Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1381/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ilmoituksiin tyyliin "Te jotka kyselette ilmoituksessa selvinneitä asioita, ohitan asianne ja myyn sellaiselle joka ilmoituksen on oikeasti lukenut"

Mutta eihän ne kyselijät silti lue sitä ilmoitusta, ei se kovin paljon auta.

Tämä! 😂

Vierailija
1382/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu mihin olen törmännyt viime aikoina, on oudon vihaiset myyjät.

Jos kysyn sopiiko postitus, ja myyjä alkaa minulle tiuskimaan siitä, että hänellä on huonoja kokemuksia postituksesta. Lopulta sitten sanoo, että tekee TÄMÄN KERRAN poikkeuksen, mutta jos vaikka ehdotan itselleni sopivaa pakettiautomaattia, alkaa raivo siitä, että hän postittaa miten haluaa, tai muuten perutaan kaupat. Myyjälle kelpaa vain mobilepay, jota minulla ei ole, ja pitää epäilyttävänä että kysyn tilitietoja. Jne.

Jos pyydän voiko paikallinen myyjä varata tavaran huomiseksi, tulee raivo, että en varaa mitään vaan tavara haetaan tänään. Pyydän voinko maksaa tilisiirrolla etukäteen, ja myyjälle ei sovi. Menen lopulta hakemaan tavaraa, eikä myyjä vaivaudu ilmoittamaan, että myi tavaran jo eilen. Ei avaa ovea ja raivoaa puhelimeen.

Tällaiseen olen nyt muutaman kerran törmännyt, eikä säätämisen ja lepyttelyn jälkeen tekisi kyllä mieli ostaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ne myyjä kouluttautuvat teistä ostajista joita ei koskaan näy tai kun sovitaan kaupat niin sitten ei astailla viesteihin enää tms  kyllä se alkaa vituttamaan kun aika menee hukkaan

Vierailija
1384/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin ne myyjä kouluttautuvat teistä ostajista joita ei koskaan näy tai kun sovitaan kaupat niin sitten ei astailla viesteihin enää tms  kyllä se alkaa vituttamaan kun aika menee hukkaan

Joo niin varmaan, mutta turha sitä raivoa on asiaan liittymättömiin uusiin ostajiin purkaa. Jos niin v*tuttaa, ehkä kannattaa suosiolla lopettaa myyminen.

Vierailija
1385/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin torissa vessan peilikaappi ja ostaja tuli sitä mopolla hakemaan :)

Vierailija
1386/2608 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun mielestä epäeettistä, mutta myin koirani torissa. Kerroin tarkkaan ilmoituksessa hyvät ja huonot puolet luopumissyystä lähtien (perinteisesti: muuttunut elämäntilanne), joka ei liittynyt koiran käytökseen. Kerroin, että ei ole haukkuherkkä mutta saattaa haukahtaa joskus ovikelloa tai postin ääntä. Ostajaehdokas kyseli ensin niitä näitä koirasta huonolla kieliopilla, mikä itselleni on jo hieman red flag aikuisilta, mutta siinä vaiheessa kun ostaja päivitteli kuinka ei haluakaan käytöshäiriöistä koiraa, joka haukkuu pikkuasioille, lopetin vastailun kauniisti.

Onhan näitä valioyksilöitä jotka keittävät vaikka kahvit omistajalleen, mutta kyllä myönnän ottaneeni loukkauksena kun ostaja puhuu käytöshäiriöisestä ja postille haukahtavasta koirasta samassa lauseessa. Hän myös päivitteli, ettei ole varmaan kovin oppivainen koira, tuskin oppisi mitään kun kerran ei 5v. ikään mennessä ole oppinut olemaan haukkumattakaan. Oma koirani oli paimenkoira ja hän kertoi kuinka omat edelliset spanielit eivät koskaan haukkuneet, en kovin suurena saavutuksena pitänyt.

Itsellä kun ei tarvetta ollut kitkeä tuota haukahtelua, niin en kouluttanut siitä pois, kelpo koira kuitenkin. Hauskaa myös, että koiran luopumissyyhyn myyjä ei kiinnittänyt mitään huomiota, se ei ollut hänelle ongelma eikä ihmetyksen aihe.

Vierailija
1387/2608 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Torilla pari kolme vuotta sitten lähes käyttämättömät Leviksen mustat 505:t, jotka olivat jääneet pieniksi. Pyysin farkuista 30 euroa. Ostaja löytyi nopeasti ja muutaman kysymyksen puhelimessa kysyttyään ilmoitti, että ostaa housut. Kerroin ostajalle, että pistän housupaketin pakettiautomaattiin heti, kun olet maksanut pyytämäni hinnan. Ostaja mietti hetken ja sanoi sitten, juu mietin vaan että taitaa lähin pakettiautomaatti olla Citymarketissa tuolla keskustassa neljän kilometrin päässä. Kysyin sitten, että eikö lähempänä ole postin palvelupistettä. On kaveri sanoi, mutta se lähin pakettiautomaatti on tosiaan siellä keskustassa. Varmistin vielä, että sinnekö ne housut sitten kuitenkin lähetetään. Juu laita sinne vaan, otan ne sitten viikonlopun kauppareissun yhteydessä. Ostaja lähetti sitten myöhemmin minulle tekstiviestin, kiitos kaupoista.

Vierailija
1388/2608 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Mutta eihän ne kyselijät silti lue sitä ilmoitusta, ei se kovin paljon auta.

Monesti koettu: laitan myynti-ilmoitukseeni vain NOUTO ja tulee näitä yhteydenottoja, voisitko tuoda sen tänne XXX-paikkakunnalle? En voi. Yleensä vielä tavara mitä myyn (tai lahjoitan), on todella halvaksi hinnoiteltu että pääsen itse eroon turhista mutta ehjistä ja käyttökelpoisista tavaroista. Kuka hullu näitä lähtee kuskaamaan ilmaiseksi vento vieraille ihmisille kilsakaupalla? Onko sellaisia ihmisiä oikeasti? : D

Vierailija
1389/2608 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyn sopiiko postitus, ja myyjä alkaa minulle tiuskimaan siitä, että hänellä on huonoja kokemuksia postituksesta. Lopulta sitten sanoo, että tekee TÄMÄN KERRAN poikkeuksen, mutta jos vaikka ehdotan itselleni sopivaa pakettiautomaattia, alkaa raivo siitä, että hän postittaa miten haluaa, tai muuten perutaan kaupat. Myyjälle kelpaa vain mobilepay, jota minulla ei ole, ja pitää epäilyttävänä että kysyn tilitietoja. Jne.

Jos pyydän voiko paikallinen myyjä varata tavaran huomiseksi, tulee raivo, että en varaa mitään vaan tavara haetaan tänään. Pyydän voinko maksaa tilisiirrolla etukäteen, ja myyjälle ei sovi. Menen lopulta hakemaan tavaraa, eikä myyjä vaivaudu ilmoittamaan, että myi tavaran jo eilen. Ei avaa ovea ja raivoaa puhelimeen.

Tällaiseen olen nyt muutaman kerran törmännyt, eikä säätämisen ja lepyttelyn jälkeen tekisi kyllä mieli ostaa mitään.

Johtuu huonoista kokemuksista. Yleensä säätäjistä on vaivaa. Mikset myöskään vaan lataa sitä helppoa mobilepayta

Vierailija
1390/2608 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin sovittuna aikana annettuun osoiteeseen, mutta paikalla olivatkin vain myyjän tyttö ja tämän kaveri jotka eivät tienneet mitään sovituista kaupoista. Tytöt saivat kuitenkin isot pisteet, sillä tämä tytär koetti ensin soittaa äidilleen ja meni sitten etsimään kuvailemaani tuotetta, kaverinsa taas kysyi maistuisko minulla päiväkahvi.  Tuote löytyi, maksoin ja poistuin hyvillä mielin.

kaveri tarjosi sinulle siis seksiä?

Vierailija
1391/2608 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu huonoista kokemuksista. Yleensä säätäjistä on vaivaa. Mikset myöskään vaan lataa sitä helppoa mobilepayta

Koska en halua käyttää tuollaisia sovelluksia. Jos ei rahat kelpaa normaalilla tavalla, niin jätetään kaupat sikseen. (Sen voisi myös ilmoittaa jo ilmoituksessa, että vain mobilepay kelpaa.)

Vierailija
1392/2608 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja ei voinut antaa puh.num eikä osoitettaan (kerrostalossa riittäis ihan vaan talon nro). Olin töissä lähettyvillä, ilmoitin että olen neljään asti töissä hae jos haluat. Aikoi hakea. Puoli viideltä tuli viesti että olen oven takana. Olin oikeasti vielä ylitöissä mutta en vastannut, opetelkoot aikatauluja. Pyysi tuomaan seuraavana päivänä, jepjep.

Siis mitä tuo ostaja tässä teki väärin, kun ilmestyi paikalle puoli viideltä?

Vierailija
1393/2608 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrsii mobilepayta periaatteen vuoksi välttelevät. Ei se nyt myyjänä haittaa, jos joku erikseen haluaa käteisellä pelata, mutta ostajana oikeasti sapettaa. Se on tuhat kertaa kätevämpi tapa kuin käydä erikseen nostamassa rahaa ja ehkä rikkomassa sitä. Helkkarin änkyrät.

Vierailija
1394/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1395/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin sovittuna aikana annettuun osoiteeseen, mutta paikalla olivatkin vain myyjän tyttö ja tämän kaveri jotka eivät tienneet mitään sovituista kaupoista. Tytöt saivat kuitenkin isot pisteet, sillä tämä tytär koetti ensin soittaa äidilleen ja meni sitten etsimään kuvailemaani tuotetta, kaverinsa taas kysyi maistuisko minulla päiväkahvi.  Tuote löytyi, maksoin ja poistuin hyvillä mielin.

kaveri tarjosi sinulle siis seksiä?

Onpa mauton vitsi. Mielestäni on erinomaisen kasvatuksen saanut tämä  teini, keittää kahvit ja tarjoaa ventovieraalle myös .

Vierailija
1396/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini oli ostanut sängyn hintaan facekirpparilta. 

Lähdin sitä noutamaan ja äiti antoi 80 euroa käteeni. 

Tapasin myyjän ja hän antoi sängyn. Annoin hänelle 80 euroa ja myyjä ilmoitti, että hinta on 84 euroa. Yritin siinä sopertaa, että mulla ei ole käteistä enempää, että tuon äitini minulle antoi. Häpesin tilannetta aivan kamalasti ja ajattelin, että nyt myyjä luulee minun kusettavan - eli olisin juuri näitä, jotka ilmestyvät paikalle liian pienen rahamäärän kanssa, jos myyjä suostuisi siihen hintaan myymään. Onnistuin luojan kiitos kaivamaan autosta, lompakosta ja kassin pohjalta sen neljä euroa ja pahoittelin tapahtunutta.

Kun kiikutin sängyn äitini luokse, äitini kysyi "paljon se otti?" Sanoin, että äiti oli nyt muistanut väärin, että hinta oli 84 euroa, eikä 80 euroa. Äiti siihen tokas "mä toivoin, et se 80 olis riittänyt".

Olin siinä vaiheessa, että voi jumalauta……..

Vierailija
1397/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut mittatilaustyönä tehdyt nahkaiset ratsastussaappaat kaksi kertaa tori.fi:ssä myynnissä. Ne ei mee kaupaksi, lahjoitan ne varmaan jollekkin. Mut joka tapauksessa kummallakin kerralla joku äijä on soittanut. Ensimmäisellä kerralla en tajunnut asiassa olevan jotain hämärää. Hän kyseli niitä kuulemma jonkun naisystävänsä puolesta. Jutteli kaikenlaista naisystävänsä ratsastusharrastuksesta ja millaisia saappaita hän käyttää. No, toisen kerran kun ilmoitus oli Torissa, sama äijä soitti uudelleen. Ja taas sama tarina, mutta nyt naisystävällä oli ollut hienot ja kalliit karvavuoriset saappaat, ja hän oli pudonnut niillä lantasäiliöön, ja meinannut kuolla. Sitten tyyppi oikein herkutteli sillä, kuinka kauhea tapaus oli. Silloin vasta tajusin, että nyt on joku pervo kysymyksessä. 

Vierailija
1398/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut ärsyttää nämä postikuluista saikkaajat. En ole Postissa/Matkahuollossa/Ärrällä sellaisessa asemassa töissä, että voisin päättää postitushinnoista. En saa naisten legginsejä yhtään kevyemmäksi, enkä voi sille mitään että se raja kirjeelle on niin pieni. Jos myyn vaatepakettia, en millään silti saa niitä kirjepostiin jos et otakaan yhtä tai kahta vaatetta pakettiin mukaan. Siis näitä älynjättiläisiä on yllättävän paljon, joille tuo postikulu on kynnyskysymys. Ja ymmärrän että postikulut on isot, mutta myyjänä en vain mitenkään voi asialle mitään.

Vierailija
1399/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Mä olen aina ostaessani yrittänyt laittaa mahdollisimman selkeän viestin myyjälle, jotta ei tarvitsisi höpöttää turhia, oon ehdottanut useampaa aikaa hakuajankohdaksi ja noutanut tuotteen pian. Oon varannut just tasarahan tai maksanut Mobilepaylla tai tilisiirrolla, jos niin on toivottu. Oon aina mennyt sovittuun aikaan hakemaan tavaroita, jotta mua ei tarvitsisi odotella. Mutta: olen joskus lähettänyt miehen hakemaan jonkun jutun mun puolesta, jos paikka on vaikka sattunut hänen työmatkansa varrelle tai jos se on sopinut hänen aikatauluunsa paremmin. Kehtaanko mä enää näin tehdä vai haukutaanko mutkin palstoilla omituiseksi?

Ostajana mulle kävi kerran niin, että todella hyväkuntoiset lasten toppahousut olivatkin ihan rispaantuneet lahkeista. Myyjän selitys: ”just vasta huomasin”. Ilmoituksen mukaan olivat ihan priimat.

Toisella kerralla menin ostamaan talvihaalaria eri myyjältä ja taas hän huomasikin vasta sillä hetkellä, että polvien kohdalla on pehmentymää. Hän tosin myi sen haalarin sitten 5€ halvemmalla ihan omasta aloitteestaan. Tämän kerran jälkeen vasta tajusin, että myyntitaktiikkahan se on tuokin. Ilmoituksessa kehutaan uudenveroiseksi ja kun ostaja näkee vaivan ja ajaa mahdollisesti pitemmänkin matkan, niin hän tuskin enää kieltäytyy kaupoista jonkin pienen virheen takia. Ilmoituksessa ne pienet virheet eivät vaan välttämättä houkuttele ostamaan.

Vierailija
1400/2608 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Lähdetään nyt ajelemaan sinnepäin.”

Tästä on nyt noin 8kk, eikä ostaja ole vieläkään hakenut kenkiä.

🤣🤣