Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajat laittavat, että yhteydenotot sähköpostilla jos

Vierailija
05.05.2018 |

jos heillä ei ole aikomustakaan vastata tiedusteluihin kyseenomaista paikkaa kohtaan? No, eipä kai tarvitse sitten hakea koko paikkaa..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää vielä että kaikkein pahimmat on ne jotka ilmoittaa soittoajat eikä vastaa puhelimeen, tai on lomalla.

Vierailija
22/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa puhelinnumero siihen viestiin. Soitan aina tiedustelijoille. Vastaus ei aina löydy heti, siksi on hyvä saada kysymys sähköpostilla. Kun olen löytänyt vastauksia, soitan kysyjälle. Sähköpostitse vastaaminen on monesti kömpelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitäisi vastata. Kauanko olet odottanut vastausta, ja miten esitit asiasi? Joka tapauksessa, sähköpostitiedustelut on juuri sitä varten että ei tarvitse koko aikaa vastata puheluihin 'olen kiinnostunut paikasta -- mutta ei mulla ole oikeastaan mitään kysyttävää --'

Vierailija
24/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei tarvitse vastata turhiin tiedusteluihin, vaan ainoastaan potentiaalisten tiedusteluihin.

Mistähän ne tunnistaa potentiaaliset, kun hakemusta ei ole vielä lähetetty?  :)

Tiedustelut pitää esittää kysymysmuodossa, eikä tiedustelussa pidä jaaritella tai kertoa itsestään. Tällainen itsensä tuputtaminen antaa itse asiassa jo heti huonon kuvan hakijasta.

Muutama mietitty, relevantti kysymys taas saattaa jättää kysyjän nimen mieleen positiivisessa mielessä. Hyviä kysymyksiä ovat esimerkiksi:

- Voisin aloittaa vasta 1.10. mutta olen todella kiinnostunut tästä tehtävästä.  Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Onko todennäköistä, että tämä paikka täytetään talon sisäisellä hakijalla?

- Koulutustaustani poikkeaa tehtäväkuvauksessa esitetystä. Olen koulutukseltani kokki, mutta olen käytännössä tehnyt tämän alan töitä 10 vuotta. Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Kuinka monta alaista tähän tehtävään valittavalla tulee olemaan?

Huonoja kysymyksiä:

- Millainen työilmapiiri teillä on? (mitä odotat vastukseksi?)

- Voitteko kertoa vähän lisää tästä tehtävästä? (ilmoituksessa on kaikki olennainen, enkä ehdi nyt runoilemaan jotain ekstraa juuri sinulle, kun hakijoita on 60...)

- Olen tässä vähän kahden vaiheilla, enkä oikein tiedä.... kannattaakohan minun hakea? (you tell me)

- Millaista porukkaa teillä on töissä? (mitä haluat kuulla?)

Muuten hyvä, mutta ilmoituksissa EI KOSKAAN ole edes auttavaa tietoa työpaikasta. Voi olla jotain diipadaapaa hienosta tiimihengestä ja yksilökohtaisesta joustosta suuntatan ja toiseen, mutta tärkeimmät puuttuu, eli työnaloitusaika, päivämäärä jolloin hakija valitaan, palkkaus, työaika, eikä yrityksestäkään laiteta muuta tietoa kuin että kyseessä on innovatiivinen uudenaallon työpaikka.

Vierailija
25/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei tarvitse vastata turhiin tiedusteluihin, vaan ainoastaan potentiaalisten tiedusteluihin.

Mistähän ne tunnistaa potentiaaliset, kun hakemusta ei ole vielä lähetetty?  :)

Tiedustelut pitää esittää kysymysmuodossa, eikä tiedustelussa pidä jaaritella tai kertoa itsestään. Tällainen itsensä tuputtaminen antaa itse asiassa jo heti huonon kuvan hakijasta.

Muutama mietitty, relevantti kysymys taas saattaa jättää kysyjän nimen mieleen positiivisessa mielessä. Hyviä kysymyksiä ovat esimerkiksi:

- Voisin aloittaa vasta 1.10. mutta olen todella kiinnostunut tästä tehtävästä.  Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Onko todennäköistä, että tämä paikka täytetään talon sisäisellä hakijalla?

- Koulutustaustani poikkeaa tehtäväkuvauksessa esitetystä. Olen koulutukseltani kokki, mutta olen käytännössä tehnyt tämän alan töitä 10 vuotta. Kannattaako minun lähettää hakemus?

- Kuinka monta alaista tähän tehtävään valittavalla tulee olemaan?

Huonoja kysymyksiä:

- Millainen työilmapiiri teillä on? (mitä odotat vastukseksi?)

- Voitteko kertoa vähän lisää tästä tehtävästä? (ilmoituksessa on kaikki olennainen, enkä ehdi nyt runoilemaan jotain ekstraa juuri sinulle, kun hakijoita on 60...)

- Olen tässä vähän kahden vaiheilla, enkä oikein tiedä.... kannattaakohan minun hakea? (you tell me)

- Millaista porukkaa teillä on töissä? (mitä haluat kuulla?)

Muuten hyvä, mutta ilmoituksissa EI KOSKAAN ole edes auttavaa tietoa työpaikasta. Voi olla jotain diipadaapaa hienosta tiimihengestä ja yksilökohtaisesta joustosta suuntatan ja toiseen, mutta tärkeimmät puuttuu, eli työnaloitusaika, päivämäärä jolloin hakija valitaan, palkkaus, työaika, eikä yrityksestäkään laiteta muuta tietoa kuin että kyseessä on innovatiivinen uudenaallon työpaikka.

Tämä on niin totta!

Mutta olen huomannut, että mol.fi sivuilla on aika kattavasti oleelliset tiedot. Oisko niin, että työkkäri vaatii näitä työnantajilta?

Ja usein duunitorilta löytyy näitä liibalaaba ilmoituksia ja siellä alareunassa on mol. Sitä klikkaamalla voi nähdä nuo tiedot.

Vierailija
26/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin HR:n resurssit nykypäivänä riittäisivät siihen, että jokaisella 450 hakijalle erikseen ilmoitellaan. Kyllähän tämä jo pitäisi ymmärtää.

Ammattitaitoiset tyypit laittavat tällöin jo hakemukseen, KUTEN JOTKUT TEKEVÄT, että valitettavasti emme ehdi vastata tiedusteluihin. Se, että laitetaan numero tai sähköpostiosoite, mutta ei vastata kellekään, on rekrytoinnin osaamattomuutta, ei mitään muuta. Ehkä jossain pikkupuljussa hakijatulva yllättää, kun lehdestä on luettu kuinka työ ei kellekään kelpaa, mutta ammattirekrytoijilta/isommilta firmoilta yhteystietojen laittaminen kyselyä varten ilman että vastaa sitten kuitenkaan, on osaamattomuutta, ei yhtään mitään muuta. Jos joku rekrytoija tästä otti herneen nenäänsä, niin ota, et osaa töitäsi.

Vierailija
27/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoja rekrynnyt kirjoitti:

Ei kukaan rekrytoija jaksa vastata näihin:

Moi oon make osaan hommianyt vailla töitä lomautus paljoks maksatte palkkaa ja tarviin kämpän kans. ?

-viesteihin..

Joo, no ei tietenkään. Mutta tässä nyt muutama ihan selväjärkinen yrittää keskustella aiheesta. Outoja hakemuksia, jos kaikki on tuollaisia. Olisko outo työpaikkakin?

Ei kaikki mutta niitä on paljon. Toisekseen, ei ne etsi chattikavereita..

Miksei laita vaan hakemusta sisään ja kyselee sit jos/kun sinuun otetaan yhteyttä...

Ei kyselyihin viittitä uhrata aikaa.

Vierailija
28/28 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rektrytaattori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satoja rekrynnyt kirjoitti:

Ei kukaan rekrytoija jaksa vastata näihin:

Moi oon make osaan hommianyt vailla töitä lomautus paljoks maksatte palkkaa ja tarviin kämpän kans. ?

-viesteihin..

Joo, no ei tietenkään. Mutta tässä nyt muutama ihan selväjärkinen yrittää keskustella aiheesta. Outoja hakemuksia, jos kaikki on tuollaisia. Olisko outo työpaikkakin?

Ei kaikki mutta niitä on paljon. Toisekseen, ei ne etsi chattikavereita..

Miksei laita vaan hakemusta sisään ja kyselee sit jos/kun sinuun otetaan yhteyttä...

Ei kyselyihin viittitä uhrata aikaa.

Miksi viitsisin uhrata aikaa hakemukseen kun kerran vastapuolen asenne on tuo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan