En tajua mikä kaikilla on mun tupakointia vastaan
Meidän talonyhtiössä yllättävän usea ihminen on ihan suoraan päin naamaa tullut sanonaan, että parvekkeella tupakoimiseni häiritsee heitä. Ilmeisesti he eivät tiedä, että olen aikuinen ihminen ja minulla on oikeus tupakoida. Onhan se epäterveellistä, mutta otan riskin. Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan. Siis ihan omistusasunnossa. Muutenkin järkyttää tämä tupakoitsijoihin kohdistuva vaino, sillä askin hinnat aina vain nousevat.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
vastaiskua kirjoitti:
Aion tästedes valittaa joka asiasta isännöitsijälle, kohde tarkentuu juuri tupakoimattomia kohtaan. Yksikin haju jostain kämpästä asuntooni, niin soitto heti.
Eiköhän se osaa kerätä sitten nimet häätöäsi varten nopeasti.
Ei koska pidän päiväkirjaa ja äänitän kaikki puheet jotka vähänkin kuuluu. Helposti niitä lasujakin tehdään. Perusteelliset syyt kun esitää ei voi saada häätöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullan haju tulee yhdestä kämpästä. En voi sietää pullan tuoksua. Pullien paistokielto olisi hyvä juttu.
Sitten kun syöpäyhteys on todistettu.
Olen yliherkkä hajuille, siinä peruste.
On se harmi, kun se on niin vaarallista ja ei-hyväksyttävää ja halveksittua. Olisipa auvoisaa mennä partsille, laittaa kessu huulten väliin ja puhallella savut pitkälle ilmaan vapautuneesti ja rentoutuen. Ei hävettäisi yhtään, eikä olisi syyllinen olo. Mutta kun ei voi. Omatuntoni ei vain kestä sitä. Eikö sinulla tunnu missään moinen käytös? Varsinkin, jos olet saanut siitä huomautteluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan.
Poltat asunnossa = savu menee ilmastointiputkia pitkin naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Poltat parvekkeella = savu nousee ylöspäin seuraaville parvekkeille ja kulkee (varsinkin kesällä) avointen parvekeovien ja/tai ikkunoiden kautta naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Tiedän tämän, koska asuin tupakoijan yläpuolella kerrostalossa. Olin koko kesän vankina kuumassa asunnossa. Jos parvekkeen oven avasi, koko kämppä haisi vartin sisään vanhanaikaiselta baarilta pilkun aikaan.
Mikään ei ole itsekkäämpi kuin tupakoija, sen olen kyllä huomannut.
Ilmastointia pitkin muiden asuntoihin? No ei kyllä varmaan mene nykyasunnoissa jossa on oma erillinen koneellinen ilmastointi.
Ei tietenkään.
Sun kämpästä menee oma erillinen putki katolle, asuit sitten alimmassa tai ylimmässä kerroksessa.
Tajuutko ettei ne koneellisetkaan ilmastoinnit ole savunpitäviä?
Se vtun keittiön ilmastointi siellä liesituulettimesta imee ilmaa ulos eikä työnnä sitä vtun kenenkään sisälle pöljä. Katolla voi haista joku pieni tupakan haju mutta ei savua. Paskaset kämpät ne sitä hajuhaittaa enemmän tekevät samoin autojen pakokaasut.
Oletko LVI-asentaja?
Itse asiassa kyllä!
Sittenhän tiedät jotta ne "ilmastoinnit" eivät poista hajuja suoraan ulkoilmaan.
Busted!
Etkö lukenut juttujani, mitä siellä lukikaan????!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastaiskua kirjoitti:
Aion tästedes valittaa joka asiasta isännöitsijälle, kohde tarkentuu juuri tupakoimattomia kohtaan. Yksikin haju jostain kämpästä asuntooni, niin soitto heti.
Muiden asukkaiden häiriköinti varmasti johtaa asunnon haltuunottoon, go for it.
Ei koska he häiritsevät minua, joten heidän asunto haltuunotetaan.
Meinaat että jonkun asunto haltuunotetaan koska sieltä tulee pullan tuoksua tai olet haistavinasi naapurin pe*sehien? Juu,aivan niin.
Nautin siitä että nää nillittäjät kärsii mielipahasta. Tupakki huuleen ja ylpeenä partsille vaan tupruttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastaiskua kirjoitti:
Muiden asukkaiden häiriköinti varmasti johtaa asunnon haltuunottoon, go for it.
Ei koska he häiritsevät minua, joten heidän asunto haltuunotetaan.
Meinaat että jonkun asunto haltuunotetaan koska sieltä tulee pullan tuoksua tai olet haistavinasi naapurin pe*sehien? Juu,aivan niin.
Todellakin! Hajuhaittoja ne on nekin.
Syitä voi olla
- se että olet ruma. Rööki rumentaa.
- kuullostat kamalalta yskiessäsi ja puhuessasi
- räit pihalle niitä ysköksiäsi
- tumppaat röökisi aina väärään paikkaan (tumpin heittäminen on roskaamista jos et ole asiaa tiennyt)
- tottumuksesi maksaa välittöminä ja välillisinä kuluina yhteiskunnalle (siis mm. muille asukkaille) enemmän kuin väität maksavasi tupakkaveroja
- piittaamattomuutesi ympäristöäsi kohtaan aiheuttaa vastustusta
Kun itse siirryt asunnostasi parvekkeelle polttamaan, savu ei mene sinun asuntoosi vaan muiden. Tämän takia naapurisi eivät voi nauttia parveke-elämästä, kuivata pyykkiä, nukuttaa vauvaa, kasvattaa yrttejä partsillaan, nukkua ikkuna auki tai ylipäätänsä pitää ikkunaa auki.
Eli tämän takia kerrostalotupakoijia vihataan - heidän vastenmielisen tapansa takia monen asumismukavuus heikentyy.
Eli saat toki tupakoida - se on oikeutesi, mutta ei tarvitse ihmetellä, ettet ole suosittu ja sinulle tullaan avautuu jatkossakin. Kaltaistesi itsekkyyttä kun on vaikea ymmärtää.
Sitten kun syöpäyhteys on todistettu.