Zalandon kanssa ongelmia, kokemuksia?
Tilasin kuukausi sitten Zalandolta kauan haluamiani vaatteita. Vaatteet tulivat normaalisti noin viikossa perille, tosin eri paketeissa, sillä yhden vaatteen jouduin tilaamaan myöhemmin koska kokoni oli loppu. Vaatteista vain pari oli sopivia ja loput palautin kaikki samassa paketissa Zalandolle ja loput maksoin. Kuitenkin, noin kuukauden päästä Zalandolta tuli maksumuistutus koskien vaatteita, jotka olin palauttanut jo. Postnordin sivuilta näen, että palautettu paketti on mennyt Zalandolle perille ja kyseltyäni asiasta he vastasivat että paketti odottaa käsittelyä varastolla. Minun tulisi odottaa että paketti käsitellään ja tuotteet merkataan palautetuksi. Olen nyt odotellut viikon ja mitään ei ole merkitty. Sain lomakkeen johon minun täytyy kirjallisesti vahvistaa, että olen palauttanut kaikki tuotteet. Pelottaa kuitenkin että tämä ei riitä ja jostain syystä joutuisin maksumieheksi vaatteista, jotka on ajat sitten palautettu jo. Aiemmin minulla ei ole ollut mitään valitettavaa Zalandosta ja kaikki on sujunut hyvin. Nopean googlettelun jälkeen kuitenkin tuli ilmi ettei Zalandon toimintakaan ole ollut kovin puhdasta ja kuluttaja-asiamieskin on saanut yhteydenottoja.
Onko teillä ollut vastaavia kokemuksia ja kuinka tilanne on saatu päätökseen?
Kommentit (47)
Ihan samoja ongelmia minulla ollut. Olen tilannut zalandolta lukuisia paketteja vuosien saatossa ja tää ongelma musta korostunut tän kevään ja kesän aikana. Itselle on tullut jo kolmesta maksetusta paketista maksumuistutuksia ja yhden olivat itse hukanneet varastolla. Jouduin täyttämään lomakkeita ja hakemaan kuitteja sieltä minne paketin olin jättänyt. Mitenkään eivät aio kuulemma hyvitellä tapahtunutta vaikka tämäkin on jo neljäs kerta putkeen kun saan aiheettomasti maksumuistutuksen. Yritys menee itselläni boikottiin
Voi hitto. Zalandoon on voinut sentään tähän asti luottaa, kaikki sujunut aina hyvin kun vuosia jo tilannut.
Mulla toiminut vuosia hyvin. Harmi jos palvelu on nyt ruennut tökkimään. Ehkä siellä on tapahtunut jotain muutoksia jotka ei ole olleet hyväksi.
kai sinulla on sen palautuspaketin kuitti? Itse pistin Zalandolle palautuspaketin joku aika sitten, kolmisen viikkoa meni, että palautus näkyi.
Aina on toiminut hyvin. Odota rauhassa, siellä on palautuspuolella ruuhkaa.
Mä sain jo valmiiksi naarmuiset kengät :( Selkeesti pidetyt, eikä pelkästään kokeillut jäljistä päätellen. Palautan tietysti vaikka alehintaiset 35 e olivatkin.
F kirjoitti:
Ihan samoja ongelmia minulla ollut. Olen tilannut zalandolta lukuisia paketteja vuosien saatossa ja tää ongelma musta korostunut tän kevään ja kesän aikana. Itselle on tullut jo kolmesta maksetusta paketista maksumuistutuksia ja yhden olivat itse hukanneet varastolla. Jouduin täyttämään lomakkeita ja hakemaan kuitteja sieltä minne paketin olin jättänyt. Mitenkään eivät aio kuulemma hyvitellä tapahtunutta vaikka tämäkin on jo neljäs kerta putkeen kun saan aiheettomasti maksumuistutuksen. Yritys menee itselläni boikottiin
Kun palautat paketin, tulisi saatu kuitti laittaa automaattisesti talteen ongelmien varalta. Ei ole mikään ihme, että paketin palauttamisesta tilauksen kohdistamiseen kuluu oma aikansa. Järkevämpää on maksaa tilaus suoraan tililtä, ja odotella rahapalautusta jos tuotteet eivät miellytä.
Vierailija kirjoitti:
F kirjoitti:
Kun palautat paketin, tulisi saatu kuitti laittaa automaattisesti talteen ongelmien varalta. Ei ole mikään ihme, että paketin palauttamisesta tilauksen kohdistamiseen kuluu oma aikansa. Järkevämpää on maksaa tilaus suoraan tililtä, ja odotella rahapalautusta jos tuotteet eivät miellytä.
Miksi maksaa etukäteen, en ymmärrä. Maksan vasta niistä tavaroista, jotka pidän itselläni. Odotella nyt rahanpalautusta tilanteessa, jossa väittävät, että mitään ei ole palautettu. Tosin ei ole ongelmia Zalandon kanssa ollut koskaan, mutta varmaan sielläkin voi virheitä ja ruuhkaantumista sattua.
Boikotissa mullakin. Tilasin tuotteita ja maksoin saman tien verkkopankissa. Jälkeenpäin tuli sposti että yksi tuote oli päässyt loppumaan ja veloitettu summa palautetaan tilille pian. No on jo mennyt puoli vuotta eikä ole vieläkään palautettu. Olen ottanut yhteyttä mutta sieltä ei vastata. Onneksi ei ollut kyse kuin 10e.
Jos sinulla on asiakastilu niin sieltä löydät tilaukset ja niiden tilan. Lisäksi sieltä voit laittaa sen raksiruutuun "lappusen" että mitä olet palauttanut ja miksi. Ikinä ei ole ollyt ongelmia zalandon kanssa ja tilaan aina laskulla juuri tuollaisten ongelmien takia.
Mulla sama kerran.. palautin loput tuotteet sitten maksumuistutus vaikka olin palauttanut kaikki. Ja piti täytellä toi lappu, sanoivat et asia ok. Sen jälkeen en enää oo saanut tilattua laskulla ja niiden järjestelmä on muuttunut ihmeelliseksi.
Zalando saastuttaa luontoa ja paljon. Miksei kukaan puutu?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on asiakastilu niin sieltä löydät tilaukset ja niiden tilan. Lisäksi sieltä voit laittaa sen raksiruutuun "lappusen" että mitä olet palauttanut ja miksi. Ikinä ei ole ollyt ongelmia zalandon kanssa ja tilaan aina laskulla juuri tuollaisten ongelmien takia.
Niin olen tilannut minäkin laskulla tähän asti, mutta nytpä zalando onkin laittanut jonkin h#lvetin ennakkomaksun eli jos jotain haluaa tilata niin pitää tuotteet maksaa ensin. Kiva sitten odotella niitä rahoja ties kuinka kauan jos vaate/kengät ei olekaan sopivat. Toi normaali lasku oli niin kätsä kun maksoi sitten vasta ne tuotteet jotka oli jees. Typerää ottaa se pois.
Ei ole omalla kohdallani ollut ongelmia. Monta kertaa olen tilannut, aina laskulla. Joka kerta säilytän kuitin jos tuotteita palauta, joten jos joku palautus ei saavutaan perille niin kuittia näyttämällä ei takuulla tarvitse kyseistä tuotetta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen tilannut minäkin laskulla tähän asti, mutta nytpä zalando onkin laittanut jonkin h#lvetin ennakkomaksun eli jos jotain haluaa tilata niin pitää tuotteet maksaa ensin. Kiva sitten odotella niitä rahoja ties kuinka kauan jos vaate/kengät ei olekaan sopivat. Toi normaali lasku oli niin kätsä kun maksoi sitten vasta ne tuotteet jotka oli jees. Typerää ottaa se pois.
Ite saan edelleen tilattua laskulla, eikä mitään ennakkomaksuja vaadita.
Itse laitoin zalandon boikottiin kun kuulin että palautetut vaatteet menevät suoraan tuhottavaksi. Tuohon todellakin pitäisi puuttua, toki tilanne on sama muissakin verkkokaupoissa...
Samoja ongelmia täälläkin, palautin ja tuli maksumuistutus jne. Olo oli kuin varkaalla vaikken mitään väärää ollut tehnyt. Sen jälkeen en oo saanut tilattua laskulla edes 10e:n edestä. Nyt en oo tilannut sieltä pitkään aikaan mitään. Tavallisesti kun tilaan niin tilaan useita tuotteita sovitettavaksi enkä rupea maksamaan satoja euroja etukäteen etenkään kun ei voi luottaa että hukkaavatko tuotteen vai mitä niille tapahtuu.
Ja ihmettelen kun ne mainostaa tai ainakin mainosti jossain vaiheessa tota 100 päivän palautusoikeutta, niinku mitä hittoa? Kukaan tarvitse 100 päivää aikaa palauttaa tuotetta ja siinähän joku just kerkee jo käyttää sitä ja sit palauttaa. Mitä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite saan edelleen tilattua laskulla, eikä mitään ennakkomaksuja vaadita.
Järjestelmä näköjään sitten syrjii yksittäisiä henkilöitä, vaikka kovasti väittävät että ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin zalandon boikottiin kun kuulin että palautetut vaatteet menevät suoraan tuhottavaksi. Tuohon todellakin pitäisi puuttua, toki tilanne on sama muissakin verkkokaupoissa...
Ei varmasti mene tuhottavaksi vaan seuraavalle tilaajalle. Palautusten määrä on niin valtava ettei mikään firma sitä kestäisi.
Kaikki toiminu aina ongelmitta zalandon kanssa. Huonoa tuuria sulla? Tai hidas palvelu. Tuskin joudut maksumieheksi jos palautus näkyy jne.