Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
81/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei netissä, vaan ihan kirpparilla juuri pari päivää sitten. Etsin lapselle kumisaappaita, kun torista ei löytynyt sopivia sopivalla hinnalla postimaksuineen. Löysinkin kirpparilta yhdet ok-kuntoiset kumisaappaat hintaan 3,50e ja otin ne mukaani. Kun pääsin kassalle, myyjä alkoi kyselemään, mistä pöydästä otin ne saappaat ja hiukan ihmetellen kysymystä sanoin, etten katsonut numeroa, mutta kirpparin alkupäästä.

Tuli sitten ilmi siinä, että saappaissa oli kaksi lappua, joissa oli eri hinnat ja tässä 3,50e:n lapussa oli pöydän numero, jota heillä ei edes ollut. Toisessa lapussa hinta oli 8e ja lapuissa oli eri käsiala, kun niitä tutkittiin. Ilmeisesti myyjä oli ostanut itse kumisaappaat jostakin tuolla 3,50e:n hinnalla ja myi niitä nyt 8e:n hinnalla.

En sitten ottanut saappaita, kun olin ne tuon alemman hintalapun mukaan noukkinut, mutta kyllä jotkut sitten voivat olla röyhkeitä. Ja miten ihmeessä oli edes voinut jättää tuon lapun niihin, jos kehtaa tuolla hinnalla myydä itse uudestaan. 

Vierailija
82/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kaiken tarpeettoman tavaran kaatopaikalle. Ei enää koskaan sitä persaukisten tolvanoiden kanssa säätämistä, tinkaamista ja venkoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran torissa naisten tennareita. Joku mies laittoi viestiä kengistä ja tuleeko kaupan päälle sukat (?!??!?!?!?). Sanoin että valitettavasti ei tule, kiinnostaako silti nämä kengät. Mies sanoi ettei kengät kiinnosta mutta voisi ostaa käytetyt sukat minulta jos myyn.

Hain numeropalvelusta numeron ja selvittelin miehen henkilöllisyyden niin oli töissä paikallisliikenteessä ilmeisesti linja-auton kuljettajana. En enää vastannut viesteihin.

Vierailija
84/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kaiken tarpeettoman tavaran kaatopaikalle. Ei enää koskaan sitä persaukisten tolvanoiden kanssa säätämistä, tinkaamista ja venkoilua.

Tekisi mieli tehdä sama. Kymmenen yläpeukkua viestille, jossa selitetään, av on alustava varaus ja yv sen perään jatkokysymyksiä varten. EI EI EI EI. Jutelkaa yksityisviestillä vasta kun tarvitsette noutoajan ja -osoitteen. Ei mitään ihme vänkäyksiä yv:llä, ne laitetaan julkisesti siihen ilmoitukseen. Lisäkuvia? MIttoja? Saako sovittaa? Myytkö halvemmalla? Nää vaan jatkuu ja jatkuu jos ne ottaa tosissaan, koska nämä tolvanat etsivät chattiseuraa niistä onnettomista myyjistä,  joita saavat avnsa voimin pomputtaa ja pomputtaa loputtomasti. 

Vierailija
85/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli torissa myynnissä polkupyörä hintaan 50e.  Pian yksi halukas ilmoitti ostavansa sen ja maksavansa siitä 25e.  Hän ehdotti, että tuon sen lauantaina klo se ja se Turun rautatieasemalle minne hänen junansa silloin saapuu.  Olisin siis polkaissut n 40km pyörällä ja ilmeisesti kävellyt takaisin kotiin.   Kun tämän hänelle kerroin kehtasi vielä ehdottaa jos saisin pyörälle ja itselleni jostain kyyditykset :D

Vierailija
86/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin paikallisessa kirppisryhmässä antavani ilmaiseksi pihapöytäkaluston, haettava kyseisen vkonlopun aikana jne. Sain viestiä eräältä naiselta, voisinko tuoda kaluston hänelle toiseen kaupunkiin 45km päähän ”pientä korvausta vastaan”. Minkä ihmeen takia haluaisin lähteä vuokraamaan peräkärryä ja ajamaan toiseen kaupunkiin pöytää ja tuoleja, jotka joku muu haki ihan omalla vaivalla suoraan pihastani?? Ihmiset on uskomattoman urpoja.

Vierailija
87/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin hääpukuni myyntiin hyvien kuvien, mittojen  ja selostuksen kera. Ilmoituksessa oli myös puh. nroni jos olisi lisäkysymyksiä. Ilmoituksen laitosta noin viikon päästä tuli soitto miespuoliselta henkilöltä. Hän kyseli puvusta ja minä selostin juurta jaksaen yksityiskohdista, ihmettelin vähän miksi hän kyselee asioita jotka olivat jo ilmoituksessa. Lopulta hän kysyi milloin voisi tulla sovittamaan pukua. Minä spontaanisti siihen: " öööö...mutta sinähän olet mies!" Oma mieheni joka istui lähelläni ja kuuli puheluni, silmät levähtivät pyöreiksi hämmästyksestä :D Yritin saada itseni koottua, ja ehdotin soittajalle, että sovitaan vaan joku sovitusaika, mutta soittaja katkaisi puhelun ilmeisesti tilanteesta nolostuneena.

No, hääpukuni on edelleen varastossani 18 vuoden jälkeen. 

Oleko Oulusta? Oulussa eräs Kari on hyvinkin tunnettu mies joka soittelee naisten vaatteiden perään ja haluaa tulla niitä sovittelemaan, perverssio kai se on tuokin. Tässä syy miksen ikinä laita ilmoituksiin numeroani, en kaipaa Karin soittoja :D

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/mekkoa-ostava-mies-voi-saikayttaa-…

Vierailija
88/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin kerran torissa naisten tennareita. Joku mies laittoi viestiä kengistä ja tuleeko kaupan päälle sukat (?!??!?!?!?). Sanoin että valitettavasti ei tule, kiinnostaako silti nämä kengät. Mies sanoi ettei kengät kiinnosta mutta voisi ostaa käytetyt sukat minulta jos myyn.

Hain numeropalvelusta numeron ja selvittelin miehen henkilöllisyyden niin oli töissä paikallisliikenteessä ilmeisesti linja-auton kuljettajana. En enää vastannut viesteihin.

Nämä läähättäjät ovat kyllä omituisimpia. Eivät monesti edes ilmaise ostoaikeitaan, lähettävät vain jotain hekumointiviestejä myytävästä vaatteesta. Ostaisivat ja pitäisivät läähätykset itsellään, minua ei kiinnosta.

Vierailija
89/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon av:n kaikkivoipaisuuteen uskovat ostajat ovat huvittavinta. Esimerkkinä: myin hyvin halpaan hintaan (4 e) sellaista ovenkarmissa itsekseen pysyvää leuanvetotankoa. Eka kommentoija laittaa av yv. Yksityisviestinä tulee kysymys laitteen mitoista. Sellaista häkkyrää on hyvin vaikea mitata, enkä kirppismyyjänä pysty antamaan takuuta, että se juuri tämän ostajan ovenkarmeihin sopii - en ole urheiluvälinekauppias, enkä kanna sitä tankoa mukanani. No, laiton sitten joutessani kuitenkin vastakysymyksen, että mistäköhän tuotteen dimensiosta ollaan kiinnostuneita. Tähän av:n laittaja ei vastaa. Sillä aikaa jonoon tulee toinen, jolle pistän viestiä, että tanko on hänen jos hän sen kyselemättä ostaa, eli on valmis ottamaan neljän euron riskin siitä, ettei se juuri hänen karmeihinsa sovikaan. Hänelle se oli ok, ja sovimme noudosta.

Tästä toki se ensimmäinen (vihdoin monen tunnin jälkeen herättyään vastaamaan viestiini) saa hirveän hepulin, koska tämä oli hänen elämänsä tilaisuus saada tanko niin halvalla, kuin sitä olin myymässä! Pahoittelin hänen menetystään, ja kerroin että hän olisi toki sen tangon saanut, mikäli olisi käyttänyt yv:tä kyseiseisen ryhmän sääntöjen mukaisesti noudon sopimiseen. 

Vierailija
90/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olin ostamassa sohvia pyyntihinnalla ja sovittiin noutoaika, myyjä ei vastannut puhelimeen ja parin päivän päästä ilmoitti myyneensä tuttavalle, koska sai paremman hinnan mitä oli nettikirppiksellä pyytänyt.

- Myin vaatekaappia ja ostajaehdokas soitteli noin kymmenen kertaa päivän aikana, että en vaan kenellekään muulle myy. Lupasin vielä kuskata kotiovelle samaan hintaan. Perille päästyäni kannoimme kaverin kanssa kaapin osat rappukäytävään. Ostajan mielestä olisi pitänyt kantaa hänen kotiinsa asti ja ilmeisesti vielä kasata, koska ei ollut ohjeita (hän oli tietoinen, että tulee purettuna ja olin kertonut mistä liikkeestä ostettu, että voi tarvittaessa ohjeet pyytää sieltä). Kannettiin kaappi takaisin autoon.

- Muutaman euron peili olisi pitänyt kuljettaa toiselle puolen pitäjää samaan hintaan ja kun en suostunut, niin olinkin tosi ikävä myyjä.

Vierailija
91/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään kovin omituista, mutta  viime kesänä myin parvekelaattoja facebookin kierrätysryhmässä. Siihen muodostui heti jono ja ekan varaajan kanssa sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Yöllä heräsin puhelimen piippauksiin, joku mies oli perustanut ryhmän "parvekelaatat" facebookiin. Pommitti siellä, että milloin voi hakea ne laatat. Hän ei ollut siis mennyt tavalliseen tapaan jonoon. Oli aikamoinen työ selvittää, etten myy niitä hänelle jonon ohi. 

Toisen kerran  ostin jonkun tavaran ja myyjän profiilikuvassa oli mies lapsen kanssa, ulkomaalainen nimi.  Menin sovittuun tapaamispaikkaan, myyjää ei näkynyt. Lopulta  myyjä laittoi kiukkuisen viestin, että missä olen, hän odottaa täällä. Mä ihmettelin, että minä myös olen täällä.  Myyjä seisoi mun vieressä ja näki kun aloin vastaamaan hänen viestiin ja alkoi kiukkuamaan, että miksi en ottanut kontaktia ja "kuka sinä oikein olet". Yritin selittää, että odotin miestä saapuvaksi paikalle kun profiili oli miehen. Ihan sekavaa, lopulta sain tavaran ja maksoin. Siinä profiilissa oli niin erikoinen nimi, ettei siitä tiennyt oliko miehen vai naisen, mutta kuva oli miehen.

No, helpolla olen päässyt kuitenkin. Muuten on sujunut pääosin ja hyviä kauppoja olen tehnyt.

Tuo ”ryhmä” käsittääkseni muodostuu, jos laittaa viestiä Marketplacen kautta. Ja ostaja ei näe jonotustilannetta.

Vierailija
92/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin fb-kirppiksellä astioita ja eräs ostaja tuli lapsensa kanssa niitä hakemaan. Ostajan lapsi ihastui joihinkin oman lapseni leluihin ja ostaja alkoi tinkaamaan niille hintaa. Sanoin moneen kertaan, että en myy kuin astiat. Suuttui eikä sitten ostanut mitään.

Vierailija
93/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu laittoi facekirppikselle myyntiin harmaan nukkamaton. Ilmoituksessa luki selvästi maton väri, mitat sekä maininta siitä että kyseessä on nukkamatto. Ostaja pyysi tuttuani tuomaan maton hänelle johon tuttuni suostui joten niinpä hän pakkasi maton autoon ja ajoi toiselle puolelle kaupunkia ostajan luo. Kun tämä nainen näki maton, hän tyrmistyi ja alkoi ihmetellä miksi matto on harmaa nukkamatto. Tuttuni siinä sitten ihmetteli että mitä ihmettä, sellaisenhan hän oli halunnut ostaa. Lopulta tämä nainen sitten ilmoitti ettei halua kyseistä mattoa koska se on väärän värinen, antoi tutulleni 5€ bensasta ja lähetti hänet mattonsa kanssa matkoihinsa.

Ei vissiin tainnut lukea mitä on ostamassa.

Vierailija
94/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa lipastoa. Halvimmat ja parhaat lipastot menivät alta aikayksikön, vaikka ilmoitus olisi tullut minuutti sitten. Yhteen jonoon pääsin toisena, myyjä sanoi että ensimmäinen varaaja tulee katsomaan lipastoa viikonloppuna ja ilmoittaa minulle, ottaako ensimmäinen varaaja lipaston vai ei. Otin kuitenkin yhteyttä moneen muuhunkin myyjään siinä välissä ja jossain välissä tämän yhden myyjän tuote poistui myynnistä, mutta palasikin melko pian 10 € kalliimpana. Viikonlopun jälkeen myyjä olisi ollut myymässä lipastoa minulle, mutta olin saanut siinä välissä jo sopivan lipaston 30 € halvemmalla. Ärsyttää tuollainen, että kun myyjä huomaakin että on kysyntää, niin nostaa hintaa.

Vierailija
95/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttamassa ja lahjoitin tv-tason ja pienen kirjahyllyn. Tyyppi haki nuo molemmat ja alkoi sitten katsastella ympärilleen, että täällähän on kaikkea muutakin. Totesin, että niin on, minun tavaroita ja eivät ole kaupan. Yritti sitten, että etkö tämän lampun antaisi myös. Joo en anna, kun nuo kaksi, mitkä oli lahjoitettavana. Yritti vielä astioita (?) pyydellä mukaansa ja meinasi jo hermo mennä, ettei tosiaan tässä nyt muuta lahjoiteta tai edes myydä kuin nuo sovitut. Ihme sakkia.

Vierailija
96/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muuttamassa ja lahjoitin tv-tason ja pienen kirjahyllyn. Tyyppi haki nuo molemmat ja alkoi sitten katsastella ympärilleen, että täällähän on kaikkea muutakin. Totesin, että niin on, minun tavaroita ja eivät ole kaupan. Yritti sitten, että etkö tämän lampun antaisi myös. Joo en anna, kun nuo kaksi, mitkä oli lahjoitettavana. Yritti vielä astioita (?) pyydellä mukaansa ja meinasi jo hermo mennä, ettei tosiaan tässä nyt muuta lahjoiteta tai edes myydä kuin nuo sovitut. Ihme sakkia.

No johan on röyhkeyttä! Ihan leuka loksahti auki kun tätä luin.

Vierailija
97/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen toisesta ketjusta. Lähetettiin nettikirppikselle myytäväksi 5 merkkivaatetta. Kyselin parin viikon päästä perään, niin koko pakettia ei oltu käsitelty. Jonkin päivän päästä tuli viesti, että eivät ota myyntiin Superdry hupparia, koska siinä värit haalistuneet. Kyseessä siis oli pusero, jossa oli valmiiksi uutena "utuinen" väri. Koko oli ollut liian pieni, joten kunnossa ei pitänyt olla ongelmaa. Pyysin hupparin takaisin, ja se saapui 2 viikon päästä. Niistä muista vaatteista sain noin kympin kappaleelta.

minkä niminen nettikirppis?

Vierailija
98/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole autoa lainkaan, joten ilmoitan, että vain noutamalla tuote vaihtaa omistajaa. Jos myyn netissä jotain, sen hinnan olen jo niin alas laittanut, etten varmastikaan ala säätämään mahdollisten pitkien pyörämatkojen tai bussinvaihtojen kanssa. Tästä huolimatta ihmiset varaavat tuotteita ja kysyessä noutamisesta he ilmoittavatkin, ettei se onnistu, joten voisinko tuoda tuotteen. Eräs rouva odotti minun tuovan parin euron priimat Kuomat 30km päähän siitä huolimatta, että vain nouto oli jo ilmoituksessa mainittu. Ei ymmärrä.  

Minä ymmärrän.

Monet ihmiset ovat nykyään niin pilalle hemmoteltuja, että mikään ei kelpaa, vaikka eteen kannettaisiin. On ihan uskomatonta, kuinka saamattomia ihmisiä on olemassa. Ei mitään joustoa mihinkään suuntaan.

Vierailija
99/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kertokaa tietämättömälle mitä noi av ja yv-lyhenteet noilla nettikirppiksillä tarkoittaa.

Jos varaat jotain, muttet ole ihan täysin varma esim. koosta, laitat av eli alustavan varauksen ja myyjälle kannattaa laittaa yv eli yksityisviesti, jossa kysyy esim. milloin voisi tavaran hakea.

Vierailija
100/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin astiastoa kympillä...olisi pitänyt samaan hintaan kuskata se lentokentälle .Seutulippu +5.50×2...ja noin kaksi tuntia aikaa...(ei autoa siis).Ei tunnu olevan pyynnöisssä joillain tolkkua.Ja euron tavaraa tai todella painavaa pitäisi olla kuskaamassa aina jonnekin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi