Miksi käyt yksityisellä lääkärillä kun julkisella se ei maksaisi kun murto-osan?
Kommentit (59)
Julkiselta lähetetään automaattisesti 3 kuukaudeksi odottamaan kuolemaa tutkimatta. Jos 3 kuukaudessa ei kuole niin sitten laittavat hoitojonoon.
Raha. Laskeppa joskus kokonaiskulut.
Tampere, hammashoito:
Hampaasta lohkesi paikka vieden puolet lopusta hampaasta mennessään. Särky jatkuva 24/7.
1. Kerta, julkinen:
Jonotin ajanvaraukseen 3,5 tuntia (maksullinen). Sain tarkastuskäynnin reilun 3 kk päähän suuhygienistille, jonka jälkeen voin hakea lääkäriaikaa. 2 vko myöhemmin ajoin acutaan, kun puski jo haisevaa mätää. Sain ensiavun ja kiireajan viikon päähän. Kokonaiskulut (2*poli,2*röntgen,2*puudutus,antibiootit, särkylääkkeet, puhelinkulut, yms): Lisäksi 1 palkaton vapaa pv, hammaslääkäri ei ole akuutti sairaslomaan oikeuttava sairaus:
298,-
2.kerta, yksityinen::
Jonotin puhelimessa 6 min., aika samalle illalle. Röntgen, puudutus, paikkaus, antibiootteja ei tarvittu, kun hoidettiin ajoissa. Kokonaiskulut:
178,-
No ikävä kyllä täällä päin julkiset lääkärit ovat ulkomaalaisia ja puhuvat huonoa suomea, jota en ymmärrä. Menen yksityiselle, koska haluan ymmärtää mitä lääkäri sanoo. Nuo ulkomaalaiset on varmaan yhtä ammattitaitoisia, mutta kun en ymmärrä heidän puhetta niin en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa murto-osaa, kun työnantaja maksaa kaiken?
Mikään ei ole ilmaista,kyllä se ihan palkoissa näkyy vai meinasitko että työnantaja ihan hyvää hyvyyttään maksaa omistaan lääkärien laskut,enkä nyt meinaa että näkyy vähennyksenä palkkanauhassa
Työnantaja tarjoaa lakisääteistä parempaa terveyspalvelua omaa etuaan ajatellen, eivät hyvää hyvyyttään. Se laskee, että siitä kannattaa maksaa ylimääräistä, että seimerkiksi minä sairastan vähemmän ja teen tuottavaa työtä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap sun tekosyysi jonottaa julkiselle kun yksityiselle pääsee heti?Pihiys?
Miksi se loistava yksityinen sitten työntää ihmiset julkiselle?
Miksi se loistava yksityinen ei tee isoja leikkauksia kuten avosydän, elinsiirrot, vaikeat palovammat? Miksi se yksityinen ei hoida vaikeita syöpiä?
Eikun on kiva operoida nyrjähtäneen nilkan, luomen poiston kanssa.
Yksityisen (funktionaalinen lääketiede) puoleen olen kääntynyt silloin kun olen kärsinyt vaivasta jota länsimainen lääketiede ei edes tunnusta olevan olemassa (hiivasyndrooma/dysbioosi). Tällaiseen vaivaan ei silloin tutkimuksia/hoitoa julkisella saa ja mm. 6kk jatkuneeseen hoitoon reagoimattomaan alapään hiivatulehdukseen tk-lääkäri vaan kohauttelee hartioitaan ja sanoo että kyllä naisten alapään hiivat paranee aina sillä canestenilla.
Lahti. Kunnalliseen hammashoitoon on ollut vuosien ajan aivan käsittämättömät jonot. Haluan pitää hyvää huolta hampaistani vaikka se maksaakin.
Kun julkiselle menee niin lääkärit vähän tökkii sua/vilkasee ja muka tietää diagnoosin. Määrää jotai antibioottii jota et edes tarvitsisi ja immuunisysteemisi romahtaa.
TAI
Eivät usko kun kuvailet jotai viikkoja polvessa ollutta kipua, kattovat päästä varpaisiin... määräävät jonkun hiton ihmerasvan joka maksaa 50e ja joka ei saa aikaan hevonpeffaa... näin hienoja sanoja käyttäen.
Mielestä se kustannusero ei edes nykyään ole mikään järin suuri, ainakaan kotikaupungissani Espoossa, jossa halvin (?) yksityinen lääkäriasema velottaa peruskäynnistä ~35 €. Kun sairauden pääsee hoidattamaan heti, voi olla, että yksityinen tulee jopa halvemmaksi. Vrt. sairaus mahdollisesti pahenee jonottaessa kunnalliseen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap sun tekosyysi jonottaa julkiselle kun yksityiselle pääsee heti?Pihiys?
Miksi se loistava yksityinen sitten työntää ihmiset julkiselle?
Miksi se loistava yksityinen ei tee isoja leikkauksia kuten avosydän, elinsiirrot, vaikeat palovammat? Miksi se yksityinen ei hoida vaikeita syöpiä?
Eikun on kiva operoida nyrjähtäneen nilkan, luomen poiston kanssa.
Kyllä sitä syöpähoitoa saa yksityiselläkin, jos on varaa maksaa. Ei mulla ainakaan ole julkisen puolen hoidoista pahaa sanottavaa. Ainoa vaan, että sinne hoitoon on niin s**tanan vaikea päästä. Julkisella kävin kolme kertaa gynellä ja aina tyrkättiin hiivalääkkeet kouraan ilman tutkimuksia. Vasta yksityiseltä gyneltä sain kunnon tutkimukset ja lähetteen julkiselle oikeaan hoitoon naistentautien polille.
Työterveyshuolto + lisäksi "omillakin asioilla" haluan voida mennä kun itselle sopii. Olen onnekas kun yksityinen käynti ei kaada talouttani, koen että joku tarvitsevampi käyttäköön mieluusti sen julkisen puolen ajan. Soten myötä en kyllä tiedä mitä tapahtuu (tokko kukaan)...
Mulla oli ollu lonkka kipeä 3 kuukautta, menin julkiselle. Sain vastaukseksi että SEURATAAN TILANNETTA ja kysyttiin et kirjotetaanko joku kipulääke :D:D:D:D:D Lonkkaa tutkittiin kokonaiset 5 minuuttia. Juu ei kannattanut odottaa montaa viikkoa. Ei siellä ole kenellekään aikaa eikä kiinnostusta. Kunhan vaan saadaan mahdollisimman monta potilasta käytyä läpi nii hyvä tulee....
Helppo ajanvaraus netissä, ajan saa melkein ihan koska vaan haluaa. Lääkäri on ajoissa ja saan valita suomalaisen naislääkärin, mikä on itselleni mieluisin vaihtoehto. Tarvittavat kokeet otetaan heti, lääkäri katsoo ne samantien. Lääkäri on ystävällinen, asiantunteva, ja hänellä on aikaa keskittyä asiaani.
Olen harvoin niin sairaana että tarvisin lääkäriä, ja sairauskuluvakuutuksessani on 100€ omavastuu. Maksan sen mielelläni jotta saan nuo yllä luetellut asiat.
Olen tällä hetkellä jatko-opiskelija ja osa-aikaisesti töissä, joten työterveyshuoltoa ei ole. En tosin käyttänyt sitä silloinkaan kun olin töissä kokopäiväisesti, sillä olen ammatiltani hoitaja ja töissä julkisen puolen terveydenhuollossa. Siinäkin yksi syy miksi itse asioin muualla.
Tampereella ei pääse julkisella puolella lääkäriin. Yksityiselle saan samalle päivälle haluamani ajan, jonka voin varata vielä mukavasti netissä. Miksi odottaisin viikko- tai kuukausitolkulla, että pääsen lääkäriin/hoitajalle?
Vierailija kirjoitti:
Helppo ajanvaraus netissä, ajan saa melkein ihan koska vaan haluaa. Lääkäri on ajoissa ja saan valita suomalaisen naislääkärin, mikä on itselleni mieluisin vaihtoehto. Tarvittavat kokeet otetaan heti, lääkäri katsoo ne samantien. Lääkäri on ystävällinen, asiantunteva, ja hänellä on aikaa keskittyä asiaani.
Olen harvoin niin sairaana että tarvisin lääkäriä, ja sairauskuluvakuutuksessani on 100€ omavastuu. Maksan sen mielelläni jotta saan nuo yllä luetellut asiat.
Olen tällä hetkellä jatko-opiskelija ja osa-aikaisesti töissä, joten työterveyshuoltoa ei ole. En tosin käyttänyt sitä silloinkaan kun olin töissä kokopäiväisesti, sillä olen ammatiltani hoitaja ja töissä julkisen puolen terveydenhuollossa. Siinäkin yksi syy miksi itse asioin muualla.
Lisään vielä että miehelläni on todella kattava työterveyshuolto johon kuuluu kaikki mahdollinen hammashoitoa ja fysioterapiaa myöden Terveystalossa, samassa paikassa missä itse käyn vakuutuksellani tarpeen vaatiessa. Myös lapsella on vakuutus, jota tosin ei ole koskaan vielä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa murto-osaa, kun työnantaja maksaa kaiken?
Mikään ei ole ilmaista,kyllä se ihan palkoissa näkyy vai meinasitko että työnantaja ihan hyvää hyvyyttään maksaa omistaan lääkärien laskut,enkä nyt meinaa että näkyy vähennyksenä palkkanauhassa
No eipä meillä työnantaja maksaisi sen isompaa palkkaa, vaikka käyttäisinkin työterveyshuollon sijaan julkista .
Vierailija kirjoitti:
Kysyn nyt tähän samaan ketjuun. Maksaako työnantaja kaikki työterveysasemalla tulleet kulut vai maksaako työntekijä jonkin summan käynnistä?
Vaihteleeko tämä työnantajien mukaan?
Oma työnantajani maksaa kaiken.
Minulla on varaa maksaa laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan fine, että ne joilla ei ole varaa maksaa terveyspalveluista käyttävät julkista, mutta jos jonkun kukkaro kestää käydä yksityisellä, niin mielellään menkööt he sinne..
Nyt unohdat kyllä sen tärkeän seikan että nuo hyvävaraiset maksavat aivan tolkuttomia määriä veroja kaupungin kassaan. Ja miksihän? No siksi että niille verovaroille kuuluu saada vastinetta palveluiden muodossa!
Kuka taulapää maksaisi vuosikymmeniä isoja veroja rikkaana eikä käyttäisi ollenkaan palveluita joihin on oikeutettu, jos ei ole siis kiireellisestä asiasta kyse?
Mitä :D Eikö otstikon ennemminkin pitäisi olla mikä on tekosyysi kuormittaa julkista, jos on varaa yksityiseenkin.. Tosin kyllähän kaikilla veronmaksajilla on oikeus käydä julkisilla. Olenko nyt jotenkin pahakin elitisti joka yksityisellä käydessään jotenkin loukkaa sinua?