Montako lasta on unelmasi?
Eli montako lasta haluasit? :)
Itse haluaisin 2-4.
Vähintään 2, koska silloin heistä on seuraa toisilleen ja itselleni ainakin sisarukset ovat olleet todella tärkeitä. Kahdessa lapsessa on myös se hyvä puoli, että matkustelu ei maksaisi paljon ja voi ostaa perjaatteessa minkä auton tahansa (ei tarvitse olla niin tilava, koska kaksi lasta takapenkillä kyllä pärjäävät)
Kolme lasta olisi myös kiva. Itse kasvoin kolmen lapsen perheessä ja kaksi sisarusta oli tosi kiva juttu! Jos toinen oli vaikka yökylässä kaverillaan niin toinen oli seurana. Kolmessa lapsessa taas on se huono puoli, että jos haluaa mennä autolla paikasta A paikkaan B niin lapsilla pitäisi olla mukavat oltavat. Liian ahtaasta autosta ei ole iloa kenellekkään. ”Tavallisissa” farmareissa takapenkin keskimmäinen penkki on sellainen ohut ja ei kunnolla tuettu. Toki lasten olessa pieniä se ei haittaa, mutta sitten kun lapset ovat yli 10v niin tila alkaa loppua. Yksi hyvä vaihtoehto autolle olisi Toyota Verso, mutta se taas maksaa uutena paljon.
Neljä lasta olisi mulle jotenkin luonteva määrä :D haluan aika ison perheen, mutta tuota enempää en lapsia halua. Toki taas neljä lasta maksaa paljon... talo, auto, ruoka, vaatteet/tavarat jne. Tuo edellä mainuttu Toyota Verso ei neljän lapsen kanssa enää toimisi (neljännen ja viidennen penkin jalkotila on todella pieni ja penkki vie takakontista tosi paljon tilaa. Enää ei mahtuisi 6 ihmisen tavarat mukaan) Matkustelukin taas maksaisi paljon.
Sori tuli vähän pitkä avautumunen, mutta innostuin tulevaisuudesta :D olen siis nyt 23v nainen ja olen seurustellut miehen kanssa 6 vuotta. Kihloissa oltu vuosi ja naimisiin ollaan menossa kesällä 2019 :) Lapset haluaisin siinä ikävuosien 24-38 välillä. Ollaan miehen kanssa tästä puhuttu ja aiomme häiden jälkeen ruveta yrittämään. Peukut pystyyn :D
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Toisen voisin vielä tehdä, jos tulisi. Olen 45.
Saattaa olla jo vähän vaikeaa, mutta ei mahdotonta.
Yks lapsi on jo, ja haluaisimme toisen. Tosin olen jo 35-vuotias ja lapsemme on jo kohta 8-v. koululainen. Lapsen ollessa vauva ja taapero emme halunneet toista, kun se vaihe oli niin raskas. Sitten tuli kaikki taloudelliset huolet ja vaikeat duunikuviot. Nyt haluaisimme toisen, mutta ei ole niin varma onnistuuko uusi raskaus edes. Kun en ole niin nuorikaan. Ja lapsista ei tulisi toisilleen parhaita leikkikavereita vaan sisaruksia, mutta ei se haittaa. Lapsellamme on omat kaverinsa ja harrastuksensa, ja on ihan sosiaalinen tyyppi vaikka ainoa lapsi onkin juuri nyt.
Pakko sanoa 0, koska puolisoa en ole löytänyt ja aika loppuu.
En uskalla ajatella asiaa, koska jos tuntisinkin haaveen lapsesta, se olisi liian haikeaa, kun siihen ei kerta mahdollisuutta ole.
N35
Samanlaiset unelmat ja ajatukset kuin ap:lla, yksi lapsi on jo :) toista yritetään, saa nähdä mihin lapsiluku jää.
Jotakuinkin samanmoiset lapsihaaveet oli, mitä aloittajallakin. Neljä oli se alkuperäinen ihannemäärä. Nyt meillä on kaksi lasta, 2v ja 1v, enkä ole enää ollenkaan varma haluanko enää ikinä olla raskaana, synnyttää, valvoa vauvavuotta, kestää uhmaa (no näitä on edessä joka tapauksessa vaikkei enempää lapsia tulisikaan), vaipparumbaa, imettää jne.
Halusimme pienen ikäeron ja siihen ratkaisuun olemme tyytyväisiä. Mietimme vielä tekisimmekö muutaman vuoden päästä toiset kaksi vai jääkö tähän. Ikä alkaa minulla tulla vastaan, täytän tänä vuonna jo 30, ettei tässä montaa vuotta voi kuitenkaan odotella.
Olisin halunnut kaksi, mutta nyt on neljä. Ekat oli kaksoset, päätettiin, että koitetaan, josko saatais vielä yks, mutta tulikin toiset kaksoset. Kaikki lapset rakkaita, vaikka vauva-aika meinas kirjaimellisesti viedä hengen, kun olivat todella itkuisia vauvoja kaikki.
Kaksi lasta olisi varmaan paras, ainakin mieheni ja minun mielestä. Itse olen ainoa lapsi ja mieheni suurperheestä, niin ajateltiin pyrkiä sille välille.
Toisaalta, yksikin terve lapsi olisi lottovoitto. Ja jos ei saada yhtään lasta niin eihän sekään maailmaa kaada.
Yhtä toivoin ja yhden sain.
Ihanan yhden sainkin.♥
Neljä on ja neljästä haaveilinkin, todennäköisesti olisi kuitenkin jäänyt kolmeen, mutta sattui tulemaan kaksoset kolmannella kerralla.
Meillä on tyttö ja poika :) ei kolmatta.
Joskus seurustelu aikana puhuttiin miehen kanssa lapsista. Hän sanoi, että kolme olisi hyvä. Olin ihan monttu auki, että niin vähän :D itse olin ajatellut jotain kuutta lasta. Johtuen siitä, että itse kasvanut isossa perheessä, ja pidin sitä normina. Nyt on kolme, kuopus täyttää kesällä kolme vuotta. Olen nykyään erittäin samaa mieltä miehen kAnssa, että kolme on hyvä... :D toki olemme vielä suht nuoria ja mieli voi vielä muuttua.
En voi sanoa unelmoivani lapsista, joten luku on varmaankin 0.
Teoriassa yksi lapsi voisi olla kiva, ihanteellinen mielikuvatasolla, mutta sitten minun pitäisi kyllä olla toisenlainen ihminen.
En välttämättä yhtään. Jos joskus kumminkin lapsia tulee, niin maksimi taitaa olla 2. En vaan jaksa kitinää, itkua ja riitojen selvittelyä. Lisäksi omakin jaksamiseni on niin ja näin, joten vielä lapset tähän jalkoihin niin ehkei... Mies mielummin. :)
5 tai enemmän. Haluan suurperheen. Turha kivittää.
Ensin en ikinä halunnut lapsia, sitten halusin yhden, nyt on toinen tulossa ja varmaan haluan iltatähden vielä kymmenen vuoden päästä :,D
Ei yhtään!!! Onneksi helposti toteutettava unelma.