Zalandon kanssa ongelmia, kokemuksia?
Tilasin kuukausi sitten Zalandolta kauan haluamiani vaatteita. Vaatteet tulivat normaalisti noin viikossa perille, tosin eri paketeissa, sillä yhden vaatteen jouduin tilaamaan myöhemmin koska kokoni oli loppu. Vaatteista vain pari oli sopivia ja loput palautin kaikki samassa paketissa Zalandolle ja loput maksoin. Kuitenkin, noin kuukauden päästä Zalandolta tuli maksumuistutus koskien vaatteita, jotka olin palauttanut jo. Postnordin sivuilta näen, että palautettu paketti on mennyt Zalandolle perille ja kyseltyäni asiasta he vastasivat että paketti odottaa käsittelyä varastolla. Minun tulisi odottaa että paketti käsitellään ja tuotteet merkataan palautetuksi. Olen nyt odotellut viikon ja mitään ei ole merkitty. Sain lomakkeen johon minun täytyy kirjallisesti vahvistaa, että olen palauttanut kaikki tuotteet. Pelottaa kuitenkin että tämä ei riitä ja jostain syystä joutuisin maksumieheksi vaatteista, jotka on ajat sitten palautettu jo. Aiemmin minulla ei ole ollut mitään valitettavaa Zalandosta ja kaikki on sujunut hyvin. Nopean googlettelun jälkeen kuitenkin tuli ilmi ettei Zalandon toimintakaan ole ollut kovin puhdasta ja kuluttaja-asiamieskin on saanut yhteydenottoja.
Onko teillä ollut vastaavia kokemuksia ja kuinka tilanne on saatu päätökseen?
Kommentit (47)
Zalando poistaa laskun käytöstä osalta asiakkaista ilman mitään järkevää syytäkin. Tilausten määrällä/arvolla ja palautusten osuudella ei ole merkitystä vaan lasku saattaa poistua vaikka asiakkaalta joka on tilannut kaksi kertaa ja pitänyt kaikki tilaamansa tuotteet. Ja poisto ei liity siihen, että olisi edellisiä tilauksia maksamatta/tilaukset vielä palautumatta.
Minulta on joskus poistettu käytöstä kaikki muut maksutavat (luottokortti jne.) paitsi maksu heti tilauksen yhteydessä.
Nuo maksutavat vaihtelee jatkuvasti, joskus saa tilata laskulla ja joskus ei. Nyt on taas kaikki maksutavat käytössä minullakin.
En saanut palautusrahoja yli 200e tilauksesta. Olin ilmeisesti unohtanut merkata tilinumeron ja huomasin mokan vasta liki 3 kk myöhemmin kun ihmettelin missä rahat viipyivät. Asiakaspalvelusta ei saanut apua.
Etkö huomannut, että jokaisessa paketissa oli oma palautuslappunsa? Jos olet palauttanut useamman paketin vaatteita yhdellä paketilla, näkyy siellä palautettuna vain ne vaatteet jonka koodi kyseisessä lapussa on ollut. Jokainen lähetys pitäisi palauttaa omanaan, niin ei ole vaaraa sekaannuksista.
Vierailija kirjoitti:
Etkö huomannut, että jokaisessa paketissa oli oma palautuslappunsa? Jos olet palauttanut useamman paketin vaatteita yhdellä paketilla, näkyy siellä palautettuna vain ne vaatteet jonka koodi kyseisessä lapussa on ollut. Jokainen lähetys pitäisi palauttaa omanaan, niin ei ole vaaraa sekaannuksista.
Voi palauttaa eri tilauksia samassa paketissa.
Muistakaa netissä ilmoittaa palautuksesta. Itse olen laittanut myös ne tilauksen tiedot paketin sisään palautukseen.
Vierailija kirjoitti:
Zalando poistaa laskun käytöstä osalta asiakkaista ilman mitään järkevää syytäkin. Tilausten määrällä/arvolla ja palautusten osuudella ei ole merkitystä vaan lasku saattaa poistua vaikka asiakkaalta joka on tilannut kaksi kertaa ja pitänyt kaikki tilaamansa tuotteet. Ja poisto ei liity siihen, että olisi edellisiä tilauksia maksamatta/tilaukset vielä palautumatta.
Minulta on joskus poistettu käytöstä kaikki muut maksutavat (luottokortti jne.) paitsi maksu heti tilauksen yhteydessä.
Nuo maksutavat vaihtelee jatkuvasti, joskus saa tilata laskulla ja joskus ei. Nyt on taas kaikki maksutavat käytössä minullakin.
Ite en oo saanu tilata laskulla melkeen kahteen vuoteen. Tämä heti sen jälkeen kun väittivät etten ollut palauttanut kaikkia tuotteita. Jos kaikki ovat samassa paketissa niin kuinka vaikeaa voi olla laskea ne.
Ei ole ongelmia ollut. En nimittäin ole koskaan tilannut postimyynnistä vaan ostanut aina kivijalkakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi palauttaa eri tilauksia samassa paketissa.
Kannattaa laittaa jokaisen lähetyksen palautuslappu siihen pakettiin ja pyytää jokaisesta oma kuitti.
Mulla H&M tekee, tai teki, tuota samaa. Makuutti palauttamiani vaatteita varastossaan kuittaamatta niitä vastaanotetuiksi jopa 5 viikkoa, samaan aikaan pommitti sähköpostiini että koko tilaus, vaikkapa 200€ on maksettava välittömästi. Maksoin kuitenkin vain vaatteet jotka pidin, vaikkapa 100€, sekä sitten 5€:n ”myöhästymismaksun”, vaikka todellisuudessa mikään maksu ei myöhästynyt.
Sanomattakin selvää, että en tilaa H&M:ltä enää, mikä on sääli sillä todellä pidän heidän Premium quality -mallistostaan. Niitä ei voi ostaa kaupoista.
Tilasin kengät nr 38 sain nr 41 vaikka tilaus ja toimitusvahvistuksissa lukee nr 38.Saa nähdä onko palautus yhtä vaikeaa.
Asiakaspalvelu ainakin palvelee mukavasti
Tilasin Zalandolta samanlaiset Gantin kangastossut, kuin mulla on aikaisemminkin ollut, eriväriset vaan. Kun tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt, kuvassa oli ihan erilaiset kengät. Kun sain paketin, väärät kengäthän siellä oli. Vein seuraavana päivänä paketin takaisin postiin. Onneksi olisin maksanut laskulla, mutta ei mennyt viikkoakaan, kun sain sieltä sähköpostia, että haluaisinko vaihtaa palauttamani kengät. No, olin jo tilannut uudet ja nyt näkyi tilauskuvassa olevan oikeat kengät, mutta mielestäni ihan nopeasti ottivat yhteyttä kuitenkin. Ja nyt mulla on ne oikeat kengät ja vähän muitakin ale-vaatteita.
Zalandolta tilattu Dr.Martensin kengät rikkoutuivat reilu kahden vuoden käytön jälkeen. Kumipohjassa syvä viilto, joka kertoo tuotteessa olevan selkeä virhe ja niiden olevan maanantaikappaleet. Zalando ei suostu ottamaan kenkiä reklamaationa eikä myöskään antamaan maahantuojan yhteystietoja lukuisten yritysten jälkeen ja vaikka kuluttaja-asiamiestä on asiasta konsultoitu. Näytetty kenkiä myös toiselle liikkeelle joka jälleenmyy samanmerkkisiä kenkiä, Carlings, jossa myyjä toteaa että kengissä on selkeästi virhe ja heille on myös palauteltu kenkiä samasta syystä. Carlingsin myyjä toteaa kenkien olevan hyvässä kunnossa ja että tuote on lähtöjäänkin ollut viallinen. Samanlaisessa tapauksessa Carlings liike ottaisi kengät reklamaatioon tai antaisi maahantuojan tiedot mikäli olisin kengät heiltä tilannut. Kannattaa siis harkita mistä kaupasta tilaa varsinkin kalliita tuotteita,säästät ehkä parikymppiä kun ostat Zalandolta mutta jos tuotteessa ilmenee virhe niin turha kuvitella saavansa palvelua/hyvitystä. En voi suositella kenellekään kyseistä lafkaa, tässäkin kun olisi kivijalkakaupasta ostanut niin saisi uudet tilalle eikä tarvitsisi ostaa 2 vuoden välein 200e nahkakenkiä.
Miten zalando toimii nyt? Kokemuksia?
Kenelläkään viimeaikaisia kokemuksia?
Olen tilannut ja palauttanut ongelmitta. Maksanut vain tuotteet, jotka pidin. Palauttaessa ehdottomasti täytettävä netissä palautuslomake ja kun palautat, pyydä kuitti ja pidä kuitti tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Zalando saastuttaa luontoa ja paljon. Miksei kukaan puutu?
Ainoa saastuttaja on nämä tilaajat, jotka tilaa huvikseen sata vaatetta, joista palauttavat 99.
Mulla sama. No, eipähän tarvi enää zalandolta tilata.