En tajua mikä kaikilla on mun tupakointia vastaan
Meidän talonyhtiössä yllättävän usea ihminen on ihan suoraan päin naamaa tullut sanonaan, että parvekkeella tupakoimiseni häiritsee heitä. Ilmeisesti he eivät tiedä, että olen aikuinen ihminen ja minulla on oikeus tupakoida. Onhan se epäterveellistä, mutta otan riskin. Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan. Siis ihan omistusasunnossa. Muutenkin järkyttää tämä tupakoitsijoihin kohdistuva vaino, sillä askin hinnat aina vain nousevat.
Kommentit (50)
Tupakointi nyt vain on niin wt-touhua, kuka sitä jaksaisi katsella?
Saat toki omassa kämpässäsi tehdä niin kuin haluat.
Syöpäkääryleen haju nyt vaan on ihan järkyttävä. Ja se leviää laajalle.
Jos kyse olisikin vaan siitä että tuhoat omat terveytesi niin eipä kiinnostaisi paskan vertaa. Tulisin ehkä ilkkumaan kun keuhkoahtaumataudin kourissa leppoisasti tukehdut mutta näin iloisesti asiat eivät ole.
Niitä vitsittää kun ei itsellä ole varaa toisen asunto-osakkeen hintaa puhallella savuna ilmaan.
Mitä sillä on väliä mitä ne muut miettii. Ei hekään välitä sinusta.
Heitin täytyy saada yhtiökokouksessa läpi tupakointi kielto. Siinä loppuu sun mallun vetäminen. Tai ottavat huoneistosi hallintaan.
Ymmärrän hyvin että niin kauan kun taloyhtiö ei parveketupakointia kiellä, niin siitä on turha mennä naapureille aukomaan päätä. Mutta kyllä silti salaa paheksun päässäni naapureita, jotka röökaavat parvekkeillaan ja näin haittaavat viereisillä parvekkeilla oleskelevien eloa. Meidän kämpässä yläkerrassa, alakerrassa ja toisella puolen asuu tupakoitsija, joten jatkuvasti tulee se haju omalle parvekkeelle. Aivan turha toivo yrittää pitää parvekkeen ovea auki tai nauttia aamukahvista parvekkeella. Toki oikeus on tupakoida, mutta pitäisi olla myös oikeus olla tupakoimatta passiivisesti. Onneksi muutan pian kerrostaloon, jossa parveketupakointi on kielletty (kaikki omistusasuntoja, jokainen omistaja allekirjoittanut sopimuksen).
Kiellän kyllä itsekin tupakoivilta vierailtani parvekkeellani tupakoimisen, jos nikotiinihimo iskee niin voi reippaasti mennä piha-alueen tupakkapaikalle.
Rupee vetää sisällä niin tiedät miltä naapureista tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Heitin täytyy saada yhtiökokouksessa läpi tupakointi kielto. Siinä loppuu sun mallun vetäminen. Tai ottavat huoneistosi hallintaan.
Liesituulettimen alla voi polttaa sitten.
Kyllä muakin häiritsee, kun alakerran tupakoitsijan vuoksi ei voi kesällä pitää parvekkeen ovea auki, että asunto vähän tuulettuisi... Tupakoitsijat tuhotkoon oman terveytensä, mutta en halua savua omaan asuntooni. Opiskelija-asunnossa oli ikkunoissa niin huonot tiivisteet, että minun kämpässäni haisi rööki alakerran tupakoitsijoiden takia, vaikka pidin ikkunat ja parvekkeen oven aina kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Saat toki omassa kämpässäsi tehdä niin kuin haluat.
Ei ole valitattavasti vain röökaajan murhe kun partsilta savut tulee muihin asuntoihin sisään.
Hyvä vaan että porukka alkaa pitään kuria.
Voit muuttaa huonommalle alueelle niin saanet tupakoida rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Se vaatii yksimielisen päätöksen osakkailta. Minä vastustan ja se siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rupee vetää sisällä niin tiedät miltä naapureista tuntuu.
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan.
Poltat asunnossa = savu menee ilmastointiputkia pitkin naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Poltat parvekkeella = savu nousee ylöspäin seuraaville parvekkeille ja kulkee (varsinkin kesällä) avointen parvekeovien ja/tai ikkunoiden kautta naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Tiedän tämän, koska asuin tupakoijan yläpuolella kerrostalossa. Olin koko kesän vankina kuumassa asunnossa. Jos parvekkeen oven avasi, koko kämppä haisi vartin sisään vanhanaikaiselta baarilta pilkun aikaan.
Mikään ei ole itsekkäämpi kuin tupakoija, sen olen kyllä huomannut.
Levität sitä karmeaa hajua ympäriinsä niihin muihin omistusasuntoihin, joissa myös asuu aikuisia ihmisiä (ja heidän lapsiaan), jotka omistavat asuntonsa tai ainakin maksavat siitä lainaa. Kuvottavaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin että niin kauan kun taloyhtiö ei parveketupakointia kiellä, niin siitä on turha mennä naapureille aukomaan päätä. Mutta kyllä silti salaa paheksun päässäni naapureita, jotka röökaavat parvekkeillaan ja näin haittaavat viereisillä parvekkeilla oleskelevien eloa. Meidän kämpässä yläkerrassa, alakerrassa ja toisella puolen asuu tupakoitsija, joten jatkuvasti tulee se haju omalle parvekkeelle. Aivan turha toivo yrittää pitää parvekkeen ovea auki tai nauttia aamukahvista parvekkeella. Toki oikeus on tupakoida, mutta pitäisi olla myös oikeus olla tupakoimatta passiivisesti. Onneksi muutan pian kerrostaloon, jossa parveketupakointi on kielletty (kaikki omistusasuntoja, jokainen omistaja allekirjoittanut sopimuksen).
Kiellän kyllä itsekin tupakoivilta vierailtani parvekkeellani tupakoimisen, jos nikotiinihimo iskee niin voi reippaasti mennä piha-alueen tupakkapaikalle.
Olis yks hailee jos satunnainen vieras tupakoisi jonkun parvekkeella.
Mutta nikotinistit vetävät keskellä yötäkin körssiä, ainakin kesällä kun yrittää tuulettaa.
Hintaa saisi nostaa reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla muiden ongelma jos omassa asunnossani ja omalla parvekkeellani poltan.
Poltat asunnossa = savu menee ilmastointiputkia pitkin naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Poltat parvekkeella = savu nousee ylöspäin seuraaville parvekkeille ja kulkee (varsinkin kesällä) avointen parvekeovien ja/tai ikkunoiden kautta naapureiden asuntoihin, missä he joutuvat tupakoimaan passiivisesti
Tiedän tämän, koska asuin tupakoijan yläpuolella kerrostalossa. Olin koko kesän vankina kuumassa asunnossa. Jos parvekkeen oven avasi, koko kämppä haisi vartin sisään vanhanaikaiselta baarilta pilkun aikaan.
Ilmastointia pitkin muiden asuntoihin? No ei kyllä varmaan mene nykyasunnoissa jossa on oma erillinen koneellinen ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointia pitkin muiden asuntoihin? No ei kyllä varmaan mene nykyasunnoissa jossa on oma erillinen koneellinen ilmastointi.
Ei tietenkään.
Sun kämpästä menee oma erillinen putki katolle, asuit sitten alimmassa tai ylimmässä kerroksessa.
Tajuutko ettei ne koneellisetkaan ilmastoinnit ole savunpitäviä?
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi nyt vain on niin wt-touhua, kuka sitä jaksaisi katsella?
Katselu on vielä mukavaa hajuun verattuna.
Terrorisoit kaikkia.