En tajua mikä kaikilla on mun tupakointia vastaan
Meidän talonyhtiössä yllättävän usea ihminen on ihan suoraan päin naamaa tullut sanonaan, että parvekkeella tupakoimiseni häiritsee heitä. Ilmeisesti he eivät tiedä, että olen aikuinen ihminen ja minulla on oikeus tupakoida. Onhan se epäterveellistä, mutta otan riskin. Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan. Siis ihan omistusasunnossa. Muutenkin järkyttää tämä tupakoitsijoihin kohdistuva vaino, sillä askin hinnat aina vain nousevat.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan.
Poltat asunnossa = savu menee ilmastointiputkia pitkin naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Poltat parvekkeella = savu nousee ylöspäin seuraaville parvekkeille ja kulkee (varsinkin kesällä) avointen parvekeovien ja/tai ikkunoiden kautta naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Tiedän tämän, koska asuin tupakoijan yläpuolella kerrostalossa. Olin koko kesän vankina kuumassa asunnossa. Jos parvekkeen oven avasi, koko kämppä haisi vartin sisään vanhanaikaiselta baarilta pilkun aikaan.
Mikään ei ole itsekkäämpi kuin tupakoija, sen olen kyllä huomannut.
Ilmastointia pitkin muiden asuntoihin? No ei kyllä varmaan mene nykyasunnoissa jossa on oma erillinen koneellinen ilmastointi.
Ei tietenkään.
Sun kämpästä menee oma erillinen putki katolle, asuit sitten alimmassa tai ylimmässä kerroksessa.
Tajuutko ettei ne koneellisetkaan ilmastoinnit ole savunpitäviä?
Samoin voi lopettaa ne kalanvalmistuksetkin, koko talo haisee ihan vtulle!!
Koirien haju tulee ilmastointia pitkin asuntoihin ja aiheuttaa hengenahdistusta. Koirakielto asuntoihin!
Vierailija kirjoitti:
Koirien haju tulee ilmastointia pitkin asuntoihin ja aiheuttaa hengenahdistusta. Koirakielto asuntoihin!
Ei kannata polttaa koiria sisällä asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kusiset/pskaset prseet, vtut ja kul-lit tulee ilmastointia pitkin kämppään. Päivittäinen pesupakko kaikille asukkaille!
Siis hajut tulevat, ei elimet. :D
Hämmentää kyllä ihmisten typeryys, polttaminen on sama asia kuin löisi tahallaan vasaralla peukaloon ja ottaisi sitten särkyyn kipulääkettä. Tuokin olisi vielä parempi asia, koska silloin ei terrorisoitaisi ympäristöä. Onneksi nuoret ovat valtaosin fiksumpia.
Aion tästedes valittaa joka asiasta isännöitsijälle, kohde tarkentuu juuri tupakoimattomia kohtaan. Yksikin haju jostain kämpästä asuntooni, niin soitto heti.
Minä menen parvekkeelle tupakalle aina kun kuulen, että naapurin valittaja lapsiperheen äiti on siellä lapsineen. He eivät voi tehdä asialle mitään, hahaha!!
Pullan haju tulee yhdestä kämpästä. En voi sietää pullan tuoksua. Pullien paistokielto olisi hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Haju on karmea.
Pese prseesi niin ei enää ole karmea haju.
vastaiskua kirjoitti:
Aion tästedes valittaa joka asiasta isännöitsijälle, kohde tarkentuu juuri tupakoimattomia kohtaan. Yksikin haju jostain kämpästä asuntooni, niin soitto heti.
Muiden asukkaiden häiriköinti varmasti johtaa asunnon haltuunottoon, go for it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan.
Poltat asunnossa = savu menee ilmastointiputkia pitkin naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Poltat parvekkeella = savu nousee ylöspäin seuraaville parvekkeille ja kulkee (varsinkin kesällä) avointen parvekeovien ja/tai ikkunoiden kautta naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Tiedän tämän, koska asuin tupakoijan yläpuolella kerrostalossa. Olin koko kesän vankina kuumassa asunnossa. Jos parvekkeen oven avasi, koko kämppä haisi vartin sisään vanhanaikaiselta baarilta pilkun aikaan.
Ilmastointia pitkin muiden asuntoihin? No ei kyllä varmaan mene nykyasunnoissa jossa on oma erillinen koneellinen ilmastointi.
Ei tietenkään.
Sun kämpästä menee oma erillinen putki katolle, asuit sitten alimmassa tai ylimmässä kerroksessa.
Se vtun keittiön ilmastointi siellä liesituulettimesta imee ilmaa ulos eikä työnnä sitä vtun kenenkään sisälle pöljä. Katolla voi haista joku pieni tupakan haju mutta ei savua. Paskaset kämpät ne sitä hajuhaittaa enemmän tekevät samoin autojen pakokaasut.
Oletko LVI-asentaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Se vtun keittiön ilmastointi siellä liesituulettimesta imee ilmaa ulos eikä työnnä sitä vtun kenenkään sisälle pöljä. Katolla voi haista joku pieni tupakan haju mutta ei savua. Paskaset kämpät ne sitä hajuhaittaa enemmän tekevät samoin autojen pakokaasut.
Oletko LVI-asentaja?
Itse asiassa kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kusiset/pskaset prseet, vtut ja kul-lit tulee ilmastointia pitkin kämppään. Päivittäinen pesupakko kaikille asukkaille!
No vedä röökis, mutta älä kuvittele ettei se haittais ketään ja etteikö sen syöpäkääryleen käyttö hankaloidu jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen parvekkeelle tupakalle aina kun kuulen, että naapurin valittaja lapsiperheen äiti on siellä lapsineen. He eivät voi tehdä asialle mitään, hahaha!!
Myyvät sijoitusasunnoksi ja sitten sulla onkin sossutapauksia naapurina.
vastaiskua kirjoitti:
Eiköhän se osaa kerätä sitten nimet häätöäsi varten nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Heitin täytyy saada yhtiökokouksessa läpi tupakointi kielto. Siinä loppuu sun mallun vetäminen. Tai ottavat huoneistosi hallintaan.
Tupakointikiellon rikkomisesta ei voi rangaista mitenkään.
Jos parvekkeella ei voi polttaa niin osakehuoneistoa hallussaan pitävä saa halutessaan tupakoida asunnossa sisällä. Sitä ei voi kieltää mitenkään ja jos haju tulee muihin asuntoihin niin taloyhtiön pitää tiivistää yms niin ettei hajua tule muille.
Vierailija kirjoitti:
vastaiskua kirjoitti:
Muiden asukkaiden häiriköinti varmasti johtaa asunnon haltuunottoon, go for it.
Ei koska he häiritsevät minua, joten heidän asunto haltuunotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Oletko LVI-asentaja?
Itse asiassa kyllä!
Sittenhän tiedät jotta ne "ilmastoinnit" eivät poista hajuja suoraan ulkoilmaan.
Busted!