Minulla on autofobia ja jäin työkyvyttömyyseläkkeelle
Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle, sillä en voi käyttää julkista liikennettä autofobian vuoksi ja asun kaukana työpaikoista. Minun laittaminen töihin olisi siis ihmisarvojen vastaista toimintaa. Pienestä iästä asti olen autofobiasta kärsinyt. Kouluunkin piti aina kävellä 3 kilometriä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, minkä ikäinen aloittaja olet?
29. Mua yritettiin tosi pitkään passittaa töihin aika uhaten, mutta kun en edes työkkäriin päässyt fobian vuoksi. Hieman nolottaa, kun muut käyttää noita autoja ja busseja ongelmitta.
ap
En usko. Sinulla ei taida olla mitään käsitystä työkyvyttömyyseläkeprosessista?
No kyllä tuon voisi hoidattaa kuntoon, tarvitsisit siihen varmaan hyvän psykoterapeutin apua. Ihmisillä on monenlaisia fobioita ja ahdistushäiriöitä ja muiden on niitä vaikea välillä ymmärtää tietysti.
Esim. avoimien paikkojen pelko voi saada ihmiset lukittautumaan asuntoihinsa mutta nuo voidaan hoidattaa kuntoon kyllä.
On muuten itseinho tuo autofobia, ei siis autojen pelko.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on. Hain työkyvyttömyyseläkettä 8 vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On siis huono käsitys prosessista. Onhan se käsitys sekin.
Vierailija kirjoitti:
tämä on ihan oikea, eli AP on keksiynyt jutun tai hänellä on Julkisten paikkojen pelko (agorafobia)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuon voisi hoidattaa kuntoon, tarvitsisit siihen varmaan hyvän psykoterapeutin apua. Ihmisillä on monenlaisia fobioita ja ahdistushäiriöitä ja muiden on niitä vaikea välillä ymmärtää tietysti.
Esim. avoimien paikkojen pelko voi saada ihmiset lukittautumaan asuntoihinsa mutta nuo voidaan hoidattaa kuntoon kyllä.
Yritetty hoitaa kuntoon, mutta olen jo pienestä iästä asti pelännyt autoja, että ne räjähtävät tai ajaa kolarin. Myös kovaäänisyys ja se koko ajatus että ollaan koneiston sisällä saa minut oksennustilaan. Ei tästä yksinkertaisesti mitään tule ja olen ahdistunut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuollainen yksi fobia ei riitä missään eläkkeen kriteeriksi.
Kyllä uskon tuohon autofobiaan, katoin kerran dokkarin junakammoisesta henkilöstä.
Hän kyllä sitten voitti sen menemällä junan kyytiin vaikka hirveltä se hänestä tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Kutsun sitä autofobiaksi, vaikkakin perusteluksi riitti 8 vuoden taistelun jälkeen ylitsepääsemätön pelko autojen ja bussien käytöstä sekä kaikkien työpaikkojen etäisyys. Saivat varmaan todisteita jostakin, sillä en ole käynyt missään juurikaan. Muut hoitaa esimerkiksi ruokaostokset.
ap
Onko sulla hyvät tissit ap?
Mennään naimisiin.
Jännä fobia. Mulla on diagnosoitu koulufobia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsun sitä autofobiaksi, vaikkakin perusteluksi riitti 8 vuoden taistelun jälkeen ylitsepääsemätön pelko autojen ja bussien käytöstä sekä kaikkien työpaikkojen etäisyys. Saivat varmaan todisteita jostakin, sillä en ole käynyt missään juurikaan. Muut hoitaa esimerkiksi ruokaostokset.
ap
Tuo on jo ihan typerää, kaikkea ihmiset uskovat. Ei tullut sitten mieleen, että työpaikan läheltä voi löytyä asunont, niin että ei tarvitse matkustaa. On myös polkupyöriä jne.
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh
Vierailija kirjoitti:
Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle, sillä en voi käyttää julkista liikennettä autofobian vuoksi ja asun kaukana työpaikoista. Minun laittaminen töihin olisi siis ihmisarvojen vastaista toimintaa. Pienestä iästä asti olen autofobiasta kärsinyt. Kouluunkin piti aina kävellä 3 kilometriä.
Niin kävelee minunkin poika joka päivä. Tosin nyt polkee pyörällä.
Jälleen kerran huomaamme peruskoulun pettäneen meidät, ja läpi on päässyt täysin kyvytön trolli. Opettaisivat nyt edes tuon verran siellä, ettei tarvisi hävetä silmiä päästään näiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh
Papereissa lukee niin. T yksin psykiatri todennut 80-luvulla.
Mielenkiintoista, minkä ikäinen aloittaja olet?