Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ajatukseni parisuhteesta liian ruusuinen?

Vierailija
01.05.2018 |

Aikuinen nainen olen mutta en ole koskaan asunut yhdessä enkä seurustellut. Olen tapaillut miehiä, mutta virityksistä ei ole syntynyt mitään vakavaa.
Parisuhteesta ajattele seuraavaa:
Omia ja yhteisiä harrastuksia saa olla
Lomista ja vapaa-ajan vietosta sovitaan yhdessä, samoiten yhteisistä ostoksista ja tulevaisuuden tavoitteista
Kummankaan ei tarvitse mielistellä toista (ts. alistua)
Seksiä harrastetaan harvoin ja silloin kun molemmilla tekee mieli (toista ei saa satuttaa millään tavalla)
Raha-asiat pidämme vain kahdenkeskisinä asioina ja molemmilla on omat tilit, ei lainoja tai muuta velkaa
Mies hoitaa ruoanlaiton ja osallistuu 50/50 kodinhoitoon
Sukuloimassa käydään tasapuolisesta ilman toisen puoliskon liiallista suosimista
Miehen pitää osoittaa rakkautensa sanoin ja tein, olla romanttinen ja kunnioittaa minua naisena
Kumppania tuetaan vastoinkäymisissä ja ilot jaetaan
Työpäivän jälkeen odotan, että mies on kotona odottamassa minua ja ruoka on valmiina (minä teen samoin miehelle jos olen kotona ennen häntä)
Parisuhteen ja yhteisen onnen eteen tehdään töitä

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa eivät välttämättä toteudu: harva mies tekee puolet kotitöistä, koska miesten vaatimustaso on yleensä alempi. Ja se, että jos odottaa miehen osoittavan jatkuvasti rakkauttaan - varaudu pettymykseen.

N49 - kahdesti naimisissa.

Miehiä on erilaisia. Omani tekee puolet kotitöistä ja kertoo monta kertaa päivässä rakastavansa.

Vierailija
22/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa eivät välttämättä toteudu: harva mies tekee puolet kotitöistä, koska miesten vaatimustaso on yleensä alempi. Ja se, että jos odottaa miehen osoittavan jatkuvasti rakkauttaan - varaudu pettymykseen.

N49 - kahdesti naimisissa.

Miehiä on erilaisia. Omani tekee puolet kotitöistä ja kertoo monta kertaa päivässä rakastavansa.

Teillä kai kuitenkin on seksiä melko usein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta nousee niskavillat pystyy tuollaisista listoista. Seksiä harvoin, mutta prinsessana pitää pitää usein. Onko sinulla jotenkin huonot kokemukset seksistä? Itse olen huomannut, että iloisemman ja kohteliaamman miehen saan, mitä enemmän hänen kanssaan harrastan seksiä. Pidän siitä toki itsekin.

Vierailija
24/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies. kirjoitti:

Ainakaan meidän maailmamme eivät kohtaisi noilla reunaehdoilla, mutta onnea etsintään. Sitä totisesti tarvitset.

Millainen on maailmasi?

Olisi aika outoa seurustella tässä iässä naisen kanssa, jolla ei ole mitään parisuhdekokemusta. Sellaiset ihmiset ovat pääsääntöisesti joustamattomia idealisteja.

Kaikkea muuta tässä maailmassa voi tehdä ystävienkin kanssa, mutta seksin suhteen vaaditaan uskollisuutta. Minä en ikinä tyytyisi noin vähäiseen seksin määrään, ellei sen taustalla olisi sairaus.

Minä en ymmärrä, miksi ihmisellä ei voisi olla lainaa. Minullakin on sijoituslainaa eläkepäiviä silmälläpitäen. Enkä minä haluasi olla perheen ainoa ruuanlaittaja ja kotipiika.

En haluaisi olla yhdessä ihmisen kanssa, joka laatii tuollaisia listoja, vaikka se yleistä näyttää olevankin. Onneksi olen jo kauan sitten löytänyt ihmisen, joka on paras juuri minulle.

Vierailija
25/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeillaan.

"Omia ja yhteisiä harrastuksia saa olla"

Toki.

"Lomista ja vapaa-ajan vietosta sovitaan yhdessä, samoiten yhteisistä ostoksista ja tulevaisuuden tavoitteista"

Muuten, paitsi ettei jokaiseen menoon kysellä toiselta lupaa. Ja yhdessä sopiminen myös tarkoittaa yhdessä sopimista, ei sitä että mies muuttuu sinun aikataulusi mukaisesti.

"Kummankaan ei tarvitse mielistellä toista (ts. alistua)"

Kuulostaa hyvältä.

"Seksiä harrastetaan harvoin ja silloin kun molemmilla tekee mieli (toista ei saa satuttaa millään tavalla)"

Harvoin seksiä? Ei käy. Miehillä tekee seksiä mieli säännöllisemmin, naisilla kausittaisesti. Tuossa on molempien tehtävä kompromisseja, muuten käy niin että seksiä harrastetaan kun naisella sattuu tekemään mieli, ja mies saa elellä puutteessa kuukausikaupalla. Olet selkeästi tottunut FWB-kuvioihin joissa naisilla on valta valkata panija useiden ehdokkaiden joukosta silloin kun tekee mieli. Dealbreaker.

"Raha-asiat pidämme vain kahdenkeskisinä asioina ja molemmilla on omat tilit, ei lainoja tai muuta velkaa"

Sopii loistavasti. Mutta et sitten ala kärttämään unelmataloa johon eivät varat riitä ellemme ota pankkilainaa.

"Mies hoitaa ruoanlaiton ja osallistuu 50/50 kodinhoitoon"

Sopii. ns. miesten työt tehdään sitten myös 50/50. Ja kun tulee riita raivostuneen naapurin kanssa, et piiloudu miehen selän taakse.

"Sukuloimassa käydään tasapuolisesta ilman toisen puoliskon liiallista suosimista"

Sopii.

"Miehen pitää osoittaa rakkautensa sanoin ja tein, olla romanttinen ja kunnioittaa minua naisena"

Sopii, kunhan sinä toimit samoin minun kanssani.

"Kumppania tuetaan vastoinkäymisissä ja ilot jaetaan"

Sopii.

"Työpäivän jälkeen odotan, että mies on kotona odottamassa minua ja ruoka on valmiina (minä teen samoin miehelle jos olen kotona ennen häntä)"

Miten tämä sopii yksiin omien kavereiden ja omien harrastusten kanssa? Vastavuoroisuus muilta osin käy.

"Parisuhteen ja yhteisen onnen eteen tehdään töitä"

Sopii.

Suurin osa siis käy. Mutta jos kerran haluat 50/50-jörjestelyn, saat heittää naisen roolille ja etuoikeuksille hyvästit.

Vierailija
26/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä hieman liian idealistiselta kuulostaa. Ruoanlaittovaatimus on utopistinen.

Ei ole.Mulla on kokkaava mies, päivällinen on yleensä valmiina kun saavun kotiin koska mies on kotona ennen minua.

Vierailija
27/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuolla logiikalla toimivia parisuhteita - myös sen seksin osalta - on paljon. Harvempi kuitenkaan kai tuollaista erityisesti etukäteen haluaa. Niin kuin joku jo sanoi, asiat tulevat eteen sitten kun suhde etenee ja neuvotteluilla ja kompromisseilla se rakennetaan. Täällä on ollut niin monta ketjua näistä vaatimuslistoista, ja ne on tyrmätty moneen otteeseen että pakko kysyä: onko se velaton kämppäsi porvoossa?

Pelaan avoimin kortein ja kerron jo tapailuvaiheessa minkälaista suhdetta tarjoan ja mitä odotan mieheltä. Kämppäni ei ole Porvoossa ja miksi oletat kaikkien olevan köyhiä ja velkaisia?

Vierailija
28/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lista vaatimuksia täytettäväksi kenelle tahansa, olipa se listan kohde sitten nainen, mies tai jotain muuta. Unohtaisin suosiolla nämä listat, ja vaan tutustuisin ihmisiin ympärilläni. Avioliiton satamaan ei tarvitse purjehtia ennen ensisuudelmaa, ja tiedetäänpä tapauksia jotka asuvat koko ikänsä (hui kauheeta!) susiparina.

Unohda tuo listas ja lähde ihmisten pariin.

Vierailija
29/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä hieman liian idealistiselta kuulostaa. Ruoanlaittovaatimus on utopistinen.

Syöttekö miehesi kanssa epäterveellistä einesmössöä ja oletteko mahdottoman uusavuttomia? Kokkaaminen pitäisi onnistua jokaiselta, joka omistaa aivot.

Mikä eineksissä on vikana? Niitä ostamalla tulee Suomeen työpaikkoja.

Vierailija
30/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lista karsii suuren osan sulhasehdokkaista. Mutta jos onnistut huijaamaan riittävän lammasmaisen miehen naimisiin tai lapsesi isäksi niin kyllä sinulla on ihan hyvät mahdollisuudet saada ihan kohtuullinen suhde. 

Vierailija
31/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo- o, mutta pari outoa juttua tuossa oli, se että seksiä harrastetaan harvoin. Miksi ja kuinka harvoin?

Ja tuo että ei saa olla velkaa, miten ostatte omistusasunnon tai talon ilman velkaa? Vai säästättekö rahaa ja sitten seitsemänkymppisenä ostatte asunnon kun lapsenlapsetkin on jo isoja?

Miksi oletat että mies on kotona ennen sinua?

Pari kertaa vuodessa max ja syyn kerron vain aviomiehelle.  Jos mies on kotona ennen minua, en tarkoittanut että aina olisi kotona ennen minua. Omistan jo velattoman omistusasunnon, joten en tarvitse lainaa. Osaan säästää ja teen kovasti töitä.

No jos otat aseksuaalin tai pahasti impotentin miehen. Normaali ihminen haluaa seksiä kerran viikossa keskimäärin.

Noin vähän? Mikä ihmisiä vaivaa? Seksi on hauska harrastus.

Vierailija
32/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manzzi kirjoitti:

No kokeillaan.

"Omia ja yhteisiä harrastuksia saa olla"

Toki.

"Lomista ja vapaa-ajan vietosta sovitaan yhdessä, samoiten yhteisistä ostoksista ja tulevaisuuden tavoitteista"

Muuten, paitsi ettei jokaiseen menoon kysellä toiselta lupaa. Ja yhdessä sopiminen myös tarkoittaa yhdessä sopimista, ei sitä että mies muuttuu sinun aikataulusi mukaisesti.

"Kummankaan ei tarvitse mielistellä toista (ts. alistua)"

Kuulostaa hyvältä.

"Seksiä harrastetaan harvoin ja silloin kun molemmilla tekee mieli (toista ei saa satuttaa millään tavalla)"

Harvoin seksiä? Ei käy. Miehillä tekee seksiä mieli säännöllisemmin, naisilla kausittaisesti. Tuossa on molempien tehtävä kompromisseja, muuten käy niin että seksiä harrastetaan kun naisella sattuu tekemään mieli, ja mies saa elellä puutteessa kuukausikaupalla. Olet selkeästi tottunut FWB-kuvioihin joissa naisilla on valta valkata panija useiden ehdokkaiden joukosta silloin kun tekee mieli. Dealbreaker.

"Raha-asiat pidämme vain kahdenkeskisinä asioina ja molemmilla on omat tilit, ei lainoja tai muuta velkaa"

Sopii loistavasti. Mutta et sitten ala kärttämään unelmataloa johon eivät varat riitä ellemme ota pankkilainaa.

"Mies hoitaa ruoanlaiton ja osallistuu 50/50 kodinhoitoon"

Sopii. ns. miesten työt tehdään sitten myös 50/50. Ja kun tulee riita raivostuneen naapurin kanssa, et piiloudu miehen selän taakse.

"Sukuloimassa käydään tasapuolisesta ilman toisen puoliskon liiallista suosimista"

Sopii.

"Miehen pitää osoittaa rakkautensa sanoin ja tein, olla romanttinen ja kunnioittaa minua naisena"

Sopii, kunhan sinä toimit samoin minun kanssani.

"Kumppania tuetaan vastoinkäymisissä ja ilot jaetaan"

Sopii.

"Työpäivän jälkeen odotan, että mies on kotona odottamassa minua ja ruoka on valmiina (minä teen samoin miehelle jos olen kotona ennen häntä)"

Miten tämä sopii yksiin omien kavereiden ja omien harrastusten kanssa? Vastavuoroisuus muilta osin käy.

"Parisuhteen ja yhteisen onnen eteen tehdään töitä"

Sopii.

Suurin osa siis käy. Mutta jos kerran haluat 50/50-jörjestelyn, saat heittää naisen roolille ja etuoikeuksille hyvästit.

En harrasta FWB-kuvioita ja on minullakin harrastuksia. Miksi miehellä on yksinoikeus vapaa-aikaan ja harrastuksiin?

Vierailija
33/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies. kirjoitti:

Ainakaan meidän maailmamme eivät kohtaisi noilla reunaehdoilla, mutta onnea etsintään. Sitä totisesti tarvitset.

Millainen on maailmasi?

Olisi aika outoa seurustella tässä iässä naisen kanssa, jolla ei ole mitään parisuhdekokemusta. Sellaiset ihmiset ovat pääsääntöisesti joustamattomia idealisteja.

Kaikkea muuta tässä maailmassa voi tehdä ystävienkin kanssa, mutta seksin suhteen vaaditaan uskollisuutta. Minä en ikinä tyytyisi noin vähäiseen seksin määrään, ellei sen taustalla olisi sairaus.

Minä en ymmärrä, miksi ihmisellä ei voisi olla lainaa. Minullakin on sijoituslainaa eläkepäiviä silmälläpitäen. Enkä minä haluasi olla perheen ainoa ruuanlaittaja ja kotipiika.

En haluaisi olla yhdessä ihmisen kanssa, joka laatii tuollaisia listoja, vaikka se yleistä näyttää olevankin. Onneksi olen jo kauan sitten löytänyt ihmisen, joka on paras juuri minulle.

Jos vaimosi sairastuisi pahasti ja seksi loppuisi kokonaan, seisoisitko vaimosi vierellä kuin oikea mies vai juoksisitko heti vieraisiin?

Vierailija
34/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lista karsii suuren osan sulhasehdokkaista. Mutta jos onnistut huijaamaan riittävän lammasmaisen miehen naimisiin tai lapsesi isäksi niin kyllä sinulla on ihan hyvät mahdollisuudet saada ihan kohtuullinen suhde. 

En ole huijannut yhtäkään tapailemaani miestä. Lammasmainen mies?

Vierailija
35/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka tyytyy kohtaloonsa. Parisuhde voi helposti kestää ainakin niin kauan kun lapset eivät ole muuttaneet omilleen. 

Vierailija
36/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka tyytyy kohtaloonsa. Parisuhde voi helposti kestää ainakin niin kauan kun lapset eivät ole muuttaneet omilleen. 

En tapaile lammasmaisia miehiä ja lapsia en voi saada.

Vierailija
37/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen listailija kuin tuo olematonta naista hakeva mies :D

Vierailija
38/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tapaile lammasmaisia miehiä ja lapsia en voi saada.

Ihan vilpittömästi mietin että mitä tarjoat suhteeseen.

Vierailija
39/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manzzi kirjoitti:

Ai niin...ja vaikka seksistä päästäisiinkin yksimielisyyteen, kokonaisvaikutelman perusteella kiertäisin ap:n parisuhdemielessä h-vetin kaukaa.

Panosuhdematskua, ei muuhun kiitos. Parisuhteeseen kiva ihminen joka ei tee tämmöisiä burgerimaisia listauksia.

Pakko kysyä. Miten ihminen joka ei halua seksiä, on panosuhdematskua?

Vierailija
40/83 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manzzi kirjoitti:

Ai niin...ja vaikka seksistä päästäisiinkin yksimielisyyteen, kokonaisvaikutelman perusteella kiertäisin ap:n parisuhdemielessä h-vetin kaukaa.

Panosuhdematskua, ei muuhun kiitos. Parisuhteeseen kiva ihminen joka ei tee tämmöisiä burgerimaisia listauksia.

Pakko kysyä. Miten ihminen joka ei halua seksiä, on panosuhdematskua?

Jos on useampi samaan aikaan, niin eihän se silloin haittaa. Sitäpaitsi ei ap sanonut että ei halua lainkaan seksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi