun lopulta hän taas vastasi puhelimeensa, uhkasin häntä rikosilmoituksella, jos ei sen päivän aikana palauta tavaraa kioskiin, hän viimein palautti sen. Sen jälkeen sainkin ihan kunnolla kiukkuisia viestejä häneltä, miten olen p*ska myyjä, k*settaja jne. Lopulta onneksi tämäkin tuote päätyi sen maksamalle henkilölle, mutta olipahan show.

Kun tilanne oli ohi, olinkin vielä yhteydessä kioskiin asiasta ja sain lahjakortteja hyvityksenä, olikohan 30e:n edestä. Tarjosin sitten puolia tuosta summasta tälle ostajalle, joka meinasi jäädä ilman tuotettaan, mutten todellakaan tuolle ensimmäiselle ostajalle. 

Jopa oli ihmeellinen ostaja, ei tietenkään väärään osoitteeseen tullutta pakettia tai kirjettä saa pitää, ei sitä saa edes avata kirjesalaisuuden mukaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi