Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa vuosi vuodelta enemmän kun en halua lapsia :(

Vierailija
05.05.2018 |

Olen aina ajatellut että perhe perustetaan sitten "aikuisena". No tässä on opiskeltu, hankittu työt ja parisuhde on vakaa jne. Mutta missä viipyy se halu perheellistyä? En ajattele mitään perheeseen tai lapsiin liittyvää, ellei asia tule tajuntaani jotenkin, esim. kavereiden lasten kautta tai sisarusten lapsia hoitaessa. Ei minulla ole mitään haaveita liittyen itseeni äitinä, ihan saman verran kuin itseeni maajoukkuejääkiekkoilijana (eli ei ole).

Lapset on minulle vähän kuin joku tosi hieno auto; kiva ja iloitsen jos itse saan elämääni hetkeksi (esim. autoa lainaamalla/toisten lapsia hoitamalla) pystyn eläytymään siihen, että ompa hieno juttu jne. Mutta kun pääsen kotiin päässäni ei ole yhtäkään ajatusta autosta tai lapsista ja jatkan elämääni.

Ja sitten jos alan "härnäämään" itseäni tarkoituksella ajatuksella lapsenhankinnasta, minua alkaa vaan ahdistaa ja inhottaa. Vähän sama kun se hieno auto; liian kallis, ihme juttu jota en halua, hauska joskus mutta mitä mä sillä teen ensi vuonna? 3 vuoden päästä? En vaan näe itseäni auton/lapsen kanssa.

Voiko lisääntymishalu ihan oikeasti vaan puuttua ?

Olen siis 33v. Ja kaikki superhormonihöyryiset ensimmäisistä mahdollisista kuukautisistaan intopinkeenä lisääntyneet loukkaantujat voi pysyä poissa, auto-lapsi esimerkki on analogia eikä mikään verinen hyökkäys sinun tärkeitä valintojasi kohtaan, kiitos.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
62/62 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun aloittajaan, olen odotellut että se kuuluinen biologinen kello alkaisi tikittää, että mieleni maagisesti muuttuisi, vauvakuume iskisi ja pakottanut itseni miettimään lisääntymistä. Mutta en vain halua, enkä enää edes halua haluta. Minua ahdistaa lapsettomuuteni siksi että oma tahtoni on ristiriidassa minuun kohdistuvien odotusten kanssa. Tahtoisin että vanhempani saisivat lapsenlapsia joista iloita, mutta olen sisaruksista ainoa joka on pitkässä vakaassa parisuhteessa. Tiedän että anoppi haluaisi lapsia ja mieskin kai jossakin syvällä sisimmässään, vaikka tämä sanookin ettei häntä haittaa vaikkei lapsia tulisikaan. Tuntuu siltä että olen pettänyt sukulaiseni jotka odottavat pienokaisia ja että olen jotenkin viallinen yksilö joka on haitaksi yhteiskunnalle, vaikka tiedänkin ettei niin ole. Pelkkä ajatus äitiydestä tuntuu inhottavalta, yhtä väärältä ja oudolta kuin se että muuttaisin Meksikoon ja toimisin siellä putkimiehenä. Pelkään olevani pettymys kaikille ja samaan aikaan suututtaa ajatus siitä että minä en kelpaa ellen saa lasta. Välillä toivon että minulta löytyisi terveydellinen tila jonka takia en voi saada lapsia, tuntuisi ihan hirveältä helpotukselta jos voisi perustella valintaansa sillä että ei vain pysty. Pitäisi pyytää sterilisaatiota, mutta pelkään hoitohenkilökunnan syyllistämistä. Että pitääkin olla näin hankalasti ajatteleva, muita mielistelevä vässykkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi