Ovatko lääkäritkin mlkkuja?
Lääkäreiden keskinäinen epäasiallinen kohtelu nousee tapetille.
Ei tule yllätyksenä.
Minusta on jo kauan tuntunut, että keskimäärin korkean statuksen aloille hakeutuvien joukossa on paljon itsekkäitä ellei peräti narsistisia persoonia. Se ei tietenkään koske kaikkia, mutta aina kun tapaan kauppatieteilijän, lääkärin tai juristin, varaudun siihen, että tulossa saattaa olla kohtuuttoman varmoja mielipiteitä tai ylimielistä käytöstä.
Jostain syystä korkeapalkkaiset tekniikan alan ihmiset eivät ole yhtä itsetietoisia.
http://www.lily.fi/blogit/kaupunkilaislaakari/kollega-kollegalle-susi
Kommentit (27)
Näin hoitoalan työntekijän näkökulmasta.. eivät ole! Itse olen aina tavannut vain ja ainoastaan mukavia lääkäreitä. Tosi hyvin toiminut yhteistyö lääkäreiden kanssa ihan aina!
Vierailija kirjoitti:
Näin hoitoalan työntekijän näkökulmasta.. eivät ole! Itse olen aina tavannut vain ja ainoastaan mukavia lääkäreitä. Tosi hyvin toiminut yhteistyö lääkäreiden kanssa ihan aina!
Samat kokemukset:)
Kyllä tekniikan alallakin on näitä itsetietoisia tyyppejä mutta sen olen vuosien varrella oppinut, että oikeat asiantuntijat vetää matalaa profiilia.
Jos joku epäilee minun sanojani, tai psykiatrian teorioitani, niin silloin hän osoittaa olevansa paranoidinen skitsofreenikko, ja tarvitsee kovaa lääkehoitoa suljetulla osastolla. Sillä MINUN, SUUREN PSYKIATRIN teoriat ovat ainoa oikea TOTUUS. Ihmisten on ihailtava minua, suurta psykiatria, sillä minä olen rikkain
Keskinäistä.kilvoitusta on mutta etujaan ajaessaan pysyvät yhtenä rintamana.
Ihan yksilöstä kiinni. Lääkärin ammatti on sellainen, ettei sitä oikeasti kukaan rahan takia tee. Siinä on ihan hitonmoinen vastuu ja asioista täytyy aidosti olla kiinnostunut. Asiat täytyy osata 100% jokaisen potilaan kohdalla, 99,9% ei riitä.
Ei se mitään helppoa rahaa todellakaan ole. Ei todellakaan. Ja lääkärit myös päivystävät ja tekevät todella paljon ylitöitä.
Karmee vastuu lääkärillä... Kauppis ja oikis voi olla semmosia "haluun olla cool"- ammatteja, mutta lääkis ei sitä ole.
Lääkiksessä ja.lääkärin työssä ei kukaan pärjää ilman aitoa kiinnostusta.
Ai lääkärit hoitaa aina täydellisen huolellisesti ja virheitä tekemättä? Hohhoijaa. Jos ei ole mitään selvästi poikkeavaa, niin hoidetaan vähän sinnepäin ja laitetaan potilas kotiin jonkun pilipalireseptin kanssa.
Ei kaikki, mutta yleislääkärit ovat usein koppavia ja ylimielisiä múlkkuja. Välillä ärsyttää, että yleislääkärit jankuttavat jotain virallista hoitosuositusta tappiin asti hyvänä menetelmänä, vaikka itse tiedän hyvin, ettei se ole hyvä menetelmä ja voisin sen tarvittaessa vaikka todistaa. Tietysti lääkärin pitää tehdä kuten ylempää määrätään, mutta voisi sentään myöntää, että se johtuu ylempää tulevista määräyksistä vaikka niissä ei mitään järkeä olekaan.
Ammattiin katsomatta löytyy nuijapäitä.
T: lääkäri-äiti
Vierailija kirjoitti:
Ammattiin katsomatta löytyy nuijapäitä.
T: lääkäri-äiti
Lääkäreissä niitä tuntuu kyllä olevan prosentuaalisesti aika suuri määrä.
Vierailija kirjoitti:
Ai lääkärit hoitaa aina täydellisen huolellisesti ja virheitä tekemättä? Hohhoijaa. Jos ei ole mitään selvästi poikkeavaa, niin hoidetaan vähän sinnepäin ja laitetaan potilas kotiin jonkun pilipalireseptin kanssa.
No esim. Jollakin akuutilla osastolla on lääkärillä melkoinen työ. Potilaiden tilassa voi olla suuriakin muutoksia lyhyissä ajoissa suuntaan ja toiseen. Hoitajat saattavat raportoida yllättävistä käänteistä ja tehdä erikoisia huomioita. Lääkärin täytyykin sitten heti hiffata mitä tehdään, mitä lääkkeitä ja millä annostuksilla. Mitä lääkkeitä lopetetaan kokonaan, mitä lisätään, minkä lääkkeiden vahvuuksia lasketaan tai päinvastoin. Ja hirvittävä vastuu tietysti kokoajan. Potilaat vaihtuu tiuhaan tahtiin ja täytyy heti osata asennoitua potilaaseen täysillä. Osaston henkilökunta hoitaa potilaita sinun antamillasi määräyksillä. Olet vastuussa etkä saa mokailla.
Kun olet lääkäri niin kaikki olettavat, että sinä todella sitten myös tiedät kaiken ja osaat vastata kaikkiin kysymyksiin. Tuskin on mikään helppo homma lunastaa ne odotukset. Ei se riitä että sä olet lääkäri, vaan sun täytyy todella näyttää se, että sä olet lääkäri. :D
Vierailija kirjoitti:
Kun olet lääkäri niin kaikki olettavat, että sinä todella sitten myös tiedät kaiken ja osaat vastata kaikkiin kysymyksiin. Tuskin on mikään helppo homma lunastaa ne odotukset. Ei se riitä että sä olet lääkäri, vaan sun täytyy todella näyttää se, että sä olet lääkäri. :D
Enkä puhu nyt tk-lääkäreistä vaan enemmänkin sairaaloiden lääkäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet lääkäri niin kaikki olettavat, että sinä todella sitten myös tiedät kaiken ja osaat vastata kaikkiin kysymyksiin.
Sekin riittäisi, että tietäisi mistä puhuu eikä toimisi kaiken järjen vastaisesti. Suomessahan ei ole enää mitään väliä sillä onko hoito järkevää vai ei. Tärkeämpää on se, että toimii kukkahattujen mielestä moraalisesti oikein.
Kokemusta on monenlaisesta.
Kaikilla lääkäreillä on paljon tietoa, mutta järkeily ja soveltaminen on joskus vähän erikoista.
Minun piti viettää käytännössä kaikki viralliset nuorisolain mukaiset nuoruusvuodet kiusallisen kosmeettisen vaivan kanssa, koska plastiikkakirurgin mielestä vaiva oli "kosmeettinen" ja tarvitsin leikkauksen sijaan psykiatria (sisätautilääkärin mielestä vaivan aiheuttivat nimenomaan psykiatrien määräämät tropit, joita en alunperin tarvinnut, mutta jotka olivat omiaan sekoittamaan teinin hormonitoimintaa). Kun lopulta pääsin leikkaukseen, sama kirurgi oli ilmestynyt lähes kahdensadan kilometrin päästä vuoteelleni tenttaamaan mielenterveydestä kaikkien vuosien jälkeen ja vakuuttelemaan miten en silloin ollut valmis leikkaukseen. Tuo vaiva oli niin ilmiselvä, että sisätautilääkäri laittoi minulle lähetteen plastiikkakirurgiaan ilman että itse sitä varsinaisesti pyysin. Muistan myös miten kirurgin ympärillä oli nyrpeän oloinen tätikööri, joka tietysti piti minua ikävänä ihmisenä, kun suutuin viimeisestä yrityksestä ehkäistä tarpeellinen ja helppo rutiinileikkaus.
Tuohon aikaan en ollut tietoinen mahdollisuudesta valitusten tekoon, mutta varmaan olisin sellaisen jättänyt aika painavasta syystä.
Toisten lääkäreiden vähättely lääkäreiden itsensä taholta on karmivaa. Miten joku lääkäri edes kehtaa tehdä sitä? Tulee mieleen kuin olisi jossain autokaupassa! Kokemusta on monestakin hyypiöstä, tosin myös ihanista henkilöistä.
Tietysti ovat!!!