Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2281/2608 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook kirppisryhmässä olin ostamassa erästä astiaa. Olin ensimmäinen kiinnostunut ja sovittiin, että haen sen seuraavana päivänä. Suunnilleen tunnin päästä myyjä laittoi viestin, että oli myynyt jo astian ja se oli haettukin jo. Aika outoa

Vierailija
2282/2608 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite koitan aina myyjänä olla reilu. Eli hinnoittelen kohtuullisen halvaksi ja jos postitan, niin pakkaan kotoa löytyviin kierrätysmateriaaleihin, valkkaan halvimman postituksen ja toimin ripeästi. Ostajana koitan myös olla nopea ja en niuhottaa turhaan.

Myyjänä ärsyttää nää varailijat, ohareita tekevät ja ne, jotka laittaa vaan viestin "ostan  x€". Tinkimisenkin voi hoitaa tyylikkäästi ja toi ei ole sitä. Ostajana ärsyttää lähinnä ne, joitten kanssa ei saa sovittua noutoaikaa. Enää en osta postitettavia, koska niistä tuli ihan aina paha mieli itelle - ja varmaan toisellekin. Haluan tavaran kohtuullisessa ajassa, en viikkojen päästä. Ja musta postituskulut on postituskulut, ja jos lähettäjä haluaa korvausta pakkaamisesta, niin se tehdään selväksi heti. Ei niin, että ostetaan postista joku v*n kallis marimekon pakettilaatikko ja sitten vaaditaan sen hintaa lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2608 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti tässä joku päivä sitten, kun sovittiin (mukamas) kaupat yhden ostajan kanssa, ja sen jälkeen kun oltiin jo vaihdettu tili- ja osoitetietoja, ostaja alkoi pyytää ilmaisia postikuluja. En suostunut siihen, ja ostaja perui kaupat hyvin juhlallisesti tyyliin "emme pääse nyt yhteissopimukseen järkevästä hinnasta" :D Myin kyseistä tavaraa siis halvalla kympillä, ja kirjekuoressa se olisi mennyt, mutta ilmeisesti se 3,70 euroa teki ostajalle sitten tiukkaa yhtäkkiä.

Toinen ostaja löytyi kyllä sitten heti.

Vierailija
2284/2608 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin kolme vuotta vanhaa 42 tuumaista telkkaria torissa 50 eurolla. Yksi ostaja olisi halunnut tuohon lisäksi vuoden rahat takaisin takuun :D

Vierailija
2285/2608 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myin kolme vuotta vanhaa 42 tuumaista telkkaria torissa 50 eurolla. Yksi ostaja olisi halunnut tuohon lisäksi vuoden rahat takaisin takuun :D

Olisit kertonut että vuoden lisätakuu maksaa 50 euroa ja maksettava kaupanteon yhteydessä. :)

Vierailija
2286/2608 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin pois vanhan läppärini. Ilmoituksessa oli selkeästi että akun kesto huono ja vain nouto. Eikös sieltä joku innokas viestipommittaja vaatinut että ostan siihen uuden akun ja sitten postitan hänelle. Ja viestejä tuli pahimmillaan neljä päivässä. Eikä ne viestit olleet mitään kovin kohteliaasti kirjoitettuja sen jälkeen kun olin kieltäytynyt toimimasta hänen toivomallaan tavalla: hänen on pakko saada, hän vaatii, hänellä on oikeus jne jne... useimmiten viestit oli vielä isoilla kirjaimilla kirjoitettuja eikä huutomerkkejä säästelty. 

Kun ilmoitin, että toinen henkilö on läppärin noutanut niin uhkasi vielä tehdä musta valituksen. Onneksi ko. henkilöllä ei ollut mun puh.numeroa, olisi varmaan soitellutkin jatkuvasti.

Vai että hänellä on ”oikeus”? Mikähän ihmeen ”oikeus” on saada yksityiseltä ihmiseltä jotain muuta kuin mitä hän on myymässä? Miten minusta tuntuu, että jos häneltä alettaisiin vaatimaan jotain vastaavaa, ei moinen ”oikeudentunto” toimisi toisin päin lainkaan...

Vierailija
2287/2608 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hyvien tyyppien kanssa lähes aina kaupat tehty. Tinkaajia ollut noin 20%, ovat rasittavia, kun tapahtuu tuotetta noutaessa. Vain harvoin suostun.

Yksi moukka, yritti vähättelyllä laskea tuotteen hintaa. En suostunut. Olisi kiinnostunut toisestakin näkemästään, en suostunut, koska oli niin ilkeästi puhuva muista ihmisistä.

Ilmoituksissa kirjoitin etten postita, silti useampi oli sitä kyselemässä. Kaksi mukavaa ihmistä joille postitin, tuote oli kallis ja maksoivat koko summan postikuluineen ensin tililleni.

Vierailija
2288/2608 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen hyvien tyyppien kanssa lähes aina kaupat tehty. Tinkaajia ollut noin 20%, ovat rasittavia, kun tapahtuu tuotetta noutaessa. Vain harvoin suostun.

Yksi moukka, yritti vähättelyllä laskea tuotteen hintaa. En suostunut. Olisi kiinnostunut toisestakin näkemästään, en suostunut, koska oli niin ilkeästi puhuva muista ihmisistä.

Ilmoituksissa kirjoitin etten postita, silti useampi oli sitä kyselemässä. Kaksi mukavaa ihmistä joille postitin, tuote oli kallis ja maksoivat koko summan postikuluineen ensin tililleni.

Lisään vielä, että hassuja sattumia on kyllä käynyt mm ostajalla hajonnut auto ja yhdellä loppunut bensa. Toinen näistä pääsi kuitenkin noutamaan tuotteen. Toinen pahoitellen perui kaupan.

Pidin tuotetta aina varattuna 1-3pv jokaiselle, vaikka jonossa muita. Sitten tarjosin seuraavalle. En suostunut, vaikka joku korotti hintaa, jos saisi. Tykkään olla reilu.

Yksi kauppa peruuntui toimestani, kun ostaja siirteli neljä kertaa hakuaikaa. Loukkaantui. Yksi ihminen olisi voinut olla ystäväni, oli mahtava ihminen lyhyen kohtaamisen aikana.

Vierailija
2289/2608 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin muutaman vuoden vanhaan omakotitaloon ja halusin lisätilaa eteiseen purkamalla vaatekaapin.

Laitoin Toriin annetaan palstalle ilmoituksen mittojen kanssa. (Kaappi purettu, mutta pisimmät osat 250cm)

Viestejä tuli paljon. Lupasin kaapin äidille, joka kertoi sen tulevan köyhän opiskelijatyttärensä yksiöön. Varmistin viellä viesteissä, että saapuu tarpeeksi isolla autolla.

Ilmestyi pihaan sovitusti lauantaina klo 10 Opel sedanilla ja sanoi, että kyllä ne sinne menee.

No ei mennyt ei.

Keksi siinä vaihessa soittaa tyttärelleen, jolla on iso farmariauto.

Pyysin rouvan sisään kahvilla, kun ajattelin lähellä asuvan tyttären saapuvan pian.

Meni reilu 2h. Istuttiin juomassa kahvia ja juttelemassa väkinäisesti. Mietin mielessäni vain, kuinka kukaan kehtaa tuhlata tuntemattomien aikaa tällä tavalla.

Tytär saapui lopulta pihaan. Ensisanat: ”Mitä nyt taas äiti, ei tää mahu enää sun asuntoon. Onko pakko aina hamstrata kaikki ilmanen tavara”

Tässä vaiheessa olin jo niin sanaton röyhkeästä ja idioottimaisesta käytöksestä, että runnoin kaapin osat yksin tyttären farmariin naisten seisoessa tumput suorina vieressä, toivotin hyvää jatkoa ja päätin jatkossa viedä ylimääräiset tavarani kierrätyskeskukseen.

Pitäisi kai olla jatkossa tiukempi. Jotenkin ihmisten röyhkeys vain aina yllättää.

Vierailija
2290/2608 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook kirppisryhmässä olin ostamassa erästä astiaa. Olin ensimmäinen kiinnostunut ja sovittiin, että haen sen seuraavana päivänä. Suunnilleen tunnin päästä myyjä laittoi viestin, että oli myynyt jo astian ja se oli haettukin jo. Aika outoa

Niin moni peruu tai jättää tulematta, että luultavasti halunnut varman ostajan.

Vierailija
2291/2608 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä lasten leluja ja kolme noutoa oli sovittu seuraavaksi päiväksi. Minulle nousi yöllä kuume ja kurkku oli kipeä, jouduin varaamaan heti aamusta ajan korona- ja angiinatestiin. No pikatesti oli positiivinen angiinan suhteen, joten antibioottien kanssa kotiin. Ja koronan vuoksi karanteeni, kunnes vastaus tulee.

Laitoin ostajille viestiä, että olen kipeänä, haluavatko noutaa lelut oven ulkopuolelta vai sovitaanko nouto johonkin tulevaisuuteen. Eka ostaja oli tosi mukava ja kiitollinen että ilmoitin, kertoi että hänellä on pieni vauva, eikä voi ottaa riskiä angiinan suhteen. Siirrettiin kaupat kahden viikon päähän. Toinen ymmärsi myös ja sovittiin että viestitän kun paranen.

Kolmas ostaja veti herneen nokkaan, vaati minua tulemaan sovittuun tapaamispaikkaan ja ilmoitti minusta ryhmän yp:lle huvimyyjänä. sain sitten laittaa kuumeisena kuvakaappauksen omakannasta ryhmän ylläpitäjälle ja kuvasin kuumemittarinkin etten lentänyt pois ryhmästä. 

Vierailija
2292/2608 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naishenkilö tuli ostamaan yöpöytää, olin tehnyt hetkeä aiemmin  lasagnea ja nainen alkoi huudella että ihana tuoksu sulla täällä  ja kuikki keittiöön, samalla kun koetin kiinittää naisen huomion eteiseen nostamaani yöpöytään. Maksoi ja lähti lopulta, mutta jäi vaikutelma että oli kärkkynyt kutsua syömään :D

Vierailija
2293/2608 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myymässä lasten leluja ja kolme noutoa oli sovittu seuraavaksi päiväksi. Minulle nousi yöllä kuume ja kurkku oli kipeä, jouduin varaamaan heti aamusta ajan korona- ja angiinatestiin. No pikatesti oli positiivinen angiinan suhteen, joten antibioottien kanssa kotiin. Ja koronan vuoksi karanteeni, kunnes vastaus tulee.

Laitoin ostajille viestiä, että olen kipeänä, haluavatko noutaa lelut oven ulkopuolelta vai sovitaanko nouto johonkin tulevaisuuteen. Eka ostaja oli tosi mukava ja kiitollinen että ilmoitin, kertoi että hänellä on pieni vauva, eikä voi ottaa riskiä angiinan suhteen. Siirrettiin kaupat kahden viikon päähän. Toinen ymmärsi myös ja sovittiin että viestitän kun paranen.

Kolmas ostaja veti herneen nokkaan, vaati minua tulemaan sovittuun tapaamispaikkaan ja ilmoitti minusta ryhmän yp:lle huvimyyjänä. sain sitten laittaa kuumeisena kuvakaappauksen omakannasta ryhmän ylläpitäjälle ja kuvasin kuumemittarinkin etten lentänyt pois ryhmästä. 

Ymmärrän harmituksen, mutta noita sairastumisia tulee ihmisillä jotenkin tosi paljon juuri kun kaupat pitäisi tehdä. Yleensä tosin se ostajapuoli sairastuu :D

Jos maksua ei ole suoritettu niin en tajua mikä ongelma on.

Itsellä oli joskus myynti-ilmoitus ja tuli jotain ongelmaa ostajan kanssa. Itse jouduin juuri silloin exän pahoinpitelemäksi ja ärähdin tuosta ostajalle ja maksoin kiltisti kaikki rahat takaisin kun en jaksanut alkaa vääntämään.

En sit tiedä onko tuo kuulostanut siltä, että koitan pantata rahoja itselläni keksimällä tuommoisen tekosyyn, varmaankin mutta joskus elämässä oikeastikin sattuu 😬

Vierailija
2294/2608 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin koruja ja olin jo sopinut noudosta ja maksusta noudettaessa. Myyjä halusi vielä varmistua että minulla oli todella ne korut ja halusi että kuvaan nimilapun korujen kanssa. No kirjoitin nimeni ja päivämäärän keppikirjaimin, koska käsialani on suoraan sanottuna karmea. Se ei kelvannut, koneella voi kuulemma tehdä sellaisen. No kuvaan uuden lapun, nyt kaunokirjoituksella ja vielä samana päivänä tullut paikallislehti alla. Ei kelvannut, nyt sai sanottua että pitää tekstata, se on ainoa oikea kirjoitustapa! Minäpä en osaa tekstata, olen sitä ikäluokkaa, joka opetettiin kirjoittamaan kaunokirjoituksellla.

Kirjoitin että ei onnistu, ellei odota pari tuntia, että googlaan tekstaus oppaan ja opettelen kirjaimet. Alkoi änkkäämään, mutta kun oli linjoilla, niin otin kyselemättä videopuhelun ja heiluttelin koruja naamani edessä, se kelpasi yllättäen. Viikkoa myöhemmin ostajan mies haki korut ja naureskeli, että vaimoa nolottaa niin paljon ettei halunnut itse hakea.

Vierailija
2295/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja etsi vaimolleen korvakoruja jotka olin saanut vuosia sitten, mutta en ollut koskaan käyttänyt. Tarjosin ostajalle korvakoruja ostettavaksi hyvin edullisesti (ei mikään oma käsitykseni edullisuudesta vaan oikeasti halvalla kun halusin niistä vain eroon :D) niin ostaja alkoi pommittamaan minua vihaisilla viesteillä että korvakorut eivät ole samat joita hän etsii ja ne ovat jotkut halvat kopiot! Otin tämän jälkeen yhteyttä korujen valmistajaan joka vahvisti niiden olevan tismalleen samat mitä ostaja etsi ja aidot ovat (minulla oli myös aitoustodistus rasioineen mutta se ei ostajalle kelvannut). Sain korut heti myytyä toiselle ostajalle, joten en itse menettänyt muuta kuin aikaa tämän ensimmäisen oudon ostajan kanssa. Viestittelytyyli oli myös tosi aggressiivista ylipäätään :D

Vierailija
2296/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni nykyinen naisystävä oli ilmeisesti löytänyt huutonet-sivuni ja huusi sitä kautta minulta blok-lampun noudolla.

No tuli noudon aika ja hän vaikutti ihan normaalilta ja kysyi voiko testata että lamppu toimii ja toki päästin hänet eteiseen jonka jälkeen hän alkoi höyrytä kuinka minun pitäisi jo päästää irti eksästäni ja lakata lähettämästä hänelle viestejä ja kirjeitä (minä olin jättänyt eksän melkein 8 vuotta aiemmin enkä ollut ollut häneen missään yhteyksissä sen jälkeen). Oli helkkarin pysäyttävä tilanne.

Jouduin sitten selittämään miten en ole ollut tyypin kanssa tekemisissä vuosiin, kuinka hänellä on persoonallisuushäiriö jonka takia keksii juttuja, kuinka olin itse kuunnellut samanlaisia juttuja minua edeltävistä naisista ja niin edelleen. Näytin vielä tuolle netistä puhelintietoni kun viimeisimmät kaipaavat viestini olivat tulleet alle viikko sitten ja kalenterini jotta hän tajuaa että "kirjoittamani" rakkauskirjeet eivät olleet minun käsialaani.

Ja mä oikeasti olin todella varovainen kun erosin tuosta miehestä. Poistin kaikki sosiaalisen median tilini ja menin maan alle ja olin mennyt tuon jälkeen vielä naimisiin ja vaihtanut sukunimeni. Hullua että tuo psyko löysi vielä elämääni uuden naisensa kautta.

No ei ole normaali tuo nainenkaan. Poliisikeissi tunkeutua toisen kotiin. Jos noin tapahtunut oikeasti, olisin soittanut poliisille samantien.

Vierailija
2297/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lakannut myymästä tavaroitani nettikirppiksillä kun ostajat aina tinkaavat ihan älyttömiä summia, ihan kuin mulla köyhänä olisi varaa myydä sikahalvalla, kun sanon etten voi myydä tuotetta niin halvalla, koska pyytämäni summa kattaa ensi kuun puhelinlaskuni, niin monet ghostaa lopullisesti. Ei kai ne sitten ymmärrä että jotkut myy vain siksi, että kuittaa laskujaan. Sitten sekin että annoin ilmaiseksi ja sitten mun olisi pitänyt vielä maksaa pk:t, as if! Ja jotkut miehet tuntuivat olevan "liian" ystävällisiä viesteissään, että piti sitten lähettää mieheni kaupanteko tilanteeseen, sitten syytettiin että kun olin antanut ymmärtää että olin sinkku.

Vierailija
2298/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin verhot eräältä vanhemmalta naiselta. Hän oli tori.fissä ilmoittanut ja verhot noudin hänen kotoaan. Sen jälkeen alkoi tulla tältä rouvalta puheluja, joissa hän kertoi kuinka hänen ystävättärelläänkin olisi muutamat verhot myytävänä ja kyseli, että ehtisinkö mitenkään siihen ja siihen osoitteeseen joku päivä ystävättären verhoja katselemaan. Onneksi uskoi kun sanoin etten tahdo hänen soittelevan minulle enää.

Vierailija
2299/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt netissä kauppaa 2000-luvun alusta saakka ja sitä ennen Keltaisessa pörssissä ainakin 5-6 vuotta. Sekaan on mahtunut aivan kaikkea kuuluisuuksista aivan kummallisiin oman elämänsä sankareihin. Suurin osa on ollut täysin normaalia väkeä, mutta ne muutama prosentti ... huh huh.

Eräs jobbari osti minulta erään harrastekirjan muutamalla eurolla ja viikon päästä sama kirja oli kaupan 50 eurolla. Muistaakseni tinki vielä hinnasta euron pari, eli sai sen tyyliin 3 - 4 euron hintaan koska piti minun asettamaani 5 euron pyyntihintaani liian kalliina.

Myin aikanaan käytännössä kerran käytetyn näytönohjaimen huutonetissä kuitin kera kun olin ostanut vahingossa väärän mallin. Parin päivän päästä ostaja soitti minulle ja alkoi uhkailemaan, koska olin kuulemma myynyt hänelle rikkinäisen ohjaimen. Ei kelvannut edes se, että sanoin siinä olevan edelleen takuun voimassa ja hän saisi uuden tilalle. Luultavasti hänellä oli itsellään ollut jo samanlainen jo valmiiksi rikkoutunut ja hän vain osti toisen tilalle, jotta poikansa pääsi pelaamaan.

Palautti siis minulle rikkinäisen, mutta en tietty ollut uutta tavaraa mitenkään merkinnyt josta olisin tunnistanut oliko kyseessä sama kortti. Sattumalta liike, josta ohjaimen olin ostanut meni täsmälleen samana päivänä konkurssiin ja jouduin lopulta toimittamaan kortin takuukorjaukseen jonnekin Keski-Eurooppaan. Lopulta sain ehjän kortin ja sain sen sitten myytyä pilkkahinnalla pois. Myöhemmin sama ostaja oli saanut niin paljon negatiivista palautetta, että hänen tunnuksensa suljettiin. Tyhmä olin kun suostuin uhkailijan pyyntöön, sellaisille ei pidä antaa missään tapauksessa periksi.

Sitten näitä tuhat ja yksi vaatimusta esittäviin ostajiin on mennyt kanssa aivan täysin hermot. Niitä on yllättävän paljon. Yleensä eivät osta, vaan kyselevät. Eräällekin tyypille tein useamman päivän edestä tietokoneeseen paljon asennustyötä, että se hänelle kelpaisi. Lopulta sitten sanoi, että ei ostakaan kun ei ole varaa. Näitä oli ainakin puolen kymmentä, enää en tee mitään tietokoneen asennustöitä ilmaiseksi kuin aivan parille lähipiirissä olevalle.

Vierailija
2300/2608 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusittiin sisustusta ja möin pois sekä sohvan että nojatuolin, erikseen eri ostajille. Molemmat haettiin sovittuna aikana, maksettiin sovittu hinta ja vielä autolla johon ne mahtuivat! Tämä on ehkä omituisinta mitä on ikinä sattunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi