Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1201/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
1202/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin hääpukuni myyntiin hyvien kuvien, mittojen  ja selostuksen kera. Ilmoituksessa oli myös puh. nroni jos olisi lisäkysymyksiä. Ilmoituksen laitosta noin viikon päästä tuli soitto miespuoliselta henkilöltä. Hän kyseli puvusta ja minä selostin juurta jaksaen yksityiskohdista, ihmettelin vähän miksi hän kyselee asioita jotka olivat jo ilmoituksessa. Lopulta hän kysyi milloin voisi tulla sovittamaan pukua. Minä spontaanisti siihen: " öööö...mutta sinähän olet mies!" Oma mieheni joka istui lähelläni ja kuuli puheluni, silmät levähtivät pyöreiksi hämmästyksestä :D Yritin saada itseni koottua, ja ehdotin soittajalle, että sovitaan vaan joku sovitusaika, mutta soittaja katkaisi puhelun ilmeisesti tilanteesta nolostuneena.

No, hääpukuni on edelleen varastossani 18 vuoden jälkeen. 

Oli transnainen joka oli menossa naimisiin. Tai nainen jolla oli epätavallisen matala ääni. Ei se varmaan sen kummempi asia ollut.

Äänen perusteella ei voi tietää, miltä ihminen näyttää ja mikä tämän sukupuoli on. Toki 18 vuotta sitten on ollut vielä aika vähän ymmärrystä näistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta käytöstä taitaa tulla, jos toinen osapuoli arvelee tavaraa myytävän rahan epätoivoisessa tarpeessa. Jotkut ihmiset vaikuttavat selvästi ajattelevan, että siinä he saavat tosi hyvän diilin kun voivat painostaa toista antamaan vaikka kuinka paljon alennusta saadakseen kaupat tehtyä että saisivat edes jotain rahaa.

Samaa olen kokenut myös fyysisen kirpparin hyväntekeväisyyspöydässä. "Tässä on kyllä liian kallis hinta, ei kukaan tähän hintaan osta. Laittakaa hinnaksi XX euroa. Minä voisin sen sillä hinnalla vaikka ostaa saman tien." Jos nyt katsotaan kuitenkin haluaako joku muu sen pyyntihinnalla. Ja kyseessä siis hyväntekeväisyyteen menevä raha. Paljon riitti näitä vähättelijöitä.

Vierailija
1204/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin naisten farkkuja ja mainitsin että kerran päällä käyneet, eivät istuneet. Joku mies alkoi ensin kyselemään että mistä kohtaa ei istunut ja että sopiiko hänen päällensä. Vastasin että tuskin kun olen 150cm nainen, että minkä mittaiselle pitäisi mennä? Mainitsi että hän on 185cm/110kg ja kysyi, että haluanko tarkempia mittoja. Tähän en vastannut muuta kuin että "Otatko housut vai myynkö seuraavalle, kysyntää on" Sen jälkeen sain viestejä, joissa kyseltiin mm. onko housuja pidetty ilman alushousuja ja kuukautisten aikaan ja onko ulostetahroja ynnä muita häiriintyneitä kyselyjä. Tämän jälkeen hankin prepaid-numeron nettikirppiksiä varten.

Kenellä muka on ulostetahroja farkuissa? Ällöttävä tyyppi.

Vierailija
1205/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattunut vastaan mitään kovin pahaa, mutta tämä on ehkä oudoin: myin korsettia Huuto.netissä osta heti -hintaan. Joku mies osti sen, ja kertoi moneen otteeseen, että korsetti tulee lahjaksi hänen naisystävälleen. Yhteydenpito ja maksu toimivat mutkattomasti, eikä mua hittojakaan kiinnostanut, miksi mies ostaa korsetin. En tainnut edes ajatella koko asiaa, ennen kuin hän itse teki siitä numeron.

Tuli siis miehelle itselleen käyttöön, koska halusi moneen kertaan sinulle korostaa, että tulisi lahjaksi naisystävälle.

Tai sitten miesystävälleen? Koiralleen? Kissalleen?

Minipossulleen?

Vierailija
1206/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetinjo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin roskalava-ryhmässä ilmaiseksi lasten sängyn jossa tarroja, naarmuja ym. Eräs  vanhempi nainen ilmaisi kiiinnostuksensa, mutta kun näki sängyn haukkui sen ja huusi ettei maksa siitä mitään ! Ei antanut suunvuoroa ja häipyi, myöhemmin varoitteli minusta roskalava-ryhmässä että olen huijari. Kun yp puuttui siihen että täällä ei myydä mitään ja muutama ryhmäläinen tuli puolustamaan että mainitaanhan tuossa ilmoituksessa selvästi tarrat! niin nainen julisti kaikki meidät hulluiksi ja häipyi. Sängyn haki sitten vanha mies, joka oli onnellinen saadessaan ilmaiseksi ihan nukkumiskelposen sängyn yökyläilevälle  "vaarin rinsessalle"

Olikohan sama nainen joka kerran fb kirpparilla osti minulta vaatteen (muistaakseni noin 20e postikulujen kanssa..) kehtasi järjestää hirveän shown ja älämölön siitä kun ko.vaate ei saapunut Hänelle heti seuraavana päivänä postissa. Ostaja oli käynyt läpi koko ryhmän jäsenet, teki varoituksia, keräsiä jengiä mukaan pilkkamiseen ja uhitteli virkavallalla, lakimiehellä ja millä kaikella. Sitten vaate saapui kuin saapuikin perille, kuten piti. Ostaja ei enää tuon jälkeen pahoitellut kertaakaan eikä vastannut. Muut ryhmän jäsenet pahoittelivat käytöstään.

Kuulostaa ihan normi av-palstan femakolta.

Vierailija
1207/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaidottomat ostajat. Myin muuton alta kohtalaisen painavaa ja helposti särkyvää valaisinta muutama vuosi sitten Torilla ja laitoin ilmoitukseen vain nouto -huomautuksen. Tunnin sisällä ilmoituksen julkaisemisesta sain sähköpostiviestin naiselta, joka kysyi, onnistuuko postitus. No, eipä onnistunut, kun se ei ollut edes vaihtoehtona. Hieman myöhemmin sain sähköpostin toiselta naiselta, joka kysyi milloin valaisimen voisi tulla hakemaan. Ainoa ongelma oli, että naisen sähköpostin allekirjoituksen mukaan hän asui toisella puolella Suomea. Kysyin naiselta, millaisella aikataululla hän aikoi valaisimen hakea, kun välimatkaa näytti olevan useampi sata kilometriä. Eipä vastannut hän enää.

Vierailija
1208/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ollut ratsastussaapaspervo! 

Tuo tosin jutteli lähinnä niistä myynnissä olevista, koon 36 saappaista. Kuinka paljon käytetty? Onko niissä hikoiltu? Ja niin edelleen. Kun kuulin miehen hengästyvän puhelimessa niin suljin luurin ja blokkasin numeron.

Tämä! 🤣

Vierailija
1209/2608 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oudoimmat tapaukset on olleet ostajia, jotka tulevat hakemaan tuotteen 1-2h aiemmin kuin olemme sopineet. Esim. yhden kanssa sovittiin, et hän tulee noutamaan muumimukin klo 17. Olen kotona opiskelemassa ja yhtäkkiä tulee klo 15 viesti, et hei olenkin jo auton kanssa kadulla. No heillä kävi tuuri et olinkin jo aiemmin kotona, mutta ei niin voi mun mielestä olettaa. En tajua miksi tulla eri aikaan, jos asuu vieläpä ihan lähellä ja on sovittu tietty aika. :D

Vierailija
1210/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nettikirppis on ok ja kauppa käy. Yhden kerran on myyjä myynyt minulle tyhjää. Rahat kyllä kelpas.

Vierailija
1211/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te myytte niitä tavaroitanne, niin laittakaa niille semmoinen hinta joka varmasti kattaa kaiken vaivan. Eihän sitä kauppaa niin käydä, että tyrkkää ilmoituksen nettiin ja makaa reporankana asiakkaan hoitaessa koko homman.

Toimituskulutkin voi sopia. Eräs täti jossain Pohjois-Karjalassa myi noin 15x20 cm astiaa, mutta kun ilmoituksessa oli vain nouto, en edes kysynyt asiaa. Hei! Kuinkahan laajan asiakaskunnan tavoitti? Semmoinen olisi postissa tai matkahuollolla mennyt ihan kivasti. Laskee vaan hintaan mukaan pakkausmateriaalit ja vaivannäön myös.

Vierailija
1212/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun te myytte niitä tavaroitanne, niin laittakaa niille semmoinen hinta joka varmasti kattaa kaiken vaivan. Eihän sitä kauppaa niin käydä, että tyrkkää ilmoituksen nettiin ja makaa reporankana asiakkaan hoitaessa koko homman.

Toimituskulutkin voi sopia. Eräs täti jossain Pohjois-Karjalassa myi noin 15x20 cm astiaa, mutta kun ilmoituksessa oli vain nouto, en edes kysynyt asiaa. Hei! Kuinkahan laajan asiakaskunnan tavoitti? Semmoinen olisi postissa tai matkahuollolla mennyt ihan kivasti. Laskee vaan hintaan mukaan pakkausmateriaalit ja vaivannäön myös.

Voisitteko alapeukuttajat kertoa syyn? Ihan ilman vaivaako meinaatte myydä?

Vierailija
1213/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että et ole itse myynyt netin kautta mitään. Tuotteen kuvaaminen ja ilmoituksen teko ei ole ihan naps-vaan hommaa. Ainakin jos haluaa, että kuva on tuotteen näköinen ja ilmoituksessa tarpeeksi kuvailua tuotteesta.

Itse myyn arviolta 80 % tuotteista ovelta noutajille, vaikka postituskin onnistuu.

Päinvastoin, minulta jää ostamatta tuotteet, joissa on valmiiksi mukana postikulut.

Vierailija
1214/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että et ole itse myynyt netin kautta mitään. Tuotteen kuvaaminen ja ilmoituksen teko ei ole ihan naps-vaan hommaa. Ainakin jos haluaa, että kuva on tuotteen näköinen ja ilmoituksessa tarpeeksi kuvailua tuotteesta.

Itse myyn arviolta 80 % tuotteista ovelta noutajille, vaikka postituskin onnistuu.

Päinvastoin, minulta jää ostamatta tuotteet, joissa on valmiiksi mukana postikulut.

Kiitos vastauksesta. Hyvä, että sentään olet valmis postittamaan. Mutta mitä ihmettä ajattelevat jossain takahikiällä asuvat laittaessaan ilmoitukseen "vain nouto"? Jossei siis kyseessä ole sohva tms. Kai sitä nyt luulisi myyjän haluavan saada tuotteen kaupaksi.

Vierailija
1215/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tähän mennessä on tavarat mennyt kaupaksi vaikka en näe vaivaa.

Vierailija
1216/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman vähällä vaivalla tietenkin.

Vierailija
1217/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että kun tavaran varaa, ei vaivaudu olemaan yhteydessä? Odottaako ostaja, että myyjä laittaa viestiä? Kiva siinä monen päivän hiljaisuuden jälkeen alkaa kyselemään, että otatko vai et. Muutaman euron pikkutavaran myyntiin saattaa mennä parikin viikkoa, kun osa ei vastaa mitään, osa kysyy mieheltä ja peruu, osa unohtaa koko jutun. Vrt. isompi ja arvokkaampi tavara saattaa olla uudella omistajalla jo samana päivänä.

Vierailija
1218/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina just kun ostajan pitäis tulla hakemaan (ja maksamaan) varaamaansa tavaraa niin lapset ovat sairaana tai paku korjaamolla. :)

Vierailija
1219/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä kenkiä. Tuli kaksi varausta. Toinen tarjosi enemmän ja oli varma että ottaa ne. Toinen vähemmän+ne olisi pitänyt viedä kauemmas+ei ollut varma sopiiko ne.

Ensimmäisen kanssa sovittiin kaupat ja paikka minne vien, toisen kanssa että on jonossa.

Sovittiin tapaaminen seuraavalle päivälle klo.16 kaupan pihaan. Noh kiireellä töiden jälkeen lähdin ajamaan kaupalle. Odottelin vähän aikaa. Laitoin viestiä ostajalle, ei lukenut sitä. Soitin ei vastannut. Odotin puolituntia ja sitten kävin kaupassa. Ostaja oli katsonut viestit muttei vastannut. Laitoin että etkö otakkaan kenkiä? Katsoi viestin muttei vastannut. Lähdin kotiin ja illalla laitoin että kiitokset sinulle hyvistä kaupoista, olisin tuolle ajalle keksinyt muutakin tekemistä jos olisit ystävällisesti ilmoittanut ettet haluakkaan kenkiä.

Ketutti koska kiirellä menin paikanpäälle että olisin ajoissa, eikä olisi sinäpäivänä ollut pakko mennä edes kaupunkiin asti mutta menin koska ostajalle sopi silloin. Enää en vie tavaroita minnekkään, laitan heti että haku vain kotoani.

Jonossa oleva oli loukkaantunut kun toinen ostaja meni tarjouksen takia edelle ja hän joutui jonoon vaikka "varasi" tuotteen ensin. (Oli tarjous kauppa eikä ekalle varaajalle) Hänkään ei kenkiä ostanut siis.

Vierailija
1220/2608 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin yhdestä häkistä rotille. En saanut viikkoon vastausta myyjältä, joten katsoin ilmoituksesta numeron ja soitin hänelle. Hän sanoi, että häkki on myyty jo. Tässä ei mitään, mutta satuin huomaamaan, että tämän puhelun jälkeen ilmoitus häkistä oli torissa vielä yli kuukauden. En ymmärrä myyjiä, jotka eivät voi poistaa ilmoitusta jos tuote on jo myyty, varsinkin jos joku siitä kyselee. On minulle ennenkin tullut ilmoitus vastaan, jonka myyjä on unohtanut poistaa, mutta on kyselyni jälkeen ilmoitus heti poistunut.

Sitten samoihin aikoihin kun haeskelin torista vieläkin sitä häkkiä, silmiini osui samanlainen häkki, mitä olin katsellut Zooplussalta. Ainoa ero vain, että ilmoituksessa myyjä kauppasi häkkiä 70e:n hinnalla, kun upouusi Zooplussalta maksaa 40e. Myyjä oli laittanut kuvan kyseisestä häkistä Zooplussan sivuilta, joten aivan varmasti tiesi, mitä uusi häkki maksoi sieltä. Laitoin myyjälle viestiä, että hän varmasti tietää uuden häkin maksavan 40e ja että on törkeää tehdä tuollaista. En saanut koskaan vastausta viestiini, jos ilmoituksessa olisi ollut numero, olisin soittanut myyjälle. Ilmiannoin ilmoituksen torille ja laitoin mukaan linkin, josta voivat tarkistaa uuden häkin hinnan ja verrata sitä myyjän hintaan. Eniten tuossa ilmoituksessa otti silmään juuri se, että selkeästi tiesi mitä uusi maksaa, koska käytti Zooplussan sivuston kuvaa.

Kyllähän myyjä saa myydä tavaran ihan mihin hintaan haluaa :D

Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa!