Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä yksi tapa ilmaista viihtyvänsä parhaiten lapsettomana: "perhe-elämä lasten kanssa ei sovi yhteen työni kanssa".

Vierailija
03.05.2018 |

Henkilö työskentelee luovalla alalla ja kertoo usein työnsä vaativan paljon uhrauksia. Mutta ei kai kukaan pelkästään kiinnostavan työnsä takia jätä lapsia hankkimatta, jos niistä kovasti haaveilee? Vai enkö vain käsitä tätä nykyajan elämänmenoa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt riippuu ihmisestä eikä voida yleistää, etteikö juuri taiteilija voisi olla hyvä vanhempi, haluta lasta ja sovittaa lasta tai useampia elämäänsä.

Yhtä lailla insinööri, siivojaa, kokki, kosmetologi, hammaslääkäri... tai kuka mikin meistä vain voi kokea, ettei työ/ura soviyhteen perhe-elämän kanssa...

Mitä on perhe-elämä?

Tietysti vauva-arkea ensialkuun, mutta entä sen jälkeen?

Voiko lapsi tulla, elää ja olla siinä sivussa vai pitääkö hänet paapoa curlingina, olla hysteerinen PERHE-ELÄMÄihminen?

Minä taas ajattelen, että maailman nykytilan ja ihan lastenkin edun huomioon ottaen olisi tosi hyvä, jos ne, jotka eivät koe perheen olevan se iso juttu elämässä, eivät kokisi tarpeelliseksi harrastaa perhe-elämää "siinä sivussa".

Voisitko tarkentaa?

Mikä maailman nykytila ja mikä lasten etu?

Lapsen etu on olla turvassa.

Eikö lapsi ole turvassa "siinä sivussa"?

Pitääkö maailman pyöriä lasten ehdoilla ja lasten ympärillä??????

No, ei pidä.

Pitääkö niitä lapsia hankkia? No, ei pidä.

Ei tietenkään tarvitse! Ihmettelen vain sitä, että miksei nykyaikana vain voi suoraan mainita sitä, että viihtyy hyvin ilman lapsia eikä niitä ole ajatellut hankkia. Eihän siihen muilla ole mitään sanomista.

Vierailija
22/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden kuvanveistäjän. Hänellä on lapsia. Miksei voisi olla?

En ole itse ikinä tullut ajatelleeksi, että taidealalle päätyminen olisi jollain tavalla yhteydessä vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Siksi näitä tuttavani puheita olenkin kuunnellut vähän hämmentyneenä. Minusta tuntuu siltä, että hän ei vain jostain syystä viitsi sanoa minulle suoraan, ettei itse halua lapsia ja siksi selittää tätä asiaa työnsä kautta.

Ei kuvanveistäjyys estä vanhemmuutta. Mutta ehkä tämä henkilö kokee saavansa työstään sen sisällön elämään, mitä ajattelee vanhemmuudesta yleensä tavoiteltavan.

Samoin on mahdollista, että henkilö haluaa vain olla kohtelias. Jos paukauttaa, että ei välitä lapsista, voi saada paljon pahaa silmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei ole maailmani keskipiste, vaan hän on keskipisteessä.

Vierailija
24/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt riippuu ihmisestä eikä voida yleistää, etteikö juuri taiteilija voisi olla hyvä vanhempi, haluta lasta ja sovittaa lasta tai useampia elämäänsä.

Yhtä lailla insinööri, siivojaa, kokki, kosmetologi, hammaslääkäri... tai kuka mikin meistä vain voi kokea, ettei työ/ura soviyhteen perhe-elämän kanssa...

Mitä on perhe-elämä?

Tietysti vauva-arkea ensialkuun, mutta entä sen jälkeen?

Voiko lapsi tulla, elää ja olla siinä sivussa vai pitääkö hänet paapoa curlingina, olla hysteerinen PERHE-ELÄMÄihminen?

Minä taas ajattelen, että maailman nykytilan ja ihan lastenkin edun huomioon ottaen olisi tosi hyvä, jos ne, jotka eivät koe perheen olevan se iso juttu elämässä, eivät kokisi tarpeelliseksi harrastaa perhe-elämää "siinä sivussa".

Voisitko tarkentaa?

Mikä maailman nykytila ja mikä lasten etu?

Lapsen etu on olla turvassa.

Eikö lapsi ole turvassa "siinä sivussa"?

Pitääkö maailman pyöriä lasten ehdoilla ja lasten ympärillä??????

No, ei pidä.

Pitääkö niitä lapsia hankkia? No, ei pidä.

Ei tietenkään tarvitse! Ihmettelen vain sitä, että miksei nykyaikana vain voi suoraan mainita sitä, että viihtyy hyvin ilman lapsia eikä niitä ole ajatellut hankkia. Eihän siihen muilla ole mitään sanomista.

Kyllä juuri siihen on muilla sanomista. Juurihan tässäkin ketjussa alettiin jankata, että ei sen elämän tarvitse lasten ympärillä pyöriä.

Eli lähtöolettamus on, että niitä lapsia pitäisi olla tekemässä, jos niitä edes pikkuisen sietää.

Vierailija
25/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse ikinä tullut ajatelleeksi, että taidealalle päätyminen olisi jollain tavalla yhteydessä vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Siksi näitä tuttavani puheita olenkin kuunnellut vähän hämmentyneenä. Minusta tuntuu siltä, että hän ei vain jostain syystä viitsi sanoa minulle suoraan, ettei itse halua lapsia ja siksi selittää tätä asiaa työnsä kautta.

Ei kuvanveistäjyys estä vanhemmuutta. Mutta ehkä tämä henkilö kokee saavansa työstään sen sisällön elämään, mitä ajattelee vanhemmuudesta yleensä tavoiteltavan.

Samoin on mahdollista, että henkilö haluaa vain olla kohtelias. Jos paukauttaa, että ei välitä lapsista, voi saada paljon pahaa silmää.

Todennäköisesti näin. En silti usko, että muut kuin korkeintaan tämän pariskunnan puolisoiden vanhemmat ovat esittäneet heille jotain toiveita jälkikasvun hankkimisesta. Mutta ehkä se on jo luonut sen verran paineita, että on opittu puhumaan asiasta näin.

Vierailija
26/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, varsinkaan naisena, ei saa kaikkea, vaan pitää valita joko tai. Harva mies haluaa kotihengettären roolia, mutta moni nainen haluaa. Niille naisille, joiden ensisijainen intohimo on muualla kuin äitiydessä, lapsettomuus voi olla pienempi paha kahdesta.

Vierailija
27/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on tavoitteet tavallista korkeammalla?

Vierailija
28/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Pitääkö niitä lapsia hankkia? [/quote]

Hankkia?

Tehdäkin jopa?

Ei täälläkään kukaan sitä paikoitellen ymmärtäne, ettei lapsia tehdä tai hankita (sormia napsauttamlla).

Vierailija
29/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niitä lapsia hankkia?

Hankkia?

Tehdäkin jopa?

Ei täälläkään kukaan sitä paikoitellen ymmärtäne, ettei lapsia tehdä tai hankita (sormia napsauttamlla).

No ei niitä lapsia haikarakaan tuo. Aika moni lapsia toivova pariskunta yrittää sitä lapsen hankkimista yhdessä hyvinkin pitkään, mahdollisesti jopa lääkärin avustuksella.

Vierailija
30/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on tavoitteet tavallista korkeammalla?

Keihin tässä erityisesti viittaat tuolla ilmaisulla? Lapsia saaneisiin ihmisiin? Toisiin taiteilijoihin? Tarkenna vähän, niin saan ajatuksestasi paremmin kiinni.

Vierailija
31/31 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus, varsinkaan naisena, ei saa kaikkea, vaan pitää valita joko tai. Harva mies haluaa kotihengettären roolia, mutta moni nainen haluaa. Niille naisille, joiden ensisijainen intohimo on muualla kuin äitiydessä, lapsettomuus voi olla pienempi paha kahdesta.

Tuntuu vähän vanhanaikaiselta ajattelutavalta. En ole kovin moneen kotihengettären rooliin tahtovaan naiseen elämäni aikana törmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi