18-vuotias tyttäreni kertoi, että on kännännyt 13-vuotiaasta saakka
Ei ollut mitään merkkejä ja 18 täyttäessään naureskeli asiasta.
Kommentit (42)
Mä vedin ekan kerran 11v, koko elämän kestävä alkoholiongelmahan siitä seurasi josta nyt yritän taistella irti 36 vuotiaana..
Toivotan onnea tyttärellesi.
Minäkin olin 16-17 vuotiaana 2-3 päivänä viikossa päissään (en asunut kotona). Vanhemmat eivät tienneet mitään. Nyt olen 26v enkä ole juonut alkoholia 8 vuoteen, koska ei kiinnosta.
Ei tyttärestäsi välttämättä juoppoa tule, toisin kuin ylempänä väitetään.
Monet pussukat varmasti tyhjentyneet myös hupakkotyttäreesi :)
Minäkin aloitin 13-vuotiaana. Enkä ole alkoholisti. Ikää on minulla 30. viiden vuoden ajan juon ehkä sen viisi kertaa vuodessa kännit.
Jotkut juo jo ala-asteella. Useimmat aloittaa yläasteen aikana. Ei sille oikein mitään voi, vanhemmat eivät usein edes tiedä asiasta kun luullaan et teinit on vain yökylässä toisillaan. Itse en ole juonut kertaakaan vaikka tilaisuuksia siihen tulee melkein viikoittain enkä harkitse aloittavanikaan. Ei vain kiinnosta
Terveisin 17-vuotias
Mitä sinä olet tehnyt silloin, kun tyttäresi on voinut kännätä? Meillä 13-vuotias on aina vanhempien valvonnassa (paitsi koulussa ja harkoissa ollessaan). Ei ole mahdollista vetää kännejä, mekään emme käytä alkoholia. Miten tyttäresi on voinut saada alkoholia noin nuorena jostain?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä olet tehnyt silloin, kun tyttäresi on voinut kännätä? Meillä 13-vuotias on aina vanhempien valvonnassa (paitsi koulussa ja harkoissa ollessaan). Ei ole mahdollista vetää kännejä, mekään emme käytä alkoholia. Miten tyttäresi on voinut saada alkoholia noin nuorena jostain?
Monia vanhempia ei vaan kiinnosta missä lapsi viipottaa, eikä oma kullannuppu voi tietenkään tehdä mitään pahaa tai väärää.
Nuoruudessani 90-luvulla oli ihan tavallista, että 13-14-vuotiaat joivat. Harva kaveriporukastani ei juonut. Juoppoa ei kuitenkaan tullut kenestäkään tutustani. Ihan tavallisia työssäkäyviä perheenäitejä ja -isejä. En tekisi tyttäresi paljastuksesta numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin 16-17 vuotiaana 2-3 päivänä viikossa päissään (en asunut kotona). Vanhemmat eivät tienneet mitään. Nyt olen 26v enkä ole juonut alkoholia 8 vuoteen, koska ei kiinnosta.
Ei tyttärestäsi välttämättä juoppoa tule, toisin kuin ylempänä väitetään.
Ylempänä väitetään?
Vierailija kirjoitti:
No on päässyt kaverien luo yökylään ja harrastuksessa on kisannut ja ollut toisella paikkakunnalla, eikä ohjaaja ollut valvonut.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on päässyt kaverien luo yökylään ja harrastuksessa on kisannut ja ollut toisella paikkakunnalla, eikä ohjaaja ollut valvonut.
-ap
Lisätäkseni kuulemma joi ties mitä kaverin isoveljen tiputtamaa pontikkaa ja kotitekoisia juomia mitä joku oli tehnyt ja myynyt.
-ap
Milloin itse aloitit? Aloitin 12-vuotiaana, paha itkeä lapsista ja lapsenlapsista, osattiin sitä ennenkin. Tietenkin kieltää pitää, jos lapsi jää kiinni asiasta. Mutta tässäkään tapauksessa ei jäänyt.
Ihan normaalia ettei vanhemmat tiedä lastensa alkoholikokeiluja.
Ap siis hyväksytkö tuon ihan noin vaan? Lapsi naureskelee miten on rikkonut lakia ja kännännyt ala-ikäisenä. Puhelin pitäisi ainakin ottaa pois nyt.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa lapsesi kaverittomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap siis hyväksytkö tuon ihan noin vaan? Lapsi naureskelee miten on rikkonut lakia ja kännännyt ala-ikäisenä. Puhelin pitäisi ainakin ottaa pois nyt.
Elää omillaan, joten en voi.
-ap
En tekisi ongelmaa asiasta koska tyttösi on jo täysi-ikäinen. Aika moni sitä alkoholia kokeilee ala-ikäisenä niin se vain menee. En toki sano että asia olisi ok, maksa voi olla ihanassa kunnossa jos on jo 5 vuotta kännännyt ja alaikäisenä.
Mä olen tehnyt samalla tavalla. Aikuisena kerroin vanhemmille.
Hyvä sentään, että vasta tuossa iässä toisin kuin äitinsä...