Ero lähellä, puolison teot hämmentää
Vaimo petti, kertoi heti perään ja halusi jatkaa. Emmin pitkään mutta suostuin yrittämään uutta alkua
Jokin muuttui viime viikolla. Puoliso ei osaa kertoa että mikä. Asiasta on yritetty monta kertaa puhua. Vastauksia ei ole. Hän ajattelee enemmän eroa kuin yhteenjäämistä ja sanoo että kaikki on niin vaikeaa.
Näkee yhteisen tulevaisuuden mutta matkalla on liikaa esteitä ja ettemme hänen mielestään pysty aloittamaan tyhjältä pöydältä
Olen yrittänyt puhua käytännön järjestelyistä, lapsista, asunnon myymisestä jne. Puoliso ei halua näistä puhua. Ei yhtään. Yritän yksikseni valmistautua eroon ja järjestellä asioita.
Puhumisen sijaan hän käpertyy jatkuvasti kainaloon, halii, seksiä on aamuin illoin (minun aloitteesta, hän on heti täysillä mukana)
Kaikki on yksilöitä mutta kai tietyt ajatusmallit kaikilla ovat kriiseissä? En ymmärrä mitä vaimon käytös on?
Oletan että yrittää hetken ”parantaa” minua että kestän eron ja kerää samalla itselleen voimia
Kommentit (51)
Tuli mieleen kysymys, että miten tulit menneeksi psykologille?
Päätitkö yhtäkkiä vain muuten vain lähteä kehittämään itseäsi, vai oliko siihen ulkopuolinen sysäys? Olet selvsti ollut henkisesti väkivaltainen, oletko ollut myös fyysisesti väkivaltainen? Oletko tehnyt rikoksen? Tai onko joku terveydenhuollosta tms ulkopuolinen ohjannut sinut terapiaan, mistä syystä? Tuli vaikutelma näet, että olet huomannut tuon henkisesti väkivaltaisen puolesi vasta oltuasi siellä terapiassa, etkä ennen sitä, joten se ei liene ollut syy lähteä ammattilaisen pakeille.
Tottakai tuo sinun henkinen vaimosi alistaminen on syy siihen, että hän on yrittänyt tukeutua toiseen mmieheen ja hakea sit
kautta ulospääsyä tilanteeseen. Kirjoitit ylempänä vähän oudosti, ihan kuin et tietäisi syytä vaimon pettämiseen ja olettavasi sen olevan "joku muu" kuin seksi tai kotityöt. Mutta näin ulkopuoliselle se on aivan selvä, mikä syy on.
En oikein ymmärrä tätä aloitusta. AP kertoo että vaimo petti ja sitten ap vatvoo että miksiköhän vaimo käyttäytyy nyt kummallisesti ja mitäköhän vaimo mahtaa haluta.
Mitä sinä ap itse haluat? Keskity siihen äläkä vaimon haluamisten vatvomiseen. Jos minä olisin sinä, niin jättäisin petturin. En hyväksy pettämistä enkä aio antaa anteeksi pettämistä. Jos pettää kerran niin pettää toisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein eikä tervettä yrittää määräillä ja kontrolloida toisen elämää noin. Sinulla ei ole parempaa tietoa siitä, millainen elämä toiselle on hyväksi kuin mitä toinen itse ajattrlee.
On väärin estää puolisoa opiskelemasta ammattia ja toteuttamasta unrlmiaan.
On vaimon kannslta parempi, että eroatte heti.
Ei ole kyse siitä etten haluaisi hänen opiskelevan tai toteuttavan haaveitaan. Hän on tehnyt sitä koko yhdessäoloajan eikä siinä ole ongelmaa. Kyse on tämän hetken taloudellisista realiteeteista ja perheestä kokonaisuutena.
Jos talous on +-0 nykytilanteessa niin miten silloin voi muuttaa muualle asumaan? Millä maksetaan opiskelukaupungin asunnon vuokra? Miten katetaan palkkatyöstä tuleva tulokato kun toinen siirtyy opiskelemaan? Miten lapset pärjäävät ilman äitiään? Minä pärjään kyllä
Vaimolla on nyt kolme iltaharrastusta ja työ joka syö lisäksi yhden illan. Lapset kärsivät kun eivät näe äitiään arkisin.
Ei toista omista tai kontrolloida mutta silloin kun ollaan symbioosi niin kaikki on otettava huomioon
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein eikä tervettä yrittää määräillä ja kontrolloida toisen elämää noin. Sinulla ei ole parempaa tietoa siitä, millainen elämä toiselle on hyväksi kuin mitä toinen itse ajattrlee.
On vaimon kannslta parempi, että eroatte heti.
Ei ole kyse siitä etten haluaisi hänen opiskelevan tai toteuttavan haaveitaan. Hän on tehnyt sitä koko yhdessäoloajan eikä siinä ole ongelmaa. Kyse on tämän hetken taloudellisista realiteeteista ja perheestä kokonaisuutena.
Jos talous on +-0 nykytilanteessa niin miten silloin voi muuttaa muualle asumaan? Millä maksetaan opiskelukaupungin asunnon vuokra? Miten katetaan palkkatyöstä tuleva tulokato kun toinen siirtyy opiskelemaan? Miten lapset pärjäävät ilman äitiään? Minä pärjään kyllä
Vaimolla on nyt kolme iltaharrastusta ja työ joka syö lisäksi yhden illan. Lapset kärsivät kun eivät näe äitiään arkisin.
Ei toista omista tai kontrolloida mutta silloin kun ollaan symbioosi niin kaikki on otettava huomioon
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tätä aloitusta. AP kertoo että vaimo petti ja sitten ap vatvoo että miksiköhän vaimo käyttäytyy nyt kummallisesti ja mitäköhän vaimo mahtaa haluta.
Mitä sinä ap itse haluat? Keskity siihen äläkä vaimon haluamisten vatvomiseen. Jos minä olisin sinä, niin jättäisin petturin. En hyväksy pettämistä enkä aio antaa anteeksi pettämistä. Jos pettää kerran niin pettää toisen.
Tilanne on monimutkaisempi. Ketjusta on käynyt ilmi, että ap on ollut henkisesti väkivaltainen ja alistava vaimoa kohtaan. Ap on myös terapiassa jostain syystä. Hän kertoo itse "lokeroivansa" tuntritaan, mikä on tyypillidtä persoonallisuushäiriöidille ja ihmettelee, mitkä vaimon tunteet ovat tällä hetkellä, koska vaimo "ei osaa lokeroida tunteitaan". Ap siis ratinaalisesti tuntuu haluavan jatkaa suhdetta, koska hyötyy siitä Palvelu pelaa ja seksiä on, eikä hän taida kärsiäkään, koska ei tunne ihan normaalisti.
Lost kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaimon kannslta parempi, että eroatte heti.Ei ole kyse siitä etten haluaisi hänen opiskelevan tai toteuttavan haaveitaan. Hän on tehnyt sitä koko yhdessäoloajan eikä siinä ole ongelmaa. Kyse on tämän hetken taloudellisista realiteeteista ja perheestä kokonaisuutena.
Pariskunta ei ole symbioosi.
Kumpikin on oma erillinen ihmisensä.
Narsistille on ominaista nähdä toinen ihminen ikäänkuin itsensä jatkeena. Tästä kannattaa puhua siellä terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen kysymys, että miten tulit menneeksi psykologille?
Pettämisen tultua ilmi en pystynyt nukkumaan, joten sain lääkäriltä unilääkkeitä. Hän samalla ehdotti että menen psykologille puhumaan tapahtuneesta. Menin. Oma henkinen muutokseni "aikuiseksi" on ollut käynnissä jo useamman vuoden johtuen muista perheeseen/puolisoon liittymättömistä syistä. Se prosessi on kesken ja siitäkin on keskustelu psykologin kanssa
Vierailija kirjoitti:
oletko ollut myös fyysisesti väkivaltainen?
En
Vierailija kirjoitti:
olettavasi sen olevan "joku muu" kuin seksi tai kotityöt. Mutta näin ulkopuoliselle se on aivan selvä, mikä syy on.
Vaimo ei sitä syytä tiedä ja on sanonut että seksi on hyvää, sitä on tarpeeksi ja kokee tulevansa tyydytetyksi. Vaimo harrastaa ja menee minua paljon enemmän, joten hoidan myös pitkälti kotityöt. Syy ei voi olla silloin kummassakaan.
Mikä se syy on kun se on ihan selvää muille paitsi minulle ja puolisolle?
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta ei ole symbioosi.
Kumpikin on oma erillinen ihmisensä.
Entäpä kun mukana on lapset eli perhe kokonaisuutena, sitä tarkoitin. Että minä ja vaimo siitä vaan molemmat toteuttamaan itseään miten haluamme ottamatta perhettä kokonaisuutena huomioon?
Minussa on paljon vikaa kokonaisuutena, en minä niitä kiellä. Pelkästään oman navan tuijottamisella ei kuitenkaan perhe-elämä toimi. Joskus on pakko vain sanoa että se purjeveneen ostaminen ei nyt onnistu mutta viiden vuoden päästä voi olla mahdollista. Sama opiskelun kanssa. Laskut on maksettava ja siitä ei pääse yli eikä ympäri. Viiden vuoden päästä sekin voi olla mahdollista.
Luin ketjun loppuun ja on vaikea ottaa kantaa , että kenen syy mikäkin on.
Itse haluaisin muuttaa erilleen ja sopia käytännön asiat lasten osalta ja pitää huolen, etteivät he kärsi. Ja menidin pariterspiaan. Hyvä että sinä olet jo yksin juttelemassa ammattilaisen kanssa, sama voidi tehdä hyvää vaimolle, hänelläkon on selvästi paljon pohdittavaa.
Jos erilleen muuton jälkeen vaimo alkaisi pettää lisää yoisen tai toisten miesten kanssa, niin sehän olisi selkeä vastaus kysymyksiisi, mitä hän haluaa. Epätietoisuus on varmaan raskainta.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun loppuun ja on vaikea ottaa kantaa , että kenen syy mikäkin on.
Tangoon tarvitaan kaksi, molemmat ovat myöntäneet että parisuhteen eteen ei olla tehty kaikkea. Ei tässä tarvitse syyllistä etsiä. Molemmilla omat laiminlyönnit.
Se miksi avasin ketjun on vaimon nykyinen käytös missä ripustautuu tiukasti minuun kotona vaikka haluaa erota. Työpäivisin on tosin hiljaista, ei ota mitään kontaktia vaikkapa viestein. En ymmärrä syitä käytökseen ja olisin sen osalta kaivannut muiden arvailuja
En itse pystyisi elämään ihmisen kanssa johon on kadonnut kunnioitus ja luottamus kumppanin pettämisen myötä. Minulle on aina ollut ensiarvoisen tärkeä periaate, että entiset suhteet ovat selvitetty pistettä myöten ennen uuden aloittamista. Koskee itseä että kumppania.