*** Syyskeijujen ma-ti ***
[color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size] [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]
Kommentit (42)
Ihanaa auringon paistetta kaikille keijuille!! Oli niin hektinen viikonloppu ettei edes koneelle ennättänyt. Mullahan piti olla rauhallinen lauantai ja sunnuntai kun lapset oli yökylässä ja ukkokin lietsussa. Ja kansa mitä, lauantaina ajelin pitkin kyliä syntymäpäivillä' jne. ja olin vaille 12 kotona (siis yöllä) kun unohduin saunomaan ja lörpöttelmään ystävän luo ja sunnuntai meni taas ajellessa ja mökillä istuskellessa. Oli kyllä ihanaa olla hetken lapseton, mennä ja tulla niin kuin huvittaa.
Täällä olis se maaginen 20vkoa täynnä, puolessa välissä ollaan jo!! Perjantaina sitten ultrataan....jännittää.Masussa on sellanen mukellus etenkin aamuöisin että olisin iloinen jos pieni herra (olen jostakin syystä varma että on poika) antas äitinsä nukkua. Nukun muutenkin huonommin kun on valosaa ja sit yks heittää kuperkeikkaa ja monottaa sen minkä ennätää. Eipä siinä muuten mitä, mutta jos vaikka päivällä tai illalla mieluummin kuin aamuyöllä klo 4-6.
Minjuska ja hiirenherne 20+0
Tänään olis sit puoliväli! Hui, miten nopeasti aika menee, justhan mä vasta plussasin...
En oo tänne vähään aikaan kirjoitellutkaan, kun jotenkin aika tuntu kuluvan mahdottoman nopasti, eikä oikein ehdi koneella roikkua.
Viime torstaina oli rakenneultra. Harmikseni ei ollut sama kätilö ultraamassa, joka viimeksi ultras, mutta oikein mukava tämäkin. Kertoi tarkkaan kaikki, mitä milloinkin mittaili ja mitä osaa vauvasta tutki. Mitat ja kaikki muukin kohdallaan. Kova meno oli kaverilla päällä heti aamusta
Sukupuolikin selvisi. Mietin monta päivää, halutaanko tietää etukäteen, kumpi on tulossa. Edellisenä yönä sitten päätin, että otetaan tieto vastaan, jos se kerrotaan, mutta ei kysytä, jos eivät sitä suostu kertomaan. Kätilö sitten kysyi, halutaanko tietää ja sanoin sitten, ettei se nyt haittaa, vaikka selviäisikin. Olis joutunu kääntämään ruudun pois meikäläisen näköpiiristä, jos olis sen salassa halunnu pitää, sen verran selvästi kaveri itseään esitteli. Kätilö sitten multa kysyi, kummalta näyttää ja selvä poikahan tuo näytti olevan Joten kyllä se äiti näköjään tietää, mulla on ollu poikaolo koko ajan :)
Eilen olin sitten lastenvaatekirpparilla myymässä esikoisen vaaleanpunaisia vaatteita pois, että saan kaappin tilaa. No, kyllähän sieltä sitten tarttui mukaan kassillinen erilaisia sinisävyisiä ja muutenkin poikamaisia vaatteita :) Nyt sitten toivotaan, että näin oikein, samoin kätilö. No, jos jostain kumman syystä Jalmari osoittautuukin tytöksi, niin joutuu käyttämään sinisävyisiä vaatteita. Ja onhan äitiyspakkauksenkin vaatteet pitkälti sinisävyisiä. Olisin joka tapauksessa pakkauksen ottanut, mutta tämä poikauutinenvain vahvisti päätöstäni. Harvemmin kuulemma noin päin ultrassa erehtyy, että jos selvät pojan merkit on näkyvissä, tulisikin tyttö.
Mut nyt täytyy lähteä vaihdattamaan autoon renkaita!
Jossu ja Jalmari 20 tasan (+hoidossa oleva esikoinen Sara 1v 9kk)
Ja arjessa kiinni taas. Ihanaa että ensi viikonloppu onkin päivää pidempi ja ilmatkin ovat aivan ihanat. Olo on jotenkin virkeämpi kun aurinko paistaa, viikonloppuna en tarvinnut edes päivätorkkuja.
Lueskelin viikonloppupinoa ja siellä oli puhetta sf-mitoista. Minulla oli neuvola viimeksi vajaa kaksi viikoa sitten viikolla 19+2 jolloin mitta oli 17cm. Sijottui käyrällä ihan sinne yläkäyrän tuntumaan.
Rakanneultrassa myös B-mitta (4.6 viikko 19+4) oli isohko, vastasi kokoa 20+0. Apua enteileeköhän tämä isoa vauvaa.. Pienenä naisena en kovin isoa vauvaa edes halua, ja kun edelliset ovat olleet kokooni nähden ok (3410g ja 2560g) niin jotenkin ne nelikiloiset tuntuvat hurjan kokoisilta.
Tällä vauvallahan on eri isä kuin edellisillä ja mieskin on rotevampi, tosin pituus lähes sama.
Supistuksia riittää myös edelleen, lauantaina olin oikein kipeä. Tämä oli myöhään illalla, sain kuitenkin nukuttua ja aamulla olivat poissa. Supistuksia tulee joka päivä ja monta kertaa päivässä yleensä ihan pienenkin ponnistuksen jälkeen. Eilen olin pojan kanssa pyöräilemässä ja monta kertaa piti pysähtyä kun kiristii niin hirveästi. Tosi epämielyttävää, ja mietityttää tietysti myös miksi niitä tulee niin paljon jo tässä vaiheessa. Se istukan sijainti on kuitenkin varmaan yksi tekijä, näin ainakin edellisessä raskaudessa.
Muuten olo oikein hyvä, päänsärkyjäkään ei enää pahemmin ole eikä niin kauheasti väsytäkään. Ensi viikolla taas neuvola, kivaa! Ja 8 viikkoa kun pääsee taas ultraan... Ihan kiva päästä vielä silloin vauvaa katselemaan, ajattelin vielä kysäistä jos kertoisivat sukupuolen siinä vaiheessa.
Mutta vointeja keijuille ja kivaa viikonalkua!
Tinah 21+1
Haa, voitin kuin voitinkin BabyBelt-tukivyön Huuto.netistä. Toivottavasti täällä ei ollut ketään kilpasiskoa... Ihan vielä en sitä tarvi mutta ehkä jo kk:n päästä. On tuo oikeanpuoleinen alaselkä vihoitellut jälleen. Se on ikävä tunne, tuntuu, kuin pitäisi saada napsautettua selkäranka oikeaan asentoon, vaan ei se mene!
Masu voi hyvin, " Möykkäjä Jaksonen" riehuu aina säännöllisen epäsäännöllisesti. Joskus on vilkkaampi päivä kuin toisinaan. Potkuja tuntuu tasaiseen tuossa vasemmalla puolen masua ja joskus ihan oikeassa reunassa.
Mulla muuten mitattiin SF-mitta jo ed. neuvolakäynnillä rv 16. Se oli silloin 14-15 cm. Tällä viikolla on torstaina taas neuvola. Saattaapi olla kasvanut useita senttejä...
Viikonloppuna pyöräiltiin ja käveltiin paljon. Pyörän selkään kun hyppäsin ekan kerran tänä vuonna, tuli ensin tunne, että sainkohan supistuksen (en tiedä, oliko se sitä). Sitten se alkoi sujua, kun tajusi hieman levittää jalkojansa polkiessa. Loppukesästä ei varmaan tuosta touhusta tule mitään, nyt kun siis oli jo maha vähän tiellä.
Mukavaa viikkoa. Se vappukin on tällä viikolla, jee!
T. Rizzu rv 20+2
Minulla ei ole koneen varmaan pariin viikkoon aukaissut näitä vauvan sivuja,onko muilla ollut ongelmia? Olen ollut umpiossa siis jo pitkään...
Pari viikkoa sitten kävin viimeks neuvolassa kaikki oli ok!
Nyt oottelen rakenneultraa joka on 8.5.
Olen viikoissakin pudonnut kärryiltä,laskeskelin että niitä ois 18+5
Mukavaa viikkoa kaikille!
syksynmarjatar 18+5
Tunteeko teistä muut oloansa ja liikkumista jo vaivalloiseksi tässä vaiheessa? Kuopuksesta muistelen kuinka liitoskivut alkoivat olla rv 30 tienoilla ja pukeminen, kenkien jalkaanlaitto oli hankalaa jne. Silloin oli tosin talvi ja pukemista riitti, ja vatsakin oli jo aikamoinen tuossa edessä :-)
Tinah_:lle olisin kommentoinut että meillä myös rakenneultrassa tuo B-mitta antoi viikoiksi rv 20+0, kun np-ultran mukaan viikkoja olisi ollut rv 19+1. Samaa mietin, että noinkohan on iso vauva meillekin tulossa...Molemmilla pojilla nuo rakenneultrassa kirjatut B-mitat ovat olleet enemmän kuin lasketut viikot siihen mennessä. Esikoisella oli heittoa 7 päivää (syntymäpaino 3600g) ja kuopuksella 10 päivää (syntymäpaino 4040g). Kuitenkin luotan enemmän siihen np-ultran antamaan laskettuun aikaan, kun ovulaatioajankohtakin on aika tarkoin tiedossa. Kätilöt vielä tähdensivät että perinnöllinen kasvu alkaa tuossa rv 20 jälkeen tehdä eroa sikiön kasvussa, ja että vauvalla on vaan pyöreä pää...
Sf-mitastakin oli puhetta...Tässä kolamannessa raskaudessa oli ensimmäistä kertaa mitattaessa tuo mitta pari senttiä vähemmän kuin kahdessa ensimmäisessä raskaudessa tässä vaiheessa. Tuntuu että vatsa on alempana kuin aikaisemmissa raskauksissa, mikä lienee normaalia uudelleensynnyttäjillä, vai onko teillä muilla kokemuksia?
Huomenna olen taas menossa neuvolaan ja saan tuoretta tietoa :-)
Nautitaan nyt kaikki tuosta ihanan keväisestä säästä!
moisku rv 21
Syöminen koneen vieres on ehdottomasti meillä kielletty,mutta nyt on pakko,koska en ehdi muutes olleskaan käydä koneella,kun ei malta olla sisällä näin ihanalla ilmalla ;)
Ihana touhuta pihalla,täällä ei masu haittaa menoa vielä olleskaan,just kiipeilin omppupuissa leikkomassa oksia ;) Nyt sitten vielä marjapuskat käsittelyyn ja sit mansikkamaa ja ja ja, virtaa riittää,kun on kyseessä pihatyöt,mutta älkää tulko muistuttamaan ikkunoiden pesusta tai suursiivouksesta tai muustakaan semmosesta!!!
Ihania ultrakuulumisia kaikilla ollut,mulla se jännäys edessä huomenna,edellinen kertahan meni päin puuta,kun ultralaite hajos just sopivasti ennen mun aikaa :(
Nyt taas ulos
H&Jesse 21+6
Tänään oli neuvola ja kaikki asiat kohdillaan. Hb:kin oli noussut 111:sta 125:een. Sf-mitta mitattiin nyt ekan kerran ja oli 20 cm. Vauvelin syke vaihteli välillä 153-160. Tyttösykkeeksi kai sitä voisi sanoa. Kovasti siellä masussa liikuskeli.
Kestovaippa-asioista olen kovasti hakenut netistä tietoa ja itse asiassa innostuksissani jotain olen jo tilannutkin. Millaisia kokemuksia teillä muilla on kestiksistä (mulla ei siis minkäänlaista)? Millaisista olette itse tykänneet, te jotka olette jo kestiksiä aiemmin käyttäneet? Hahtuvakuoria on kovasti kehuttu, mutta mietityttää hieman, että tuleeko siitä kuinka tuhti paketti? Itseäni ei oikein miellytä, jos vauvan pylly näyttää kauhean isolta, siis sen takia, jos kestissysteemi on iso.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
neronja rv 21+1
En sitten lähtenytkään vaihtamaan niitä renkaita. Ne ehtii ottamaan mun autonräppänän vastaan vasta keskivikkona. No, nyt voi sitten käydä vaihdattamassa etuparkin autoon ja sit lähteä uusintatreffeille katsastusmiehen kanssa. Se niin tykkäs mun autosta viimeksi, että haluaa nähdä sen uudestaan kuukauden sisällä:)
Jokohan sitä uskaltautuis ostelemaan isompia hankintoja, kuten ne
tuplarattaat ja turvakaukalon uudelle tulokkaalle? Viikkoja on nyt siis
se tasan 20 ja rakenneultrassa kaikki oli ok. Kovasti kämmenet
syyhyäis ostaa jotain, mitä ihastella kotona ;). Eikä sitten tarttis
könytä kaupoissa ison vatsan kanssa kesähelteillä. Ja olishan
ainakin tavarat valmiina, jos vaikka Jalmari päättäis syntyä ennen
aikojaan (taitaa tosin olla toiveajattelua, Sarakin syntyi " vasta"
rv 41+5...) Vaatteita olen jo jonkin verran ostellut, mutta eipä oo kaupoissa kovin paljoa sellaisia, jotka mua miellyttäis. Täytyy lähteä varmaan johonkin isompaan kaupunkiin shopailemaan. Ja sitä paitsi meillä on ihan hirveästi vaatteita, kunhan ne palaavat lainasta veljen perheestä ja kavereilta ja äitiyspakkaus tulee. Joten vaatteet nyt ei ole se tärkein osteltava.
Esikoisella oli veljen perheestä kaukalo lainassa, mutta nyt se on
heillä ja veljen vaimon perheessä vauvauintikäytössä ja sitä paitsi
on jo 4 vuotta vanha, joten vähän epäilyttää sen turvallisuus.
Voihan tietenkin olla, että se on ihan priimakunnossa (ei ainakaan
kolaroitu eikä muutenkaan tietääkseni kolhittu pahemmin), mutta kun
heillä nyt on itsellä sille käyttöä, niin päädyimme ostamaan uuden
kaukalon Jalmarille.
Tuplarattaisiin nyt päädyin ja jos niihin vaan saa seisomalaudan,
hankitaan niihin myös sellainen, niin esikoinen voi halutessaan
matkata siinä ja väsyn iskiessä pääsee kärryjen kyytiin.
Kenelläkään kokemuksia, mahtaako lastentarvikeliikkeistä saada hyvät
alennukset, jos ostaa kerralla enemmän, just esim. turvakaukalon ja
tuplarattaat (sekä mahdollisesti seisomalaudan)? Vai pitäisikö hakea
Hämeenlinnan lastentarvikeliikkeestä kaukalo, kun se näytti olevan
tarjouksessa 129¿?
Tällä hetkellä " ylimääräisten" rahojen sijoituskohdetta pohdiskelee Jossu ja vatsassa jumppaava Jalmari 20 tasan!
Supistuksia kuuluu tännekin, tuntuu että maha on kivikovana koko ajan. Hirveesti ei kyllä huoleta, kun edellisessä raskaudessa oli ihan sama juttu, eikä kohdunsuulla kuitenkaan tapahtunut yhtään mitään ennen rv39. Vähän kipeetä kyllä välillä ottaa selkään, mutta joka puolella nyt kolottaa muutenkin..
Liikkeitä en tunne vieläkään :( Jos mahdollista niin vielä vähemmän kuin viime viikolla, jolloin ennen ultraa tunsin muutamana iltana jonkun potkun. Nyt ei sitten yhtään mitään. Ei auta kuin odotella!
Onkos kellään muulla vielä ilmaantunut suonikohjuja alapäähän tai sisäreisiin? Mulla on jo aika pahalla ja kipeällä mallilla molemmissa paikoissa, eli ihan samoissa kuin edellisellä kerralla. Ei kivaa, mutta onneksi on mielialat kohdallaan, niin että se tuntuu vaan ihan pikkujutulta kunhan on vauva tulossa..
~~~~~~~~
Meillä oli eilen oikein ilonpäivä, kun esikoinen oppi (viimein!!) ajamaan fillarilla! Apparit on olleet poissa jo koko viime kevään ja kesän, mutta ei vaan oppinut. Ja nyt sitten onnistui. Kyllä oli likka onnellinen :)) Nyt tarttis sitten lähteä uutta kypärää etsimään, kun luvattiin palkinnoksi uusi ja hieno sitten kun oppii ajamaan.
Päivänjatkoa keijusille,
t. Itta 19+3
hei, nyt vasta tajusin noita mittoja ruveta katsomaan kun ei terkka sanonut siinä mitään kummallista oleva. Mitta oli vk 18+5 19cm eli menee ylemmänkin käyrän yli selvästi...
Karpalo 19+
Mulla on ollut suonikohjuja jo useamman viikon. Aluksi alkoi jomottaa toisessa nilkassa ja ostin lentosukat. No, eihän niistä kauan ollut apua, kun alkoi jomottaa reisissä, polven vieressä ja jopa pakaroiden alaosassa. Oliskohan mulla ollut nyt n. 3 vk nuo stay up -tukisukat ja niistä olen kyllä tykännyt. Alapäässäkin on kohjuja aivan kuten aiemmissakin raskauksissa. Mä en pysty esim. pöntöllä istumaan normaalisti, vaan täytyy istua vaan toisen kankun päällä. Jos istun normaalisti, niin alapäähän tulee heti paine ja suonikohjut entisestään pullistuu (siis siltä ainakin tuntuu).
Nyt katsomaan, joko keitto on valmista...
neronja rv 21+1
Eipä kummempia kuulu, odottelen perjantaista rakenneultraa todella paljon, niin kuin Minjuska ainakin mun lisäksi :)
Viime yönä näin unta, että menin synnyttämään Kättärille. Olen esikoisen synnyttänyt siellä, mutta vastassa oli aivan kamalia kätilöitä ja ne lähetti mut kotiin...Olen menossa siis synnyttämään Jorvin sairaalaan. En tajua kun viime öinä olen nähnyt kaikenlaisia kummia unia.
No, iloinen viesti tuli puhelimeen aamulla. Kaveri oli saanut pienen tyttövauvan. Ihanaa! :) Harmi, ettei asuta lähellä, että pääsis katsomaan.
Paljon kouluhommia nyt tämä ja ensi viikko, toivottavasti supistukset pysyy poissa, siis kivuliaat.
aurinkoista päivää,
Inkuli ja nuppu 19+5
Ja terkut Keski-Suomesta. Takapuoli puuduksissa kurvasin lasten kanssa tunti sitten kotia. Hyvin meni reissu, mitä nyt aikaseen sai herätä aamusin. Mummolassa kun ei ole sitä ihanuutta nimeltään pimennysverho!
Tosiaankin, 20+0. Hurjaa :) Ja perjantaina se ultra.. Mie oon ihan pulassa sen sukupuolen kanssa. Jos sanois silleen, että jos aivan varmasti saa selvyyden, niin sit saa kertoa.. No katellaan, pääasia, et pääsee vauvelia kattomaan.
Nenäverenvuoto, muilla? Mulla on nyt viikon vuotanut (ja paljon!) melkein päivittäin. Syyksi riittää aivastus tai niistäminen. Mulla normaalisti vuotaa tuskin koskaan, joten nyt on ällöä, kun saattaa milloin vain alkaa lorista. Sf-mittaa multa ei ole vielä mitattu. Vähän ihmettelinkin sitä viimeksi. Ja se hemmetin ummetus vaivaa!!! Argh.
Mukavaa viikonalkua! -piias- rv 20+0
kylläpä mieli virkistyy kun aurinko paistaa!!
Aloitimme eilen grilikauden ja tänään tietty lisää... NAM ja se on muutenkin kivaa kun ukkokin innostuu enempi ruuanlaitosta... Esikoinen ei kyllä oikein ymmärtänyt että nakki pitäis olla parempaa grillattuna kuin raakana... No ei kai sen väliä..
nenäverenvuoto: täältä löytyy... tosin välillä täyty myöntää että on itse aiheutettua, kun sinne jää sellasia klönttejä joita metsästän ja siinäpä se valmis kierre onkin.. Mutta on kyllä jo itse asiassa vähentynyt.
jaloista: olen vissiin jo voivotellut, mutta jalat täällä kipetä kuten ekallakin kerralla - alkoi kyllä silloin paljon myöhemmin! Eli mammatukisukkahousut käytössä.. Ne on sitten kesälläkin kivan lämpimät ,)
no eipä kummenpia täytynee mennä syöttämään tuo pikku-ukko
t. K rv 19 Ainiin huomenna rakenne ultra - jee
Täällä sitä totutellaan elämään diabetes-lapsen kanssa. Esikoisella kun tuo kyseinen tauti diagnosoitiin vajaa 2 viikkoa sitten. Nyt kun ollaan jo sairaalasta kotona, niin kaikki sujuu taas hyvin. Pääosin siksi, että tuo 3-vuotiaamme on äärimmäisen reipas ollut koko ajan. Tulee reippaasti insuliinipiikille ja verensokerin mittaukseen. Sairaalassa meni viikko ja siellä oli tylsää. Päälle vielä kuopuksen hoitojärjestelyt ja kyytijärjestelyt. Meillä kun ei ole omaa autoa.
Raskaus on mennyt tämän kaiken sivussa. Tänään jouduin oikeen miettimään, että milläs viikolla sitä ollaankaan.. Ylimääräisessä ultrassakin kävin sairaalan ensiavussa, kun tuntui että liikkeet loppui. Kaikki kuitenkin oli hyvin. Rakenneultra on sitten ensi tiistaina. Sukupuolen haluaisin kovasti tietää..
Toivottavasti nyt pääsen hieman useammin tänne palstailemaan..
Andoliniska + vauva-kirppu 19+2
Heti kärkeen anteeksi, jos en yleensä huomaa kaikkea kommentoida, on välillä vähän pää pyörällä ja olo väsähtänyt, kun on tässä muutaman päivän ollut tilausten kanssa niin hirveä kiire. Huomenna vielä hoppu jatkuu, sitten toivottavasti vähän helpottaa.
Mulla tulee huomenna täyteen " jo" 22 viikkoa :) Taisin olla laskettujen aikojen listassa ekana, iiks. Masussa pyörii sähikäinen, eipä se ole tässä mihinkään muuttunut. Tyttöolokin jatkuu tai sitten mulla on kaikki raskaudet samanlaisia. Mahakin on edessä, kuten pari edellistäkin kertaa eli siihen ne melkein kaikki kilot kerääntyy (hyvä niin).
Neronja: mulla on tarkoitus aloittaa kestoilu vauvan kanssa harsoilla ja hahtuvilla. Ei siitä mitenkään hirmuisen isoa pakettia tule, tosin riippuuhan se paljon myös vauvasta. Jos vauva pissii paljon, niin onhan se vähän mukavampaa laittaa tarpeeksi imua (jolloin tulee hieman paksumpi paketti) kuin vaihtaa vaippa tunnin välein ;) Muistan kyllä itsekin aloittaessani kyselleeni kovasti mistä tulisi ohuin paketti eli taitaa olla yleistä kestoilua aloittelevalle :) Vaikka se paketti vähän paksumpi olisikin, ei siitä ole mitään haittaa, meillä itse asiassa tämä kestoileva lapsi oppi liikkumisen nopeammin kuin kertistellyt isosiskonsa ;)
Nyt alkaa selkä huutaa siihen malliin, että taitaa olla paree siirtyä sohvalle. Koko päivän olen istunut työtuolissa ja ommellut, puuh.
Keskiviikkona äitiysneuvola, jokohan ne mittaisivat minultakin kohdunpohjan korkeuden, sitä ei nimittäin vielä ole mitattu. Noh, mahanympärys oli muutama päivä sitten jo 106cm, jaiks.
Porenn ja Pimpula rv 21+6
Pieni tauko on ollut mulla kirjoittamisessa. Syynä se että ollaan koko perhe oltu vatsataudissa ja olo on ollut kurja. Mies ja poitsu on jo kunnossa, mutta itselläni vielä kakki lentää.
Poitsulla on korvatulehduskin. Tänään käytiin lääkärissä. Meijän terveyskeskus lääkäri on ihan hirveä. Se on ulkomaalainen ja sen puheesta ei saa mitään selvää, meinas hermot siellä tänään mennä. Kaiken lisäks poitsu pelkää kyseistä lääkäriä ihan kauheasti. Muista lääkäreistä tykkää patsi tästä.
Omaan mahaan ei mitään uutta. Vauva kovasti potkii milloin mihinkinkin suuntaan. Vielä on pikkuisella tilaa siellä pyöriä. Kova vaavi on potkimaan, monesti aamusin herään siihen että mahassa on kova myllerrys menossa. Kivuttomia supistuksia on jonkin verran. Närästys myös vaivaa kivasti. Onneks rennie ainakin vielä auttaa.
Mitäs teillä on vappu suunnitelmissa?
Me ollaan vappu ihan tässä kotosalla. Tehdään hyvää ruokaa ja nautitaan. Tänään laitoin siman tulemaan. Torstaina pitäis tippaleipiä mennä mun äidin luokse tekemään (kaupan tippaleivät on ihan sika kalliita). Poitsu saa vappupallon, saas nähdä minkä valitsee. Viime vuonna äiti valitsi pallon.
Onnea kaikille jotka ovat ultrassa käyneet hyvistä ultra uutisista.
Keskiviikkona on mulla neuvola. Samalla saan kelan paperit.
Jotain piti kommentoida mutten taaskaan muista mitä.
Nyt lukemaan ja nukkumaan.
Öttis, poitsu 1v7kk & masuasukki rv21+5
[color=SkyBlue2]Mä oon niin onnellinen:) Kun mulla on ollu niin vaikeaa löytää hyviä äitiysvaatteita...tampereelta hennesin ja lindexin valikoimista oon sitte jotain ostanut, mutta suurin osa niistä on jäänyt kaapin pohjalle. Ne hennesin mammapaidat suurin osa sellasia " riepuja" ja ei näytä hyviltä....vaikka normaalivaatteita ostan kyllä paljon hennesiltä ja oon tykänny.
Mutta käytiin eilen miehen kanssa keskisillä...sinne oli tullu myyntiin äitiysvaatteita. Nyt oli vaan yks mallisto (sinänsä huonona päivänä mentiin, tänään sinne tulis toinenkin mallisto) mutta löysin todella ihania vaatteita. Siistit housut mitkä menee vaikka töissäki (mullahan ei niitä kyllä ole) ja istuu tosi hyvin ja ihania paitoja.
Pienestä kai ihminen näin ilostuu, mutta minusta on ollut niin äärettömän ahdistavaa olla huonosti istuvissa vaatteissa. Että kiitos Vesa Keskinen!:)
Omaan mahaan ei mitään uutta....minua välillä huolestuttaa kun se ei kasva. Siis maha. Kun se nytkin ollut monta viikkoa ihan saman kokoinen..että kasvaakohan vauvakaan. Onneksi tällä viikolla neuvola.
Tänään on neuvolan perhevalmennusta...en tiiä mikä aiheena mutta fysioterapeutti tulee pitämmän. Ja minulla ohjelmassa nyt päivällä työkkärissä käynti...ajattelin että jos en töitä saa niin meen ees työkkärin harjotteluun. Paljonhan siitä ei rahaa saa:) mutta vähäkin ois eduksi kun se vaikuttaa äitiyspäivärahaan. Jos otan sen 6kk-tulojen perusteella.
Tyhmää muuten...kun jos ottaa sen " edellisen" vuoden tulojen perusteella se määräytyy 2004 -vuoden tulojen mukaan. Miksi ei 2005 kun nekin on jo tulleet. Olin nimittäin 2004-vuonna opiskelija ja sen mukaan tulot nollassa...2005-vuoden olin kokonaan töissä.
Ihana ulkoiluilma taas! Jos saisin itteni liikkeelle.
Kerttu rv 18+ [color=Sienna][size=6]♥[/size]
[color=DarkGreen] Taas uusi viikko alkanu......mulla tällä viikolla neuvola jota hartaasti odotettu....jos saisin ajan siihen rakenneultraan. Olis niin kiva nähdä taas pikkuinen:)
Omaan mahaan ei mitään uutta....vatsalihakset vähän kipeänä kun kävin eilen soutelemassa. Oli sen verran rannasta sulaa että sai veneen vesille, niin olihan se käytävä:) Ihanaa tämä kevät.
Nyt innokkaasti työnhakuun. :)
Pelottaa jos en saa töitä ja joudun oleen syyskuuhun asti kotona....
Kerttu rv 18+ [color=SpringGreen][size=6]♥[/size]