Miks noi Marvel leffat on niin suosittuja?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Aijaijai, meidän perheen lemppareita, ei mitään hirveen älyllistä.
Vanhukset n 45, lapset 10,12 ja 14.
Aika saman ikäistä ja marvelin leffoja. Kelpaa just hyvin kaikille ja onhan ne hyvää aivot narikkaan viihdettä.
Me tuotiin armeija. Okei, me tuotiin hulk. Niin cuulia että fontziekin näyttäisi peukoloa ylös.
No en tiedä miksi ne on niin suosittuja. Itse olen lapsesta saakka katsellut Star Trekkiä, Star Wars -elokuvia, Teräsmies-sarjaa ja -elokuvia... Yritin epätoivoisesti seurata Legion-sarjaa vaikka se on minulle liian vaikeaselkoinen. Suosikkini ovat Hämis sekä dr Strange.
Mielestäni TBBT-sarjassa esitettiin teoria, että ihmiset jotka ovat omassa elämässään joutuneet pahasti alakynteen haluavat samaistua supersankareihin, jotka aina voittavat lopulta. Sopisi kyllä minuun, varmaan moneen muuhunkin supersankari-faniin.
Tätä kirjoittaessani muuten seuraan samalla loistavaa Valerian & city of thousand planets -leffaa. Se ei menestynyt kovin hyvin, mutta itse tykästyin siihen aivan kybällä. En ole koskaan lukenut ko. sarjakuvaa, mutta leffa on timanttia.
Mä luulen,, että noi Marvel leffat on suosittua sen takia, koska pentuna luettiin niitä lehtiä. Ei kaikki tykkää tietenkään.. Mutta minä olen syntynyt 77 ja mun nuoruudessa ei ollut internettiä. Oli kirjoja ja sarjakuvia. Kaikilla oli Korkeajännitys, Lucky Luke, Marvel, Tex Willer ja Aku Ankka. Akkari luettiin aina joko paskalla tai kun veti leipää keittiössä. Muut lehdet luettiin sängyssä ja sohvalla. Marvelit oli ylivoimasesti se kovin juttu. Minä käyn sen takia leffassa katsomassa kaikki noi. Ihan mun lapsuuden takia ja aina huomaan sen saman. Eli omaikäsiä tai vanhempia on enemmän kuin nuorempia samassa teatterissa ja monta kertaa olen kuullut siellä teatterin oven läheisydessä, että muistatteko kun pentuna vaihdeltiin noita lehtiä. Nekin käy katsomassa miten se lapsuuden maailma on muuttunut, kun se siirretään kankaalle.
Näkyy siellä nuoriakin katsomassa, joita kiinnostaa se aihe. Mutta vanhempi väki käy ihan lehtien takia mitä on tullut luettua. Se varmaan on sen suosion syy. Mun omat lapset on nyt 14 ja 17v. Ne on lukenu ne mun lehdet meidän mökillä. Muutama laatikollinen on niitä lehtiä. Lasten kanssa tulee sit kans käytyy leffassa. Muistan kun vanhempi poika ihmetteli niitä lehtiä. Se on internet lapsi. Se alko aluks mielenkiinnolla kattelee niitä, vaikka molemmat tykkää lukea kirjoja. Sarjikset on ollu hämärän peitossa niille aina.
Olen käynyt esiteinien/teinien kanssa katsomassa kaikki. Suosikkini ovat Guardians on the galaxyt 1 ja 2, Black Panther ja Antman 2, no itseasissa Thorit on hyviä koska Thor on niin komea.
Relatkaa vähän, ne on tämän ajan juttu. Aikoinaan kävin katsomassa Kieslowskin värit, Elämän sietämättömän keveyden, Point-du-neufin rakastavaiset jne, koska ne oli sen ajan juttu.
T N50
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt esiteinien/teinien kanssa katsomassa kaikki. Suosikkini ovat Guardians on the galaxyt 1 ja 2, Black Panther ja Antman 2, no itseasissa Thorit on hyviä koska Thor on niin komea.
Relatkaa vähän, ne on tämän ajan juttu. Aikoinaan kävin katsomassa Kieslowskin värit, Elämän sietämättömän keveyden, Point-du-neufin rakastavaiset jne, koska ne oli sen ajan juttu.
T N50
Olen myös nähnyt kaikki Starwarsit moneen kertaan ja tykkään niistäkin lukuunottamatta 90-l tekeleitä.
Ainakin niitä on jo aivan liikaa, kumma ettei porukka ala jo kyllästymään... Itse en yhtään välitä mistään supersankarileffoista, mutta ymmärrän kyllä että jotkut tykkää. Näin suurta suosiota kuitenkin vähän ihmettelen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T N50Olen myös nähnyt kaikki Starwarsit moneen kertaan ja tykkään niistäkin lukuunottamatta 90-l tekeleitä.
Eihän niitä 90-luvulla tullut kuin yksi. ;)
Varmaan siksi, että ihmisistä on kiva nähdä oma päiväunensa valkokankaalla. "Mitä jos mulla olisi yli-inhimillisiä kykyjä" tms.
Nehän on komedioita, joka toinen repliikki saa repeämään että pissat menee housuun :D Myös Stan Lee oli aivan mahtava cameo-rooleissaan.
Suurin osa on kyllä sellaista skeidaa että huh