Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

avopuoliso ei kerro menemisistään

Vierailija
04.05.2018 |

onko normaalia ettei kumppani muista kertoa suunnitelmistaan ja suuttuu, jos kysyt missä hän menee kun ei ole työpäivän jälkeen tullu kotiin yli tuntiin työpäivän päättymisestä? kyselyistä suututaan ja tivataan onko hän tilivelvollinen mulle, eikä hänestä kaikesta tarvitse ilmoittaa. Jos itse odottaa kotona toista kotiin töistä jotta päästään käymään esimerkiksi kaupassa, tuntuu perin kurjalta istua kotona odottamassa toista tietämättä milloin mahtaa tulla kotiin. Tänään unohti sanoa lähtevänsä poikien mökkireissulle ennen kuin itse pääsen töistä - ei "muistanut" kiirreessä laittaa edes viestiä asian tiimoilta. Onko oikein pahoittaa mielensä tällaisesta käytöksestä? mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kontrolloi sinua..

Näillä "unohtamisilla" hän varmistaa ettet otse ehdi suunnitella mitään, ja istut kotona odottamassa häntä.

Etkä varmasti ole ainoa akka kierroksessa, mut sen varmaan tiesitkin?

Hullu se on.

Vierailija
22/26 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde äkkiä. Äläkä ikinä katso taakse. Älä ilmoita. Mikä jätekasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jätä sinäkin ilmoittamatta menosi, älä ole kotona kun mies tulee ja ala elää kuin miestä ei olisikaan. Ajattele häntä kämppäkaverina, ei  puolisona. Lienet miehelle vain kulujen puolittaja etkä  rakastettu joten ala kohdella häntä samoin. Tule sitten tänne raportoimaan seurauksista.

Näinhän se parisuhde pelastuukin. Toivottavasti tämän kommentin kirjoittaja on korkeintaan yläkouluikäinen.

Vierailija
24/26 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollaisia miehiä yhdistää yksi termi, ex. Siinä miehessä pitäisi olla paljon superhyvää, että yrittäisin edes korjata asiaa, koska jotain on tosi pahasti pielessä, että ylipäätään on alkanut toimia noin.

Vierailija
25/26 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko normaalia ettei kumppani muista kertoa suunnitelmistaan ja suuttuu, jos kysyt missä hän menee kun ei ole työpäivän jälkeen tullu kotiin yli tuntiin työpäivän päättymisestä? kyselyistä suututaan ja tivataan onko hän tilivelvollinen mulle, eikä hänestä kaikesta tarvitse ilmoittaa. Jos itse odottaa kotona toista kotiin töistä jotta päästään käymään esimerkiksi kaupassa, tuntuu perin kurjalta istua kotona odottamassa toista tietämättä milloin mahtaa tulla kotiin. Tänään unohti sanoa lähtevänsä poikien mökkireissulle ennen kuin itse pääsen töistä - ei "muistanut" kiirreessä laittaa edes viestiä asian tiimoilta. Onko oikein pahoittaa mielensä tällaisesta käytöksestä? mielipiteitä?

Eli seurusteluaikana hän vielä ilmoitteli, ja koska seurustelitte pitkään ennen yhteen muuttamista, sinulle on nyt tullut yllätyksenä, että hän  on avoliittonne aikana muuttunut? Eiku...

Meillä sovitaan siitä kauppareissusta (tarvittaessa); "lähdetään klo 17 ja käydään siinä ja siinä kaupassa". Siitä sitten pidetään kiinni ja jos esteitä tulee, niin soitetaan toiselle, että tilanne on muuttunut. Sama viikonloppujen suhteen; molemmat katsovat tarvittaessa omat kalenterinsa (etenkin mies on niin hajamielinen ettei aina muista, mitä on sopinut, katsomatta kalenterista) ja sen pohjalta sovitaan, mitä tehdään.

Miehesi ei ole tilivelvollinen sinulle, siinä hän on oikeassa, mutta jos te teette selkeän sopimuksen kauppareissusta tai viikonlopun vietosta tms. niin sinulla on oikeus odottaa, että hän pitää sopimuksesta kiinni. Muutoksia ja yllätyksiäkin elämässä tulee, mutta jos niitä alkaa tulla harva se päivä tai edes harva se viikko, niin siitä kannattaa vetää omat johtopäätöksensä.

Vierailija
26/26 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli seurusteluaikana hän vielä ilmoitteli, ja koska seurustelitte pitkään ennen yhteen muuttamista, sinulle on nyt tullut yllätyksenä, että hän  on avoliittonne aikana muuttunut? Eiku...

Meillä sovitaan siitä kauppareissusta (tarvittaessa); "lähdetään klo 17 ja käydään siinä ja siinä kaupassa". Siitä sitten pidetään kiinni ja jos esteitä tulee, niin soitetaan toiselle, että tilanne on muuttunut. Sama viikonloppujen suhteen; molemmat katsovat tarvittaessa omat kalenterinsa (etenkin mies on niin hajamielinen ettei aina muista, mitä on sopinut, katsomatta kalenterista) ja sen pohjalta sovitaan, mitä tehdään.

Miehesi ei ole tilivelvollinen sinulle, siinä hän on oikeassa, mutta jos te teette selkeän sopimuksen kauppareissusta tai viikonlopun vietosta tms. niin sinulla on oikeus odottaa, että hän pitää sopimuksesta kiinni. Muutoksia ja yllätyksiäkin elämässä tulee, mutta jos niitä alkaa tulla harva se päivä tai edes harva se viikko, niin siitä kannattaa vetää omat johtopäätöksensä.

Muuten aikalailla sun kanssa samoilla linjoilla, mutta

Erillään asuessa ja seurustellessa ollaan eri tilanteessa. Jos toista haluaa nähdä (ja seurustella), niin pakostakin silloin pitää soitella ja ilmoitella itsestään ja sopia asioita. Joten erillään asuessa ei ongelma ole välttämättä tullut niin selvästi esille. (ehkä tietty viitteitä on voinut ollut näkyvissä tuosta käytösksestä.) Yhteen muuton jälkeen on loogista, että tuollainen ajatusmaailma (miehen) tulee räikeämmin esille.

Onkohan tuo aloituksen mies nyt ihan tosissaan seurustelussaan? Miksi muuttaa yhteen, jos ei ole valmis sitoutumaan ja huomioimaan toista?