Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyt yksityisellä lääkärillä kun julkisella se ei maksaisi kun murto-osan?

Vierailija
02.05.2018 |

Eli mikä on sinun tekosyysi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt tähän samaan ketjuun. Maksaako työnantaja kaikki työterveysasemalla tulleet kulut vai maksaako työntekijä jonkin summan käynnistä?

Vaihteleeko tämä työnantajien mukaan?

Työterveyshuollon laajuus riippuu siitä, millaisen sopimuksen työnantaja on tehnyt terveyspalveluntuottajan kanssa. Ts. vaihtelee työnantajan mukaan. Lakisääteiseen (mikä siis kaikilla työnantajilla täytyy olla) työterveyshuoltoon ei kuulu sairaudenhoitoa ollenkaan, ainoastaan työhöntulotarkastus, joka on terveydenhoitajan suorittama haastattelu.

Vierailija
42/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska julkista puolta ei ole. Eikä kohta ole muuten enää Suomessakaan, ei tarvitse kuin lukaista näitäkin juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan fine, että ne joilla ei ole varaa maksaa terveyspalveluista käyttävät julkista, mutta jos jonkun kukkaro kestää käydä yksityisellä, niin mielellään menkööt he sinne..

Nyt unohdat kyllä sen tärkeän seikan että nuo hyvävaraiset maksavat aivan tolkuttomia määriä veroja kaupungin kassaan. Ja miksihän? No siksi että niille verovaroille kuuluu saada vastinetta palveluiden muodossa!

Kuka taulapää maksaisi vuosikymmeniä isoja veroja rikkaana eikä käyttäisi ollenkaan palveluita joihin on oikeutettu, jos ei ole siis kiireellisestä asiasta kyse?

Tämä on just se tärkeä pointti, minkä politikot ovat unohtaneet (tai sitten on ollut tarkoitus just tämä), kun he ovat rapauttaneet julkista terveydenhuoltoa. Kun hyvätuloiset eivät saa hoitoa julkisella puolella ( hoidon saaminen on tehty sellaiseksi, että käytännössä työssäkäyvän ihmisen on mahdotonta käyttää palveluita), he alkavat kyseenalaistaa maksamiensa verojen määrää. Ja äänestävät siten, että politikot "säästävät" julkisista palveluista lisää, ja näin itseään kiihdyttävä oravanpyörä on valmis.

Vierailija
44/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa maksaa laadusta.

Eli käytät julkista ja yliopistosairaaloiden palveluja.

Vierailija
45/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kävi mielessä. En antaisi leikata omaisiani privaatissa, eivätkä myöskään radiologit (samat julkisella ja yksityisellä) ole kehuneet laitteita. Muissa kaupungeissa voi olla toisin, täällä näin. Reseptit saa toki näpsästi haettua yksityiseltä.

Vierailija
46/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska julkista puolta ei ole. Eikä kohta ole muuten enää Suomessakaan, ei tarvitse kuin lukaista näitäkin juttuja.

Eli ei enään vaativia leikkauksia tai elinsiirtoja?

Vierailija
47/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä on sinun tekosyysi?

Pääsee nopeammin vastaanotolle. Muuten Helsingissä terveyskeskuskäynti on maksuton.

Vierailija
48/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kävi mielessä. En antaisi leikata omaisiani privaatissa, eivätkä myöskään radiologit (samat julkisella ja yksityisellä) ole kehuneet laitteita. Muissa kaupungeissa voi olla toisin, täällä näin. Reseptit saa toki näpsästi haettua yksityiseltä.

Itse luen erikoissairaanhoidon aivan eri kastiin kun perusterveydenhuolto, vaikka molemmat julkisia ovatkin. Julkinen erikoissairaanhoito on Suomessa pääosin hyvää, jopa erinomaista, perusterveydenhuolto taas natisee liitoksissaan, on huonosti resurssoitua ja kaikki painavat äärirajoilla.

Terveisin se aiemmin yksityistä käyttävänsä kertonut sekä erikoissairaanhoidossa että perusterveydenhuollossa lukuisissa eri yksiköissä työskennellyt ja laajan kollegatuttavapiirin omaava hoitaja.

Vierailija
49/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee nopeammin lääkäriin, eikä pihistellä tutkimuksissa. Tyyliin, ei sulla kuitenkaa sairautta X ole, ku oot jotain Y. Itseltä terveyskeskuslääkäri ei halunnu tutkia kipeää selkää edes röntgenillä, koska olen niin nuori ettei mulle mitään tule. Yksityinen löysi välilevynpullistuman. On yksityinen opiskelijalle kallis, mutta saa ainakin kunnon hoitoa!

Vierailija
50/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luen erikoissairaanhoidon aivan eri kastiin kun perusterveydenhuolto, vaikka molemmat julkisia ovatkin. Julkinen erikoissairaanhoito on Suomessa pääosin hyvää, jopa erinomaista, perusterveydenhuolto taas natisee liitoksissaan, on huonosti resurssoitua ja kaikki painavat äärirajoilla.

Terveisin se aiemmin yksityistä käyttävänsä kertonut sekä erikoissairaanhoidossa että perusterveydenhuollossa lukuisissa eri yksiköissä työskennellyt ja laajan kollegatuttavapiirin omaava hoitaja.

Totta. Julkkarin perusth on paha tulppa, jos siitä pääsee läpi (ajoissa), on hyvissä käsissä. - ed.

Vierailija
51/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei enään vaativia leikkauksia tai elinsiirtoja?

Julkinen erikoissairaanhoito kuule hoitaa sinun munuaisen vaihdon tai suolileikkauksen, onneksi. Se on ainoa mikä tässä maassa toimii kunnolla. Perusterveydenhuolto se suurin ongelma kohta.

Vierailija
52/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun muualla ja maksan terveysvakuutuksesta reippaan summan vuodessa. Yksityinen lääkäri on osaavampi ja ei tarvitse juurikaan jonotella.

Vierailija
53/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan h*lvetin suuri kiitos niille jotka käy yksityisellä. Julkiselle on kerta kaikkiaan mahdotonta saada kaikki kansalaiset hyvässä ajassa, mahdotonta! Todella hienoa, että porukka käyttöä yksityisiä koska julkinen on todella ylikuormittunut!!

Vierailija
54/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pääsen Mehiläiseen samana päivänä. Ilmaiselle terveyskeskuslääkärille olisin saanut ajan 3 viikon kuluttua.

Vierailija
55/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen erikoissairaanhoito on Suomessa aivan huippulaadukasta. Erikoissairaanhoidossa asiat sujuu kuin tanssi. Siksi julkisen mollaaminen harmittaa, koska erikoissairaanhoidossa kaikki sujuu aina niin upeasti ja julkistahan sekin on.

Ongelma on PERUSTERVEYDENHUOLTO.

Vierailija
56/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä vähän pettynyt yksityisten tapaan toimia parina viimekertana, toinen oli gynellä, toinen silmälääkärillä. Joo ajan saa helposti ja siihen kohtaan kun haluaa. Onhan se asiantuntevaa, mutta vähintään 150 e menee joka kerta yksityisellä, vaikka laskevat hinnan alakanttiin kun ei ole vakuutusta (minkä aina kysyvät erikseen). Mutta jostain syystä eivät halua käyttää Kantaa, seliseli meidän tietokonesysteemit ei toimi, seliseli tunnukset unohtu.. Sit olet saanut sanallisen selityksen ja ehkä jonkun reseptin, mutta mitään lausuntoa/todistusta tutkimuksista tai sen hetkisestä tilanteesta ei jää mihinkään, niin kyllä vähän mietit että olipahan kallis resepti. 

Vierailija
57/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin tässä on todettu, julkisen puolen erikoissairaanhoito on minunkin kokemusten perusteella hyvää ellei erinomaista. Terkkarit ovat sitten hanurista. Toki sielläkin laatu vaihtelee jos sattuu saamaan hyvän lääkärin niin sekin voi toimia. Sinne on vaan niin nihkeää se pääsy ja kaikenmaailman ulkomaanelävät sitten hoonolla soomella solkkaavat. En epäile lääkärintaitoja mutta olisi kiva tällaisissa tilanteissa tulla ymmärretyksi. Myös lähetteitä saa nihkeästi. Kannattaakin mennä yksityislääkäriin niin saa helpommin lähetteen. Itse olen työtön mutta on säästöjä joten voin käydä yksityisellä.

Vierailija
58/59 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan h*lvetin suuri kiitos niille jotka käy yksityisellä. Julkiselle on kerta kaikkiaan mahdotonta saada kaikki kansalaiset hyvässä ajassa, mahdotonta! Todella hienoa, että porukka käyttöä yksityisiä koska julkinen on todella ylikuormittunut!!

No kuule ei ole kysymys siitä, että käyttäisi yksityistä jotenkin "huvikseen" tai jättääkseen aikoja (mitä aikoja? :DD) muille "köyhemmille". Itseni on yksinkertaisesti pakko käyttää yksityistä, jos haluan säilyä toimintakykyisenä. Rahaa on niukasti, vakuutusta en saa, koska krooninen sairaus on jo. Se satanen sille yksityiselle on vain pakko jostain löytää. Uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin, onneksi olen aikanaan suosinut klassista laatua, niin en ihan vielä kassialamalta näytä. Päällepäin ei varmaan monikaan osaisi arvata, millaisessa ahdingossa olen sairauden aiheuttamien kulujen kanssa. Enkä varmaan ole ainoa. Julkinen puoli on suuri vitsi, joka naurattaisi jos ei oikeasti itkettäisi.

Vierailija
59/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että tämäkin keskustelu taas vähän herättäis miettimään omaa terveyskäyttäytymistä. Tupakointi, liikunta, ruokavalio, alkoholi. Kun tuntuu niitä sairauksia ihmisille tulevan muutenkin, ilman että varta vasten yritetään.

Sopii suuttua, ei haittaa. Tiedän, että voi mennä iholle, jos ei pidä kunnostaan huolta. Ei ole kuitenkaan liian myöhäistä aloittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän