Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Kerran olin antamassa isohkoa sohvapöytää facebookin kirppiksellä. Aika nopeasti yhteyttä otti ulkomaalainen mies. Kyseli missä sohvapöytä on, kerroin kaupunginosan. Kyselin milloin nouto onnistuu, sanoi että serkku hakee sohvapöydän. Alkoi kyselemään tarkkaa osoitetta ja kun en heti vastannut, alkoi käydä tungettelevaksi. Tiedustelin kuka sitä on nyt hakemassa ja antaako hän serkkunsa tiedot että voin hakijan kanssa sopia noudosta ja antaa sitten tarkemman osoitteen. Mies alkoi kyselemään asunko yksin ja onko poikaystävää. Kun en vastannut mitään, laittoi ahdistavia kuvia verisistä ruumiinosista (Googlen kuvahaun kautta napattuja). Selitteli että kuvat tulivat vahingossa. Estin tyypin ja laitan nykyään tavaraa myyntiin vain toriin ja miehen nimellä (vaikka siis olen nainen).
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Mä jäin Facebookin kirppis ryhmistä pois kokonaan. En jaksanut. Myin nukkekotia. Kahdeksan ihmistä varasi sen. Jokaiselta jouduin kysymään yksitellen, ostatko. Toiseksi viimeinen olisi ostanut mutta ei halunnut maksaa pyyntihintaani. Viimeinen maksoi pyytämäni hinnan. Sitten tämä edellinen alkaa nillittää, että hän olisi ostanut nukkekodin. Jep. Ei kiitos enää.
Jos myyn jotain, myyn torissa tai huutiksessa. Siellä mulla ollut vain hyviä kokemuksia.
Tulipa mieleen toinenkin tässä aivan hetki sitten. Etsin äidilleni sohvaa marketplacen kautta. Löytyi suht läheltä kivan näköinen ja edullisesti ja otin myyjään yhteyttä. Kysyin onko sohva siisti jne, kuulemma oli. Seuraavana päivänä oli ostaja mahdollisesti tulossa hakemaan sohvaa, myyjä lupasi ilmoittaa jos tälle tuleekin jokin este. No seuraavana päivänä ilmoittikin ettei ostaja hakenutkaan sohvaa, haluanko sen. Totta kai olin haluamassa ja kyselin mistä ja koska voisi sohvan hakea. Myyjä ilmoitti että hänen pitää vielä puhdistaa sohva! Ilmoitin etten haluakkaan sohvaa. Siis sohvaa oltiin tulossa ostamaan samana päivänä ja sohva olisi ollut paskanen vai?! Kyllä oli kummallinen tapaus :DD
Itse olin myyjänä 197 huutonetin kohteelle, kun kuopus oli vauva. Siellä tuli myytyä vauvan vaatteita, cd-levyjä, kirjoja, verhoja, vauvatavaroita, kuten kantoliina, kantoreppu, itkuhälytin, äitiysvaatteita, huonekaluja. Suurin osa, ehkä 80% kaupoista sujui hyvin. Toki se vaikutti, että itse pystyi olemaan kotona antamassa tai postittamassa tavaraa ostajan toiveen mukaan. Sitten oli näitä, jotka kyselivät todella, todella outoja. Esim. Äitiystukivyöstä haluttiin kuva, kun se on minun päällä. Mietin, että innostuuko joku niin paljon raskaana olevista, että haluaa nähdä heidät tukivyössä vai käyttääkö joku kuvaa hyväkseen uskotellakseen miesystävälleen olevansa raskaana. Joskus tuntui, että joku huutaa jotain tuotetta vain siksi, että olisi jotain tekemistä (jos huutaa tyyliin Cheekin levyn 3 eurolla eikä ole mitään kiirettä vastata, kun voittaa huudon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Viimeksi toissapäivänä laitoin Facebook kirppikselle kuvan kahdesta pöytälampusta, joista halusin eroon 10euron yhteishintaan.
Ensin vastaanotin miljoona "voitko tuoda tänne sinne ja tuonne" -Ei. En 10euron takia järjestä sinulle kotiinkuljetusta.
Sitten nainen kirjoitti minulle 11 aikaan päivällä ovatko vapaana ja missäpäin asun. Halusi tulla töiden jälkeen 5aikaan hakemaan. Annoin numeroni ja sanoin että kertoo kun tulee.
8:30 mennessä en saanut mitään soittoa ja toinen vanhempi naishenkilö kertoi että voisi miehensä kanssa samantien tulla hakemaan lamput samalla kun ulkoiluttavat koirat ( asuivat lähialueella) . Myin tottakai lamput ja merkitsin ilmoitukseen "myyty"
Klo 10 illalla (?!?) saan vihaisen "Siis mitä? Oletko myynyt jollekkin toiselle??? Lupasit että voin hakea"
Oikeastikko ihmisiltä katoaa kaikki älykkyys face kirppareilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Möin sohvaa Facen kirppiksellä ja koska mieheni ei ole Facessa, parisuhdetilannettani ei ole merkitty millään lailla. Sohvasta kiinnostui mies jonka kanssa vaihdoimme ensin ihan asiallisia viestejä kunnes lähetti peilin kautta otetun kuvan itsestään pelkissä uimahousuissa ja heti perään että sorisori väärä numero, veljelle piti lähettää kuva uusista uimahousuista! Hyväksyin selityksen.
No, noutopäivä koetti ja join kahvia keittössä kun näin pihaan ilmestyvän punaisen volvon , joka samantien pysähtyi ja peruutti. Laitoin viestin että kävitkö äsken pihassa mutten saanut enää mieheen yhteyttä, oli blokannut minut. Uskon että näki mieheni rekan pihassamme ja panikoi, hyi hemmetti jos olisin ollut yksin kotona ! :(
Ei oo omituisuus mut ite ihmettelen, kuinka hitossa joku voi odottaa, että joku tuote on haettu heti kun sen on varannu. Sovituista ajoista täytyy pitää kiinni, mut joskus ne myyjän vaatimukset menee yli hilseen. Just tuo että kun aamulla ennen töihin lähtöön varaa jotain (tai illalla jos sattuu olemaan kätilö tmv.) ja sit pitäis työpäivän aikana pystyy hakemaan se. Wtf. Ainakin vkonloppuna on just tuo "pakko" vastata 5 min. sisällä tai kaupat peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi toissapäivänä laitoin Facebook kirppikselle kuvan kahdesta pöytälampusta, joista halusin eroon 10euron yhteishintaan.
Ensin vastaanotin miljoona "voitko tuoda tänne sinne ja tuonne" -Ei. En 10euron takia järjestä sinulle kotiinkuljetusta.
Sitten nainen kirjoitti minulle 11 aikaan päivällä ovatko vapaana ja missäpäin asun. Halusi tulla töiden jälkeen 5aikaan hakemaan. Annoin numeroni ja sanoin että kertoo kun tulee.
8:30 mennessä en saanut mitään soittoa ja toinen vanhempi naishenkilö kertoi että voisi miehensä kanssa samantien tulla hakemaan lamput samalla kun ulkoiluttavat koirat ( asuivat lähialueella) . Myin tottakai lamput ja merkitsin ilmoitukseen "myyty"
Klo 10 illalla (?!?) saan vihaisen "Siis mitä? Oletko myynyt jollekkin toiselle??? Lupasit että voin hakea"
Oikeastikko ihmisiltä katoaa kaikki älykkyys face kirppareilla?
Oikeastiko oot saanu myytyä pöytälamput 10 eurolla???
Yhdessä facebookin ryhmässä joku kyseli olisiko kenelläkään myydä pesukoneväriä. Sellaista jolla värjäillään siis vaatteita pesukoneessa. No minullapa sattui olemaan yksi ylimääräisenä, sillä olin sellaisen ostanut lempparifarkkujen värjäykseen pari kuukautta aiemmin. Farkut kuitenkin ehtivät ratketa ennen värjäystä niin perusteellisesti haaroista, etten saanut ompelemallakaan pelastettua niin. Ja niin väri jäi hyllyyn tyhjänpantiksi.
No, tämä kirppiskyselijä oli oikein iloinen kun kerroin väristä, ja suostui 3€ hintapyyntööni (maksoi 8 euroa kaupassa). Hän lupasi hakea värin kotoani, sillä asun aika keskeisellä paikalla. No tästä seurasi sitten ihan hirveä soutaminen ja huopaaminen hänen osaltaan. Sovittu noutoaika venyi kolmella tunnilla ja aina välillä tuli faceen viestiä, että "menee vielä vartti". Sanoin jossain vaiheessa että minulla on tärkeä meno kello se ja se, enkä voi myöhästyä siitä. Olin jo peruuttanut ruokatreffit kaverini kanssa ennen sitä menoa, koska odotin tätä facebook-tyyppiä.
Vihdoin tämä tyyppi tuli noutamaan väriä aivan viimeisellä minuutilla kun olin lähdössä ovesta pihalle. Kun olin antamassa väriä, selvisikin että hänellä on vain yksi euro rahaa, ja kai nyt voin myydä sen värin siihen hintaan. Kyse oli tosiaan vain kolmen euron turhasta väristä, ja tuo summa ei nyt talouttani kaatanut, mutta alkoi olla vähän raivostunut olo kaiken tuon säätämisen jälkeen. Minulla oli kuitenkin niin kiire että tyrkkäsin värin hänen kouraan, otin sen euron ja lähdin juoksemaan bussiin.
Ihan turha juttu koko episodi, mutta ärsyttää tuollaiset ihmiset.
Lahjoitin torissa ison kirjahyllyn, joka koostui kolmesta n. 190 x 90 x 75 cm kokoisesta osasta. Hyllyn pääliosan sai vielä irti alaosasta, mutta tästä huolimatta osat olivat kookkaita ja todella hankalia yksin kantaa. Ilmoituksessa ilmoitin osien mitat ja minulla oli vielä lisäksi kuva, jossa näkyi millaisissa osissa kirjahylly odottaa noutajaa. Kerroin selvästi, että vain nouto ja omat kantajat mukaan, meiltä ei kantoapua saa.
Pian ilmottautuikin hakija, joka tarkempia hakuaikoja kysellessäni ilmoitti, ettei tiedä koska voisi tulla, kun mies on matkoilla pakettiauton kanssa. Aha... Ok, pyysin selvittämään kuitenkin milloin voisi siis noutaa. Tässä välissä tämä nainen viestittelee miten hän voi kyllä itse tulla sitten henkilöautolla hakemaan. Piti muistuttaa, että näitä ei sitten yksin pysty kantamaan, ja että pitäisiköhän kuitenkin olla se pakettiauto että mahtuu.
Lopulta saatiin sovittua kummallekin sopiva päivä ja aika. Yli puoli tuntia ennen sovittua aikaa minulle soitetaan, että missä oot oltaisiin täällä jo. Hyvä, että olin jo kotona niin eivät joutuneet odottamaan. Naisen mukana oli pakettiauto ja kaksi miestä kantajina, hienoa.
Hyllyn osat kiinnitetään toisiinsa erilaisilla puutapeilla ja ruuveilla. Yritin ystävällisesti pikaisesti selittää millaiset kiinnitysosat tulee mihinkin, jotta saavat hyllyn sujuvasti koottua. Ei kuunneltu, vaan alettiin jo kantaa tavaroita. Kiire vissiin oli. Kun kantajat kantoivat viimeistä isoa osaa autoon, muistutin, että ulkona pakettiauton vieressä oli vielä yhteenpakattuja irtohyllyjä kaksi pakettia. Nainen oli ihan niiden vieressä. Vastaukseksi sain jotain joo joo tyylistä. Kiiteltiin puolin ja toisin, ja lähdin itse sisälle tässä vaiheessa.
Useamman tunnin päästä lähdin ulos ja mitäs kerrostalon pihalla yhä nököttääkään. Ne irtohyllypaketithan ne siinä! Onneks ei ollut kukaan viskonut niitä mihinkään. En ymmärrä miten ovat päässeet pois pihalta huomaamatta, että hyllyt jäivät. Ne kun olivat korotetun kivetyksen päällä jota pitää pitää silmällä kun auton kanssa pihalla ajelee.
Soitin tietty heti perään hyllyistä ja otin ne talteen. Hyllyt haettiin kyllä, mutta usempi kerta luvattiin hakea huomenna ja huomisen koittaessa taas pahoiteltiin ja luvattiin, et huomenna ihan varmasti... Ihanaa, että hyväkuntoinen hylly pääsi vielä käyttöön, mutta aikamoista säätämistä vaadittiin ennen sitä! Jotenkin toivoisi, että kun jotain antaa ilmaiseksi pois, tulisi homma kerralla kuntoon, eikä tarvitsisi odotella turhaan kotona vain todetakseen, ettei joku taaskaan vaivautunut paikalle hakemaan itse unohdettuja osia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Jos on aikaa selailla sitä palstaa työpäivän aikana, on ihan varppina aikaa myös yv:lle, tai tosiaan laittaa esim.: av, yv tulossa klo xx. Olen itsekin työelämässä, ja olen myynyt nettikirppiksillä suunnitellusti sellaisina työpäivinä, jotka sisältävät paljon odottelua. Haluan siis tehdä ilmoitukset ja klousata kaupat silloin kun se omaan aikaikkunaani sopii. Tämän ilmoitan myynti-ilmoituksissani, laitan aina av->yv ja nopeat, helpot kaupat etusijalla. En jää odottelemaan vaiheilevia ostajia, vaan vaihtoehtoni on tavaran sujuva myynti tai kierrätyshyllyyn/roskiin vienti.
Annoin ilmaiseksi vanhan television. Sitä saapui hakemaan n. 50v nainen miehensä kanssa. Rouva tuli sisälle hakemaan telkkaria, ukko jäi autoon odottamaan. Sitten selvisi, ettei rouva pysty kantamaan telkkaria jonkun kaatumisen tms takia, mutta tokihan minä reippaana naisena sen kannan.
Kannoin toki, koska halusin siitä rakkineesta eroon mahdollisimman pian. Ihmetytti vain, miksei se mies tullut kantamaan telkkaria (ei ihan kevyt tuollainen vanha ja isohko telkkari). Ja miksi se kantoavun tarve ilmoitetaan vasta silloin, kun ollaan jo hakemassa.
Talvella möin lasten suksia, pituudet 140-150 cm. Ilmoituksessa kerrroin, että vain nouto. Sain niistä monta kysymystä, voinko postittaa. Suksia? Minulla ei todellakaan ole varastossa isoja pahveja suksien pakkaamista varten. Yhdet vein, kun ostaja sattui asumaan reitin varrella ja hänelle sopi odottaa pari viikkoa. Muutama varasi ja sovittiin, että hakevat, ei kuulunut ja kyselyyn tuli aina vastaus, että unohti ilmoittaa, että saatiin serkulta/mummo osti....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aikaa selailla sitä palstaa työpäivän aikana, on ihan varppina aikaa myös yv:lle, tai tosiaan laittaa esim.: av, yv tulossa klo xx. Olen itsekin työelämässä, ja olen myynyt nettikirppiksillä suunnitellusti sellaisina työpäivinä, jotka sisältävät paljon odottelua. Haluan siis tehdä ilmoitukset ja klousata kaupat silloin kun se omaan aikaikkunaani sopii. Tämän ilmoitan myynti-ilmoituksissani, laitan aina av->yv ja nopeat, helpot kaupat etusijalla. En jää odottelemaan vaiheilevia ostajia, vaan vaihtoehtoni on tavaran sujuva myynti tai kierrätyshyllyyn/roskiin vienti.
Kai tuon nyt jokainen ymmärtää! Sitä en tajuu, kun ihan normaalit ihmiset ei ymmärrä, ettei kaikki voi revetä kesken työpäivän hakemaan. Mul oli tapana laittaa matkalla duuniin junassa, jos olin jotain ostamassa ja palasin asiaan matkalla kotiin. Kun ei kaikissa duuneissa voi pitää kännykkää kourassa, niin ostoksia pakkokin hoitaa silloin kun pystyy.
Myin lasten toppahaalaria tyyliin vitosen lähtöhinnalla huutokaupalla. Voittaja huusi sen itselleen alle kympillä ja tää voittohuuto oli tehty noin 2 vuorokautta ennen huutokaupan päättymistä. Kun tuli kaupanteon aika, niin ostaja "muisti" yhtäkkiä, että heillä on lapsella todella paha hajusteallergia, että millähän pesuaineella on pesty. Sanoin sitten, että tavallisella miedontuoksuisella pesuaineella ilman huuhteluainetta. Ei käynyt missään nimessä, niin oli kamala allergia. Ihmettelin vähän että miten tämä pikkuseikka muistui mieleen vasta tuossa kohtaa, luulisi olevan melko oleellinen tieto, kun aktiivisesti huuteli kuitenkin käytettyjä vaatteita lapsille samalla fb-kirpparilla. Huomasin myös, että myöhemminkin osteli lapsille vaatepaketteja ja yksittäisiä vaatteita, eikä kysynyt myyjiltä kertaakaan, että millä aineella on pesty, eikä sitä oltu ilmoituksessakaan mainittu. Mystinen hajusteallergia taisikin olla paremmin tunnettu hupihuutosyndrooma, eikä se ollut suinkaan lapsella vaan äidillä.
Itse myin facen kirpparilla mattoja, hintana kahvipaketti tai suklaalevy. Yhden kanssa sovittiin nouto. Puolen tunnin päästä kyseisestä ajasta kyselin missä on. Tunnin päästä vastaa, että venyi eikä päässyt puhelimeen. Sovitaan uusi aika. Varttin päästä kysyn missä on. Puolen tunnin päästä kerron peruvani kaupat. Seuraava ostaja hakee 2/3 osaa matoista, mutta on unohtanut kahvipaketin kotiin. Loppujen mattojen hakija ei edes tarjoa mitään. Niin vihainen itselleni, että mitä annoin! Mutta taustalla ehkä kuitenkin halu päästä eroon. Mutta itse en kyllä kehtaisi kyseisellä tavalla toimia...
Olin ostamassa talvipukua lapselle. Myynti-ilmoituksessa oli maininta, että pikainen nouto on plussaa. Vastasin aamulla ennen klo 7 viestillä myyjälle, että ostaisin mielelläni, milloin voin tulla hakemaan. Lähdin töihin. Klo 17 palasin päiväkodin kautta töistä ja näin kirppiksen viesteistä, että myyjä oli ehdottanut klo 9 aamulla, käykö haku tänään. Klo 12 mennessä hän oli laittanut ehdotuksen, että käykö haku illalla. Klo 15 mennessä hän oli kahdella viestillä tivannut, aionko tulla hakemaan puvun vai en. Vähän ennen klo 17 hän oli laittanut viestin, että myy talvipuvun seuraavana jonossa olevalle. Laitoin kohteliaan viestin, että lähdin töihin päiväkodin kautta klo 7 ja palasin samaa reittiä klo 17, enkä ole ehtinyt reagoida viesteihin, onko puku jo luvattu seuraavalle. Vastaus oli suunnilleen painokelvoton. Myyjän mielestä hän oli selkeästi ilmoittanut, että pikainen nouto ja perässä muutama haukkuma- ja kirosana. Että sellainen lasten talvipuvun myyjä.