Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2301/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheellä on joka vierailullani uusi sisustus isossa omakotitalossaaan. Pikkuhiljaa ymmärsin miksi. He keräävät ilmaisia tai lähes ilmaisia tavaroita Torista ja eri facebook-ryhmistä myydäkseen ne vähän myöhemmin. Kirpparitapahtumissa rouva esittää köyhää opiskelijaa ja tinkaa hintoja alas. Messutapahtumissa hän pummaa ilmaisnäytteitä ulkomaankauppanäkymiä tarjoavana businessnaisena. Minulla käydessään rouvalla oli tapana ihastella eri tavaroita, mutta jos annoin jotain, ei sitä koskaan heillä kotona näkynyt, vaikka oli muka pitkään sellaista etsinyt ja se sopisi niin täydellisesti johonkin tiettyyn paikkaan.

Vierailija
2302/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin ebayssä Marimekon kansiota. USAlainen nainen kiinnostui ja huusi kansion itselleen. Sitten alkoi kauhea vääntö postimaksusta. Postimaksu oli selvästi ilmoitettu kuten ebayssä pitääkin. No hänen mielestään se oli liikaa ja hän oli kuulemma ostanut samanlaisen kansion ennenkin ja postitus oli ollut halvempi. Ei auttanut vaikka pyysin tarkistamaan postimaksun postin sivuilta. Sitten kun hän huomasi että en jousta postimaksusta alkoi omituinen valitus sp-osoitteestani koska se ei sisällä omaa nimeäni. Tämä oli hänen mielestään erittäin hämäräperäistä. Huomautin hänelle että hänenkään sp-osoitteessaan ei ollut hänen nimeään. En tiedä onko tämä joku amerikkalainen tapa että asiakas on aina oikeassa ja kun tarpeeksi valittaa niin saa tuotteesta alennusta. Olen lueskellut notalwaysright.com saittia ja epäilen että näin voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin nättiä puseroa nettikirppiksellä. Yksi nainen huusi sen itselleen. Sitten hän lähetti viestin että tarvitsee sen heti koska on osallistumassa johonkin telkkarin talenttiohjelmaan ja tarvitsee puseron ohjelmaan niin että voisinko lähettää sen välittömästi. Maksun olisi kuitenkin lähettänyt vasta ohjelman nauhoituksen jälkeen. Sain kamalat haukut kun en suostunut lähettämään vaatetta ennen maksun suorittamista. Kirppiksen sääntöihin kuitenkin kuului maksun suorittaminen ennen postitusta.

Vierailija
2304/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yritti myydä 100 e lahjakorttia Stadiumiin tai johonkin vastaavaan 70 e hintaan, "koska tarvitsee rahaa lapsensa hautakiveen". Niin ja myynti-ilmoitus oli jossain fb:n mäyräkoiraryhmässä. Voin vain kuvitella, millainen seikkailu tämän lahjakortin ostamisesta olisi tullut.

Vierailija
2305/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kirjoja myynnissä ja joku kysyi hintaa postitettuna, tulisi kokonaiset 4.70 hinnaksi, euron kirja ja 3.70 postimaksu. Sitten henkilö ilmoitti olevansa mahdollisesti ensi vuoden puolella tulossa tännepäin ja voisi silloin hakea kirjan. Ilmoitin että on liian pitkä odotusaika, hän sanoi okei. Parin päivän päästä hän sanoi olevansa tulossa jo joulukuun puolivälissä ja voisi silloin hakea kirjan.  Sanoin että on edelleen liian pitkä aika, hän olisi kyllä maksanut etukäteen tilille. Siis euron kirjasta on kyse, eikä näytä haluavan kirjaa niin pahasti että tuon 4.70 maksaisi että postittaisin sen.

Vierailija
2306/2608 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin huonekaluilmoituksista olen havainnut seuraavaa: kaluste on (lähes aina) loistokunnossa tms., mutta perään kerrotaan, että siinä on naarmuja, rispaantumaa, pieni halkeama jne. Eli elämisen jälkiä, mikä on ymmärrettävää. Mutta tällöin se ei ole "loistokunnossa", vaan ehkä tyydyttävässä. Itse en kehtaisi määritellä kuntoa niin erinomaiseksi, jos kuitenkin joutuisin heti myöntämään, ettei se kunto nyt niin erinomainen olekaan.

Toinen asia, mikä ihmetyttää, ovat ihmiset, joilla on ilmeisesti ollut varaa ostaa kalliita huonekaluja ja jotka yrittävät saada niistä omansa takaisin. Voihan tietysti olla isoja velkoja tai akuutti kassakriisi, mutta näyttää jotenkin säälittävältä, että sitä 5-25 vuotta vanhaa melko tavallista pöytää yritetään kaupitella kovaan hintaan, kun samanlaisia on tarjolla huomattavasti halvemmalla. Ehkä jotkut yrittävät varmistaa, ettei tavara mene trokaajille, mutta kenties voisi ajatella myös tavallisia matalatuloisia ihmisiä?

Kieltämättä minuakin ärsyttää, että muutamat firmat poimivat vauhdilla juuri Torin parhaat huonekalut ja myyvät niitä eteenpäin kalliimmalla.

Vierailija
2307/2608 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä yhtä isompaa tavaraa, jolle löytyi heti useita ostajaehdokkaita. Yksi tuli katsomaan sitä saman tien. Hän vain ei osannut päättää ja jäi eteiseen pohtimaan, mitä tekisi. Jotenkin en voinut häntä hoputtaakaan, joten seisoin kärsivällisesti vieressä, kun hän tuumaili ja selosti samalla ajatuksiaan. Ehkä hänellä oli jokin kriisi meneillään, mutta tunnelma oli ahdistava ja toivoin hänen vain poistuvan. Hän oli kuitenkin jo sopinut puolisonsa kanssa, että tämä tulisi hakemaan tavaran, ja lopulta tyyppi ilmaantui oven taakse. Hän totesi heti, että ilman muuta otetaan se ja kaupat sujuivat lopulta mutkattomasti. Paitsi että muutaman tunnin kuluttua tämä tuumailija alkoi lähetellä viestejä ja halusi palauttaa tavaran, kun se ei ollutkaan hänelle mieleinen. Sävy oli sellainen, että minä olisin jotenkin huijannut häntä tms. ja kun en heti vastannut, hän oli tosi kiukkuinen - ikään kuin olisin suunnilleen haihtunut savuna ilmaan, vaikka hän oli jopa viettänyt aikaa kodissani.

Suostuin joka tapauksessa palautukseen. Seuraavana päivänä he sitten toivat sen. Otin yhteyttä yhteen kiinnostuneista, joka haki sen ilman mitään pohtimisia ja vaikutti tyytyväiseltä. En viitsinyt kertoa, että tavara oli viettänyt siinä välissä yhden yön muualla :D

Tämän jälkeen en ole pahemmin mitään myynyt, kun ei ole ollut oikein aikaakaan, mutta jos joku on ollut jotain noutamassa, hän on saanut tutustua tavaraan ulkona ihan rauhassa, sisään ei enää pääse :)

Vierailija
2308/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli neljä kestokassillista omia käyttämättä jääneitä ja lasten pieneksi jääneitä vaatteita ja myin ne könttäsummalla, että sain ne nopeasti pois muuton tieltä. Sovimme hinnan ja noudon. Olin nostamassa kasseja eteiseen kun ostaja tuli ja maksoi samantien. Menin hakemaan vielä kahta olohuoneessa ollutta kassia ja kun tulin takaisin niin ostaja oi kasaamassa kassien päällä minun ja lasten takkeja ja kenkiä eteisestä!

Kysyin että mitä hittoa hän on tekemässä, myytävät ovat kasseissa, enkä myy käytössä olevia vaatteita! Selitys oli että ilmoituksessa  luki "kaikki vaatteet". Karjaisin etä siinä luki "kaikki pieneksi jääneet vaatteet". Sain tyypin pihalle ja annoin hänelle oven raosta kassin kerrallaan kun olin tarkastanut, ettei niissä ollut tungettuna ylimääräisiä. 

Vierailija
2309/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli neljä kestokassillista omia käyttämättä jääneitä ja lasten pieneksi jääneitä vaatteita ja myin ne könttäsummalla, että sain ne nopeasti pois muuton tieltä. Sovimme hinnan ja noudon. Olin nostamassa kasseja eteiseen kun ostaja tuli ja maksoi samantien. Menin hakemaan vielä kahta olohuoneessa ollutta kassia ja kun tulin takaisin niin ostaja oi kasaamassa kassien päällä minun ja lasten takkeja ja kenkiä eteisestä!

Kysyin että mitä hittoa hän on tekemässä, myytävät ovat kasseissa, enkä myy käytössä olevia vaatteita! Selitys oli että ilmoituksessa  luki "kaikki vaatteet". Karjaisin etä siinä luki "kaikki pieneksi jääneet vaatteet". Sain tyypin pihalle ja annoin hänelle oven raosta kassin kerrallaan kun olin tarkastanut, ettei niissä ollut tungettuna ylimääräisiä. 

Haha, ehkä ois hyvä kuvata edes kasassa mitä vaatekassi sisältää.

Vierailija
2310/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään _jokaiseen_ vähänkään kalliimman tavaran myynti-ilmoitukseen tulee lukuisia "hei haluan ostaa tuotteen. Maksu kuriiripalvelun välityksellä ja sitten tuotteet noudetaan kotoanne". Eli siis täyttä kusetusta ja ärsyttävää tuhlata omaa aikaa tuommoisten viestien lukemiseen/vastaamiseen (aina eka viestistä ei voi olla varma onko kyseessä huijari vai ei).

Vierailija
2311/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessani useita kuvia ja myin tavaroita kasseitain, eli yhdessä aina tietyn koon lasten tai aikuisten vaatteita. Tämä halusi ottaa kaikki kerralla ja se sopi minulle.

T:  2310

Vierailija
2312/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mieheni työn toimenkuvaan mm kuuluu eräänlaisten sähkölaitteiden poistaminen, kun yritys muuttaa ja uudessa asunnossa niiden asentaminen.

Todella usein häneltä kysytään haluaako huonekaluja , mitkä ovat yritykselle tarpeettomia. Ottaa isein, poislukien isot toimistopöydät.

Minä myyn ne, alk 2 euroa.

Rahat laitan sisustusostokseen, esim ostin vähän aika ditte Hakolan sohvan. Meni 3 v huonekalujen myyntisäästöt.

Myyn valtaosan alueen fb.ssä.

Usein saan kommentteja olevani trokari jne.

Tehdään ekoteko, tuotot eiväy kata edes bensoja.

Vierailija
2313/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ison valurautapadan joka oli ollut pihalla kukkamaljakkona ja ilmoitin että omat kantajat mukaan,painava. Katselin sitten epäuskoisena kun pienikokoinen,laiha nainen koetti yksin nostaa pataa hepposiin vanhainaikaisiin rattaisiin. Kävin pissalla ja palatessa nainen oli poissa, mutta pata yhä pihalla.

Vierailija
2314/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn paraikaa yli 30 vuotta vanhaa, kansainvälisestä huutokaupasta ostamaani ja kellosepällä kunnostuttamaani merkkikelloa Torilla ja saan kyselyitä kellosta ihmisiltä, jotka eivät osaa lukea ilmoitusta. Kysellään muun muassa kellon ostokuittia (luit aivan oikein) ja alkuperäisiä papereita ja alkuperäistä koteloa. Viimeksi tänään kaksi eri ostajaa kyseli juuri näitä asioita, ja kun kerroin, että papereita tai laatikkoa ei ole, jättivät vastaamatta eli eivät olleet enää kiinnostuneet ostamaan kelloa. Ei auttanut, vaikka kerroin, että kellon aitouden on todennut Omegan sertifioima kelloseppä.

Sitten on ollut myös näitä teho-ostajia eli tyyppejä, jotka tarjoavat alle puolet kellon pyyntihinnasta ja kertovat tulevansa samana päivänä hakemaan kellon "pois kuleksimasta", kuten eräskin teho-ostaja totesi. Nämä teho-ostajat pääsevät valitettavasti suoraan estolistalleni.

Lisäksi aikaisemmin kesällä ulkomaalaistaustainen mies kyseli myymästäni merkkirannekkeesta maat ja taivaat ja lopuksi kertoi, että hän aikoo vielä kysyä vaimoltaan haluaako tämä rannekkeen. Eli mies oli ajatellut ostaa rannekkeen vaimolleen ja käytti pari päivää kyselemiseen, kun olisi voinut ennen viestin lähettämistä minulle näyttää rannekkeen myynti-ilmoitusta vaimolleen, jolloin olisi kaiklta säästynyt aikaa ja vaivaa. 

Vierailija
2315/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kirjeeseen mahtuvaa tavaraa netissä ja sain ostajaehdokkaalta viestin, jossa luki: Jos (tavara) joskus kulkeutuu Helsinkiiin, ostan sen. Lähetin perään viestin, jossa kerroin, että voin postittaa sen samaan hintaan, mutta en enää saanut vastausta.

Vierailija
2316/2608 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin FB kirppikseltä leskirouvalta parisängyn. Ja sovin haun samalle päivälle. Kaikki ok. Mentiin hakemaan ja purettiin sänky ,jotta saatiin se kyytiin. Ei ongelmaa,koska sänky oli edullinen ja ei se nyt iso vaiva ollut purkaa. Maksoin sängyn ja myyjä alkoi raapia päätä et missähän hän nukkuu ensi yön ja tuumi siinä et onhan hänellä tietty tää sohva. Pitää varmaan huomenna lähtiä sänkykauppaan. Vähän oli sellainen olo et no ei oo häpee olla nopee mut olisi tieten voinut myyjä mainita että haku vasta kun saanut pienemmän sängyn 🙈

Vierailija
2317/2608 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin sadehousuja torissa.tuli viestiä, että minkä pituinen olen ja voisinko ottaa kuvia kun minulla on sadehousut jalassa. edestä ja takaa, ja sivulta kuvattuna, ja ilman kenkiä.joo, en 😅

Vierailija
2318/2608 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juuri rikosilmoituksen teko eräästä naisesta, joka myy olematonta tavaraa facen marketplacella.

Kaverini osti häneltä uimapuvun, maksoi sen ja ärräpussi postituslulut.

No, eitullut viikkoon ärräpussia, mutta rahat kelpas myyjälle. Tässä on nyt kaksi viikkoa kättä väännetty myyjän kanssa, eikä hän edes koe olevansa huijari. Siis, voityeko kuvitrlla, hän vastasi minulle " en minä huijaa" Hän siis EI koskaan ole lähettänytkään uimapukua ei sitä edes kielläkään, vaan otti vaan rahat käyttöönsä.

Kysyin häneltä tänään viimeksi, että montako kertaa on saman uimapuvun myynyt, ottanut rahan, eikä palauta rahoja.

On näitä uskomattomia tyyppejä, mutta tämä nainen on kyllä röyhkein.

Joka päivä lupaa rahat takas ja joka päivä eri selitykset, miksi ei palautakaan rahoja.

Vierailija
2319/2608 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex mieheni työn toimenkuvaan mm kuuluu eräänlaisten sähkölaitteiden poistaminen, kun yritys muuttaa ja uudessa asunnossa niiden asentaminen.

Todella usein häneltä kysytään haluaako huonekaluja , mitkä ovat yritykselle tarpeettomia. Ottaa isein, poislukien isot toimistopöydät.

Rahat laitan sisustusostokseen, esim ostin vähän aika ditte Hakolan sohvan. Meni 3 v huonekalujen myyntisäästöt.

Niin että kumpi se nyt olikaan, tuotoilla ostelet sohvan vai että tuotot eivät kata edes bensoja?

Vierailija
2320/2608 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että kumpi se nyt olikaan, tuotoilla ostelet sohvan vai että tuotot eivät kata edes bensoja?

Ex tuo mulle esim kirjahyllyn. Laitan hinnaksi 10 e, jos ei mene kaupaksi, tiputan hintaa.

Ex kulkee firman pakulla, tavallaan hänen työnantaja ne polttoaineet maksaa. Yleensä kulkee joka tapauksessa mun kodin ohi.

Ihmettelen, kun valtaosa huonekaluista maksaa muutaman euron, joku viitsii sanoa trokariksi.

Tuotot on korvamerkattu ja minulla on ollut pitkään ostoilmoitus sohvasta.

3 v huonekalujen myyntitulot meni Hakolan sohvaan. On sen arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan