Onko ajatukseni parisuhteesta liian ruusuinen?
Aikuinen nainen olen mutta en ole koskaan asunut yhdessä enkä seurustellut. Olen tapaillut miehiä, mutta virityksistä ei ole syntynyt mitään vakavaa.
Parisuhteesta ajattele seuraavaa:
Omia ja yhteisiä harrastuksia saa olla
Lomista ja vapaa-ajan vietosta sovitaan yhdessä, samoiten yhteisistä ostoksista ja tulevaisuuden tavoitteista
Kummankaan ei tarvitse mielistellä toista (ts. alistua)
Seksiä harrastetaan harvoin ja silloin kun molemmilla tekee mieli (toista ei saa satuttaa millään tavalla)
Raha-asiat pidämme vain kahdenkeskisinä asioina ja molemmilla on omat tilit, ei lainoja tai muuta velkaa
Mies hoitaa ruoanlaiton ja osallistuu 50/50 kodinhoitoon
Sukuloimassa käydään tasapuolisesta ilman toisen puoliskon liiallista suosimista
Miehen pitää osoittaa rakkautensa sanoin ja tein, olla romanttinen ja kunnioittaa minua naisena
Kumppania tuetaan vastoinkäymisissä ja ilot jaetaan
Työpäivän jälkeen odotan, että mies on kotona odottamassa minua ja ruoka on valmiina (minä teen samoin miehelle jos olen kotona ennen häntä)
Parisuhteen ja yhteisen onnen eteen tehdään töitä
Kommentit (83)
Joo- o, mutta pari outoa juttua tuossa oli, se että seksiä harrastetaan harvoin. Miksi ja kuinka harvoin?
Ja tuo että ei saa olla velkaa, miten ostatte omistusasunnon tai talon ilman velkaa? Vai säästättekö rahaa ja sitten seitsemänkymppisenä ostatte asunnon kun lapsenlapsetkin on jo isoja?
Miksi oletat että mies on kotona ennen sinua?
Mua kyllä jaksaa ihmetyttää nää listan laatijat, ei mulla koskaan tommosia ollut enkä miettinyt yhtään millainen miehen pitää olla ja mitä tehdä.
Tapasin mieheni, ihastuin ja siitä kun asiat eteni tuli ilmi mitkä ovat hänen tapansa ja kompromisseja ollaan toki tehty puolin ja toisin.
13v. yhteiseloa takana.
miten voisin osallistua 50/50 kodinhoitoon kun pelaan jalkkista 3 tuntia päivässä ja muuten olen töissä. No sängyn voin pedata kun käytän vain sitä.
ap:n tuleva mies
Meidän suhde, mutta yhteinen kotitaloustili asuntolaina löytyy. Ne ovat minusta jopa pakollisia vakaassa suhteessa.
Ikävä kyllä hieman liian idealistiselta kuulostaa. Ruoanlaittovaatimus on utopistinen.
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä jaksaa ihmetyttää nää listan laatijat, ei mulla koskaan tommosia ollut enkä miettinyt yhtään millainen miehen pitää olla ja mitä tehdä.
Tapasin mieheni, ihastuin ja siitä kun asiat eteni tuli ilmi mitkä ovat hänen tapansa ja kompromisseja ollaan toki tehty puolin ja toisin.
13v. yhteiseloa takana.
Samoin, mutta olin silloin 20. Nyt jos kolmekymppisenä olisin sinkku, todellakin miettisin etukäteen mitä mieheltä haluan. Omani löysin nuoruuden tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä hieman liian idealistiselta kuulostaa. Ruoanlaittovaatimus on utopistinen.
Miten niin on? Meillä tekee ruuan se joka on ensimmäisenä kotona, yleensä mies.
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö miehesi kanssa epäterveellistä einesmössöä ja oletteko mahdottoman uusavuttomia? Kokkaaminen pitäisi onnistua jokaiselta, joka omistaa aivot.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suhde, mutta yhteinen kotitaloustili asuntolaina löytyy. Ne ovat minusta jopa pakollisia vakaassa suhteessa.
Niin ehkä teillä köyhillä on pakollinen, mutta meillä varakkailla ei.
Vierailija kirjoitti:
miten voisin osallistua 50/50 kodinhoitoon kun pelaan jalkkista 3 tuntia päivässä ja muuten olen töissä. No sängyn voin pedata kun käytän vain sitä.
ap:n tuleva mies
Nipistä yöunista tai vapaa-ajasta vai pelaatko jalista yöllä? Turha olettaa, että nainen tekee kaikki kotityöt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ehkä teillä köyhillä on pakollinen, mutta meillä varakkailla ei.
Totta tuokin. Me ollaan vain keskiluokkaa. Tosin yksi mekin ollaan jo ehditty maksaa pois.
Kaksi asiaa eivät välttämättä toteudu: harva mies tekee puolet kotitöistä, koska miesten vaatimustaso on yleensä alempi. Ja se, että jos odottaa miehen osoittavan jatkuvasti rakkauttaan - varaudu pettymykseen.
N49 - kahdesti naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo- o, mutta pari outoa juttua tuossa oli, se että seksiä harrastetaan harvoin. Miksi ja kuinka harvoin?
Ja tuo että ei saa olla velkaa, miten ostatte omistusasunnon tai talon ilman velkaa? Vai säästättekö rahaa ja sitten seitsemänkymppisenä ostatte asunnon kun lapsenlapsetkin on jo isoja?
Pari kertaa vuodessa max ja syyn kerron vain aviomiehelle. Jos mies on kotona ennen minua, en tarkoittanut että aina olisi kotona ennen minua. Omistan jo velattoman omistusasunnon, joten en tarvitse lainaa. Osaan säästää ja teen kovasti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaa vanhapiika-ainesta.
Voi olla, mutta niin on moni muukin nainen ja mies.
Ainakaan meidän maailmamme eivät kohtaisi noilla reunaehdoilla, mutta onnea etsintään. Sitä totisesti tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vuodessa max ja syyn kerron vain aviomiehelle. Jos mies on kotona ennen minua, en tarkoittanut että aina olisi kotona ennen minua. Omistan jo velattoman omistusasunnon, joten en tarvitse lainaa. Osaan säästää ja teen kovasti töitä.
No jos otat aseksuaalin tai pahasti impotentin miehen. Normaali ihminen haluaa seksiä kerran viikossa keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa eivät välttämättä toteudu: harva mies tekee puolet kotitöistä, koska miesten vaatimustaso on yleensä alempi. Ja se, että jos odottaa miehen osoittavan jatkuvasti rakkauttaan - varaudu pettymykseen.
N49 - kahdesti naimisissa.
Ovatko exäsi ja nykyinen miehesi suomalaisia?
Luulen että tuolla logiikalla toimivia parisuhteita - myös sen seksin osalta - on paljon. Harvempi kuitenkaan kai tuollaista erityisesti etukäteen haluaa. Niin kuin joku jo sanoi, asiat tulevat eteen sitten kun suhde etenee ja neuvotteluilla ja kompromisseilla se rakennetaan. Täällä on ollut niin monta ketjua näistä vaatimuslistoista, ja ne on tyrmätty moneen otteeseen että pakko kysyä: onko se velaton kämppäsi porvoossa?
Mies. kirjoitti:
Ainakaan meidän maailmamme eivät kohtaisi noilla reunaehdoilla, mutta onnea etsintään. Sitä totisesti tarvitset.
Millainen on maailmasi?
Olet varmaa vanhapiika-ainesta.