Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Tämä kassa menee juuri nyt kiinni" .. Ja olet juuri nostanut ostokset hihnalle. Onko tuollainen edes laillista?!

Vierailija
02.05.2018 |

Tuntuu ihan asiakkaan nöyryyttämiseltä. Odotetaan, että saa korin varmasti tyhjennyttyä hihnalle ja sitten ilmoitetaan että sori mä suljen.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen työntekijän pitäisi palkatta jäädä vetelemään ostoksiasi? :D

Vielä sen viidennenkin...eli kassa on saattanut joustaa jo useamman asiakkaan kohdalla. Johonkin se raja on vaan vedettävä.

Ei muiden kohdalla tarvitse joustaa kunhan joustaa minun kohdallani.

Näinhän tämä logiikka tällä palstalla toimii unohtamatta tietenkään sitä, että juuri minun ei tarvitse joustaa toiseen suuntaan.

Vierailija
62/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se työntekijän ruokatauko on ihan laillinen. Ja lain mukaan pakko pitääkin. Ja jos työnantaja on määrännyt työpäivän päättymiselle ajankohdan, ei sitä asiakkaatkaan voi muuksi muuttaa.

Eniten v*tuttaa kuitenkin ne ihmiset, jotka vitsailevat että jaksoit sitten tulla töihin, kun tulet hiestä märkänä purkamasta kassalle lyhentämään jonoja. Pahimmillaan juokset talon toisesta päästä, ja ihmiset naputtaa kassalla, että kuinka vasta nyt tulit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se työntekijän ruokatauko on ihan laillinen. Ja lain mukaan pakko pitääkin. Ja jos työnantaja on määrännyt työpäivän päättymiselle ajankohdan, ei sitä asiakkaatkaan voi muuksi muuttaa.

Eniten v*tuttaa kuitenkin ne ihmiset, jotka vitsailevat että jaksoit sitten tulla töihin, kun tulet hiestä märkänä purkamasta kassalle lyhentämään jonoja. Pahimmillaan juokset talon toisesta päästä, ja ihmiset naputtaa kassalla, että kuinka vasta nyt tulit. 

Lopettakaa nyt jumankeuta se hiki päässä juokseminen!!!

64/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekös, että me kassat nauramme paskaset naurut teidän mielenosoituksillenne...

Työnilo on ilmaista lystiä. Naurakaa ihan vapaasti.

Itse en ole tuollaiseen törmännyt, että kassa kieltäytyy myymästä, jos ostokset ovat liukuhihnalla. Suljettu-kyltin olen ojentanut jonon viimeiselle kassan pyynnöstä.

Vierailija
65/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin kerran noin,  työpäivän jälkeen väsyneenä ostoksilla, täysi ostokärry  ja viimeisen tuotteen  kun olin saanut kassahihnalle nostettua, niin myyjätyttö suvaitsee mulkaista minua vahvasti meikatuilla silmillään ja ilmoittaa että kassa on suljettu.  Suutuin niin, että jätin tuotteet siihen myyjän ihmeteltäväksi ja ajoin mäkkärin kautta kotiin.

Siis oisko ne tuotteet voinut silti ostaa tai viedä itse takaisin, vai mitä myyjällä oli tuossa ihmettelemistä?

Oletko joku lapanen vai?

Ymmärsit(te) väärin. Täällä oli jotkut kirjottanu, miten he jättää kassan suu auki ihmettelemään kassalle jääneitä tuotteita. Jos asiakas on jo laittanu tuotteet hihnalle ja kassa sanoo, että sulkee kassan, niin eikö hän itsekin oleta tuotteiden jäävän hihnalle eikä ihmettele, jos asiakas jättää ne siihen? Mutta nuo kirjoittajat sai sen kuulostamaan siltä, että olisivat näpäyttäneet kassaa toimimalla vastoin odotuksia. Mitä he LUULIVAT kassan odottavan asiakkaan niille tuotteille tekevän, kun ostaa ei ilmeisesti saa, joten odottaako kassa, että asiakas alkaa itse viedä niitä takaisin hyllyyn, vaikka kauppa ollaan sulkemassa?

Vierailija
66/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kummaa porukkaa kun työttömille ei kassatyö kelpaa.Ei kun leikkuri heiluun vaan.

Vierailija
67/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekös, että me kassat nauramme paskaset naurut teidän mielenosoituksillenne...

No siinähän naurat ja keräät ostoksia hihnalta ja viet takas hyllyyn ylitöinä :D

Väärin! En todellakaan vie, jätän kylmän viileesti ne siihen ja lähden kotiin.

Näin olen tehnyt ja tulen tekemään jatkossakin.

Sun pomos ne vissiin sitten kerää?

Sitä vartenhan se on töissä. Ei paperinpyörittelyssä koko päivää mene, tykkää keräillä hihnoilta asiakkaiden jättämiä tavaroita.

Mitä ilmeisemmin tykkää, jos mielummin tekee noin kun hommaa kauppaan kassa suljetaan-kylttejä.

Vierailija
68/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin kerran noin,  työpäivän jälkeen väsyneenä ostoksilla, täysi ostokärry  ja viimeisen tuotteen  kun olin saanut kassahihnalle nostettua, niin myyjätyttö suvaitsee mulkaista minua vahvasti meikatuilla silmillään ja ilmoittaa että kassa on suljettu.  Suutuin niin, että jätin tuotteet siihen myyjän ihmeteltäväksi ja ajoin mäkkärin kautta kotiin.

Siis oisko ne tuotteet voinut silti ostaa tai viedä itse takaisin, vai mitä myyjällä oli tuossa ihmettelemistä?

Oletko joku lapanen vai?

Ymmärsit(te) väärin. Täällä oli jotkut kirjottanu, miten he jättää kassan suu auki ihmettelemään kassalle jääneitä tuotteita. Jos asiakas on jo laittanu tuotteet hihnalle ja kassa sanoo, että sulkee kassan, niin eikö hän itsekin oleta tuotteiden jäävän hihnalle eikä ihmettele, jos asiakas jättää ne siihen? Mutta nuo kirjoittajat sai sen kuulostamaan siltä, että olisivat näpäyttäneet kassaa toimimalla vastoin odotuksia. Mitä he LUULIVAT kassan odottavan asiakkaan niille tuotteille tekevän, kun ostaa ei ilmeisesti saa, joten odottaako kassa, että asiakas alkaa itse viedä niitä takaisin hyllyyn, vaikka kauppa ollaan sulkemassa?

Mun odotettiin vähän vastaavassa tilanteessa keräävän kamat ja menevän toiselle kassalle jonottamaan taas jonon perään.

Vierailija
69/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika törkeää. Kassansulkemislätkän voi ojentaa viimeiselle asiakkaalle, joka laittaa sen hihnan päähän, jotta jonoon pyrkivät sen näkevät. Samoin asiakkaille voi huikkia, että kassaa ollaan sulkemassa, enää ei voi tulla tänne.

Jos joku siitä huolimatta alkaa latoa ostoksia hihnalle, niin jääköön palvelematta.

Tuollaisessa tilanteessa minäkin saattaisin jättää kamat siihen.

Näin se kyllä on oman kokemukseni mukaan aina mennyt. Eihän siinä ole mitään järkeä, että lätkäistään kyltti vasta sitten kun ostokset on jo purettu kassalle. Ettei nyt vaan ole kyse siitä, että on selailtu vaikka puhelinta samalla eikä ole huomioitu että kassan sulkemisesta on ilmoitettu jo aiemmin..

Vierailija
70/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh! Jos on pitkät jonot, niin eihän se kassa saa ikinä suljettua sitä kassaa.

Luuletteko, että ne kassat huvikseen on siellä, kyllä jokainen haluaa lähteä kotiin työajan loputtua.

Meillä kun kello 21.00, ovi pamahtaa kiinni, vaikka joku olisi juuri tulossa sisään.

Niin miten nämä sulkemisajat onnistuvat kaupoissa,onko siellä joka ilta valopäitä hidastelemassa tahallaan?

Vierailija
71/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa saa valita asiakkaansa ihan vapaasti ja pitää liikkeen auki ja kiinni milloin huvittaa. Vaikka ovessa lukisi mitä. Eli on ihan laillista.

Vierailija
72/72 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa tässä muutaman kerran niinkin, että se kassa sulkeutuu-läpyskä vai mikä se keltainen kolmio nyt onkaan nimeltään, siirtyili jonoon tulevien mukana taaksepäin, eli asiakkaat vaan tunkivat jonoon, vaikka kassa oli hyvissä ajoin sen läpyskän pyytänyt jonossa silloin viimeisenäolevan laittamaan hihnan päätyyn. Tuollaiset tilanteet ovat kyllä pelkkää itsekkyyttä asiakkailta. Kassa sitten kysyi yhdeltä jonoon tunkevalta naiselta, että miksi tulit jonoon vaikka näet sen kyltin, niin vastaus oli tietenkin, että mulla on niin kiire, oli pitkä työpäivä jne. eli me, myself and I oli taas se tärkein, muista viis.

Asikkaidenko pitää huolehtia kassan lopetusrutiineista? Meidän kaupassa joku henkilökunnasta tulee seisomaan jonon perään ja katsoo ettei jonoon tule uusia asiakkaita.