Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Tämä kassa menee juuri nyt kiinni" .. Ja olet juuri nostanut ostokset hihnalle. Onko tuollainen edes laillista?!

Vierailija
02.05.2018 |

Tuntuu ihan asiakkaan nöyryyttämiseltä. Odotetaan, että saa korin varmasti tyhjennyttyä hihnalle ja sitten ilmoitetaan että sori mä suljen.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen työntekijän pitäisi palkatta jäädä vetelemään ostoksiasi? :D

Voi juma." mää oon täälä vain töissä" asenbe saa kyllä aivokapsiteetin kutistumaan.

Mites olisi ennakointi? :) :0

Yleensä olen nähnyt, että se läpyskä laitetaan sinne kassan päähän ja ilmoitetaan ajoissa, mistä menee jono poikki ja kassa lähtee tauolle. Se on sitä ennakointia.

Vierailija
22/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapahtunut minulle ikinä. Sen sijaan useitakin kertoja kassa on ojentanut sen kyltin ja kehottanut antamaan eteenpäin viimeiselle jonossa. Jos siinä jonossa on ihmisiä kuulokkeet päässä ja visusti kaikkea katsekontaktia vältellen, niin tehtävä huomattavasti vaikeutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran laittamaan kolme kylttiä koska vaikka odotin viimeisen asiakkaan jonosta asti niin silti jengiä vaan lappaa kassalle. Kerran oli jo kassaporttikin suljettu ja silti joku tuli siihen sitä rynkyttämään. Ei auta kyltti, ei portti eikä sanominen, mitä vielä?

T. Lidlin kassa

Vierailija
24/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kassa lopettaa, toinen saapuu. Kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
25/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kassojen laittavan sen läpyskän nimenomaan ostoksensa hihnalle laittaneen asiakkaan jälkeen. Eli se viimeinen asiakas palvellaan vielä loppuun. Kassojen työaika ei voi loppua 21.00 ja jos näin on niin on kassan oma vika, jos ei osaa laittaa suljettu-läpyskää vaikka 20min ennen kassalle kun työvuoronsa päättyy.

Vierailija
26/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kanssa kerran tehty noin. Ei voinut sanoa kassa mitään, ennenku olin laittanu kaikki ostokset hihnalle. Tiedätkö mitä tein. Toivotin hyvää iltaa ja läksin ilman ostoksia. Siinäpähän jäi suu auki kassa.

Seuraavassa kaupassa oli parempi palvelu.

Olen tehnyt saman. Ladoin kärryllisen tavaraa hinalle ja kun vuoroni tuli, kassa totesi, että hän sulkee nyt tämän kassan. Jätin tavarat siihen, hymyilin kauniisti ja toivotin hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
27/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksien mukaan kassa on aina antanut sen suljettu-kapulan ja sanoo, että ottaa sen hetkisen jonon kokonaan. Ei olisi hämminkiä, mutta viesti harvoin menee jonon perälle, kun asiakkaat ei uskalla kommunikoida keskenään, jos jonon loppu ei ole kuullut mitä kassa sanoo..

Mutta tässäkin tapauksessa poikkeus varmaan vahvistaa säännön.

Vierailija
28/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuulutettiin että kassa 3 aukeaa, voitte laittaa ostokset hihnalle. Minähän laitoin. Avaamisen kanssa olikin jotain häikkää ja se olikin sitten kassa 2 joka avautui. No kerättyäni harmissani isot ostokset takaisin kärryyn olisin jäänyt pitkän jonon viimeiseksi. Nostin kyllä sellaisen metakan että pääsin ohittamaan jonon. Sanoin että joku tolkku tässäkin on oltava, kun kuulutus ei pitänyt paikkaansa.

Ärsyttää myös se, jos on pitkät jonot ja uusi kassa avataan, sieltähän ne jonon hänniltä ryntää ensimmäisiksi. Fiksu kassa sanoo että seuraava jonosta olkaa hyvä. Reilu peli olisi oltava jonottamisessakin.

Vierailija
29/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kanssa kerran tehty noin. Ei voinut sanoa kassa mitään, ennenku olin laittanu kaikki ostokset hihnalle. Tiedätkö mitä tein. Toivotin hyvää iltaa ja läksin ilman ostoksia. Siinäpähän jäi suu auki kassa.

Seuraavassa kaupassa oli parempi palvelu.

Olen tehnyt saman. Ladoin kärryllisen tavaraa hinalle ja kun vuoroni tuli, kassa totesi, että hän sulkee nyt tämän kassan. Jätin tavarat siihen, hymyilin kauniisti ja toivotin hyvää päivänjatkoa.

No mitäpä muutakaan siinä voisi tehdä?

Vierailija
30/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen työntekijän pitäisi palkatta jäädä vetelemään ostoksiasi? :D

Ei, kun sen työntekijän pitäisi ennakoida vähän.

Miten?

Vierailija
31/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillista 😂😂😂😂😂

Samat sanat (hymiöt). Laillista! Onko kyseessä siis kassan laiton sulkeminen vaiko laiton uhkaus kassan sulkemisesta?

Aikamoinen lakikokoelma pitäisi olla, jos kaiken maailman asiat pitäisi lailla määritellä.

Pykälän 154784778 asetuksen 6545788 mukaan kassahenkilö ei saa sulkea kassaa ilmoittamatta sitä ensin kolmena kappaleena puolta tuntia ennen asiakkaan kassaa lähestyessä. Ei edes hätätapauksessa (esim. kassahenkilön vessahätätapauksessa).

Vierailija
32/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ruikuttajat kaikki joutoakkoja eli ilman työaikaa (ja työpaikkaa)? Jos olette töissä ja teillä on työaika, niin kuinka halukkaasti jatkatte töitänne, vaikka pitäisi jo olla kotiin menossa. Hyvä palvelu on tietysti hyvää palvelua, mutta kaikella on kuitenkin rajansa. Teidän haukkumassanne Lidlissä on muuten tapana kuuluttaa, jos jokin kassa aukeaa tai sulkeutuu. Olisi varmaan hyvä juttu myös muissa kaupoissa.

Vierailija
33/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmehommaa123 kirjoitti:

sama  tanssiravintolassa menet hakemaan naista tanssille niin se kertoo että mä juttelen nyt kaverin kanssa, miksei niitä juttuja kerrottu jo kotona, mikä oli se pointti tulla tanssipaikkaan?

Kyllä tuokin on täysin laitonta. Laissa on määriteltävä, mitä tanssiravintolassa saa puhua vai saako puhua lainkaan. Varsinkaan kaverin kanssa.

Vierailija
34/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kassa lopettaa, toinen saapuu. Kaikki tyytyväisiä.

Ei kun vaatimaan tuotteiden hintaan tuntuvat korotukset, että saadaan pidettyä kaikki kassat miehitettynä koko ajan.

Vierailija
35/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekös, että me kassat nauramme paskaset naurut teidän mielenosoituksillenne...

Vierailija
36/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin kerran noin,  työpäivän jälkeen väsyneenä ostoksilla, täysi ostokärry  ja viimeisen tuotteen  kun olin saanut kassahihnalle nostettua, niin myyjätyttö suvaitsee mulkaista minua vahvasti meikatuilla silmillään ja ilmoittaa että kassa on suljettu.  Suutuin niin, että jätin tuotteet siihen myyjän ihmeteltäväksi ja ajoin mäkkärin kautta kotiin.

Siis oisko ne tuotteet voinut silti ostaa tai viedä itse takaisin, vai mitä myyjällä oli tuossa ihmettelemistä?

Vierailija
37/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekös, että me kassat nauramme paskaset naurut teidän mielenosoituksillenne...

No siinähän naurat ja keräät ostoksia hihnalta ja viet takas hyllyyn ylitöinä :D

Vierailija
38/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin kerran noin,  työpäivän jälkeen väsyneenä ostoksilla, täysi ostokärry  ja viimeisen tuotteen  kun olin saanut kassahihnalle nostettua, niin myyjätyttö suvaitsee mulkaista minua vahvasti meikatuilla silmillään ja ilmoittaa että kassa on suljettu.  Suutuin niin, että jätin tuotteet siihen myyjän ihmeteltäväksi ja ajoin mäkkärin kautta kotiin.

Siis oisko ne tuotteet voinut silti ostaa tai viedä itse takaisin, vai mitä myyjällä oli tuossa ihmettelemistä?

Oletko joku lapanen vai?

Vierailija
39/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa tässä muutaman kerran niinkin, että se kassa sulkeutuu-läpyskä vai mikä se keltainen kolmio nyt onkaan nimeltään, siirtyili jonoon tulevien mukana taaksepäin, eli asiakkaat vaan tunkivat jonoon, vaikka kassa oli hyvissä ajoin sen läpyskän pyytänyt jonossa silloin viimeisenäolevan laittamaan hihnan päätyyn. Tuollaiset tilanteet ovat kyllä pelkkää itsekkyyttä asiakkailta. Kassa sitten kysyi yhdeltä jonoon tunkevalta naiselta, että miksi tulit jonoon vaikka näet sen kyltin, niin vastaus oli tietenkin, että mulla on niin kiire, oli pitkä työpäivä jne. eli me, myself and I oli taas se tärkein, muista viis.

Vierailija
40/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän naurat ja keräät ostoksia hihnalta ja viet takas hyllyyn ylitöinä :D

Väärin! En todellakaan vie, jätän kylmän viileesti ne siihen ja lähden kotiin.

Näin olen tehnyt ja tulen tekemään jatkossakin.