Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita tapakristittyjä?

Vierailija
03.05.2018 |

Ihmetyttää miksi pitäisi olla joko uskovainen tai ateisti. Tapakristittynä on ihan jees olla. En äänestä Räsästä tai rukoile tai muutenkaan kiihkoile, mutta kirkkohäät haluan, olen kastanut lapseni ja uskonnon tunneilla käyvät ja tänä kesänä pääsee esikoinen ripille.
En itke verorahojen perään. Maksan turhemmastakin kuin kirkollisveroa.
Onhan meitä muitakin? Ollaan ylpeitä itsestämme.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. En jaksa vaivautua edes keskustelemaan asiasta, joten olen todellinen, pesunkestävä tapakristitty.

Vierailija
2/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko Jumalaan vai et? Itse olen kristitty ja mielestäni uskolla ainoastaan on merkitystä. Ei sillä, käyttääkö kirkon "palveluita" vai ei. Tosin ymmärrän kyllä "tapakristittyjen" halun ottaa osaa joihinkin kirkollisiin menoihin. Harvassa paikassa/yhteisössä (omasta mielestäni ei missään muussa) on yhtä lämmin ja hyväksyvä tunnelma kuin seurakunnassa. Olen siis iloinen "tapakristittyjen" osallistumisestakin, mutta toivon ennen kaikkea että he löytäisivät myös uskon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla "ylpeä itsestään" sen takia että on tapakristitty, ap?

Vierailija
4/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooh.

Vierailija
5/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Uskon jollain tavalla kyllä Jumalaankin, mutta olen sellainen huono uskovainen joka muistan Jeesuksen ja Jumalan lähinnä elämän vastoinkäymisissä, ja hyvinä aikoina painan menemään muistamatta Jumalaa tai kaipaamatta selaista. Eli pääosin olen tapakristitty joka arvostan kristillisiä arvoja ja seremonioita ja perinteitä, mutta en rukoile päivittäin, käy sunnuntaisin jumalanpalveluksessa jne.

Vierailija
6/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Haluan kirkkohäät, haluan palveluita. Tänne, tänne, kaikki mitä annetaan. Ja ollaan ylpeitä itsestämme.

Vierailija
7/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko Jumalaan vai et? Itse olen kristitty ja mielestäni uskolla ainoastaan on merkitystä. Ei sillä, käyttääkö kirkon "palveluita" vai ei. Tosin ymmärrän kyllä "tapakristittyjen" halun ottaa osaa joihinkin kirkollisiin menoihin. Harvassa paikassa/yhteisössä (omasta mielestäni ei missään muussa) on yhtä lämmin ja hyväksyvä tunnelma kuin seurakunnassa. Olen siis iloinen "tapakristittyjen" osallistumisestakin, mutta toivon ennen kaikkea että he löytäisivät myös uskon.

Joskus saatan fiilistellä, että jees, olisihan se hienoa jos olisikin joku korkeampi johdatus. Mutta toisaalta uskon yhtä paljon buddhaan tai siihen että mitään jumaluutta ei ole.

Mutta pidän ja liikutuin vaikka tietyistä kristillisistä taiteenmuodoista.

Vierailija
8/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Haluan kirkkohäät, haluan palveluita. Tänne, tänne, kaikki mitä annetaan. Ja ollaan ylpeitä itsestämme.

Niin, miksi ei..

?

Vierailija
9/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aina meitä haukutaan. Pitäisi olla jotenkin toisenlainen, jotta olisi sosiaalisesti hyväksytty, näin olen ollut kokenevinani.

Vierailija
10/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ylpeä kristillisestä kulttuuristamme ja niistä arvoista. Moni kuvittelee että uskominen on sitä, että uskoo sanasta sanaan mitä raamatussa sanotaan.

Not.

Vierailija
11/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aina meitä haukutaan. Pitäisi olla jotenkin toisenlainen, jotta olisi sosiaalisesti hyväksytty, näin olen ollut kokenevinani.

Oikea sanavalinta taitaisi olla "hyväksytään itsemme". Ylpeitä ollaan yleensä siitä kun ollaan ponnisteltu ja saavutettu jotakin.

Vierailija
12/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin

Vierailija
13/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
14/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, joo saataisiinpa ne kristilliset arvot takaisin niinkuin Raamatussa. Ai niin, mutta sekulaarit arvot mahdollistavat meidän nykyisen menomme täällä. Vänkää, eikö? Kuinkahan paljon tiede olisi edellä, ellei kirkko olisi yrittänyt valtansa huipulla estää sitä kaikin keinoin? Isäpuoleni olisi ehkä selvinnut syövästä. Rukoukset ei valitettavasti auttaneet.

Vierailija
15/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ylpeänä kuvittelen olevani valittu ja erikoinen, koska uskonto..

Vierailija
16/18 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Älyllisesti epärehellistä.

Vierailija
17/18 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain uskolla on merkitystä loppupeleissä.

Vierailija
18/18 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain uskolla on merkitystä loppupeleissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän