Minulla ei ole kavereita, miehellä menee hermot
Pitäiskö mun väkisin hankkia ystäviä? Suurin osa ihmisistä on mun mielestä joko tyhmiä tai tylsiä. Tylsistyn aina heti kymmenen minuutin jälkeen jokaisen ihmisen seurassa. Ehkä sitten olen vaan erakkoluonne. Tykkään tosi paljon olla yksin ja minulla on paljon kivoja harrastuksia, joita teen yksin (lukeminen, lenkkeily jne.). Nyt on alkanut olemaan ongelma, kun miehellä menee hermo siihen, että olen aina kotona (toki töissä käyn, mies ei). Olen myös halunnut vähän rajoittaa miehen menoja, kun on joka viikonloppu kavereidensa kanssa niin, etten miestä välillä näe ollenkaan. Olisi nimittäin kiva tehdä välillä viikonloppuisin yhdessä jotain, käydä esim. kirppiskierroksella (mieskin tykkää siitä) tai patikoimassa (mies tykkää siitäkin). Silti kaverit menevät minun edelleni. Pitääkö vaan luopua yhteisistä touhuista viikonloppuisin? Minua on myös alkanut ahdistaa, kun mies on niin paljon poissa. Vaikka tykkäänkin olla yksin, en kuitenkaan haluaisi olla joka viikonloppu yksin kotona. Paikkakunnallamme ei ole mitään harrastusmahdollisuuksia jotain jumppaa lukuunottamatta ja hikisessä liikuntasalissa jumppaaminen muiden kanssa ei kiinnosta...
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ambivertti eli tykkää välillä olla kotonakin, mutta välillä tarvitsee sosiaalista kanssakäymistä. Harmi vaan, että viikonloppuisin, kun mulla ainoat vapaat ja olisi enemmän aikaa ja ennen kaikkea energiaa tehdä yhdessä asioita, miehen kaverit myös vapaalla ja he menevät edelleni.
-AP
Miehesi on ns. homopertti
Kuulostaa, ettei ap ole aito introvertti, kun haluaa miehensä luopuvan omista menoistaan ollakseen ap:n kanssa. Minusta tuossa on jotain pielessä. Miksei ap voisi joskus lenkkeillä jonkun muun kuin miehensä kanssa? En kestäisi noin vaativaa ja tukahduttavaa puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, ettei ap ole aito introvertti, kun haluaa miehensä luopuvan omista menoistaan ollakseen ap:n kanssa. Minusta tuossa on jotain pielessä. Miksei ap voisi joskus lenkkeillä jonkun muun kuin miehensä kanssa? En kestäisi noin vaativaa ja tukahduttavaa puolisoa.
Ai palstan naisvihaajakin löysi paikalle. Sinun mielestäsi on jotain pielessä siinä, että ollaan parisuhteessa, ja edellisen kerran ollaan vietetty viikonloppu yhdessä noin puoli vuotta sitten, ja se harmittaa ja mielestäsi on kohtuuton ja tukahduttava vaatimus, että parisuhteessa olisi edes joskus myös yhdessä tekemistä. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Ai se mies olikin työtön. Eli kotona päivät makaava työtön mies, joka hengaa arki-illat kavereillaan ja viikonloput on ilman sinua kavereidensa kanssa kapakassa. Ja sitten kaiken päälle haukkuu sinua. Mikä unelma.
Miksi mies ei ota sinua mukaan sinne kapakkaan?
Ei kai yksinkertaisista asioista iloa saava introvertti kotihiiri nyt mitään jokanaisen unelmaa tarvitsekaan. Luulen, että työtön, kotona hengaileva mies riittäisi, mutta ruo mies ei selvästikään viihdy nahoissaan. Tuli polttaa takamuksen alla joka viikonloppu, sitä odotetaan viikot tuskaisena. Ei tuo yhteiselo näytä toimivan noin.
Miten mies kehtaa Sanoa sulle noin :O
Kysyppä ensi kerralla että miksi sinä et ole hänelle tärkeä?
Mun mies on viettänyt kaiken vapaa-ajan perheensä kanssa viimeset 4,5 vuotta, siis ei oo käyny missään muualla ku kaupassa yksin, enkä minäkään! Kiitos osaan nyt arvostaa enemmän miestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole työkavereita, miehen kaverit ovat viikolla töissä ja kun hän vihdoin viikonloppuna saisi järkättyä kaverimenoja, haluat sinä, että hän jumittaa kanssasi. Kumpikaan teistä ei nyt saa, mitä kaipaa - keskustelun paikka.
Ymmärrän kyllä, että miehelle kaverit on tärkeitä. Mutta voisko edes joskus olla viikonlopun vain minun kanssani? Viimeksi viime vuoden puolella ollaan vietetty viikonloppu vain kaksin. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta mies väittää, etten ymmärrä kuinka tärkeitä kaverit ja heidän kanssaan oleminen hänelle on. Yleensä keskustelu päättyy siihen, että mies suuttuu...
-Ap
Ap onko nämä kavereiden kanssa kapakoissa juoksut alkaneet miehelläsi vasta hänen työttömyyden myötä?
Miksi tilanne on juuri nyt noussut ongelmaksi (eihän sinulla ennenkään kai ole mitään valtavaa kaveripiiriä ollut, ja mies kai tiesi sen kun alkoi olla sinun kanssa)?
En voi velvoittaa miestäsi pitämään sulle seuraa. Yhteinen parisuhdeaika on erikseen, mutta et voi roikkua miehessä, aikuinen ihminen. Jos viihdyt yksin, niin ok, mutta jos kaipaat seuraa, etsi samanhenkisiä ystäviä ja omia harrastuksia. Esim netissä ja facebookissa on useita ystäväryhmiä, joissa on mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä ensi kerralla että miksi sinä et ole hänelle tärkeä?Mun mies on viettänyt kaiken vapaa-ajan perheensä kanssa viimeset 4,5 vuotta, siis ei oo käyny missään muualla ku kaupassa yksin, enkä minäkään! Kiitos osaan nyt arvostaa enemmän miestä
No tuo nyt on ihan klassinen överi piiskattu mies. Mies-parka, ei mitään omaa aikaa eikä elämää, ainoastaan mamman käskettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä ensi kerralla että miksi sinä et ole hänelle tärkeä?Mun mies on viettänyt kaiken vapaa-ajan perheensä kanssa viimeset 4,5 vuotta, siis ei oo käyny missään muualla ku kaupassa yksin, enkä minäkään! Kiitos osaan nyt arvostaa enemmän miestä
No tuo nyt on ihan klassinen överi piiskattu mies. Mies-parka, ei mitään omaa aikaa eikä elämää, ainoastaan mamman käskettävänä.
Mamma käy kuulema töissä ja mies loisii kotona yksin sen aikaa. Miksei hyödynnä tätä aikaa niihin " omiin juttuihin"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mamma käy kuulema töissä ja mies loisii kotona yksin sen aikaa. Miksei hyödynnä tätä aikaa niihin " omiin juttuihin"?
Tarkoitin tätä: "Mun mies on viettänyt kaiken vapaa-ajan perheensä kanssa viimeset 4,5 vuotta, siis ei oo käyny missään muualla ku kaupassa yksin, enkä minäkään!"
Tuo ei kuulosta terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole työkavereita, miehen kaverit ovat viikolla töissä ja kun hän vihdoin viikonloppuna saisi järkättyä kaverimenoja, haluat sinä, että hän jumittaa kanssasi. Kumpikaan teistä ei nyt saa, mitä kaipaa - keskustelun paikka.
Ymmärrän kyllä, että miehelle kaverit on tärkeitä. Mutta voisko edes joskus olla viikonlopun vain minun kanssani? Viimeksi viime vuoden puolella ollaan vietetty viikonloppu vain kaksin. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta mies väittää, etten ymmärrä kuinka tärkeitä kaverit ja heidän kanssaan oleminen hänelle on. Yleensä keskustelu päättyy siihen, että mies suuttuu...
-Ap
Vilkaistaanpa asiaa miehen kannalta.
Mies on työtön, avopuoliso ja kaverit töissä maanantaista perjantaihin. Tänä aikana hänen ainoa sosiaalinen kontakti on avokki, joka ilta töiden jälkeen viitenä päivänä viikossa. Sitten koittaa ne kaksi iltaa kun voisi viimeinkin viettää aikaa muidenkin kanssa niin tämähän ei avopuolisolle käy, vaan pitäisi viettää ihanaa parisuhdeaikaa. Onko mies pyytänyt ap:ta mukaan? Tai jos on niin onko aloittaja kieltäytynyt, koska miehenkin kaverit ovat tyhmiä ja tylsiä - jos näin on sanonut niin en ihmettele yhtään että mies valitsee mieluummin kaverinsa.
Lopputulos = erotkaa, kumpikaan ei saa suhteelta sitä mitä haluaa. Ap tarvitsee miehen, jonka elämän keskipiste saa olla ja mies tarvitsee naisen, jolla on myös oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
En voi velvoittaa miestäsi pitämään sulle seuraa. Yhteinen parisuhdeaika on erikseen, mutta et voi roikkua miehessä, aikuinen ihminen. Jos viihdyt yksin, niin ok, mutta jos kaipaat seuraa, etsi samanhenkisiä ystäviä ja omia harrastuksia. Esim netissä ja facebookissa on useita ystäväryhmiä, joissa on mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.
Mitä järkeä on sitten olla suhteessa jos se kumppani ei halua olla kanssasi edes silloin kun molemmat on vapaalla. Miehellä on kaiket viikot aikaa puuhata omiaan kun toinen on töissä. AP jätä se sika.
Ei kuulosta kovin terveeltä, että ap:n ainoa sosiaalinen elämä on oma mies. En sano, että miehenkään pitäisi koko ajan jossain juosta, mutta ymmärrän, että ihminen kaipaa elämäänsä muutakin kuin puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApVilkaistaanpa asiaa miehen kannalta.
Mies on työtön, avopuoliso ja kaverit töissä maanantaista perjantaihin. Tänä aikana hänen ainoa sosiaalinen kontakti on avokki, joka ilta töiden jälkeen viitenä päivänä viikossa. Sitten koittaa ne kaksi iltaa kun voisi viimeinkin viettää aikaa muidenkin kanssa niin tämähän ei avopuolisolle käy, vaan pitäisi viettää ihanaa parisuhdeaikaa. Onko mies pyytänyt ap:ta mukaan? Tai jos on niin onko aloittaja kieltäytynyt, koska miehenkin kaverit ovat tyhmiä ja tylsiä - jos näin on sanonut niin en ihmettele yhtään että mies valitsee mieluummin kaverinsa.
Lopputulos = erotkaa, kumpikaan ei saa suhteelta sitä mitä haluaa. Ap tarvitsee miehen, jonka elämän keskipiste saa olla ja mies tarvitsee naisen, jolla on myös oma elämä.
Mitä ihmettä tuossa nyt ei ole logiikan hiventäkään.
Oletat siis, että tuo mies on ikuisesti työtön? Sehän saattaa saada työpaikan vaikka ensi viikolla ja sitten sillä on sosiaalista elämää taas yllin kyllin, joten tuo tekosyy katoaa tyystin. Kyse on siitä kauanko tuo mies on ollut työtön, mielestäni.
Jos olisin itse tuossa tilanteessa (työtön ja yksin kun vaimo töissä) työnhaun lomassa tekisin vaikka jotain vapaaehtoistyötä että tulee virikkeitä, että saa sosiaalista kontaktia ihmisiin. Kyllä päiväsaikaan löytyy tekemistä etsivälle. Jos esim. tuollainen ei kiinnosta, niin on mielestäni todennäköisempää että tuo mies haluaa loisia päivät, ja sitten viikonloppuisin viina houkuttaa ja siksi mennään niitä kavereita tapaamaan.
Eli toisin sanoen HÄN HALUAA EDELLEEN ELÄÄ KUIN SINKKU.
Ei ole järkeä olla naimisissa jos elää tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on sitten olla suhteessa jos se kumppani ei halua olla kanssasi edes silloin kun molemmat on vapaalla. Miehellä on kaiket viikot aikaa puuhata omiaan kun toinen on töissä. AP jätä se sika.
Kyllä parisuhteeseen pitäisi mahtua muutakin kuin se toinen puolisko. Ap kaipaa omaa aikaa, muttei kuitenkaan halua olla koko ajan yksin, mutta ainut jonka kanssa haluaa viettää aikaa on mies. Kaikki muu on tyhmää ja tylsää. Tuollaisen kuvan aloituksesta saa. Ovat liian erillaisia. Toinen liian menevä, toinen liian kontrolloiva. Ei hyvä yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kovin terveeltä, että ap:n ainoa sosiaalinen elämä on oma mies. En sano, että miehenkään pitäisi koko ajan jossain juosta, mutta ymmärrän, että ihminen kaipaa elämäänsä muutakin kuin puolison.
Eihän mies ole APN koko sosiaalinen elämä, koskaan käy viikot töissä. Mielestäni ei ole mitenkään kohtuutonta olettaa, että ollessasi jonkinmoista parisuhteen irvikuvassa joskus vietetään viikonloppuinakin aikaa yhdessä tehden jotain mukavaa. Eihän koko suhteessa ole muuten mitään järkeä. Taitaa APN siippa tosiaan olla alkkis kun pitää päästä kavereiden kanssa baariin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän mies ole APN koko sosiaalinen elämä, koskaan käy viikot töissä. Mielestäni ei ole mitenkään kohtuutonta olettaa, että ollessasi jonkinmoista parisuhteen irvikuvassa joskus vietetään viikonloppuinakin aikaa yhdessä tehden jotain mukavaa. Eihän koko suhteessa ole muuten mitään järkeä. Taitaa APN siippa tosiaan olla alkkis kun pitää päästä kavereiden kanssa baariin.
Täällä haukutaan ap takertuvaksi miestään kontrolloivaksi naiseksi, joka haluaisi roikkua miehessään 24/7.
Eihän siitä ole ollenkaan kyse. Ap kirjoitti, että he ovat edellisen kerran olleet miehen kanssa viikonlopun yhdessä VIIME VUONNA eli puoli vuotta tai vuosi sitten. Ja nyt ap kaipaisi, että edes välillä olisi viikonloppuisin aikaa miehen kanssa yhdessä.
Mies on työtön alkoholisti. Tai ei ehkä ollut sitä vielä pari vuotta sitten, mutta on muuttunut työttömäksi alkoholistiksi. Tämä ahdistaa miestä itseään ja hän tuntee syyllisyyttä siitä, että on muuttunut luuseriksi ja alkoholisoitunut. Hän ei kestä näitä syyllisyyden tunteitaan, joten hän projisoi ne vaimoonsa (ap:hen) syyllistämällä vaimoa jostain ihan keksitystä jutusta. Aivan klassinen tilanne. Toisella puolisolla on omista syistään paha olla ja vähentääkseen omaa pahaa oloaan hän haluaa aiheuttaa puolisolleen pahan olon, jotta ei itse näyttäisi niin luuserilta, yrittää saada vaimonsa näyttämään luuserilta haukkumalla että tällä ei ole kavereita.
Ai se mies olikin työtön. Eli kotona päivät makaava työtön mies, joka hengaa arki-illat kavereillaan ja viikonloput on ilman sinua kavereidensa kanssa kapakassa. Ja sitten kaiken päälle haukkuu sinua. Mikä unelma.
Miksi mies ei ota sinua mukaan sinne kapakkaan?