Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajat laittavat, että yhteydenotot sähköpostilla jos

Vierailija
05.05.2018 |

jos heillä ei ole aikomustakaan vastata tiedusteluihin kyseenomaista paikkaa kohtaan? No, eipä kai tarvitse sitten hakea koko paikkaa..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan ovat laittaneet että yhteydenotot ja lisätiedustelut sähköpostitse, jos jollekin jäi epäselväksi. Ap

Vierailija
2/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei tarvitse vastata turhiin tiedusteluihin, vaan ainoastaan potentiaalisten tiedusteluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just siks, ettei tarvii vaivautua. On parempaakin tekemistä.

Vierailija
4/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei tarvitse vastata turhiin tiedusteluihin, vaan ainoastaan potentiaalisten tiedusteluihin.

Omat tiedustelut ovat olleet täysin asiallisia ja sellaisia mitkä eivät ole tulleet ilmi itse ilmoituksesta. Ilmeisesti ei ole niin kiire saada työntekijää tai yritetään saada joku jolla ei kiinnostakaan edes.

Vierailija
5/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkiin tiedusteluihin pitäisi vastata. On huonoa toimintaa työnantajalta, jos ei vastaa ollenkaan. Kyselyihin vastaaminen voi kestää hieman aikaa, eikä pidä odottaa, että vastaus tulee samana tai seuraavana päivänä. Tärkeää on kuitenkin vastata hyvissä ajoin ennen hakuajan päättymistä.

Vierailija
6/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikkiin tiedusteluihin pitäisi vastata. On huonoa toimintaa työnantajalta, jos ei vastaa ollenkaan. Kyselyihin vastaaminen voi kestää hieman aikaa, eikä pidä odottaa, että vastaus tulee samana tai seuraavana päivänä. Tärkeää on kuitenkin vastata hyvissä ajoin ennen hakuajan päättymistä.

Kyllä antaa huonon kuvan ja jää kyllä paikka hakematta valitettavasti. Eräästäkin paikasta olen odotellut kolmatta viikkoa vastausta. Ap

Vierailija
7/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat tiedustelut ovat olleet täysin asiallisia ja sellaisia mitkä eivät ole tulleet ilmi itse ilmoituksesta. Ilmeisesti ei ole niin kiire saada työntekijää tai yritetään saada joku jolla ei kiinnostakaan edes.

Et ehkä ole vakavasti otettava työnhakija, vaan alle 29-vuotias räkänokka tai yli 31-vuotias kehäraakki.

Vierailija
8/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin HR:n resurssit nykypäivänä riittäisivät siihen, että jokaisella 450 hakijalle erikseen ilmoitellaan. Kyllähän tämä jo pitäisi ymmärtää.

Vierailija
9/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä antaa huonon kuvan ja jää kyllä paikka hakematta valitettavasti. Eräästäkin paikasta olen odotellut kolmatta viikkoa vastausta. Ap

Eli työnantajan strategia toimii hyvin. Ei tarvitse vastata turhaan tiedusteluun eikä edes silmäillä turhaa hakemusta. Ainoastaan ne potentiaaliset laittavat paperit sisään.

Vierailija
10/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän ne tunnistaa potentiaaliset, kun hakemusta ei ole vielä lähetetty?  :)

Tiedustelut pitää esittää kysymysmuodossa, eikä tiedustelussa pidä jaaritella tai kertoa itsestään. Tällainen itsensä tuputtaminen antaa itse asiassa jo heti huonon kuvan hakijasta.

Muutama mietitty, relevantti kysymys taas saattaa jättää kysyjän nimen mieleen positiivisessa mielessä. Hyviä kysymyksiä ovat esimerkiksi:

- Voisin aloittaa vasta 1.10. mutta olen todella kiinnostunut tästä tehtävästä.  Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Onko todennäköistä, että tämä paikka täytetään talon sisäisellä hakijalla?

- Koulutustaustani poikkeaa tehtäväkuvauksessa esitetystä. Olen koulutukseltani kokki, mutta olen käytännössä tehnyt tämän alan töitä 10 vuotta. Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Kuinka monta alaista tähän tehtävään valittavalla tulee olemaan?

Huonoja kysymyksiä:

- Millainen työilmapiiri teillä on? (mitä odotat vastukseksi?)

- Voitteko kertoa vähän lisää tästä tehtävästä? (ilmoituksessa on kaikki olennainen, enkä ehdi nyt runoilemaan jotain ekstraa juuri sinulle, kun hakijoita on 60...)

- Olen tässä vähän kahden vaiheilla, enkä oikein tiedä.... kannattaakohan minun hakea? (you tell me)

- Millaista porukkaa teillä on töissä? (mitä haluat kuulla?)

Vierailija
11/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin HR:n resurssit nykypäivänä riittäisivät siihen, että jokaisella 450 hakijalle erikseen ilmoitellaan. Kyllähän tämä jo pitäisi ymmärtää.

Miksi siinä ilmoituksessa sitten annetaan ymmärtää, että lisätietoja voi kysyä sähköpostilla?

- ei ap

Vierailija
12/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan rekrytoija jaksa vastata näihin:

Moi oon make osaan hommianyt vailla töitä lomautus paljoks maksatte palkkaa ja tarviin kämpän kans. ?

-viesteihin..

Vierailija
13/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kysyit? Voi ihan olla että saavat niin paljon sähköposteja että on hukkunut.

Vierailija
14/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän ne tunnistaa potentiaaliset, kun hakemusta ei ole vielä lähetetty?  :)

Tiedustelut pitää esittää kysymysmuodossa, eikä tiedustelussa pidä jaaritella tai kertoa itsestään. Tällainen itsensä tuputtaminen antaa itse asiassa jo heti huonon kuvan hakijasta.

Muutama mietitty, relevantti kysymys taas saattaa jättää kysyjän nimen mieleen positiivisessa mielessä. Hyviä kysymyksiä ovat esimerkiksi:

- Voisin aloittaa vasta 1.10. mutta olen todella kiinnostunut tästä tehtävästä.  Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Koulutustaustani poikkeaa tehtäväkuvauksessa esitetystä. Olen koulutukseltani kokki, mutta olen käytännössä tehnyt tämän alan töitä 10 vuotta. Kannattaako minun lähettää hakemus?

Huonoja kysymyksiä:

- Millainen työilmapiiri teillä on? (mitä odotat vastukseksi?)

- Voitteko kertoa vähän lisää tästä tehtävästä? (ilmoituksessa on kaikki olennainen, enkä ehdi nyt runoilemaan jotain ekstraa juuri sinulle, kun hakijoita on 60...)

- Olen tässä vähän kahden vaiheilla, enkä oikein tiedä.... kannattaakohan minun hakea? (you tell me)

- Millaista porukkaa teillä on töissä? (mitä haluat kuulla?)

=> Turha tiedustelu. Jos pitää aloittaa ennen 1.10. niin tämän kysyjä on heti ulkona. Laittaa vain hakemuksen sisään joka tapauksessa niin päätyy sitten Ö-mappiin aloitusajankohdan perusteella, jos se on kynnyskysymys.

=> Turha tiedustelu. Jos hakija talon sisältä olisi löytynyt, paikkaa ei olisi laitettu ulkoiseen hakuun. Vastaavasti jossain taloissa paikka on pakko laittaa ulkoiseen hakuun. Tässä tapauksessa rekrytoija ei tietenkään voi kommentoida sitä, täytetäänkö paikka sisäisellä vai ulkoisella hakijalla.

=> Turha tiedustelu. Jos tarkkaa pätevyysvaatimusta ei ole esitetty, kaikki soveltuvat hakijat otetaan huomioon. Laittaa vain hakemuksen sisään joka tapauksessa niin päätyy sitten Ö-mappiin koulutuksen ja kokemuksen perusteella, jos ne eivät ole soveltuvia.

=> Turha tiedustelu. Alaisten määrä on epäolennainen tieto tässä vaiheessa rekrytointiprosessia.

Vierailija
15/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet että olisi kiire rekrytoida

Vierailija
16/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ja mitä kysyit?

Vierailija
17/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja rekrynnyt kirjoitti:

Ei kukaan rekrytoija jaksa vastata näihin:

Moi oon make osaan hommianyt vailla töitä lomautus paljoks maksatte palkkaa ja tarviin kämpän kans. ?

-viesteihin..

Joo, no ei tietenkään. Mutta tässä nyt muutama ihan selväjärkinen yrittää keskustella aiheesta. Outoja hakemuksia, jos kaikki on tuollaisia. Olisko outo työpaikkakin?

Vierailija
18/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitäkin, hakeeko johtotason, asiantuntijan, rivityöntekijän paikkaa. Jos haetaan avainhenkilöä, niin kyllä silloin halutaan, että parhaat hakevat tehtävää. Ja ollaan tarvittaessa valmiita myös joustamaan.

Vierailija
19/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa huonon kuvan yrityksestä jos ei vastata tiedusteluihin. Huonosti hoidettu rekrytointi voi maksaa asiakkaita.

Vierailija
20/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 15 vuoteen huomioinut paikkoja jos ei ole voinut pyytää lisätietoja nimenomaan puhelimitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän