Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1141/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa jotakin lipastoa torista muutama vuosi sitten. Laitoin viestiä ilta-aikaan, että ostan lipsaston, voin hakea vaikka heti aamusta myyjälle sopivaan aikaan Myyjä vastasi, että huominen ei sovi kun ei ile kotona ja kävisikö ylihuominen. Vastasin, että käy sekin. Hetken kuluttua tuli viesti, ilmoitti että huomenna kello 12 käy. Ihmettelin, mutta vastasin ok ja tulevanj hakemaan. Kello 10 aamulla tuli viesti, että joku oli jo hakenut lipaston ja perään kuittaus "nopeat syö hitaat, ehkä opit tästä jotakin". :DD

Mä tein kerran kaupat takista. Nouto oli sovittu seuraavaksi päiväksi klo 15. Kahden aikaan tuli viesti, että "takki haettiin, nopeat syö hitaat" ...

Tuollaisiin voisi vastata vaikkapa, että "sopimuksenrikkojat palaa helvetissä".

Itse en toiste vaivaudu kontaktoimaan samaa myyjää jos tulee epäluottamusta tai kommunikointiongelmia.

Vierailija
1142/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun hinta on ihan selkeästi esillä, ja vielä halvalla saa.. sit tullaan paikalle ja ei oo tasarahaa,eikä suostuta ylimääräistä antaa (olisin laittanut tilille) ja siis nyt puhutaan kolmesta eurosta.no, sai sit alennusta kun en jaksanut ruveta vääntämään.mä olisin kyllä sen 3euroa tarvinnut, ollaan miehen kanssa tällä hetkellä molemmat työttöminä tällä hetkellä, et kaikki raha tulee tarpeeseen. Prkl ärsyttää vieläki ku ajattelee :D!mut nää on näitä pakko tinkaa hinnalla millä hyvänsä, olis pitäny sanoa että vieressä on kauppa, käyppä kuule siellä rikkomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan: Olin koko päivän poissa kotoa juuri sinä päivänä, kun ostaja oli tulossa ostamaan minulta tavaraa. Selitys: Oli tosi huono kesä (kuten viime vuosina on ollut jo useamman kerran) ja oli luvattu kerrankin hyvää säätä, niin lähdettiinkin porukalla huvipuistoon. Kerroin tämän viestillä ostajalle, hän ymmärsi ja kaupat toteutui seuraavana päivänä.

Toivottavasti en ikinä joudu tekemään kauppoja kanssasi. Olet kusipää.

Jos tuo alkuperäinen kirjoittaja olisikin ollut ostaja, joka laittaa juuri noutopäivänä myyjälle viestiä et sori, lähettiinki huvipuistoon koko päiväks, niin sitä haukuttaisiin ihan urakalla tässä keskustelussa...

Vierailija
1144/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkafetissimies halus ostaa (mahdollisimman käytettyjä) sukkia. En myynyt sukka parkojani.

Mulle kelpaisi hyvin raha, voisin myydä kaikki vanhat omat ja samaa kokoa käyttävien lasteni vanhat sukat hyvään hintaan!

Eikö sinua yhtään ällötä se, että joku mies tulisi todennäköisesti r*nkkaamaan sinun lastesi sukille/käyttäen niitä siinä? Myy omia vaatteitasi sellaiseen tarkoitukseen jos haluat, mutta kuvottavaa minusta että sinulle olisi ihan okei antaa lastesikin sukat sellaiseen! Eihän se todennäköisesti lapsiin varsinaisesti vaikuta mitenkään jos eivät edes tiedä, mutta silti...

Oletko konmarittaja? Mieti mitä tunteita tämä esine sinussa herättää ja lajittele esineet osioihin heitä pois/säilytä/harkitse..

Minua ei hetkauta esineet suuntaan tai toiseen ja joku sukka - en muodosta siihen erityistä kiintymyssuhdetta. (En ole tuo, jolle vastasit)

En minäkään tavaroihin muodosta mitään kiintymyssuhdetta, mutta kyllä inhottaisi ajatus vanhasta miehestä runkkaamassa lapsen vaatteille. Missä se raja sitten sinulla menee, vai meneekö? Myisitkö myös lapsesi bodyn tai 5-vuotiaan prinsessapaidan samaan tarkoitukseen? Tai lapsesi vaipat tai pikkuhousut? 

Vierailija
1145/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkafetissimies halus ostaa (mahdollisimman käytettyjä) sukkia. En myynyt sukka parkojani.

Mulle kelpaisi hyvin raha, voisin myydä kaikki vanhat omat ja samaa kokoa käyttävien lasteni vanhat sukat hyvään hintaan!

Eikö sinua yhtään ällötä se, että joku mies tulisi todennäköisesti r*nkkaamaan sinun lastesi sukille/käyttäen niitä siinä? Myy omia vaatteitasi sellaiseen tarkoitukseen jos haluat, mutta kuvottavaa minusta että sinulle olisi ihan okei antaa lastesikin sukat sellaiseen! Eihän se todennäköisesti lapsiin varsinaisesti vaikuta mitenkään jos eivät edes tiedä, mutta silti...

Oletko konmarittaja? Mieti mitä tunteita tämä esine sinussa herättää ja lajittele esineet osioihin heitä pois/säilytä/harkitse..

Minua ei hetkauta esineet suuntaan tai toiseen ja joku sukka - en muodosta siihen erityistä kiintymyssuhdetta. (En ole tuo, jolle vastasit)

En minäkään tavaroihin muodosta mitään kiintymyssuhdetta, mutta kyllä inhottaisi ajatus vanhasta miehestä runkkaamassa lapsen vaatteille. Missä se raja sitten sinulla menee, vai meneekö? Myisitkö myös lapsesi bodyn tai 5-vuotiaan prinsessapaidan samaan tarkoitukseen? Tai lapsesi vaipat tai pikkuhousut? 

Outoa hekumoida asialla. Kannattaa varmaan rauhoittua.

Vierailija
1146/2608 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne lapsen vaatteet ole osa lasta.

Vaatteille runkkaaminen on harmitonta.

Vierailija
1147/2608 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun hinta on ihan selkeästi esillä, ja vielä halvalla saa.. sit tullaan paikalle ja ei oo tasarahaa,eikä suostuta ylimääräistä antaa (olisin laittanut tilille) ja siis nyt puhutaan kolmesta eurosta.no, sai sit alennusta kun en jaksanut ruveta vääntämään.mä olisin kyllä sen 3euroa tarvinnut, ollaan miehen kanssa tällä hetkellä molemmat työttöminä tällä hetkellä, et kaikki raha tulee tarpeeseen. Prkl ärsyttää vieläki ku ajattelee :D!mut nää on näitä pakko tinkaa hinnalla millä hyvänsä, olis pitäny sanoa että vieressä on kauppa, käyppä kuule siellä rikkomassa.

Itse noudatan sitä, että ostajalla on oltava tasaraha (huomautan tästä viestissäni vielä erikseen). Jos ostajalla ei ole tasarahaa, hän maksaa silloin enemmän.

Esim. Jos tavaran hinta on 8 euroa ja ostajalla on vain 5 euron ja 10 euron setelit niin otan sen kympin enkä todellakaan palauta liikoja mihinkään. Oma vikansa.

Vierailija
1148/2608 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hauskin nettikirppistapaus oli se kun myin sisustusvaloja ja minun olisi ensin pitänyt kuljettaa ne ostalle (ei siinä vielä mitään) mutta sen jälkeen nainen vielä ilmoitti että hän maksaa ne sitten kun rahaa tulee. Jep ei tullut kauppoja johon nainen vastasi "höh".

Vierailija
1149/2608 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä sujunut kaupat varsin mallikkaasti. Kerran kävi niin, että ostin yhdeltä myyjältä FB kirppiksellä figuurin ja maksoin tietenkin etukäteen hänen tililleen hinnan 5€. Odotin ja odotin, mutta figuuria ei kuulunut. Laitoin myyjälle viestiä. Hän sanoi lähettäneensä figuurin kyllä ja lupasi käydä postissa kysymässä asiasta. Taas kului päiviä. Laitoin myyjälle uutta viestiä, mutta en saanut vastausta. Pistin palauteketjuun negatiivisen palautteen. Ylläpito viestitti ottavansa myyjään yhteyttä. Mitään ei taas pitkään aikaan tapahtunut. Kysyin ylläpidolta onko mitään kuulunut, mutten taaskaan saanut vastausta ja asia jäi sitten siihen. Onneksi menetin vain 5€!

Vierailija
1150/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello

Vierailija
1151/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin kenkiä Torista. Kysyin sopivan parin löydyttyä, mikä on koko ja mainitsin voivani ostaa, jos sopivat. Myyjä oli vastannut lähes välittömästi koon, tästä taisi mennä 4 tuntia eetenpäin niin jo oli toinen viesti, jossa laitteli nauruhymiön kera ettei tainnut sopia.

Huomasin viestit vasta aamulla ja vastasin, että minulla on tapana kyllä ilmoittaa päätökseni ja etten asu netin äärellä, joten en päässyt lukemaan aikaisemmin viestejä. Olisin valmis ollut ostamaan myyjältä useammankin tuotteen, joista mainitsin vielä toisessa viestissäni, mutta koskaan en saanut vastausta. Näkyi ainoastaan, että viestit on nähty.

Oli aivan pakko laittaa perään muutaman päivän päästä kuittia siitä, että ei taidettu tehdä kauppoja (+ hänen käyttämä nauruhymiö) ja toivotin hyviä pääsiäisiä.

Vierailija
1152/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 10v vanha huutonettiostos, mutta muistan edelleen kuin eilisen päivän.

Huusin paidan, sanotaanko nyt vaikka ma 1.1. ja maksoin sen ti 2.1. Myyjä lupasi laittaa tiedon, kun postittaa. To 4.1. kyselin, että joko näkyy rahat, kun oli ollut vähän ongelmia silloin rahojen siirtymisessä parissa kaupassa aikaisemmin. Myyjä vastasi että näkyy, mutta hän on nyt menossa laivalle ja postittaa maanantaina 8. pvä. Ok. 

Tällä välin tein vähän salapoliisityötä - noh, ei salaista, lähinnä lueskelin palautteita tarkemmin. Myyjän n. 300 palautteesta 63% oli positiivisia. Suurin osa negoista ja neutraaleista koski nimenomaan postittamattomia/jaskasia tuotteita. Lähes jokaiseen oli vastaus, että posti hävittänyt, mies unohtanut viedä postiin yms. Hauska aina seurata, miten tietyillä ihmisillä aina posti kaltoinkohtelee. Toisen tuotteen ostajan tavoitin myös, hänelle oli kertonut olleensa sairaalassa, mutta jo kuukauden. Ihan silkkaa skeidaa siis myyjällä.

Annoin muutaman päivän vielä armonaikaa ja torstaina 11.pvä kyselin taas, että joko on lomalta tullut ja postittanut.. vastasi, että hän on ollut 2 viikkoa jo sairaalassa, että sen jälkeen postittaa kun tervehtyy. Päätin etten enää odottele ja pyysin palauttamaan rahat.

Ja kuten yleensäkin tällaisissa huutonettitapauksissa, kauppa kääntyi minun viaksi, koska olin "hätäinen ostaja, joka pommitti vihaisilla viesteillä lähes päivittäin eikä ymmärtänyt, vaikka selitin olleeni sairaalassa." :D

Vierailija
1153/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin ylimääräinen IKEAn parisängyn runko. Ensin ostaja soittaa päivällä, että voiko tulla nyt hakemaan. Vastaan, etten ole kotona, olen kotona klo X jälkeen. Kysyy, voiko tulla silloin ja vastaan myöntävästi. Tulen kotiini hiukan ennen klo X ruokakaupan kautta ja odottelen ostajaa, että pääsisin tekemään ruokaa. Kuluu puoli tuntia, totean, että pakko alkaa tehdä ruokaa tälle illalle. Klo X+1 tunti ostaja soittaa, voiko tulla nyt. Vastaan hiukan kireästi, että voi. Onneksi kumppanini tulee tässä välissä kotiin. Ostaja tulee hakemaan parisänkyä, johon kuuluu mm. iso sängyn pääty, henkilöautolla. Kumppanini auttaa pakkaamisessa, mutta kaikki ei mahdu, kysyy sitten minulta, että jos hän kävisi heittämässä meidän autolla loput bensarahoja vastaan (auton avaimet oli minulla). Sanon että jos hän jaksaa niin voi käydä. Soittaa minulle sitten sieltä toiselta puolelta kaupunkia, että hänen pankkikorttinsa on unohtunut liivin taskuun ja ostajalla ei ole tasarahaa. Tässä vaiheessa jo ärähdän, että eikö se perkeleen ostaja voi mennä rikkomaan sitä rahaa kauppaan, jos ei ole varautunut tasarahalla (vaikka siihen tulikin se bensaraha mukaan, mutta siihen pitäisi varautua, jos sellaista tarjoaa). Niin viimein ilmeisesti tapahtuu ja kumppanini kertoo vielä ruokapöydässä, että epäili kassalla setelin läpimenoa (ostos oli sanotaanko 50 euroa ja ostajalla oli ollut mukana 100 euroa). Itse vaan kohotin kulmia ja sanoin, että jos ostaja olisi ollut maksamassa siinä ovella minulle niin en minä olisi alkanut rahaa rikkomaan, ostaja tuo joko tasarahan, maksaa tilille /Mobilepaylla tai sitten ylimääräinen osa jää minulle hyvän kaupan palkkaa.

Vierailija
1154/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ostettua nettikirppikseltä aterimia, joita kerään. Todellinen yllätys oli se, että aterimiin oli kaiverrettu suomalaisen kulttuurivaikuttajan nimi! Eli käytämme aterioita perheen kesken koska joku vieras voisi pahoittaa kulttuurivaikuttajan nimellä kaiverreitujen aterimien vuoksi.

Vierailija
1155/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin todella hyväkuntoisia Dr. Martensin kenkiä, ja olin laittanut ilmoitukseen myös puhelinnumeroni. Siellä joku nainen soitteli, kyseli aivan älyttömiä kysymyksiä niistä ties miten pitkään. Sitten alkoi todella ikävään sävyyn haukkua kenkiä ylihintaisiksi. Aloin jo hermostua kun puhelu kesti ja kesti ja vaikutti, ettei tätä tyyppiä edes kiinnostanut. Lopulta totesi, että kengät ovat hänelle liian kalliit. Mikä pointti?! Kuulosti kyllä mielenterveystapaukselta, mutta silti, tivata älyttömyyksiä minuuttitolkulla... Kuvitteliko hän kenties, että alkaisin jollain pilkkahinnalla niitä myymään jos tarpeeksi haukkuisi?! No, samana päivänä kengät menivät ihan pyytämälläni hinnalla. Mutta silti jäi ihmetyttämään, miksi joku haluaa tuntemattoman kanssa vääntää puhelimessa tuotteesta, jota ei kuitenkaan ole aikeissa ostaa...

Vierailija
1156/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin aivan upean, alun perin valtavan kalliin designlipaston viime syksynä. Sille ei vain ollut tilaa, joten oli pakko saada se pois tieltä. Sen ostanut nainen oli kanssa aivan uskomaton. Sai erittäin hyväkuntoisen lipaston aivan murto-osalla siitä hinnasta, mitä se olisi uutena maksanut, eli todella hyvä diilin.

Halusi sen selvästi aivan ehdottomasti, koska kun kieltäydyin tinkimästä, niin suostui maksamaan täyden hinnan. No, ei kuitenkaan luovuttanut, vaan vasta kun oli tulossa hakemaan, niin soitti autosta ja alkoi vinkumaan, että hänellä on niin paha mieli, että kai saisi alennusta. No, tuossa vaiheessa sitten suostui kun en viitsinyt ryhtyä tuossa vaiheessa perumaan kauppoja.

Mutta ei edes tämä riittänyt, vaan vaikka olin sanonut, että hänen pitää ottaa kantoapua mukaan, niin eipä tuonut! Suostuin sitten kantamaan lipaston hänen kanssaan autoonsa, mutta vinkui koko matkan, miten hänelle tuollainen kantaminen ei sovi. Olisi ehkä voinut miettiä sitä etukäteen.

Autollaan vielä jatkoi vinkumista, että olisin voinut antaa hänelle alennusta, koska lipasto tuli hänen liiketiloihinsa.

Olen tuon jälkeen päättänyt, että jos joku alkaa vinkumaan ja vaatimaan, niin ilmoitan heti, että myyn seuraavalle. Koska se niin helposti tarkoittaa sitä, että se vinkuminen ja vaatiminen vain jatkuu.

Vierailija
1157/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin kenkiä Torista. Kysyin sopivan parin löydyttyä, mikä on koko ja mainitsin voivani ostaa, jos sopivat. Myyjä oli vastannut lähes välittömästi koon, tästä taisi mennä 4 tuntia eetenpäin niin jo oli toinen viesti, jossa laitteli nauruhymiön kera ettei tainnut sopia.

Huomasin viestit vasta aamulla ja vastasin, että minulla on tapana kyllä ilmoittaa päätökseni ja etten asu netin äärellä, joten en päässyt lukemaan aikaisemmin viestejä. Olisin valmis ollut ostamaan myyjältä useammankin tuotteen, joista mainitsin vielä toisessa viestissäni, mutta koskaan en saanut vastausta. Näkyi ainoastaan, että viestit on nähty.

Oli aivan pakko laittaa perään muutaman päivän päästä kuittia siitä, että ei taidettu tehdä kauppoja (+ hänen käyttämä nauruhymiö) ja toivotin hyviä pääsiäisiä.

Mun mielestä kyseessä on kuitenkin ostostilanne jossa jos mielenkiintonsa ilmoittaa niin pitäisi osata olla tavoitettavissa. Vuorokausi siinä kohtaa kun on itse tehnyt ensimmäisen peliliikkeen on liikaa. Mutta toisaalta en minä itsekkään laittelisi perään parin tunnin päästä mitään ei tainnut sopia kjeh rääh viestejäkään vaan antaisin olla ja myisin seuraavalle joka on valppaana.

Vierailija
1158/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin katsonut vastauksesi a) asiattomaksi b) typeräksi. Mieluummin kengät sitten vaikka lahjoitukseen kuin tällaisen ostajan kanssa mitään edes yrittämään.

Vierailija
1159/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt ja ostanut paljon tavaraa torissa ja kaikki sujunut moitteettomasti, mutta viime muuton yhteydessä oli sellainen tapaus että oksat pois. Olin myymässä keittiönpöytää muuton tieltä pois kun ei mahtunut uuteen asuntoon. Eräs vanhempi nainen soitti ja kysyi saako tulla katsomaan. Tuli sitten katsastamaan aikuiselle pojalleen pöytää ja tinkasi hinnan vielä kympillä halvemmaksi. Pöydälle jäi hintaa 25e josta hän maksoi vielä itse 20e ja sanoi että poikansa maksaa loput noudettaessa.. Sanoi että ilmoittaa pojalleen ja hän on sitten yhteydessä minuun noudosta. Vähän ajan päästä tuli puhelimeen viesti, jossa nimetön kyseli pöytää ja että sopisko sunnuntaina nouto. Oletin tietenkin tämän kys. henkilön olevan tämän rouvashenkilön poika ja sovittiin nouto. Sunnuntaina pöytä haettiin ja ostajat maksoivatkin täyden hinnan ja rupesin miettimään että onkohan sittenkin samaa porukkaa. Hetken päästä nainen soitti että hän (!) on tulossa sitä pöytää hakemaan, olenko kotona. Selitin puhelimessa että nyt on sattunut erehdys ja pöytä on myyty. Pyysin naiselta useaan otteeseen tilinumeroa että voisin palauttaa sen 20e koska olin juuri käynyt kaupassa ja käyttänyt käteisen siellä. Ihmetteli kovaan ääneen toimintaa ja päivitteli että myinkö toiselle porukalle vain siksi kun sain paremman hinnan. Laitoin vielä puhelun jälkeen naisen numeroon viestiä jossa pahoittelin asiaa ja pyysin tilinumeroa. Ei vastausta. Vasta illemmalla tuli viesti jossa hän ilmoitti että voin tuoda käteisenä sen 20e tänne paikkaan tähän aikaan. Ja että hänen veljensä on poliisi ja minun kannattaa miettiä haluanko joutua rikosrekisteriin kahdenkympin takia. Aivan sekopäinen nainen. Kannattaa jatkossa antaa pojan ostaa ihan itse huonekalunsa :D

Vierailija
1160/2608 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ärsyttää tori.fissä että kun olet sopinut tavaran ostosta, luvannut maksaa pyydetyn hinnan ja kun olet lähdössä hakemaan sitä niin 15 min ennen sovittua aikaa tulee viesti että "voitko maksaa xx euroa enemmän kun mulle tarjottiin just tänään". Vastasin että en voi koska en osallistu huutokauppaan.

Itselleni on käynyt myyjänä sama siis että joku tarjoaa enemmän tuotteesta jonka olen jo sopinut myyväni tiettyyn hintaan ja aina olen myynyt sovitulla hinnalla enkä ole alkanut pyytämään lisää. Tylsää jos ei myyjän (ja miksei myös ostajankin) sanaan voi luottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi