Ekan kerran väitän, että tämä plusmalli ei ole ylipainoinen
Selkeä vyötärö, jopa vatsalihakset erottuvat joissain kuvissa. HOIKKA vyötärö suorastaan. Käsivarsissa on pehmeyttä, mutta vähän ja suurin osa rasvasta on reisissä. Olen melko varma, että vyötärönmitalla mitattuna hän on normaalipainoinen. Toki hän on hurjan päärynä eli tarvitsee plus-koon alaosat mutta alavartalossa oleva rasvahan ei edes ole epäterveellistä.
Yleensä olen aina ollut sitä mieltä, että plusmallit ovat ylipainoisia. Mutta tässä olen nyt eri mieltä.
Kommentit (28)
Puhutteko te ylipainosta ulkonäön vai terveyden näkökulmasta? Mallina kuvan nainen on varmasti plus-osastolla, mutta terveyden puolesta hän voi hyvinkin saada terveen paperit. Päärynävartalohan on tutkitusti omenamallia parempi terveyden kannalta, ja vasta yli 80-senttinen vyötärö korreloi naisilla terveysongelmien kanssa. Tässä ketjussa moni esittää väitteitä, kuten "läski on läskiä" ja "vain vaa'an lukemalla on väliä", mutta asia ei terveyden näkökulmasta ole näin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos painoa on liikaa, sitä on liikaa. Ei silloin ole merkitystä, onko se takapuolessa vai missä.
No itse asiassa on, terveyden kannalta. Vyötärön alle kertyvä läski itse asiassa suojelee naisen terveyttä, mutta jos sitä kertyy vatsaan ja ylemmäs se on riskiläskiä.
Eli päärynä joka vähän tutisee alakerrasta voi ihan mainiosti olla laihduttamatta. Ellei sitten mieti vain sitä, miltä näyttää.
Siis ylipaino on ylipainoa. Ei voi sanoa, etteikö ylipainoinen olisi ylipainoinen, vain koska hänen ylikilonsa ovat takapuolessa ja reisissä. Ylipainoa se on silti. Ihan kuten punatukkainen on punatukkainen, tuli väri purkista tai oli naturelli.
Niin, mutta ylipainolla on terveydellistä merkitystä vain jos läski kertyy vatsaan ja yläkroppaan. Jos ylipaino on vaikka reisissä, kyse on samasta asiasta kuin "hän on punatukkainen" eli ei mitään väliä. Sori nyt vaan, mutta jos valitaan terveyden ja ulkonäön välillä niin terveys painaa aikas paljon enemmän siinä vaakakupissa...
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko te ylipainosta ulkonäön vai terveyden näkökulmasta? Mallina kuvan nainen on varmasti plus-osastolla, mutta terveyden puolesta hän voi hyvinkin saada terveen paperit. Päärynävartalohan on tutkitusti omenamallia parempi terveyden kannalta, ja vasta yli 80-senttinen vyötärö korreloi naisilla terveysongelmien kanssa. Tässä ketjussa moni esittää väitteitä, kuten "läski on läskiä" ja "vain vaa'an lukemalla on väliä", mutta asia ei terveyden näkökulmasta ole näin yksinkertainen.
Juuri tätä minä yritin sanoa, kiitos.
ap
Nyt en löytänyt linkkiä, mutta ihan muutama viikko sitten katsoin jostain tyyliin IL/IS kuvia Iskra Lawrencesta, ja ei todellakaan ollut mikään pluskokoinen - tai sitten on vyötäröä photoshopattu kovalla kädellä. Halusin linkittää tänne, mutta en löytänyt juttua. Ehkä joku muu tunnistaa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en löytänyt linkkiä, mutta ihan muutama viikko sitten katsoin jostain tyyliin IL/IS kuvia Iskra Lawrencesta, ja ei todellakaan ollut mikään pluskokoinen - tai sitten on vyötäröä photoshopattu kovalla kädellä. Halusin linkittää tänne, mutta en löytänyt juttua. Ehkä joku muu tunnistaa?
Ainakin tässä Sun-lehden jutussa näyttää aika tiimalasilta. Ei niin päärynä, vaan tiimalasi.
En usko että on välttämättä voittanut geenilotossa, vaan tehty rasvanpoistoa vyötärölle ja siirretty peppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tässä Sun-lehden jutussa näyttää aika tiimalasilta. Ei niin päärynä, vaan tiimalasi.
No joo, on se tiimalasi omalla tavallaan... Sellainen jättitiimalasi joka minuuttien sijasta mittaa jotain sataa tuntia
Siis ylipaino on ylipainoa. Ei voi sanoa, etteikö ylipainoinen olisi ylipainoinen, vain koska hänen ylikilonsa ovat takapuolessa ja reisissä. Ylipainoa se on silti. Ihan kuten punatukkainen on punatukkainen, tuli väri purkista tai oli naturelli.