Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
21/2608 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kkk kirjoitti:

Ostaja maksoi ostokset etukäteen tilille,ei ole vieläkään hakenut tavaroita,tästä on jo vuosi aikaa. 😁

Tästä tuli mieleen oma myynti kokemus. Myin joitakin keittiövälineitä ja joku ne heti varasikin ja maksoi tilille etukäteen, sanoi tulevansa illalla hakemaan. Illalla laittoi, että tuleekin seuraavana päivänä. No ei kuulunut eikä näkynyt. Eipä ostajastakaan enää mitään kuulunut koskaan. Yritin soittaa, laitoin tekstiviestejä, sähköpostia, viestejä Facebookissa ja kaikkialla, mutten saanut minkäänlaista vastausta, vaikka tarjouduin palauttamaan rahat, en sitten tiedä mitä tapahtui.

Vierailija
22/2608 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampikin tapaus on vastannut jostain kauempaa, kun olen myynyt jotain tuoleja tms Helsingissä (ja merkannut nouto minun luotani). Ja aina kuulemma joku kumminkaima pääsee hakemaan ja vie ne sitten ostajalle sinne jonnekin.

Koskaan ei tuo järjestely ole onnistunut, ja ostaja katoaa kun tämä kuski ei ilmeisesti jaksakaan hakea. Ja miksi he edes Helsingin ilmoituksia selaavat kun kuljetus ei selvästi järjesty?

Nämä ”kaveri hakee, minä maksan” ovat kusetuksia. Siinä yritetään kikkailla niin, että loppujenlopuksi ostaja väittää että olet luovuttanut tavaran jollekin ihan muulle ja vaatii rahoja takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/2608 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on tästäkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useampikin tapaus on vastannut jostain kauempaa, kun olen myynyt jotain tuoleja tms Helsingissä (ja merkannut nouto minun luotani). Ja aina kuulemma joku kumminkaima pääsee hakemaan ja vie ne sitten ostajalle sinne jonnekin.

Koskaan ei tuo järjestely ole onnistunut, ja ostaja katoaa kun tämä kuski ei ilmeisesti jaksakaan hakea. Ja miksi he edes Helsingin ilmoituksia selaavat kun kuljetus ei selvästi järjesty?

Nämä ”kaveri hakee, minä maksan” ovat kusetuksia. Siinä yritetään kikkailla niin, että loppujenlopuksi ostaja väittää että olet luovuttanut tavaran jollekin ihan muulle ja vaatii rahoja takaisin.

Anopilla oli myynnissä iso matto. Ostaja soitti tuntemattomasta numerosta, että hakemaan tulee joku tuttu, vai oliko väittänyt sukulaisekseen, ja hän maksaa tilille. Anoppi oli katsonut tilitapahtumat, eikä maksua näkynyt. Hakijat seisoi 3 hengen porukalla vanhan, ruosteisen autonrotiskon kanssa pihalla ja väittivät, että anoppi yrittää kusettaa, eikä anna maksettua tavaraa. Anoppi oli hieman peloissaan antanut maton. Rahoja ei tullut tietenkään tilille.

Vierailija
24/2608 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/2608 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytätte vain Huutonettiä, niin moni noista ongelmista lähes poistuu. Painotan sanaa ”lähes”!

Kun myyn siellä, laitan ilmoitukseen melkein aina, että valitettavasti nouto ei ole mahdollinen. Ostaja kun on tottunut olemaan kunkku, ja tavallaan niinhän se onkin, mutta kun yksityishenkilö myy semmosta tyyliin parin Euron hintasta tavaraa, myyjällä on ihan oma henkilökohtainen elämänsä arjen ruljansseineen kaikkineen - tuntuu kohtuuttomalta että ostaja haluaa että tuot tavaran jonnekin, tai että hän saisi kuitenkin noutaa, ja että hänellä on lupa myöhästyä, perua viime tingassa jne.

Ihmisillä on myös hyvinkin erilaisia näkemyksiä siitä, että millainen käytetty tavara on hyväkuntoinen tai käyttökelvoton. Itse ostan netistä käytettyjä tavaroita vain siihen hintaan, ettei niin sapeta, jos tavara ei minusta sitten olekaan niin hyväkuntoinen kuin myyjän mielestä oli.

Lähes kaiken tarpeettoman tavarani pyrin lahjoittamaan ilmaiseksi kirppareille, en enää mielelläni itse myy. Olen päätynyt siihen, että mun vapaa-aikani on rahaa. En ole valmis ottamaan turhaa stressiä muutaman kolikon edestä palkkatyöni ulkopuolella. Se on se elämänlaatu nääs! ;) Ja tuleehan siitä ihan hyväkin mieli, kun vaikka Pelastusarmeijan kirpparille on tavaraa lahjoittanut. Hehän tekee ihan konkreettista hyvää työtä suomalaisten parissa. Monta tarinaa oon kuullu tilanteista, joissa kukaan muu taho ei oo ollut valmis auttamaan edes pikkasen tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
26/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin lasten sänkyä Facebook.kirppiksellä ja mainitsin ilmoituksessa, että on täynnä tarroja ja pari naarmuakin löytyy . Hinnaksi laitoin huimat   15 e. Eräs nainen oli kiinnostunut, tuli hakemaan sängyn ja alkoi sitten valittaa tarroista! Väitti kivenkovaa, ettei niistä oltu mainittu myynti-ilmoituksessa, kunnes näytin ilmoitukseni . Sen jälkeen halusikin vielä miettiä.. ja sai seuraavana aamuna raivarit kun oli jo jo myynyt sängyn eräälle pariskunnalle. Huoh,..

Vierailija
28/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi-ilmoitukseen tarttui joku alkoholisti, joka soitteli useita kertoja (mm. keskellä yötä, kun olimme jo nukkumassa) eikä tietenkään ostanut kyseistä tavaraa koskaan, kunhan soitteli.

Vierailija
29/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muutama hieman oudompi kokemus on, tässä yksi:

Minulla oli viime keväänä myynnissä 15e Interflora lahjakortti (tai semmoinen lahjaseteli paremminkin). Olikohan 10e hintaa. Ajattelin sen menevän Tori.fi-sivulla kaupaksi. Minulle tuli joltain mieheltä kauhean vihaisia viestejä, jossa minua haukuttiin huijariksi, kun tuntemattomalla puhelinnumerolla ja ilman nimeäni myyn lahjakorttia . Samaan ilmoitukseen tuli toinenkin vastaus, että "En uskalla ennakkomaksulla ostaa, kun niin paljon huijataan, lähetätkö sen minulle ensin". Lopulta annoin sen setelin lahjaksi...Olen myynyt Tori.fi-sivulla paljon esim. vaatteita ja astioita, eikä koskaan ennen tällaista ole tullut.

Vierailija
30/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sattui kun veljeni myi kämppänsä sisustusta puoli-ilmaiseksi pois vaihtoon lähtiessään.

Hän laittoi facekirppikselle ilmoituksen vanhasta vaatekaapista (lastulevyä, ruma, vain nouto, hinta oisko ollut 4 €). Sen varasi, maksoi ja nouti toinen suunnilleen veljeni ikäinen nuorimies.

Ongelma oli varausjonossa toinen, keski-ikäinen, sekavan oloinen nainen, joka olisi välttämättä tarvinnut kaapinrähjän pojalleen. Lähetteli veljelleni yksityisviestejä, joissa aneli sivuuttamaan ekan varauksen, että hänen poikansa tarvitsee niin tuota, pystyisikö veli toimittamaan sen heille.

Kun velipoika vastasi, että ryhmän sääntöjen mukaan menee ekalle eikä hän muutenkaan pysty autottomana sitä mihinkään toimittamaan varsinainen hullunmylly alkoi.

Nainen pommitti useilla viesteillä, joissa kertoi oman ja poikansa surkuteltavan rahatilanteen, että hän oli yksinasuva eronnut, ollut 15 vuotta selibaatissa (VANNON ETTEN KEKSI TÄTÄ), laittoi kuvan itsestään ja pojastaan, pojan ylioppilaskuvan ja liudan "hei, ootko siellä, vastaa" -viestejä.

Kun veli näytti mulle tuota uskomantonta viestiketjua hän tuli vahingossa painaneeksi peukkua ja salamannopeasti nainen kirjoitti: "Ai sä olet siellä, vieläkö sitä kaappia sais?!"

Vierailija
31/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Facebookin kirppiksen kautta säilytyslaatikkoa, hintaan 4e. Eräs nainen laittoi viestiä, että voisi sen ostaa ja sovittiin kaupat. Päivää ennen kauppoja nainen laittoi viestiä, että voisinko tuoda laatikon kaupungin toiselle puolelle, kun hän on menossa johonkin leikkaukseen eikä pääse hakemaan. Totesin, etten tuo ja hän voi kysellä laatikkoa leikkauksen jälkeen, annan sen olla myynnissä edelleen. Seuraavana päivänä tuli viesti, että millä bussilla meille pääsee, hän tuleekin laatikon noutamaan. Laitoin bussit ja pysäkit tiedoksi ja sovittiin aika. Nainen tulikin, yllätys, yllätys, ja osti laatikon. Kun kaupat oli tehty, hän alkoi huokailemaan, että millähän pääsee takaisin kotiin. Neuvoin bussipysäkin, mutta tämä nainen alkoi valittamaan jalkojaan ja voimiaan ja rahatilannettaan... Pyysi kyytiä kotiinsa, mutta totesin että taksin tai tarvittaessa ambulanssin voin soittaa kyllä. Lähti sitten bussipysäkille. Joo, lähimmäisenrakkaus on kannatettavaa.

Vierailija
32/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo "myöhästyn vähän" on tosi ikävä. Jos on sovittu klo 9, niin silloin se on klo 9, eikä ilmoitella enää klo 9.15, että myöhästyn vähän. Meillä kävi pyörän hakija, joka unohti tulla sovittuun aikaan. Sovittiin uusi aika. Ilmoitteli vartin päästä sovitusta ajasta, että joutui ylitöihin ja tulee tunnin sisällä. Argh!

Tämä ei ole kyllä aina niin helppoa. Olen yleensä jämptisti ajoissa noutopaikoissa, mutta kerran myöhästyin varmaan 30 minuuttia. Lähdin kyllä mielestäni ajoissa, mutta arvioinkin matkan väärin (en ollut koskaan käynyt sielläpäin) ja sen lisäksi sain kierrellä ympäriinsä etsimässä oikeaa osoitetta.

Vierailija
33/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso myi jotain tavaraa muistaakseni Tori.fi:n kautta, ja ostamaan tullut keski-ikäinen nainen yritti huijata rahanmaksussa väittämällä hintaa pienemmäksi; puoliso totesi, että ei, hinta oli kyllä se mistä oli sovittu, ja tässä vaiheessa naiselta vilahti kädestä lisäseteli mukaan. Oli siis selvästi ollut koko ajan kädessä, yritti vain huijata.

Muitakin negatiivisia kokemuksia keski-ikäisistä naisostajista, tuntuu kuin heillä olisi välillä turhankin vahva käsitys siitä mitä haluavat ja mihin hintaan. Anteeksi stereotypia, mutta näin meillä.

Sitten on tietenkin loputon lista näitä av-yv-valokuvia-mittoja-peruutan-av-jne -kauppoja; kova se on työ saada netissä tavaraa myytyä. 

Vierailija
34/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin torille myyntiin yhden hengen runkopatjasängyn. Miesostaja tiedustelee, voiko sänkyä tulla katsomaan, olettaen, että vastassa ei ole miehiä tai vihaisia koiria. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella oli ennenkin vongannut itselleen netissä naisseuraa. 

Hyi, halusiko siis koekäyttää sinun kanssa sänkyä. Onneksi huomasit kyseisen sähköpostin.

Vierailija
35/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net muutama vuosi sitten. Olin voittava huutaja. Myyjän yhteystiedot saatuani soitin hänelle, sovimme noudon. Kävikin niin, että hän antoi väärän osoitteen minulle, vanhan osoitteensa. Se oli n. 60 km päässä uudesta osoitteesta (jossa huudettu tavara oli). Menin soittamaan ovikelloa, mutta ei siellä tietenkään tiedetty asiasta mitään. Soitin myyjälle, joka tajusi heti antaneensa väärän osoitteen, pyysi anteeksi, sain uuden osoitteen ja menin noutamaan tavaran. Raha ja tavara vaihtoivat omistajaa sovussa ja huumorilla höystettynä.

Palaute vaan oli nega. Myyjä kirjoitti: Ostaja oli myöhässä typerän tekosyyn takia (väärä osoite).

Jäi aika paha maku suuhun. Tuota ei pysty kyllä mitenkään selittämään hyvin päin.

Vierailija
36/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain tyyliin 4 euron vauvan (ihan laadukkaasta) lelusta piti tehdä av ja varmistaa miehen mielipide..

Vierailija
37/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net muutama vuosi sitten. Olin voittava huutaja. Myyjän yhteystiedot saatuani soitin hänelle, sovimme noudon. Kävikin niin, että hän antoi väärän osoitteen minulle, vanhan osoitteensa. Se oli n. 60 km päässä uudesta osoitteesta (jossa huudettu tavara oli). Menin soittamaan ovikelloa, mutta ei siellä tietenkään tiedetty asiasta mitään. Soitin myyjälle, joka tajusi heti antaneensa väärän osoitteen, pyysi anteeksi, sain uuden osoitteen ja menin noutamaan tavaran. Raha ja tavara vaihtoivat omistajaa sovussa ja huumorilla höystettynä.

Palaute vaan oli nega. Myyjä kirjoitti: Ostaja oli myöhässä typerän tekosyyn takia (väärä osoite).

Jäi aika paha maku suuhun. Tuota ei pysty kyllä mitenkään selittämään hyvin päin.

Whaat??!! Tuo oli kyllä kaiken huippu! kai annoit itsekin negatiivisen palautteen? Huh mikä urpo!

Vierailija
38/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran Facebookin nettikirppiksellä ehjän keittiön pienkoneen, jonka kuvasin vain nopeasti myynti-ilmoon yhdeltä sivulta. Pakkasin sen lähetystä varten alkuperäispakkaukseen, joka oli tehty postitusta varten. Muutaman päivän päästä tuli ostajalta vihaisen syyllistävä viestiryöppy "et sitten kertonut, että myymäsi laite on yhdestä kulmasta rikki, kun kulmasta puuttuu pala?" Kaiken lisäksi kävi ilmi, että vika oli juuri siinä kulmassa, joka ei kuvassa näkynyt. Myyjä oli varma, että piilottelin kuvassa asiaa, ja oli suunnilleen sotkemassa poliisia asiaan kympin tähden. Ohjasin hänet reklamoimaan postille ensi raivossa. Seuraavana päivänä tuli yllättävän nöyrä viesti: "se puuttuva pala olikin siellä postituslaatikon pohjalla. oho." Mitään muuta ei enää kuulunut.

Tämän jälkeen olen kuvannut myyntikohteet molemmilta puolilta.

Vierailija
39/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.

Ympäristöteko

Vierailija
40/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vaatteen huuto.netistä. Maksoin myyjän tilille mutta tuotetta ei koskaan tullut. Otin myyjään yhteyttä ja hän sanoi ettei hänellä enää ole rahoja ja ei voi niitä palauttaa.

Googletin myyjän osoitteen ja oli jonkinlainen laitos kyseessä, en tarkemmin tiedä kyseisestä paikasta. Otin henkilökuntaan yhteyttä ja lähetin heille pankkikuitit ostoksestani heidän pyydettyään niitä, sain maksamani summan takaisin. Kyse oli pienestä summasta mutta ihan periaatteen vuoksi vaadin rahani takaisin, olen myös pienituloinen joten en halua hukata rahojani. Toisaalta halusin myös puuttua tilanteeseen jotta myyjä ei jatka toimintaa mahdollisesti kalliimpien tuotteiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme