Mikä ammatti terveydenhuoltoalalla olisi todennäköisesti kaikista eniten sopivin sinulle? Entäpä vähiten sopivin? :D
Kaikki hoitajat ja lääkärit yms terveydenhuoltoalan ammattinimikkeet lasketaan. Tämmönen ajatusleikki.
Itselleni todnäk sopivin: röntgenhoitaja
Vähiten sopivin: bioanalyytikko
Kommentit (38)
Sopivin varmaan sairaalafyysikko. En pidä ihmisistä, joten olisin huono hoitaja.
Parhaimmat ehdottomasti terveydenhoitaja (erityisesti Työterveyshoitaja) sekä lääkäri työterveydessä tai ihotautilääkäri.
Kätilökin voisi olla aika kiva. Sairaanhoitaja jollain kivalla osastolla, leikkurissa tai polilla voisi myös olla ok. Tai esim sairaanhoitaja veripalvelussa. Eläinlääkäri ja eläinhoitaja myös ihania. ❤️
Ehdottomasti ei: farmaseutti, hoitaja saattohoidossa tai päivystyksessä, lääkäri päivystyksessä, gynekologi, kirurgi, bioanalyytikko ja muut labraihmiset, lähihoitaja
Olen fysioterapeutti ja työhistoriaa löytyy sairaalasta ja paljon ollut yhteistyötä sairaanhoitajien kanssa. Olen todennut,, että olisin mieluummin sairaanhoitaja muttei jaksa enää lähteä opiskelemaan..
Parhaiten: patologi tai eläintenhoitaja. Huonoimmin: kotihoidon lähihoitaja tai henkilökohtainen avustaja.
Sopivin omasta mielestäni olisi neurologi tai diakoninen sairaanhoitaja.
Epäsopivin olisi sairaalan päivystyksen hoitaja tai lääkäri, koska päivystyksessä on usein levotonta ja saattaa tulla päihtyneiden ihmisten suhteen ongelmatilanteitakin, ja olen arka.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Epäsopivin olisi lastenpuolen sairaanhoitaja. Tai henkilö joka tekee tutkimuksia kehitysvammaisille. En kestä lasten ja kehitysvammaisten pelkoa.
Muiden mielestä sopivin olisi psykologi tms. Itse voisin olla patologi tai joku solututkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se titteli on joka ei ole ihmisten kanssa tekemisissä vaan kaikkien instrumenttien huoltaja?
Mä olisin se. Ja mitäs ne kuulokkeet korvilla potkuttelijat on? Voisin olla sekin.
Lääkäri, luukkunainen tai kahvionpitäjä en voisi olla."Instrumenttien huoltajalla" taidat tarkoittaa välinehoitajaa. Mulle ei kelpais. Melkein yhtä kamala työ kuin lähihoitajan työ. Kyllä mä olisin mieluummin kahvionpitäjä kuin mikään hoitaja.
Mutta nuo kuuloketyöntekijät..? Tarkoitat ehkä niitä sihteereitä jotka kirjoittaa saneluita tietokoneelle. Joo, se olis mahtavaa, mullekin kelpais!
Just tuo välinepesijä, kiitos. Ja sairaalan käytävillä potkuttelee potkupyörillä joitain miehiä ( miks ne on aina miehiä?) ja niillä on musiikkikuulokkeet päässä ja rouvainpyöräkori täynnä pahvikansioita.
Parhaiten mulle sopisi toimintaterapeutin tai tutkijan työ. Ehkä lääkärinkin, jos se olisi sellaista kuin tv-sarjoissa. Huonoiten lähihoitaja.
Perustelut: olen älykäs ja empaattinen, mutta mulla on vakavia ongelmia auktoriteettien kanssa.
Parhaiten ja myös ainoastaan sopii ammatti, jossa ei tarvitse koskea ihmisiin. Inhottaa pelkkä ajatuskin ja juuri siksi minusta ei olisi myöskään kampaajaksi, kosmetologiksi tai miksikään muuksi jalkahoitajaksi tai fyssariksi. Hrrrr.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se titteli on joka ei ole ihmisten kanssa tekemisissä vaan kaikkien instrumenttien huoltaja?
Mä olisin se. Ja mitäs ne kuulokkeet korvilla potkuttelijat on? Voisin olla sekin.
Lääkäri, luukkunainen tai kahvionpitäjä en voisi olla."Instrumenttien huoltajalla" taidat tarkoittaa välinehoitajaa. Mulle ei kelpais. Melkein yhtä kamala työ kuin lähihoitajan työ. Kyllä mä olisin mieluummin kahvionpitäjä kuin mikään hoitaja.
Mutta nuo kuuloketyöntekijät..? Tarkoitat ehkä niitä sihteereitä jotka kirjoittaa saneluita tietokoneelle. Joo, se olis mahtavaa, mullekin kelpais!
Just tuo välinepesijä, kiitos. Ja sairaalan käytävillä potkuttelee potkupyörillä joitain miehiä ( miks ne on aina miehiä?) ja niillä on musiikkikuulokkeet päässä ja rouvainpyöräkori täynnä pahvikansioita.
"Välinepesijä" on ammatiltaan välinehuoltaja ja ne potkuttelijat olivat siinä sairaalassa, jossa minä olin töissä, lähettejä. Myös naisia, mutta aina työllistettyjä nuoria 6 kk:n sopimuksella, ei koulutusta.
Psykologiaa yliopistossa olevana varmaan psykologi/psykiatri/terapeutti yms :)
Huonoiten soveltuisin kirurgiksi. Ällöttää ajatuskin ihmisen auki leikkaamisesta.
Mitä muuta se lähetti tekee kuin potkuttelee? Tarviiko koskea/puhua ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hoitajat ja lääkärit yms terveydenhuoltoalan ammattinimikkeet lasketaan. Tämmönen ajatusleikki.
Itselleni todnäk sopivin: röntgenhoitaja
Vähiten sopivin: bioanalyytikko
Aika jännä päätelmä, itse väsyneenä sairaanhoitajana ajattelen juurikin, että tällä hetkellä nuo molemmat sopisi mulle paremmin. Ei mitään kokonaisvastuuta potilaasta ja älä ymmärrä väärin, mutta saa vaativalle ja pyytävälle potilaalle vaan sanoa, että odotas vähän niin ne hoitajat tulee sinua auttamaan.
Mä olen bioanalyytikko, mutta se ei taida sopia mulle. Uuvun siitä että joudun tapaamaan kymmenittäin ihmisiä päivässä (olen näytteenotossa töissä ja erittäin kiireisessä paikassa).
Joku välinehuoltaja voisi sopia.
Sopivin ehkä olisi joku kirurgi, tutkija tai se lääkäri joka katselee röngtenkuvia. Näin ihan siksi ettei noiden tarvi olla tekemisissä potilaitten kanssa. Epäsopivimmat sitten on kaikki missä pitää kuunnella ja katsella potilasta.
Jouduin yli 50 vuotiaana pakkokoulutetuksi lähihoitajaksi, te-toimiston painostuksesta, y-neuvotteluissa työttömäksi jääneenä. Ala ei ollut sopiva itselleni, sain käytyä opinnot läpi ja vihasin jokaista työharjoittelua. Tein muutaman pätkän valmistuttuani vanhustyössä, nyt olen työtön. Huomasin inhoavani hoivatyötä, en kokenut empatiaa vanhuksia kohtaan, työ ärsytti ja turhautti. Kiire, henkilöstön vähyys, huono johtaminen ja palkkaus. Miksi kaikki työttömät työnnetään lähihoitaopintoihin ja miksi heidät hyväksytään kouluihin, huolimatta siitä, että he eivät sovi alalle?
Työtwrveyshoitaja tai tt-lääkäri.
Paljon kokouksia ja yritysyhteityötä nykyisin.
Ja vöhemmän potilastyötä.
"Instrumenttien huoltajalla" taidat tarkoittaa välinehoitajaa. Mulle ei kelpais. Melkein yhtä kamala työ kuin lähihoitajan työ. Kyllä mä olisin mieluummin kahvionpitäjä kuin mikään hoitaja.