Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausimaksut pankissa - mitä jos tili on tyhjä?

Vierailija
03.05.2018 |

Esim. Nordealla kun nuo kuukausimaksut nousevat nyt, ajattelin vaihtaa pankkia.
Mutta helpointa olisi jos vaan siirrän kaikki rahat tililtä uuden pankin tilille.

Jos tilille jää siis 0 euroa, miten käy noiden kuukausimaksujen? Rupeavatko lähettelemään laskuja verkkopankista jne? Eli täytyykö sulkea tili ihan kokonaan vai voinko vaan jättää sen tyhjilleen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan alkaa mennä miinukselle, mutta ei ne laskuja lähetä. Sitten kun laitat sinne rahaa, niin siitä tallennetusta summasta vaan vähennetään ensin se miinussaldo.

Vierailija
2/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi jättäisit sen tyhjilleen?

Käytännössä ei mene miinuksille, mutta se "saldo kertyy" eli jos joskus tulee sinne rahaa niin ne kertyneet maksut menee päältä ensin. Tietynajan päästä taitavat sulkea nuo tilit.

Ei ole omakohtaista kokemusta, kun ei ole tapana jättää asioita vaiheeseen (esim tilejä roikkumaan auki mutta tyhjänä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ei mene miinuksille, mutta se "saldo kertyy" eli jos joskus tulee sinne rahaa niin ne kertyneet maksut menee päältä ensin. Tietynajan päästä taitavat sulkea nuo tilit.

Ei ole omakohtaista kokemusta, kun ei ole tapana jättää asioita vaiheeseen (esim tilejä roikkumaan auki mutta tyhjänä).

Laiskuuttani, ja myös protestina noista nousevista riistohinnoista. Olivat jo aiemmin liikaa.

Jos eivät tule perimään niitä miinukselle jääneitä myöhemmin, niin jättäisin tilin auki mieluummin. Siellähän miettivät että mitä lie tapahtui!

Vierailija
4/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuuttani, ja myös protestina noista nousevista riistohinnoista. Olivat jo aiemmin liikaa.

Jos eivät tule perimään niitä miinukselle jääneitä myöhemmin, niin jättäisin tilin auki mieluummin. Siellähän miettivät että mitä lie tapahtui!

Mille riistohinnoille, minulla menee nyt 4.75 €/kk, ja jatkossakin menee 4,75 €/kk. Vai oletko näitä hiekan kantajia... Seuraavaksi halvin pankki maksaisi minulle yli 80€/kk.

Vierailija
5/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi tiliä, Toinen päivittäis raha asioissa käytössä, ja toinen ollut 20 v. tyhjä. Tyhjästä ei ole koskaan menny mitään, eikä ne kuulemma ikinä tule lähettämään laskuja, eikkä kyllä tiliotettakaan. EI mul kyllä taida olla pankkikorttia eikä solo tunnustakaan siihen.

Sit siitä toosesta jos ei ole rahaa, ne ottaa sen kk maksun sieltä heti kun sinnen tulee seuraavan kerran rahaa.

Vierailija
6/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille riistohinnoille, minulla menee nyt 4.75 €/kk, ja jatkossakin menee 4,75 €/kk. Vai oletko näitä hiekan kantajia... Seuraavaksi halvin pankki maksaisi minulle yli 80€/kk.

Taitaa puhua tästä https://www.aamulehti.fi/uutiset/nordean-ilmaiset-palvelut-maksavat-pia…

Vierailija
7/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pankista. Osa pankeista lähettää jopa huomautuksen ja osa todellakin veloittaa heti kun seuraavan kerran tulee tilille rahaa. Itse olen onnistunut välttelemään erään pankin palvelumaksuja 11 vuotta ja todellakin olen köyhistä köyhin, joka tarvitsee sen viimeisenkin 70 senttiä tililtä ostaakseen maitolitran.

Vierailija
8/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa puhua tästä https://www.aamulehti.fi/uutiset/nordean-ilmaiset-palvelut-maksavat-pia…

"Jatkossa mobiilipankkiin voi kirjautua vain tunnuslukusovelluksella, ei tunnuslukulaitteella, kertoo Nordean tiedottaja Marko Mettenranta."

Anteeksi tyhmyyteni, mutta kun ne jakoivat (minulla ei ole) tunnuslukulaitteita niin nytkö ne jo lopettavat niiden jakamisen? Mikä on tunnuslukusovellus? Mikä on mobiilipankki?

Vierailija
9/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jatkossa mobiilipankkiin voi kirjautua vain tunnuslukusovelluksella, ei tunnuslukulaitteella, kertoo Nordean tiedottaja Marko Mettenranta."

Anteeksi tyhmyyteni, mutta kun ne jakoivat (minulla ei ole) tunnuslukulaitteita niin nytkö ne jo lopettavat niiden jakamisen? Mikä on tunnuslukusovellus? Mikä on mobiilipankki?

Kyllä. Ei siis välittömästi mutta muutaman vuoden kuluessa luulisin pakottavat kaikki käyttämään mobiilipankkia. 

Tunnuslukusovellus on "appi" eli sellainen ohjelma jota käytetään älypuhelimella.

Mobiilipankki on myös "appi" jota käytetään älypuhelimella.

Ne toimivat yhteisymmärryksessä kun kirjaudut puhelimella mobiilipankkiin.

Toimivat kyllä todella hyvin mielestäni, mutta jotkut ovat huolissaan turvallisuudesta.

Sitä en minäkään kyllä ymmärrä, että mistä he tietävät kuka käyttää mobiilipankkia niin että eivät veloita tuota korkeampaa hintaa. Jos on ladannut sen mobiilipankin niin jääkö Nordealle joku jälki että ahaa, tämä kaveri käyttää mobiilipankkia joten alempi hinta hänelle?

Vierailija
10/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tuosta puhui. Ei maksanut mitään asentaa tablettiin mobiilipankki ja kerran kirjautua sisään. 4e/kk säästetty, ja yhä jatkan verkkopankin käyttöä.  Ja valitettavasti muiden pankkien osalta osakesijoittaminen on törkykallista niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin nordea. Tosin jos tulee sijoittamiseen muutoksia nordealla (siis jos kallistuu hiukankin) olen pulassa. Minulla on tällä hetkellä 2 arvo-osuustiliä nordeassa, ja muualla 1. Syyt on yksinkertaisesti se että esim lynxillä ei voi sijoittaa kaikille markkinoille minne nordealla voi.

Vierailija
11/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti näe mitään juridista syytä miksei pankki voisi periä noita kuukausimaksuja ihan vaikka perintätoimiston ja ulosoton kautta, jos sille päälle sattuu, joten en jättäisi protestiksi mitään tiliä auki. 

Vierailija
12/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli aikoinaan vähän yllätyksenä että tilin irtisanominen ja lopettaminen on eri asia.

Silloin Nordea nosti palveluhintoja ja jos ei suostunut korotuksiin, piti siitä tehdä ilmoitus jonka seurauksena Nordea irtisanoi tilin. Tämä sopi minulle, koska opintolainani oli juuri loppunut ja se oli ainoa syy miksi olin vielä ollut kyseisen pankin asiakas.

Nordea irtisanoi tilin, joka tarkoitti sitä että tiliä ei voinut enää käyttää. Mutta yllätys yllätys, palvelusopimukset oli edelleen voimassa ja niiden kuukausimaksut perittiin tililtä ja parin kuukauden jälkeen tuli muistutus, että tilillä ei ole katetta palvelumaksuihin.

Koska tili oli puolison kanssa yhteinen, niin en voinut myöskään lopettaa sitä yksin, mutta pystyin irtisanomaan kaikki palelusopimukset, ettei tililtä mene enää mitään kuluja.

Tili on nyt ollut tuossa tilassa toistakymmentä vuotta ja minulle tulee edelleen Nordean asiakaspostia.

Vierailija
13/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti S-pankkiin vaihtamalla poistui tämäkin ongelma.

Vierailija
14/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei siis välittömästi mutta muutaman vuoden kuluessa luulisin pakottavat kaikki käyttämään mobiilipankkia. 

Tunnuslukusovellus on "appi" eli sellainen ohjelma jota käytetään älypuhelimella.

Mobiilipankki on myös "appi" jota käytetään älypuhelimella.

Ne toimivat yhteisymmärryksessä kun kirjaudut puhelimella mobiilipankkiin.

Toimivat kyllä todella hyvin mielestäni, mutta jotkut ovat huolissaan turvallisuudesta.

Sitä en minäkään kyllä ymmärrä, että mistä he tietävät kuka käyttää mobiilipankkia niin että eivät veloita tuota korkeampaa hintaa. Jos on ladannut sen mobiilipankin niin jääkö Nordealle joku jälki että ahaa, tämä kaveri käyttää mobiilipankkia joten alempi hinta hänelle?

Ei riitä että sen äppin lataa. sillä pitää myös kirjautua sisään kerran. Sen jälkeen se on käytössä ja maksut nollaantuu. Se Äppi ei ole oikeasti vielä käyttökelpoinen täysimääräiseen toimintaan ja laitteena puhelin/tabletti erittäin vaikeakäyttöisiä verrattuna verkkopankkiin ja tietokoneeseen. Ainoastaan ihan perusjutut (laskun hyväksyminen, rahan siirto omalta tililtä toiselle omalle tilille) ovat jopa helpompia kuin verkkopankissa, mutta kaikki muut ovatkin sitten vaikeampia.

Vierailija
15/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että sen äppin lataa. sillä pitää myös kirjautua sisään kerran. Sen jälkeen se on käytössä ja maksut nollaantuu. Se Äppi ei ole oikeasti vielä käyttökelpoinen täysimääräiseen toimintaan ja laitteena puhelin/tabletti erittäin vaikeakäyttöisiä verrattuna verkkopankkiin ja tietokoneeseen. Ainoastaan ihan perusjutut (laskun hyväksyminen, rahan siirto omalta tililtä toiselle omalle tilille) ovat jopa helpompia kuin verkkopankissa, mutta kaikki muut ovatkin sitten vaikeampia.

Kiitos.

Mutta minulla taas ei kyllä ole lainaa Nordealta, joten tarkoittaneeko tuo sitten että en saa alennettua hintaa vain siksi että minulla on mobiilipankki käytössä...

Vierailija
16/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Mutta minulla taas ei kyllä ole lainaa Nordealta, joten tarkoittaneeko tuo sitten että en saa alennettua hintaa vain siksi että minulla on mobiilipankki käytössä...

Kyllä hinta muuttuu 7,5 eurosta 4 euroon. Vastaavasti asuntolaina-asiakkaalla hinnat muuttuu 4 eurosta 0 euroon.

Vierailija
17/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tulee. Tilisi menee miinukselle, sitten kun on yli pari kymppiä ollut miinuksella, ne lähettävät karhun, johon on lisätty joku vitonen muistutusmaksua. Parin karhun jälkeen menee perintään ja varmaan lopulta sulkevat tilin. Tulee halvemmaksi sulkea tili itse.

Vierailija
18/22 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tulee. Tilisi menee miinukselle, sitten kun on yli pari kymppiä ollut miinuksella, ne lähettävät karhun, johon on lisätty joku vitonen muistutusmaksua. Parin karhun jälkeen menee perintään ja varmaan lopulta sulkevat tilin. Tulee halvemmaksi sulkea tili itse.

Jos en väärin muista, niin joskus pankelta kiellettiin tilin vetäminen miinukselle omilla palvelumaksuilla ja huomautusmaksujen periminen näin tapahtuneesta tilin ylityksestä. Pankin pitäisi tietää että asikaan tili on tyhjä ja lähettää tästä ilmoitus. Maksamatta jäänyt palvelumaksu on tietysti perimiskelpoista velkaa, ei se mihinkään katoa sillä että se jää maksamatta.

19/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli Nordeassa kaksi tiliä ja maksoin 7,50 e/kk. Soitin Nordeaan, ettei tyhjää käyttämätöntä tiliä vain laskuteta? Sitä vain ihmetteli, miksi muilla tili maksaa vain n. 4 e ja vähän päälle? Minulle sanottiin Nordeassa, että laskuttavat vain yhtä tiliä, siis ihan taviksen työssä käyvän tiliä.??!!  No seuraava liike oli irtisanoa kaikki tilit Nordealla. Ja siirtyä S pankkiin. Ei enää laskuja. 

Santtu

Vierailija
20/22 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin että asiakasomistajuus päättyi spankissa puoli vuotta sitten ja muistin väärin että lakkautin siinä yhteydessä myös lapsen säästötilin ja oman tilini. Näin ei kuitenkaan ollut. Tämä tuli ilmi kun siskoni vahingossa maksoi velan 50 euroa spankin tililleni ja silloin tajusin että se olikin aktiivinen. Pankki veloitti tuon koko rahan uinuvan tilin palvelumaksuihin ja olen vielä velkaa pankille 60 euroa. Eli pankki veloittaa yht.kahden käyttämättömän tilin palvelumaksuja 20e/kk.  Ja taitaa olla ulosottokelpoinen jos noita rästejä ei makseta. Tuli kalliit oppirahat :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän