Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyövän oireena kipu

Vierailija
04.05.2018 |

Omakohtaisia tai muita kokemuksia? Millaista kipu on ollut?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55v. Vasemmassa rinnassani outoa pistelyä ja kutinaa, n. 6kk. ajan. Olen työtön. Ei varaa yksityiselle . Terveyskeskus ei ota vakavasti asiaa. Sain ajan syyskuulle.

Kävitkö viime vuonna seulonnassa?

Vierailija
22/37 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullut, että rintasyöpää edettäisi kipu rinnassa. Olen sitten varmaan 20 vuotta sairastanut syöpää tietämättäni, kun rinnoissa on ajoittain arkuutta, jopa kipua. Hormonitoiminta tekee sellaista.

Tuon kutinajutun olen kuullut, syöpäpatti saattaa alkaa kutista, etenkin kasvaessaan isommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko jollain ollut kaikki hyvin näillä oireilla?

Vierailija
24/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minulla oli 14-vuotiaana hirveää kutinaa vasemmassa rinnassa. Raavin sen ihan verille, jolloin siitä lähti ihoa ja valui sellaista "mätää." Ja sotki liivit.

En kehdannut kertoa vanhemmilleni ja pesin liivit aina itse. Kerran sitten unohdin liivit pyykkikoriin, äiti huomasi sen ja varasi samantien ajan lääkäriin. Tk:sta ohjasivat yksityiselle jatkotutkimuksiin ja selvisi että oli hiivaa. :D vuoden ajan siis sitä kesti, ties kuinka pitkään olisi kestänyt jos en olisi "jäänyt kiinni."

Muistona siitä jäi että vasen nännipiha on paljon tummempi ja vähän isompi.

Eli kutina voi johtua hiivastakin. Ei varmaan kauhean yleistä kuitenkaan että tulee rintaan.

Vierailija
25/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55v. Vasemmassa rinnassani outoa pistelyä ja kutinaa, n. 6kk. ajan. Olen työtön. Ei varaa yksityiselle . Terveyskeskus ei ota vakavasti asiaa. Sain ajan syyskuulle.

Mutku suomessa ilmainen terveydenhuolto ja lottovoitto syntyä suomeen jenkeissä ei mitäänkään

Vierailija
26/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneton yö takana. Googlella löytyy eikä niin hyvää. Vielä viikko lääkäriin.

Vierailija
27/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käytän yksityistä mutta nyt ei ole varaa lääkäri-mammo-näytteet

Vierailija
28/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menin puristelemaan, tuli eritettä! Onko nyt lähdettävä päivystykseen??

Vierailija
29/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
31/37 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto päiväkin menny kun koomassa, googlettaessa ja surressa. Toivottavasti ylireagoin vaan, olen aina pelännyt sairauksia ja nyt se tais iskeä:((

Vierailija
32/37 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto..

Vierailija
33/37 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia ei ole 100% luotettava kuvantaminen, ultraäänellä pitäisi tutkia. Useita tapauksia tiedän joissa mammografia ok ja ultralla löydetty kasvain. Eli jos pitäisi valita, säästäisin rahat siihen ultraan.

Vierailija
34/37 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyisin joka paikassa tehdään sekä ultra että mammo, jo vuosia tehty niin. Seulonnoissa on pelkkä mammo.

Vierailija
35/37 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyisin joka paikassa tehdään sekä ultra että mammo, jo vuosia tehty niin. Seulonnoissa on pelkkä mammo.

Joo kyllä tiedän mutta ymmärsin että aloittaja on menossa yksityiselle ja nimenomaan mammoon. Ja rahaa ei hirveästi ollut? Seulonnoissakin otetaan ultra mikäli mammo antaa viitteitä johonkin.

Vierailija
36/37 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin yli 4 cm syöpäkasvain kaksi vuotta sitten. Ei ollut mitään kipua eikä pisttelyä. Eikä pattiakaan tuntunut vaikka pienet rinnat. Kasvain voi olla myös litteä ja levymäinen, jolloin sitä ei tunnustelemalla huomaa.  Minun syöpä löytyi yllättäen mammografiassa, joihin tietyn ikäryhmän naiset kutsutaan parin vuoden välein.  Kannattaa mennä, kun kutsu tulee.

Vierailija
37/37 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on menossa kunnallisen kautta koska yksityistä on tullut käytettyä törkeen paljon. Yksityisellä on aina ultra ja mammo, samoin kunnallisella.

Ja jos tarvitaan koepalaa, lisätutkimusta ym tulee yksityinen maksamaan aika paljon enemmän. Plus lähetteeseen tarvitaan lääkärikäynti jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi